I Suri Kwsp 2024


i-SURI KWSP 2024(Permohonan Baharu Pendaftaran)
Insentif khas yang diberi nama i-Suri adalah khusus untuk golongan suri rumah yang kini boleh memilih untuk mencarum di KWSP. Disini kami akan kongsikan kepada anda cara buat pendaftaran dan permohonan i-Suri KWSP tahun 2024, semoga membantu.
 
APA ITU i-SURI KWSP 2024 iSuri adalah program caruman sukarela bagi wanita yang berdaftar di dalam Bank Data Kemiskinan Nasional (eKasih) termasuk suri rumah, balu, ibu tunggal dan bujang. iSuri bertujuan bagi memastikan kesejahteraan golongan suri rumah serta mengiktiraf sumbangan mereka kepada ahli keluarga dan pembangunan negara.
 
SIAPA BOLEH MENCARUM i-SURI KWSP? Hanya ada dua golongan yang dibolehkan untuk mencarum dalam i-Suri
Diri sendiri (isteri) Suami kepada pasangan yang layak  
MANFAAT i-SURI KWSP Berikut ialah antara faedah dan kelebihan iSuri KWSP iaitu:
Insentif Khas Menerima insentif khas sebanyak 50% bagi setiap RM1 caruman sehingga insentif khas maksimum RM300 dalam tahun semasa. Had insentif seumur hidup sebanyak RM3,000 atau mencapai umur 55 tahun, mana-mana terdahulu. Tertakluk kepada terma dan syarat kerajaan. Dividen Tahunan Menikmati dividen tahunan di atas simpanan persaraan anda. Bantuan Kematian Tertakluk kepada terma dan syarat KWSP. Pelepasan Cukai Tertakluk kepada terma dan syarat LHDN. Kepada penerima STR,boleh buat SEMAKAN KELAYAKAN PEKA B40 
 
SYARAT KELAYAKAN i-SURI KWSP Berikut adalah merupakan syarat kelayakan asas yang telah ditetapkan iaitu:
Warganegara Malaysia Warganegara Malaysia Ahli KWSP Berumur 55 tahun ke bawah Golongan suri rumah yang berdaftar dalam Bank Data Kemiskinan Nasional (eKasih) setakat senarai terkini.  
KADAR CARUMAN i-SURI KWSP 2024 Tiada caruman minimum bagi caruman sukarela i-Suri bagi tahun 2024. Walaubagaimanapun, ahli digalakkan untuk mencarum sekurang-kurangnya RM600 semasa bagi melayakkan ahli untuk menerima insentif khas maksimum tahunan sebanyak RM300.
Had maksimum terkumpul bagi Caruman Sukarela (Caruman Pilihan Sendiri, Caruman i-Saraan, Caruman i-Suri dan Caruman Penambahan Simpanan Akaun 1) melalui semua saluran pembayaran adalah RM100,000 setahun.
CARA DAFTAR i-SURI KWSP 2024 Anda perlu mendaftar dalam sistem e-Kasih terlebih dahulu. Permohonan i-Suri hanya boleh dilakukan setelah pemohonan anda berjaya dalam sistem e-Kasih. Berikut adalah merupakan cara untuk membuat pendaftaran iSuri KWSP iaitu:
Pendaftaran melalui eKasih Pendaftaran secara automatik bagi ahli KWSP baharu yang dipadankan dengan maklumat data eKasih. Pendaftaran Online Melalui aplikasi KWSP i-Akaun Website KWSP: Pendaftaran i-Saraan Dalam Talian Pendaftaran di Self-Service Terminal (SST) Rujuk lokasi SST Kaunter/Pejabat KWSP Datang ke mana-mana pejabat KWSP terdekat Bawa Kad Pengenalan (MyKad) Dapatkan Borang i-Suri – KWSP 16G (M). Ini adalah untuk pendaftaran kali pertama sahaja. Lengkapkan borang Lengkapkan juga Borang i-Suri – KWSP 6A (2) semasa buat pembayaran. Untuk memudahkan urusan, anda boleh siap-siap muat turun, cetak dan isi di rumah sebelum menghadirkan diri ke cawangan KWSP.  
MUAT TURUN BORANG i-SURI KWSP Klik sini untuk download Borang i-Suri – KWSP 16G (M) Klik sini untuk download Borang i-Suri – KWSP 6A (2)  
CARA BAYAR CARUMAN i-SURI KWSP SECARA ONLINE Kepada para ahli, pembayaran boleh dilakukan secara online menerusi salaran seperti berikut:
Aplikasi Mudah Alih – KWSP i-Akaun Perbankan Internet Kaunter Ejen Bank – BSN, Maybank, Public Bank & RHB Bank Ejen Bank Berdaftar – (EB) BSN Bayaran secara tunai (maksimum RM500) /cek/draf bank/kiriman wang/wang pos bank di semua kaunter Peresitan Pejabat KWSP Bayaran secara Kad Debit melalui Mobile Team (MT) & Pejabat KWSP  
MAKLUMAT LANJUT & PERTAYAAN Untuk sebarang pertanyaaan mengenai Caruman Sukarela i-SURI, sila layari www.kwsp.gov.my atau hubungi Pusat Pengurusan Perhubungan di talian 03-8922 6000.
Bagi pertanyaan mengenai kelayakan insentif i-SURI, sila layari www.kpwkm.gov.my atau hubungi Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat di talian 03-8000 8000.
Untuk maklumat lanjut mengenai eKasih, orang ramai boleh menghubungi Pusat Panggilan Kerajaan Malaysia (MGCC) di talian 03-8000 8000.
The post i-SURI KWSP 2024(Permohonan Baharu Pendaftaran) appeared first on KekandaMemey.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kekandamemey.com/i-suri-kwsp-2024.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bantuan Insentif I Suri Kwsp 2024

Bantuan Insentif I Suri Kwsp 2024

papar berkaitan - pada 23/1/2024 - jumlah : 217 hits
Apakah itu Insentif i Suri KWSP 2024 Suri rumah kini boleh membuat pilihan dalam mencarum KWSP melalui insentif khas sehingga RM300 setahun kerajaan sediakan melalui i suri 2024 Ini adalah merupakan usaha kerajaan untuk memastikan kesejahte...
I Suri Kwsp 2024 Permohonan Amp Semakan

I Suri Kwsp 2024 Permohonan Amp Semakan

papar berkaitan - pada 16/1/2024 - jumlah : 132 hits
Golongan suri rumah kini boleh memilih untuk mencarum di KWSP dengan insentif khas sehingga RM300 setahun daripada Kerajaan melalui i Suri 2024 Kemudahan ini bertujuan bagi memastikan kesejahteraan golongan suri rumah serta mengiktiraf sumb...
Waspada Sebarang Sebaran Kandungan Berkenaan Pengeluaran Khas Kwsp 2024

Waspada Sebarang Sebaran Kandungan Berkenaan Pengeluaran Khas Kwsp 2024

papar berkaitan - pada 16/1/2024 - jumlah : 112 hits
Menurut kenyataan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja Awas Jangan terpedaya dengan maklumat tidak tepat Sentiasa berhati hati dengan maklumat yang diperolehi Dapatkan maklumat sahih hanya di laman web dan media sosial r
What We Announced At Ces 2024

What We Announced At Ces 2024

papar berkaitan - pada 10/1/2024 - jumlah : 194 hits
Do more with Google on your Android devices with new ways to help your devices work better together
Cara Kongsi Lkm Myjpj 2024

Cara Kongsi Lkm Myjpj 2024

papar berkaitan - pada 10/1/2024 - jumlah : 141 hits
CARA KONGSI LKM MyJPJ 2024 Bagaimana jika anda ingin meminjam kenderaan atau kenderaan tersebut dinamakan atas orang lain Sudah semestinya agak sukar untuk kerana hanya pemilik kenderaan sahaja yang mempunyai roadtax digital menerusi aplika...
Ces 2024 Top 4 Android Experiences To Try Out

Ces 2024 Top 4 Android Experiences To Try Out

papar berkaitan - pada 10/1/2024 - jumlah : 205 hits
Check out four Android demos you can experience at the Consumer Electronics Show in Las Vegas Nevada
Permohonan Bantuan Skim Khairat Kematian Rm1 000 Tahun 2024 Serta Syarat Kelayakan

Permohonan Bantuan Skim Khairat Kematian Rm1 000 Tahun 2024 Serta Syarat Kelayakan

papar berkaitan - pada 10/1/2024 - jumlah : 173 hits
Permohonan Bantuan Skim Khairat Kematian RM1 000 Tahun 2024 Serta Syarat Kelayakan 25 Kerajaan Madani perkenalkan Skim Khairat Kematian untuk rakyat Malaysia Mungkin masih belum ramai yang mengetahui berkenaan inisiatif kerajaan bagi memban...
Jawatan Kosong Majlis Perubatan Malaysia Januari 2024

Jawatan Kosong Majlis Perubatan Malaysia Januari 2024

papar berkaitan - pada 10/1/2024 - jumlah : 84 hits
Jawatan kosong Majlis Perubatan Malaysia Januari 2024 telah dibuka untuk bulan Januari 2024 MMP adalah merupakan majlis yang menguruskan hal perubatan negara sangat memainkan peranan dalam perkara yang melibatkan kesihatan dan perubatan Seb...
Pentingnya Muhasabah Diri

Forest City Casino Misreporting Pas Leader Wants Brave Pmx To Teach Bloomberg A Lesson At Qatar Economic Forum

Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat

Record 13 Pay Hike For Civil Servants Get Ready For Subsidy Cuts Skyrocketing Inflation And Even Recession

2 Direman Kemuka Butiran Palsu Pelaburan Rm38 Juta

Porsche Design Honor Magic V2 Rsr Menang Red Dot Award Product Design 2024

Empat Maut Mpv Dan Kereta Api Berlanggar

Strategic Alliances For Business



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Sindiket Scammer Didalangi Warga Asing Tumpas

Mak Terpaksa Buat Banyak Kerja Untuk Dapat Rm700 Tiap Minggu Rupanya Ini Abang Buat Pada Mak

Pengalaman Anak Anak Sertai Poomsae Di 7th Hypermax Junior Taekwondo Invitational Championship 2023

Lumira Kawasan Rumah Moden Dan Ideal Di Eka Heights

Rethink Reuse Refill Challenging The Disposable Smoking Accessory Market

Batang Besi Sepanjang 0 75 Meter Yang Jatuh Dari Lori Tertusuk Lengan Dan Rusuk Kiri Seorang Pemandu Kereta