Ini 10 Perkara Yang Mungkin Korang Kena Hadap Jika Berkahwin Dengan Anak Bongsu Betul Tak


Ini 10 Perkara Yang Mungkin Korang Kena Hadap Jika Berkahwin Dengan Anak Bongsu, Betul Tak? Orang kata anak bongsu ni kerenah dia lain macam sikit. Bukan la kata mereka tak baik, cuma terlebih manja sikit je (betul ke?). So, untuk korang yang nak mengakhiri zaman bujang dengan si anak bongsu ni, apa kata hadamkan dulu antara sikap-sikap comel mereka ni.
1. Agak susah nak faham dia
Kadang-kadang happy, tapi sekejap lagi korang boleh tengok dia tiba-tiba muram pulak. Mesti ada yang tak kena tu.
2. Cepat merajuk tapi cepat sejuk
Bab merajuk memang bagi dia. Tapi, dia pandai pujuk hati sendiri. So, tak payah risau la. Berikan mereka masa untuk bertenang sendiri.
3. Manja
Dah biasa dimanjakan oleh mak dan ayah, tak mustahil dengan korang pun dia kan terlebih manja dan selalu inginkan perhatian.
4. Kadang-kadang suka buat andaian sendiri
Kalau tak jawab soalan yang dorang tanya, ada saja la yang bukan-bukan dia fikirkan. Jadi baik berterus terang dan jangan sembunyi apa-apa daripada mereka.
5. Happy go lucky
Ceria dan suka ketawa. Tak kisah la waktu ada masalah ke apa, mereka pandai menyembunyikan perasaan dan sentiasa nampak happy.
6. Mudah sedih/menangis
Kebanyakan anak bongsu ni berhati tisu. Hiks!
7. Walaupun kurang matang tapi pandai berdikari
Nampak macam budak-budak, tapi kalau dah terpaksa duduk seorang diri dekat rumah tu, tahulah dorang nak buat kerja sendiri, seperti masak atau mengemas rumah.
8. Tak suka kena compare
Jangan pernah membandingkan mereka dengan orang lain. Memang dia boleh naik ‘hangin’.
9. Lemah bab pengurusan duit
Nak kata boros sangat tu tak juga, tapi kadang-kadang mereka sendiri pun tak tahu ke mana habisnya duit mereka tu..
10. Degil
Kalau dia cakap A, jangan berani-berani nak kata B atau C. Anak bongsu ni sejenis yang tetap pendirian dan sedikit keras kepala. Tapi jangan risau, walaupun mereka macam tu tapi dalam hati tetap ada bunga. Hehe.. Bukan nak menakutkan, tapi ini antara sikap-sikap anak bongsu yang korang kena faham. Tak kenal maka tak cinta kan?
Sumber : Majalah Remaja
Ketahui Sebab Mengapa Perlu Pindah Selepas Berkahwin? Perkahwinan adalah dunia baru bagi pasangan yang berkahwin. Dari hari pertama bernikah anda mula mengenali hati budi dan sikap pasangan yang selama ini hanya diketahui secara luaran. Namun apabila tinggal bersama dapat memberi peluang pasangan pengantin mengatur kehidupan dengan baik dan menjalankan tanggungjawab sebagai suami dan isteri.
1. Menjadi Dilema Pasangan
Walau bagaimanapun, berpindah selepas berkahwin sering kali menjadi dilema bagi pasangan pengantin baru. Ini kerana terdapat beberapa faktor dan halangan sebelum anda boleh berpindah serta memulakan kehidupan yang baru. Antaranya masalah kewangan, Ini kerana ekonomi belum mantap dan banyak menggunakan duit masa berkahwin membuatkan anda terpaksa menumpang keluarga.
2. Kos Sara Hidup
Ditambah pula dengan kos hidup yang tinggi dan harga rumah sewa yang mahal, jauh dari tempat kerja serta tidak mempunyai kenderaan menjadikan pasangan yang baru berkahwin berhadapan dengan beberapa masalah yang perlu difikirkan sebelum berpindah.
3. Mengajar Berdikari
Mengajar pasangan berdikari dan tidak bergantung pada keluarga. Jika selama ini bergantung pada keluarga, bila masuk alam berumah tangga semuanya mesti dibuat sendiri. Ia mengajar anda untuk belajar berdikari serta belajar menyelesaikan masalah. Memberikan peluang merancang kehidupan berumah tangga serta ada privasi. Pasangan akan ada lebih masa bersama dan boleh membuat banyak perkara bersama tanpa ada campur tangan keluarga.
4. Menjaga Ekonomi keluarga
Pasangan baru berkahwin boleh belajar menjaga ekonomi dalam rumah tangga. Berbelanja ikut kemampuan diri. Jika dulu tidak ada duit minta keluarga, sekarang bila sudah berkahwin, susah senang anda tanggung bersama.
5. Keluarga tidak masuk campur
Jika ada perselisihan faham, hanya pasangan yang tahu. Keluarga tidak boleh masuk campur kerana rumah berasingan. Pasangan juga belajar berkompromi bertolak ansur serta menguruskan konflik keluarga tanpa ada campur tangan orang lain.
Lakukan 5 Perkara Ini Agar Jodoh Hadir Walaupun Sibuk Dengan Kerjaya Semakin kita berusia, peluang kita bertemu pasangan menjadi semakin sukar kerana sibuk dengan kerjaya. Walau bagaimanapun, kita masih perlu bersemangat untuk mencari pasangan kerana jika kita tidak mencuba, bagaimana kita tahu pasangan kita akan hadir dalam kehidupan kita. Walaupun kesibukan tidak boleh diterima, kita masih boleh bertemu jodoh jika kita tidak menutup diri kita dan terus membuka pergaulan sebanyak mungkin. Sekarang, dari anda bingung dengan perkara tidak masuk akal, cuba lakukan 5 perkara ini untuk mencari pasangan anda, dengan syarat anda cuba dan anda pasti dapat berjumpa dengannya!
1. Memperluaskan pergaulan anda
Jangan rasa tidak selesa atau rendah diri dalam media sosial. Selagi anda pandai menilai, pasti ada orang baik dan mengikut kriteria anda di sana. Kembangkan persahabatan anda kerana jodoh akan tiba tanpa diduga!
2. Bergaul dengan kawan-kawan
Semasa makan tengah hari, jangan hanya diam dan merenung nasib diri. Cubalah untuk menyapa kawan pejabat anda atau kawan lama anda sesekali dan jemput mereka untuk bersembang walaupun hanya sebentar. Lagipun, salam dan senyuman pada mereka bukanlah perkara yang buruk. Siapa tahu pasangan anda ada di sana.
3. Cuba berbual dalam kumpulan
Jangan menyisihkan diri dari rakan sekelas semasa kuliah. Cuba untuk sesekali menyertai mereka dan sambut mereka kerana siapa yang tahu pasangan anda adalah kawan universiti anda sendiri. Buka hati dan mata anda dan tidak terhad kepada pergaulan anda sendiri.
The post Ini 10 Perkara Yang Mungkin Korang Kena Hadap Jika Berkahwin Dengan Anak Bongsu, Betul Tak? appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/ini-10-perkara-yang-mungkin-korang-kena-hadap-jika-berkahwin-dengan-anak-bongsu-betul-tak/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anak Menangis Bila Diletakkan Di Carseat Mama Papa Tolong Periksa Mungkin 10 Perkara Ini Puncanya

Anak Menangis Bila Diletakkan Di Carseat Mama Papa Tolong Periksa Mungkin 10 Perkara Ini Puncanya

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 429 hits
Anak menangis bila diletakkan di carseat ini adalah situasi yang sering berlaku Kewajipan pemakaian carseat bakal dikuatkuasakan pada tahun 2020 Justeru mama papa perlu menangani puncanya supaya ia dapat diatasi segera Stres jadinya mama at...
Cepat Betul Membawang Sesuatu Yang Tak Pasti Sian Anak Anak I Nora Danish Kesal Diaibkan Netizen

Cepat Betul Membawang Sesuatu Yang Tak Pasti Sian Anak Anak I Nora Danish Kesal Diaibkan Netizen

papar berkaitan - pada 12/12/2018 - jumlah : 841 hits
Semalam di kala orang ramai sedang sibuk memberi fokus kepada perlawanan final Malaysia menentang Vietnam AFF Suzuki Cup 2018 tersebar pula gambar tanpa seurat benang seorang wanita yang dipercayai milik seorang pelakon tempatan Menurut sum...
Lelaki Anak Mak Lebih Menghormati Bakal Mertua Betul Ke

Lelaki Anak Mak Lebih Menghormati Bakal Mertua Betul Ke

papar berkaitan - pada 26/11/2018 - jumlah : 371 hits
Lelaki Anak Mak Lebih Menghormati Bakal Mertua Betul Ke Pasti ramai wanita di luar sana seram apabila sebut mommy s boy Acap kali kita melihat dan mendengar kisah rumah tangga yang bergolak gara gara berpunca daripada pasangan anda adalah a...
Ibu Bapa Perlu Tahu Perkara Ini Jika Anak Ingin Tidur Di Rumah Kawan

Ibu Bapa Perlu Tahu Perkara Ini Jika Anak Ingin Tidur Di Rumah Kawan

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 418 hits
Setiap ibu bapa ingin melindungi anak dan memastikan mereka sentiasa selamat dan jauh daripada masalah Memastikan anak anda selamat di sekolah atau bersama pengasuh mungkin satu perkara yang sukar untuk dilakukan namun ia mungkin akan menja...
Mungkin Inilah 16 Bentuk Dukungan Anak Artis Lain Buat Gempi Kalau Udah Pada Gede Versi Warganet

Mungkin Inilah 16 Bentuk Dukungan Anak Artis Lain Buat Gempi Kalau Udah Pada Gede Versi Warganet

papar berkaitan - pada 23/11/2018 - jumlah : 219 hits
Bentuk dukungan versi warganet ini bikin kita menduga duga seperti apa pertemenan anak anak artis ini kelak
Kasut Sekolah Yang Betul Bantu Elak Sakit Belakang Anak

Kasut Sekolah Yang Betul Bantu Elak Sakit Belakang Anak

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 947 hits
Kasut sekolah yang betul sesuai membantu mengurangkan sakit belakang anak sekolah Bila anak ke sekolah bawa beg yang berat ianya menyebabkan beban bertambah pada anak Jadi kasut sekolah memainkan peranan membantu kesihatan kaki yang sihat d...
Anak Bongsu Shiera Dijangkiti Influenza B Shiera Nasihatkan Hati Hati Bawa Anak Ke Tempat Awam

Anak Bongsu Shiera Dijangkiti Influenza B Shiera Nasihatkan Hati Hati Bawa Anak Ke Tempat Awam

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 260 hits
Anak bongsu Sharifah Shahira dan Ijoy Adeena baru saja disahkan Influenza B dan kini dalam tempoh kuarantin Menerusi instagramnya Shiera menasihatkan ibu bapa agar terus berhati hati dengan virus influenza ini yang mudah menjangkiti anak an...
Betul Ke Ni 13 Perkara Perempuan Malaysia Fantasikan Tentang Lelaki Korea

Betul Ke Ni 13 Perkara Perempuan Malaysia Fantasikan Tentang Lelaki Korea

papar berkaitan - pada 29/11/2018 - jumlah : 643 hits
Betul Ke Ni 13 Perkara Perempuan Malaysia Fantasikan Tentang Lelaki Korea By on October 18 2017 101 SHARES Sebelum ini satu Malaysia kecoh mengenai sekumpulan perempuan Malaysia yang tergila gilakan penyanyi Korea sehingga sanggup dipegang ...
Betul Ke Anak Kedua Ni Special Perangai Macam Macam Tapi Cukup Disenangi

Betul Ke Anak Kedua Ni Special Perangai Macam Macam Tapi Cukup Disenangi

papar berkaitan - pada 11/12/2018 - jumlah : 454 hits
Betul Ke Anak Kedua Ni Special Perangai Macam Macam Tapi Cukup Disenangi Orang kata perangai anak kedua ni lain daripada yang lain Mereka punya sifat yang tersendiri Adakalanya mereka cukup disenangi oleh semua anggota keluarga tidak kurang...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ

Wanita Cedera Diragut Ketika Menunggang Motosikal

Kes Lelaki Israel 10 Ditahan Semula Bawah Sosma

Pelbagai Cara Memakai Samping

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Prove Existence Of Addendum Decree For Najib S House Arrest Experts Say