Lelaki Anak Mak Lebih Menghormati Bakal Mertua Betul Ke


Lelaki Anak Mak Lebih Menghormati Bakal Mertua.. Betul Ke? Pasti ramai wanita di luar sana seram apabila sebut ‘mommy’s boy’? Acap kali kita melihat dan mendengar kisah rumah tangga yang bergolak gara-gara berpunca daripada pasangan anda adalah anak mak. Malah dalam drama pun sering sahaja menunjukkan konflik yang berlaku antara si suami dan isteri apabila suaminya terlalu rapat dengan emaknya. Nak kenal pasti ‘mommy’s boy’? Sebelum terlewat Jom baca :

Semua Perkara Dikongsi Pada Ibu Segalanya ingin diceritakan dan dikongsikan bersama ibunya walaupun hal peribadi yang kadang kala anda berasa tidak perlu dikongsikan bersama ibu. Kadang kala naik hangin tiba-tiba bila telefon berbunyi nama ibunya terpampar, dan mengajaknya berjumpa untuk berbincang hal yang tidak penting langsung. Jika ini berlaku make it clear pada pasangan anda, agar bijak membahagikan masa atau boleh la fikir sendiri ya ‘mommy’s boy.

Manja Kurang Berdikari Kalau dah sebut anak emak tu pastinya semua mak dialah yang mengatur dalam hidupnya, biar sampai nak minum, makan dan pakai apa pun mak aturkan. Jangan biarkan si dia terus manja begini merana hidup. Sekiranya anda berdua bercadang untuk berkahwin, bentuklah si dia untuk lebih berdikari dan mampu membimbing anda kelak. Kalau anda melihat baju kemejanya nampak licin dan tajam pada lengan baju, sekali sekala tanya la siapa yang gosok baju sayang?, jika jawapan yang diberikan adalah mak! Ambillah kesempatan untuk perli si dia agar lebih matang dan bertanggungjawab selepas ini.

Menghormati Bakal Ibu Mertua Tunjuk rasa hormat anda pada bakal mertua anda adalah satu perkara yang baik ini akan memberi membuatkan bakal suami anda bertambah sayang. Bila anda menunjukkan sikap prihatin ada terhadap pasangan anda sewaktu adanya bakal ibu mentua anda saat itu mungkin bakal mentua anda akan berasa anaknya ada yang mampu menjaga sama baik seperti dia menjaga dan menatang anak lelakinya.

Cuba Jadikan Ibunya BFF Bila dan mula menghormati bakal ibu mertua, cuba wjudkan persefahaman bersama wanita yang cukup disanjung bakal suami anda. Ini akan memudahkan kerja anda. Pasangan terlalu mendengar kata ibunya, tetapi jika anda bijak mengatur situasi ini, bakal ibu mertua anda pasti akan mendengar kata anda, jika berlakunya sesuatu. Pasangan anda mommy’s boy atau anda?
Artikel Lain
 
AWAS! Wanita Memiliki Daya Ingatan Lebih Baik. Hati-Hati Bro! Bahaginya hidup bila ada orang yang sudi berkongsi hidupnya dengan kita. Bangun tidur, capai handphone je ada yang bertanyakan khabar. Elok masuk waktu rehat je ada yang tanya makan apa dan di mana. Indah semuanya.

Mempunyai Daya Ingatan Yang Baik Tidak dinafikan wanita memang mempunyai ingatan yang lebih baik berbanding lelaki jika ianya berkaitan dengan cinta. Kajian terbaharu yang dijalankan oleh Universiti Abertay, Dundee, Scotland mendapati, wanita yang mempunyai kekasih atau sedang dilamun cinta memiliki daya ingatan lebih baik berbanding wanita single.

Memori Lebih Baik Kajian juga mendedahkan, wanita yang menjalin hubungan jangka panjang dikatakan memiliki memori lebih baik berbanding wanita yang baru sahaja dilamun cinta. Kajian dijalankan ke atas beberapa orang wanita di universiti terbabit. Mereka diberikan sekeping foto dan diminta untuk mengingati wajah pada foto tersebut.

Mudah Ingat Wajah Wanita Lain Hal tersebut adalah kerana wanita menganggap foto wanita yang dilihat itu sebagai pesaing dalam hubungan percintaan mereka. “Wanita lazimnya lebih mudah untuk mengingati wajah wanita lain kerana menganggap gambar yang dilihatnya boleh menjadi pengancam dalam hubungan percintaan mereka,” ujar penyelidik.
Sumber: pesona pengantin
The post Lelaki Anak Mak Lebih Menghormati Bakal Mertua.. Betul Ke? appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/lelaki-anak-mak-lebih-menghormati-bakal-mertua-betul/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Cepat Dan Tak Stres Tenangkan Anak Mengamuk Tanpa Mak Ayah Tinggi Suara

Cara Cepat Dan Tak Stres Tenangkan Anak Mengamuk Tanpa Mak Ayah Tinggi Suara

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 278 hits
Ada banyak sebab kenapa anak anda suka mengamuk buat tantrum dan buat perangai Namun kunci utamanya ibu bapa kena bersabar dan pandai tawan hati anak Kadang kadang perangai anak ni sukar dijangka Mula mula nampak elok tapi sekali mengamuk b...
Waspada Cacar Air Diusia Tua Lebih Berbahaya Daripada Anak Anak

Waspada Cacar Air Diusia Tua Lebih Berbahaya Daripada Anak Anak

papar berkaitan - pada 14/11/2018 - jumlah : 322 hits
Umunya cacar air didertita oleh anak anak dibawah usia 10 tahun Tapi ternyata tak sedikit pula orang dewasa yang juga mengalami cacar air Bahkan kejadian ini sangatlah berbahaya daripada yang dialami anak anak Dikutip dari liputan6 penyakit...
Jangan Risau Anak Susah Dengar Cakap Tapi Takutlah Jika Mereka Perhati Perbuatan Mak Ayah

Jangan Risau Anak Susah Dengar Cakap Tapi Takutlah Jika Mereka Perhati Perbuatan Mak Ayah

papar berkaitan - pada 2/12/2018 - jumlah : 340 hits
Jangan takut anak anak susah nak dengar cakap Tapi takutlah anak anak kerana mereka sentiasa memerhatikan kita Sebab itulah tanda parenting yang baik sebenarnya bukan terletak kepada bagaimana anak kita behave tetapi sebenarnya terletak kep...
Makan Kurma Boleh Bantu Bukaan Servik Lebih Besar Mudah Untuk Bersalin Doktor Kongsi Cara Betul Makan Kurma

Makan Kurma Boleh Bantu Bukaan Servik Lebih Besar Mudah Untuk Bersalin Doktor Kongsi Cara Betul Makan Kurma

papar berkaitan - pada 26/11/2018 - jumlah : 632 hits
Makanan sunah seperti kurma sangat digalakkan untuk diamalkan oleh ibu hamil termasuklah ketika dalam proses bersalin Dr Zubaidi Hj Ahmad Ahli Jawatankuasa Pusat Pertubuhan Doktor doktor Islam Malaysia berkongsi fakta berkenaan kenyataan in...
Anak Keempat Seorang Yang Ceria Betul Ke

Anak Keempat Seorang Yang Ceria Betul Ke

papar berkaitan - pada 21/11/2018 - jumlah : 631 hits
Anak Keempat Seorang Yang Ceria Betul Ke Anak diibaratkan sebagai titipan Tuhan yang harus dijaga dan dirawat agar kelak mampu menjadi manusia yang berguna bagi keluarga dan masyarakat lebih luas lagi Mempunyai anak adalah impian bahkan ban...
Wanita Tanpa Make Up Lebih Disukai Lelaki Teserlah Keayuan Dan Kecantikan Aslinya Betul Ke

Wanita Tanpa Make Up Lebih Disukai Lelaki Teserlah Keayuan Dan Kecantikan Aslinya Betul Ke

papar berkaitan - pada 2/12/2018 - jumlah : 468 hits
Wanita Tanpa Make Up Lebih Disukai Lelaki Teserlah Keayuan Dan Kecantikan Aslinya Betul Ke Mungkin ramai sudah tahu yang kebanyakan lelaki sememangnya suka melihat wanita tanpa mekap Namun begitu tidak ramai yang tahu apa sebab di sebalikny...
Roti Yang Lebih Jangan Dibuang Buatkan Anak Anda Roti Goreng Coklat Yang Mudah

Roti Yang Lebih Jangan Dibuang Buatkan Anak Anda Roti Goreng Coklat Yang Mudah

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 370 hits
Lebihan roti jangan dibuang Kadang kadang kita jemu dan buntu dengan hidangan roti Jadi apakata anda buatkan roti coklat untuk anak anda dengan menggunakan bahan bahan yang mudah yang boleh didapati di dapur rumah Daripada dibiarkan berkula...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke



Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi


Warrant Woes In El Paso An Attorney Can Help You Get Back On The Road

Media Orang Ramai Diingatkan Tidak Sebar Video Nahas Helikopter Tldm

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Tak Perlis Lah Kalau Tak Makan Harumanis

Helikopter Terhempas 10 Dilaporkan Terkorban

Resepi Tortilla Wrap