Ini Rumah Misteri Mana Siapa Hantu Nya Politik Dajjal Umno Ph


 
Rumah peserta terbiar kerana berpindah ke tempat lain bagi mencari rezeki.
1. Peserta Agropolitan hilang pendapatan dihalang tuai sawit
GUA MUSANG: Projek Agropolitan Kelantan Selatan di Rantau Manis dilaksanakan pada 2009 dengan harapan membantu penduduk miskin tegar keluar dari garis kemiskinan.

Projek itu dilaksanakan Majlis Pembangunan Ekonomi Pantai Timur (ECERDC) melibatkan kos kira-kira RM240 juta. Seramai 585 peserta dipilih menyertai Agropolitan Kelantan Selatan.

Sasaran awal ECERDC purata pendapatan peserta meningkat daripada RM500 kepada RM1,000.

Pada peringkat awal peserta diberi lot rumah dan kebun koko seluas setengah ekar dan mengusahakan ladang sawit di kawasan seluas 10 ekar. Peserta projek tersebut memberitahu ketika awal menyertai Projek Agropolitan Kelantan Selatan mereka memperolehi pendapatan sebanyak RM700 hasil kebun sawit dan RM200 jualan koko.
Bayaran hasil sawit dikira RM150 bagi satu tan metrik dibayar kepada setiap peserta. Ada peserta yang mendapat pendapatan sehingga RM2,000 sebulan.
Bagaimanapun segala-galanya berubah apabila ECERDC menyerah pengurusan Agropolitan Rantau Manis kepada Kesedar pada 2022. 
Seorang peserta Mohd Zin Daud, 53 berkata, beliau menyertai projek tersebut pada 5 Disember 2011 sedikit sebanyak dapat mengubah kehidupan keluarganya melalui pendapatan hasil ladang sawit dan koko.
Katanya pengurusan ladang sawit diserah kepada peserta dan mereka dibayar upah berdasar jumlah tan sawit yang dituai di kebun.
“Selama bertahun tahun peserta mendapat pendapatan daripada ladang sawit yang diusahakan setiap peserta.
“Namun selepas ladang diserah ECERDC kepada Kesedar, ladang tersebut tidak lagi diurus peserta, sebaliknya Kesedar melantik kontraktor untuk memungut buah sawit.
“Kami tidak lagi dibenarkan bekerja di ladang yang kami usahakan sejak menjejaki kaki ke projek Agropolitan,” katanya ketika ditemui baru-baru ini.
Mohd Zin Daud
Mat Zin yang berasal dari Jeram Tekoh berkata, dia sempat mengusahakan ladang seluas empat hektar itu selama empat tahun sebelum dihalang memasuki ladang oleh kontraktor.
Menurutnya juga peserta diberi bayaran equiti sebanyak RM700 dalam tempoh satu tahun selepas tidak dibenarkan mengusahakan ladang masing-masing bermula Disember 2023.
Ekoran itu katanya, ada peserta terpaksa mencari rezeki di tempat lain kerana hilang pendapatan di ladang sawit yang diusahakan sejak sekian lama selepas pengurusan bertukar.
Malah katanya sekarang ladang sawit projek Agropolitan banyak yang terbiar kerana tidak lagi diurus dengan baik seperti di bawah ECERDC.
Ketika kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Nenggiri baru-baru ini Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid menyampaikan sijil tahniah kepada peserta projek Agropolitan.
Sijil tersebut yang ditandatangani Pengerusi Kesedar mencatat ‘Dengan sukacitanya Kesedar mengucap tahniah kepada peserta kerana telah dipilih sebagai penerima lot kediaman di Taman Agropolitan Kelantan Selatan’. 
Ladang sawit terbiar selepas diurus di bawah Kesedar.
Seorang lagi peserta Agropolitan Rantau Manis, Rozali Mamat, 53, sijil yang diberi Timbalan Perdana Menteri tidak memberi sebarang makna kerana ia bukan geran lot rumah.
Katanya, sijil itu sekadar ditulis ucapan tahniah seumpama pelajar tadika yang tamat belajar.
“Kami meminta Kesedar mengembalikan semula ladang terbabit supaya peserta dapat membangun dan mencapai visi penubuhan Agropolitan Rantau Manis seperti peringkat awal,” ujarnya. – HARAKAHDAILY 21/8/2024
2. Politik Dajjal: Menjadi pilihan UMNO-PH?


PENGANUT Islam diajar menghadapi fitnah Dajjal yang menjadi tanda besar dunia akhir zaman sebagaimana yang telah diberitahu oleh Rasulullah SAW. Betapa bahayanya godaan Dajjal, sehingga setiap orang rasul mengingatkan umat masing-masing akan bahaya godaan fitnahnya. 
Rasulullah SAW berdoa memohon perlindungan Allah bagi menghadapi fitnah tersebut dalam setiap solatnya sebelum ditutup dengan salam. Bahkan, Rasulullah SAW juga mewasiatkan umatnya agar berdoa supaya Allah melindungi diri masing-masing daripada fitnah Dajjal. 
Telah dihuraikan bahawa sebelum kemunculan Dajjal, terdapat bala tenteranya dahulu yang akan disebarkan ke seluruh pelosok dunia. Mengikut kepercayaan agama Yahudi, Dajjal yang dinamakan al-Masih itu dinantikan oleh kaum Yahudi yang juga disebut al-Masyyah. Ia berasal daripada bangsa Yahudi yang menjadi pemimpin agung negara yang besar dengan menakluki seluruh dunia selepas berlakunya perang dunia yang besar. 
Kini, kumpulan pelampau Yahudi paling tegas menolak usaha perdamaian kerana mereka ingin meneruskan peperangan. Perkembangan ini menjadi tanda besar akan kedatangan al-Masih yang akan memimpin mereka menakluk dunia. Umat Islam menamakan al-Masih yang ditunggu-tunggu oleh kaum Yahudi dengan nama al-Masih al-Dajjal (pembohong besar yang menyesatkan).  
Al-Masih al-Dajjal akan datang dengan membawa prinsip kebendaan supaya manusia bertuhankannya dengan diberikan kesenangan kepada sesiapa yang bersamanya. Jika menentangnya, maka golongan itu akan dihumban ke dalam neraka yang menyusah dan menyeksakan. Kedatangannya menjadi tanda besar kepada hampirnya kiamat yang akan menamatkan alam kini dan digantikan dengan alam akhirat yang kekal buat selama-lamanya.
Rasulullah SAW juga memberitahu bahawa akan adanya beberapa dajjal sebelum kemunculan Dajjal yang besar.
Al-Masih yang sebenar mengikut Islam ialah Nabi ‘Isa AS yang datang membunuh Dajjal ketika hampirnya kiamat. Baginda AS akan memerintah dengan syariat Islam yang adil pada akhir umur dunia, setelah berjaya mengalahkan kaum Yahudi. 
Aqidah perjuangan Dajjal ialah kebendaan dan harta kesenangan dunia yang menjadi tuhan yang dipuja-puja. Maka, Dajjal Yahudi yang bermata satu itu hanya menjadi simbol dunia sahaja tanpa akhirat. 
Kita dapat menyaksikan betapa semua ahli falsafah yang mencipta ideologi politik dan ekonomi, sama ada ideologi yang paling kiri seperti Karl Marx atau paling kanan seperti Adam Smith, kedua-duanya berasal daripada kaum Yahudi. 
Malah, kita juga dapat menyaksikan penguasaan Yahudi Zionis terhadap politik dan ekonomi negara-negara besar dan negara kecil. Negara-negara ini berada di bawah naungan ideologi tersebut sehinggakan Bank Dunia (World Bank) dan Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) juga turut bersamanya. 
Maka, semua parti dan calon ketua negara-negara besar berusaha mendapat sokongan Zionis dalam setiap pilihan raya umum dan pilihan raya kecil. Caranya dengan menunjukkan mereka itulah kumpulan yang paling kuat menyokong Israel walaupun telah disaksikan keganasannya, tetapi semua itu ditutupi dengan politik wang atau harta dan media bohong yang dikuasai oleh Zionis. 
Keadaan ini dapat disaksikan dengan jelas dalam Pilihan Raya Presiden Amerika Syarikat (AS), begitu juga di England dan negara-negara Eropah yang lain. 
Allah menyebut suatu cerita benar dalam al-Quran mengenai konsep perjuangan Yahudi Bani Isra’il yang dilaknat oleh-Nya, sebagaimana firman-Nya:..
(Seanjutnya sila lihat 'Politik bohong dan kebendaan tetap menjadi pilihan Umno-PH' ABDUL HADI AWANG Presiden PASBertarikh: 17 Safar 1446 / 22 Ogos 2024[Bil: 35 / 2024]   –HARAKAHDAILY 22/8/2024)


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Ini sedikit teguran kepada pemimpin yang zalim. Kezaliman dalam membawa maksud 'Tidak meletakkan sesuatu pada tempatnya yang sebenar.'
Hujjatul Islam Imam al-Ghazali (w.505H/1111M) menyebut dalam kitabnya al-Tibr al-Masbuk fi Nasihat al-Muluk  betapa pentingnya seorang raja (atau pemerintah) berlaku adil kepada rakyatnya kerana kerajaan dan pemerintahan itu adalah anugerah daripada Allah SWT yang Dia boleh beri dan tarik semula daripada sesiapa yang dikehendaki seperti mana firman Allah SWT, mafhumnya:
“Dia (Allah) berikan kerajaan kepada sesiapa yang Dia kehendaki dan Dia menarik kerajaan daripada sesiapa yang Dia kehendaki; Dia muliakan sesiapa yang Dia kehendaki dan Dia hinakan sesiapa yang Dia kehendaki, segala kebaikan itu miliknya, dan sesunggunya Dia berkuasa atas segala sesuatu” (Al-Imran:26).
Kezaliman boleh berlaku dalam banyak bentuk tidak semestinya dalam bentuk tindas dan aniaya fizikal sahaja. Pengkhianatan terhadap harta negara juga adalah salah satu bentuk kezaliman yang seringkali tidak diambil berat oleh sesetengah raja atau pemimpin ketika berkuasa. 
Imam al-Ghazali menyebut betapa sebuah kerajaan yang adil walaupun diperintah oleh pemimpin bukan Islam akan mampu bertahan, berbanding kerajaan zalim walau dipimpin oleh orang-orang Islam. Beliau mengingatkan para pemimpin jangan salahgunakan harta negara untuk kepentingan peribadi. 
Nabi SAW mengingatkan terhadap pemimpin yang khianat itu, “Tidaklah seseorang diamanahkan memimpin sesuatu kaum kemudian dia meninggal dalam keadaan berkhianat terhadap rakyatnya, maka diharamkan baginya Syurga” (HR Bukhari dan Muslim). 
Dalam hadith lain disebutkan “Sesiapa pemimpin yang menipu rakyatnya, maka tempatnya dalam Neraka” (HR Ahmad). Dalam Musnad Imam al-Rubai’ pula diriwayatkan hadis berikut: “Allah melaknat orang yang memerintah umat ku dengan zalim dan mengaut harta fai’ (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.”
Dalam Surah Hud ayat 113, mafhumnya: “Jangan sekali-kali kamu cenderung menyokong orang yang zalim, kelak kamu akan dibakar oleh Api Neraka, (pada ketika itu) kamu tidak akan dapati selain Allah sebagai penyelamat dan kamu juga tidak akan mendapat sebarang pertolongan.”  
Marilah sama-sama kita menyahut perintah Nabi SAW: “Tolonglah saudara mu yang zalim dan yang dizalimi” [Riwayat al-Bukhari, no. Hadith 2263, 2264 dan 2438]. 
Menolong saudara kita yang zalim ialah dengan cara menghentikan mereka daripada melakukan kezaliman lagi, iaitu dengan cara tidak lagi memilih dan mengangkat mereka sebagai pemimpin.
Mengenai 'rumah misteri', seperti disebut dan didedah di atas, pengundi-pengundi boleh gunakan 'undi tuan-tuan' untuk menghalau 'hantu'nya, di mana saja mereka berada, bukan di Gua Musang saja.
Sekian.


Iklan: Lihat juga 'Orang Cina, kembalilah kepada Islam..' 
Di negara ini, tidak mustahil pemimpin-pemimpin DAP Malaysia boleh menjadi pemimpin rakyat Malaysia, kalau pemimpin Melayu kini masih kekal tebal dengan najis assobiah perkauman sempitnya itu.
....


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/08/ini-rumah-misteri-mana-siapa-hantunya.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Umno Pekan Ingatkan Semua Pemimpin Politik Tidak Mainkan Isu 3r Dalam Kempen Pilihan Raya

Umno Pekan Ingatkan Semua Pemimpin Politik Tidak Mainkan Isu 3r Dalam Kempen Pilihan Raya

papar berkaitan - pada 19/8/2024 - jumlah : 89 hits
PEKAN UMNO Pekan mengingatkan semua pemimpin politik agar tidak mengamalkan budaya fitnah dan menyentuh isu agama raja dan kaum ketika berkempen pilihan raya Ketuanya Datuk Mohammad Fakhruddin Mohd Ariff berkata peringatan itu diberikan bag...
Kerjasama Dengan Ph Pembebasan Najib Masih Hantui Umno

Kerjasama Dengan Ph Pembebasan Najib Masih Hantui Umno

papar berkaitan - pada 29/8/2024 - jumlah : 82 hits
bharian com myOleh Ogos 29 2024 Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menyampaikan ucapan pada sesi Penggulungan Presiden sempena Perhimpunan Agung UMNO sempena Perhimpunan Agung UMNO 2024 di Pusat Dagangan Dunia Kuala Lumpur Foto ...
Bagi Peluang Bn Umno

Bagi Peluang Bn Umno

papar berkaitan - pada 29/8/2024 - jumlah : 70 hits
Anthony Loke Siew Fook DAP dan PH dalam Bukan boikot tapi kita cuma nak bantu orang Melayu terhadap parti itu sekarang Kan Dr Akmal Saleh kata UMNO nak gerak solo PRU16 nanti Pemimpin UMNO pun tak tegur dia maknanya Itu Jadi biarlah UMNO du...
Dia Dapat Tauliah Bagi Gelaran Dajjal

Dia Dapat Tauliah Bagi Gelaran Dajjal

papar berkaitan - pada 26/8/2024 - jumlah : 69 hits
RMSApa pula kelebihan Hadi disisi Allah untuk melabel orang lain Dajjal setelah kalah di Nenggiri Ada surat tauliah
Ringgit Closes Higher Ahead Of Tonight S Fed Announcement

Wanita Kemboja Maut Dihempap Pokok Ketika Berniaga

Buat Buat Bodoh Lebih Senang Dapat Perhatian

Sains Rangkaian Dan Penggunaannya Dalam Bidang Pertanian

Cops On Hunt For Inmate Who Fled Sungai Buloh Hospital

Self Love Learning To Value And Appreciate Yourself

Berjumpa Sahabat Lama Numismatik Di Muzium Negara Kuala Lumpur

What To Come Of Malaysia S Semiconductor Industry


echo '';
Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna


Puas Berdiet Tapi Tak Pernah Jadi Ini Dia Silapnya

Pattani Sea The Sun Cafe

Isu Mb Perlis Ahli Dan Pemimpin Bawahan Mula Bersuara

Zus Coffee With Ceo Latte

Mou Baru Terima Draf Dah Diriuhkan Di Luar Kata Saifuddin

Sijil Halal Dasar Sedia Ada Kekal Permohonan Bersifat Sukarela Zahid