Ibu Bijak Memilih Yang Terbaik Untuk Perkembangan Si Anak


Ibu adalah nadi penting dalam sebuah keluarga. Sebagai wanita yang mengandung dan melahirkan anak, ibu sentiasa mendahulukan anak dalam setiap keputusannya. Melihat perkembangan anak yang sangat pantas menjadi momen paling menggembirakan bagi seorang ibu.
Bagaikan tidak percaya anak kini semakin membesar dan bijak meneroka dunia persekitarannya. Sebagai ibu perasaan bimbang memikirkan pelbagai cabaran dan halangan yang berlaku sepanjang membesarkan anak menjadi perkara paling diutamakan.
Ibu sanggup melakukan apa sahaja demi memastikan anaknya mendapat rangsangan, makanan, pendidikan dan kesihatan yang terbaik dalam proses perkembangan mereka. Jika si anak didapati mempunyai sebarang masalah, ibu akan berusaha memperbaikinya bagi memastikan si anak dapat bersaing secara sihat dan normal dengan kawan-kawan sebayanya.
Memiliki anak yang baik, sihat, bijak dan cergas adalah impian setiap ibu bapa. Justeru dalam mencapai impian tersebut banyak perkara yang perlu diutamakan dan didahulukan seperti berikut:
1. Rangsangan positif

Ibu bapa perlu sentiasa memberikan rangsangan yang positif untuk membantu perkembangan anak. Tahukah anda, rangsangan yang anak terima sejak kecil memainkan peranan penting terhadap perkembangan pesat otak mereka. Jadi jangan abaikan untuk menyediakan rangsangan pada anak.
2. Penerapan nilai murni
Dalam membesarkan anak di zaman milenial serba moden, ibu bapa tidak boleh mengabaikan penerapan nilai-nilai murni dalam kehidupan anak. Walaupun mereka semakin bijak tetapi akhlak dan nilai murni dalam diri perlu sentiasa seiring. Biarlah mereka membesar sebagai individu yang bijak tetapi dalam masa yang sama sangat berakhlak.

3. Pendidikan
Bagi memastikan anak anda mampu berdaya saing, pelaburan perlu dilakukan dalam menyediakan pendidikan terbaik untuk mereka. Maklum sahaja dalam zaman serba berteknologi, semua mahukan anak mereka mempunyai pendidikan tahap paling terbaik. Jadi pastikan anda juga tidak ketinggalan memberikan pendidikan terbaik untuk yang tersayang.
4. Pemakanan sihat

Faktor paling penting sekali dalam membesarkan anak adalah pemilihan makanan. Ibu antara individu paling cerewet dalam bab menyediakan makanan berkhasiat untuk anak. Perasaan bimbang jika anak jenis cerewet makan membuatkan ibu tidak kisah berhabis wang ringgit demi menyediakan makanan terbaik dan berkhasiat untuk anak.
Susu antara makanan penting yang harus diambil dalam diet harian anak. Pemilihan susu juga mungkin menjadi satu perkara utama dalam kalangan ibu memandangkan ada banyak pilihan di pasaran. Dalam ibu membuat pilihan susu terbaik untuk anak, pastikan susu yang menjadi pilihan dapat memberikan nutrien yang diperlukan oleh anak untuk membesar dengan sihat dan mampu merangsang perkembangan otak yang baik.
Susu tepung DUTCH LADY dengan 5X DHA* adalah pilihan lebih bijak untuk Si Manja. Sebagai jenama yang dipercayai di Malaysia, ramai ibu telah memilih DUTCH LADY sebagai susu tepung rumusan untuk kanak-kanak untuk anak mereka. Sejajar dengan visi syarikat,  DUTCH LADY MILK INDUSTRIES BERHAD  sangat komited menyediakan keperluan produk tenusu berkhasiat untuk kanak-kanak di Malaysia.
Berikut antara kebaikan yang ada dalam susu tepung rumusan untuk kanak-kanak DUTCH LADY

* DUTCH LADY dengan 5X DHA* adalah susu tepung rumusan untuk kanak-kanak yang diformulasi dengan pelbagai varian yang sesuai untuk kumpulan umur 123, 456, 6+
* Ia mengandungi nutrien-nutrien penting untuk membantu anak anda mencapai potensi perkembangan:
> 5X DHA* membantu menyokong perkembangan otak
> Protein memudahkan pertumbuhan dan membantu memperbaiki tisu-tisu badan
> 20 vitamin & mineral (vitamin A, vitamin B2, vitamin B12, vitamin D, niasin, kalsium, zat besi, magnesium, iodin, selenium dan lain-lain)
* Terdapat dalam pelbagai perisa yang lazat (Biasa, Madu, Coklat) sesuai dengan pilihan kanak-kanak.
Jenama susu tepung DUTCH LADY dengan 5X DHA* percaya adalah penting bagi seorang kanak-kanak untuk membesar sebagai individu yang aktif dan sihat.
Walaupun penting untuk memelihara kecerdasan anak (IQ), sama penting juga bagi kanak-kanak untuk menerapkan kecerdasan ini untuk melakukan kebaikan (EQ).
DUTCH LADY dengan 5X DHA*, adalah susu tepung rumusan untuk kanak-kanak berumur 1 – 6+  tahun, mengandungi nutrisi yang disesuaikan untuk tahap keperluan perkembangan dan tumbesaran kanak-kanak yang berbeza. Boleh didapati untuk kumpulan usia spesifik 123, 456 dan 6+, susu tepung rumusan untuk kanak-kanak DUTCH LADY mengandungi 5X DHA*, protein dan 20 vitamin dan mineral penting yang menyokong tumbesaran dan perkembangan kanak-kanak.
* 5X DHA: Berbanding dengan susu tepung rumusan untuk kanak-kanak yang terdahulu (Tahun 2009)
https://cdn.majalahpama.my/2020/08/approved-offline-branded-promo-r4-17082020-24_46_345089.mp4 Jom saksikan Pa&Ma Journey Bersama Jovianina bermula 26 Ogos 2020 (Rabu) ini jam 9 malam hanya di Astro Ria saluran 104 & 124 yang dibawakan khas oleh Dutch Lady 5X DHA, Pilihan Lebih Bijak.

 
The post Ibu Bijak Memilih Yang Terbaik Untuk Perkembangan Si Anak appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/ibu-bijak-memilih-yang-terbaik-untuk-perkembangan-si-anak/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nak Anak Jadi Lebih Bijak Ibu Menyusu Wajib Amalkan Pemakanan Ini

Nak Anak Jadi Lebih Bijak Ibu Menyusu Wajib Amalkan Pemakanan Ini

papar berkaitan - pada 19/8/2020 - jumlah : 524 hits
Sebarang makanan untuk ibu menyusui adalah amat penting terutama dalam tempoh dua hingga tiga minggu terawal Inilah waktunya tubuh anda mula menghasilkan susu ibu dan anda perlu mengamalkan pengambilan vitamin untuk ibu menyusu Hal ini kera...
Ibu Panik Dengar Anak Menangis Sabun Candy Penuh Dalam Mulut

Ibu Panik Dengar Anak Menangis Sabun Candy Penuh Dalam Mulut

papar berkaitan - pada 23/8/2020 - jumlah : 396 hits
Ada anak kecil terleka sekejap macam macam boleh jadi Orang kata kena beringat sepanjang masa Begitu juga dengan barang barang yang berbahaya dalam rumah Mesti letak di tempat yang tinggi dan tak dapat dicapai oleh anak Tak boleh salahkan a...
Dah 6 Tahun Tapi Gunting Kertas Pun Tak Pandai Tak Bagus Untuk Perkembangan Otak Anak

Dah 6 Tahun Tapi Gunting Kertas Pun Tak Pandai Tak Bagus Untuk Perkembangan Otak Anak

papar berkaitan - pada 18/8/2020 - jumlah : 379 hits
Kita merasakan aktiviti menggunting kertas seakan remeh walhal aktiviti sekecil itu begitu disarankan oleh doktor bagi membantu perkembangan minda anak anak kecil kita Aktiviti menggunting kertas seharusnya dilakukan lebih awal kepada kanak...
Jangan Sedih Kalau Anda Gugur Anda Juga Seorang Ibu Yang Lahirkan Anak Anak Syurga

Jangan Sedih Kalau Anda Gugur Anda Juga Seorang Ibu Yang Lahirkan Anak Anak Syurga

papar berkaitan - pada 23/8/2020 - jumlah : 410 hits
Melalui facebook Tiffany dari US yang keguguran bayi dia telah memuatnaik gambar anaknya yang telah meninggal Apa tujuan dia sebenarnya Dia ingin menyampaikan pesanan kepada semua ibu diluar sana bahawa jangan bersedih sekiranya anda pernah...
Nak Anak Hafal Al Quran Sejak Kecil Ini Cara Ibu Ayah Boleh Mula Dari Bayi Lagi

Nak Anak Hafal Al Quran Sejak Kecil Ini Cara Ibu Ayah Boleh Mula Dari Bayi Lagi

papar berkaitan - pada 17/8/2020 - jumlah : 366 hits
Ibu ayah yang mempunyai impian melihat anak menjadi penghafaz Al Quran rupanya boleh mulakan usaha sejak anak masih bayi lagi Perkongsian ibu ini tentang tip yang digunakannya kepada anaknya boleh anda praktikkan Sejuk perut bila melihat an...
Kisah Viral Anak Pemulung Berhasil Menjadi Polisi Cium Kaki Ibu Modal Rp 300 000 Dari Hasil Mulung Bareng Ibunya

Kisah Viral Anak Pemulung Berhasil Menjadi Polisi Cium Kaki Ibu Modal Rp 300 000 Dari Hasil Mulung Bareng Ibunya

papar berkaitan - pada 16/8/2020 - jumlah : 240 hits
Kisah Viral Anak Pemulung Berhasil Menjadi Polisi Cium Kaki Ibu Modal Rp 300 000 dari Hasil Mulung Bareng Ibunya M Ikram anak pemulung berhasil menjadi polisi ini langsung dilantik Kapolda Kepri Irjen Andap Budhi Revianto di SPN Tanjungbatu...
Rehat Sebentar Politik Sosial Renungkan Keajaiban Ibu Dan Anak

Rehat Sebentar Politik Sosial Renungkan Keajaiban Ibu Dan Anak

papar berkaitan - pada 25/8/2020 - jumlah : 257 hits
This was a clip taken of a child whose mother died while giving birth The heart of the woman was donated to the person wearing black shirt Watch the reaction of the child when the man wearing black shirt holds the child The child can recogn...
Ibu Mengadu Anak Kecilnya Macam Nak Baligh Punca Selalu Gigit Mainan Fake

Ibu Mengadu Anak Kecilnya Macam Nak Baligh Punca Selalu Gigit Mainan Fake

papar berkaitan - pada 25/8/2020 - jumlah : 325 hits
Barang barang mainan sepatutnya tidak diperbuat daripada PVC atau mengadungi logam plumbum dan arsenik Ini kerana mengikut kajian banyak barang mainan kanak kanak buatan negara Cina mengandungi toksin Bayi kanak kanak memang suka memasukkan...
Susu Ibu Vaksin Pertama Semulajadi Anak Simpanan Pula Demi Masa Depannya

Susu Ibu Vaksin Pertama Semulajadi Anak Simpanan Pula Demi Masa Depannya

papar berkaitan - pada 15/8/2020 - jumlah : 357 hits
Sempena sambutan Minggu Penyusuan Susu Ibu Sedunia yang disambut pada bulan Ogos setiap tahun Pa Ma turut meraikan dengan menganjurkan kempen Pa Ma Support BF bagi menyokong sepenuhnya usaha ini untuk memastikan penyusuan susu ibu dapat ter...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

What You Should Know About New Construction Plumbing



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masak Lemak Ikan Bawal Cermin Dengan Belimbing Buluh

Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord

Bahaya Kemiskinan By Dr Hm Rakib S H Pekanbaru Riau