Jangan Sedih Kalau Anda Gugur Anda Juga Seorang Ibu Yang Lahirkan Anak Anak Syurga


Melalui facebook Tiffany dari US, yang keguguran bayi dia telah memuatnaik gambar anaknya yang telah meninggal (photo). Apa tujuan dia sebenarnya? Dia ingin menyampaikan pesanan kepada semua ibu diluar sana bahawa jangan bersedih sekiranya anda pernah kegugurkerana anda juga seorang ibu yang melahirkan anak-anak syurga! Anda patut bangga dan bersyukur katanya.
Baca: ‘Chicken Cheesy Balls’ Ala Begedil Moden. Tak Mahu Makan Nasi Pun Boleh Kenyang
Berikut adalah kata-kata Tiffany..

Facebook / Tiffany Burns
“This is my hand. Holding my sweet baby, Ezekiel. I delivered him on January 20, 2016. His heart stopped at 11 weeks 2 days. He had a heartbeat. Such a sweet sound. He had life! He was not a blob. He was not just a clump of cells. He was formed. Perfect. Look at the details. His sweet fingers. Toes. I am blessed to be his mother.”
“Ini adalah tangan saya. Saya memegang bayi comel saya, Ezekiel. Saya melahirkannya (gugur) pada 20 Januari, 2016. Degupan jantungnya terhenti ketika dia berusia 11 minggu 2 hari. Memang ada denyutan jantung. Masih kedengaran ketika itu. Inilah kehidupan. Dia bukan segumpal darah..dia juga bukan hanya sel telur..dia mempunyai tubuh badan yang lengkap. Sempurna. Jari jemari dia..kaki2 dia..Lihatlah..Sebagai seorang ibu..saya bersyukur melahirkan dia..”
Baca: Bawalah Bermain Paling Kurang 30 Minit Di Luar Rumah, Anak Akan Jarang Sakit
Ingin Hamil Semula Lepas Keguguran?
Pengalaman menyedihkan dan rasa kosong akibat keguguran boleh membuatkan seseorang wanita itu berasa serik mencuba untuk hamil semula. Akan tetapi, untuk anda yang masih inginkan kehadiran cahaya mata dalam kehidupan, berikut disediakan beberapa tips untuk anda hamil semula dengan selamat selepas keguguran.

Pulihkan semula rasa kehilangan Kehilangan bayi dalam kandungan sukar untuk dihadapi. Jadi, persediaan emosi adalah amat penting untuk setiap ibu. Wanita yang mengalami keguguran akan rasa lebih lemah dan berdebar-debar untuk mula hamil kembali.
Walaupun tiada sebarang cara mudah untuk berhadapan dengan ketakutan menghadapi satu lagi keguguran, namun dengan bersikap terbuka kepada pasangan anda dan doktor mungkin boleh membantu anda melalui masa-masa genting sebegini. Janganlah putus asa untuk mencuba hamil kembali. Jika anda tiada masalah kesihatan yang menghalang anda untuk hamil, peluang untuk kehamilan berlaku semula adalah tinggi.
Pilih masa yang betul Selepas keguguran, anda dan pasangan berkemungkinan mengalami kesukaran untuk bersedia dengan kehadiran bayi baru. Bagaimanapun, jika kedua-dua anda sudah bersedia, anda perlu mengira masa yang sesuai untuk melakukan hubungan intim.
Bersama dengan suami pada waktu yang tepat adalah kunci yang boleh membantu anda hamil dengan cepat dan selamat. Sebaik sahaja anda tahu waktu bila anda akan mengalami ovulasi dan telur anda akan dilepaskan, anda sudah boleh merancang kehamilan dengan sewajarnya. Melakukan hubungan seks terlalu awal atau terlalu lambat boleh menurunkan peluang anda untuk mudah hamil.
Tambahan pula, sperma hanya boleh bertahan selama tiga hingga enam hari dalam tubuh anda, sementara telur pula hanya boleh bertahan selama satu hari. Jadi, anda perlu melakukan hubungan seks satu atau dua hari sebelum ovulasi. Kebanyakan penyedia penjagaan kesihatan juga menyarankan pasangan untuk melakukan hubungan intim selang sehari jika anda tidak boleh mengagak bilakah waktu ovulasi anda. Ini akan menambahkan peluang anda untuk segera hamil.

Kesan jendela kesuburan anda Cara lain untuk berjaya hamil adalah dengan mengetahui masa ovulasi anda. Peluang anda untuk hamil terletak dalam masa lima hari sebelum ovulasi dan hari ovulasi tersebut. Akan tetapi, bagi mengenal pasti hari ovulasi mungkin sedikit mencabar. Pelbagai faktor boleh mempengaruhi masa sebenar ovulasi anda, termasuklah tekanan dan aktiviti fizikal yang berlebihan.
Anda boleh menggunakan pelbagai kaedah untuk mengenal pasti waktu ovulasi anda, termasuklah:
Periksa kalendar: Kaedah ini sesuai jika anda mengalami haid teratur dan stabil. Pertama, kenal pasti bilakah waktu haid anda seterusnya akan bermula. Tandakan hari tersebut. Jika kitaran haid anda 28-hari, maka anda berkemungkinan mengalami ovulasi pada hari ke-14. Kesan suhu badan anda: Suhu asas badan adalah suhu tubuh terendah dalam tempoh 24-jam. Beberapa hari selepas ovulasi anda, suhu asas badan anda akan meningkat. Anda boleh menggunakan termometer untuk mengukur suhu asas badan. Peluang kehamilan anda akan menjadi lebih tinggi semasa dua hingga tiga hari sebelum suhu badan anda meningkat. Perhatikan perubahan dalam lelehan faraj: Pada hari-hari biasa, anda akan mengalami sedikit lelehan faraj dan rasa kekeringan. Namun, semakin dekat anda dengan waktu ovulasi, anda akan mengalami lebih banyak lelehan mukus serviks. Lelehan ini akan kelihatan jernih, berlendir, dan meregang seperti telur putih. Sebelum mencuba untuk hamil semula, adalah lebih baik jika anda berjumpa dengan doktor bagi mengetahui punca yang menyebabkan anda mengalami keguguran sebelum ini. Dengan mengetahui keadaan kesihatan anda dan mendapatkan rawatan yang betul boleh membantu anda untuk berjaya hamil.
Sumber: Tiffany Burns, Hello Doktor, Misteri Alam de Paranormal
WhatsApp Image 2020-08-21 at 17.19.48 The post “Jangan Sedih Kalau Anda Gugur” Anda Juga Seorang Ibu Yang Lahirkan Anak-Anak Syurga appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/jangan-sedih-kalau-anda-gugur-anda-juga-seorang-ibu-yang-lahirkan-anak-anak-syurga/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Istighfar Seorang Anak Mengangkat Darjat Ibu Bapa Di Syurga

Istighfar Seorang Anak Mengangkat Darjat Ibu Bapa Di Syurga

papar berkaitan - pada 11/8/2020 - jumlah : 1826 hits
Istighfar adalah amalan ringkas dengan ganjaran yang cukup besar Telah banyak kelebihan yang diceritakan berkenaan amalan beristighfar dalam Islam antaranya dimakbulkan doa dan permintaan dihilangkan kesedihan serta diberikan jalan keluar d...
Berniat Lindungi Cucu Seorang Ibu Malah Dianiaya Anak Kandung

Berniat Lindungi Cucu Seorang Ibu Malah Dianiaya Anak Kandung

papar berkaitan - pada 28/8/2020 - jumlah : 306 hits
Seorang ibu berinisial IB menjadi korban penganiayaan anak kandungnya sendiri bernama Hamzah karena persoalan cicilan sepeda motor Kasi Humas Polsek Panakkukang Bripka Ahmad Halim mengatakan bahwa penganiayaan tersebut terjadi di Jalan Bara...
Tidak Diberi Uang Seorang Anak Di Sumsel Tembak Dan Coba Memerkosa Ibu Kandung

Tidak Diberi Uang Seorang Anak Di Sumsel Tembak Dan Coba Memerkosa Ibu Kandung

papar berkaitan - pada 10/8/2020 - jumlah : 216 hits
Kesal tidak diberi uang Suharianto alias Ranto nekat menembak dan mencoba memerkosa ibu kandungnya sendiri SM Pelaku ditangkap polisi dan kakinya ditembak karena melakukan perlawanan
Seorang Anak Bunuh Ibu Kandungnya Di Kuningan Jawa Barat Penyebabnya

Seorang Anak Bunuh Ibu Kandungnya Di Kuningan Jawa Barat Penyebabnya

papar berkaitan - pada 22/8/2020 - jumlah : 220 hits
Peristiwa menghebohkan di Desa Kadatauan Kecamatan Garawangi pecah jelang waktu solat magrib Jum at OS warga Dusun Bojong RT 01 02 Desa Kadatuan Kecamatan Garawangi tega menghabisi nyawa ibu kandungnya yakni Jumirah Didi salah seorang warga...
Tak Perlu Telefon Bimbit Anak Hanya Guna Jam Tangan Untuk Hubungi Ibu Bapa

Tak Perlu Telefon Bimbit Anak Hanya Guna Jam Tangan Untuk Hubungi Ibu Bapa

papar berkaitan - pada 28/8/2020 - jumlah : 436 hits
Jam tangan bukan hanya alat pengukur masa malah jam tangan merupakan aksesori yang sangat penting sejak zaman dahulu lagi Memang tidak dinafikan lagi kepentingan pemakaian jam tangan kerana ia boleh menjadikan anda seorang yang sangat patuh...
Hilang Sepekan Ibu 6 Anak Yang Kabur Dengan Pria Lain Akhirnya Bisa Dihubungi Suami

Hilang Sepekan Ibu 6 Anak Yang Kabur Dengan Pria Lain Akhirnya Bisa Dihubungi Suami

papar berkaitan - pada 29/8/2020 - jumlah : 275 hits
Misteri hilangnya Erda Wati ibu enam anak di Pangkalan Bun Kabupaten Kotawaringin Barat Kalteng yang diduga kabur dengan teman laki laki kenalannya di Facebook mulai terkuak Sang suami Hamsan akhirnya bisa menghubungi istrinya Hamsan mengat...
Suami Meninggal Bab Nafkah Anak Jatuh Pada Datuk Pak Cik Sebelah Bapa Bukan Ibu

Suami Meninggal Bab Nafkah Anak Jatuh Pada Datuk Pak Cik Sebelah Bapa Bukan Ibu

papar berkaitan - pada 30/8/2020 - jumlah : 434 hits
Biasa yang berlaku dalam masyarakat kita bila kematian pada si bapa atau suami dan meninggalkan isteri dan anak anak pasti akan ada konflik dalam ahli keluarga Ibaratnya orang kata tanah kubur masih merah lagi tapi harta peninggalan arwah d...
Hukum Faraid Wajib Anak Tahu Apabila Ibu Dan Ayah Meninggal Dunia

Hukum Faraid Wajib Anak Tahu Apabila Ibu Dan Ayah Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 28/8/2020 - jumlah : 269 hits
Apakah yang patut anda lakukan semasa hidup supaya harta pusaka anda tidak memberi masalah kepada ahli keluarga kemudian hari Antara soalan yang orang suka tanya apakah hukum faraid apabila ibu dan ayah meninggal dunia Ibu ayah anda masih h...
Semuanya Sedap Sedap Belaka Kongsi Menu Anak 8 Hingga 10 Bulan 15 Resipi Ibu Ni Memang Awesome

Semuanya Sedap Sedap Belaka Kongsi Menu Anak 8 Hingga 10 Bulan 15 Resipi Ibu Ni Memang Awesome

papar berkaitan - pada 28/8/2020 - jumlah : 250 hits
Menyediakan makanan anak sememangnya satu percubaan yang mencabar Apatah lagi untuk melihat keputusannya samada anak suka atau pun tidak Namun setiap kali anak menolak makanan yang kita sediakan janganlah cepat putus asa dan cuba lagi menca...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


First Blog Post

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly

Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered

Pelajar Lelaki 14 Tahun Meninggal Dunia Ketika Merentas Desa

Umur 7 Tahun Sudah Bergelar Tunangan Orang