I Gave Birth Part Ii

Bismillah.
Punyalah selepas sebulan baru nak menyempat buka laptop untuk update blog ni ha. Bukanlah tak menyempat mana pun sebenarnya. Cuma, semenjak hidup dah berubah ni, buat masa sekarang anak lebih menjadi keutamaan aku. Benda lain, aku skip ja dulu. Simptom mak mak barangkali

Okeh cukup mukaddimah.
Jom sambung cerita dari entri I Gave Birth - Part I
Selesai di dewan bedah, nurse tolak aku ke wad. Aku kena baring, tak boleh makan dan minum sampailah keesokkan paginya. Bayangkan hampir 12 jam aku puasa. Masyaallah, dahaga tekak dan lapar yang amat.

Jadi, pagi esoknya nurse datang buka tiub salur kencing dan drip di tangan aku. Ubat bius pun dah hilang masa tu. Aku dah dapat rasa pergerakan dari pusat sampai ke kaki. Nurse pesan suruh bangun dan cuba jalan.

Maka, aku pun cubalah bangun dan jalan ke tandas untuk buang air. Nak dijadikan cerita, aku pitam pulak dah kat tandas. Nasib baiklah sempat duduk atas mangkuk tandas dan sempat tarik butang kecemasan dalam tandas tu. Waktu pitam tu, aku sedar cuma pandangan aku blank. Hitam. Memang tak nampak apa apa pun. Wallahi. Masa tu, memang aku ingat aku dah buta.

Wallahi, dalam 10 minit jugaklah aku tak nampak apa-apa tapi sedar dan boleh dengar dengan jelas suara nurse dan doktor yang datang untuk tolong aku masa tu. Doktor mintak nurse buatkan milo untuk aku minum. Dalam tandas tu jugaklah aku minum milo.

Lepas 15 minit, aku dah boleh nampak balik tapi masih kabur dan berbalam. Bila dah rasa mampu bangun, nurse tolong angkat aku dan letak atas kerusi roda kemudian tolak aku ke katil. Naik ja atas katil, ingatkan dah okay dah. Datang pulak rasa loya nak muntah.

Tak sempat aku nak mintak plastik dengan nurse, habis keluar semua milo yang baru aku minum kejap tadi. Habis kotor baju dan cadar katil kena muntah. Waktu tu, doktor sendiri yang tolong salinkan baju aku kat katil dan nurse datang salinkan cadar. Aduhai..

Kemudian, lewat petang tu, anak aku dapat discharge dari NICU dan dapat tidur dengan aku malam tu. Serius, rasa macam mimpi, dah ada anak sendiri. Syukur, anugerah Allah.

Masuk hari ketiga, aku happy sebab doktor pakar bagi discharge sebelah petang. Lega dapat balik rumah. Dalam perjalanan balik, suami aku drive 20 km/jam sebab sedaya upaya tak nak bagi aku rasa sakit dekat perut yang kena belah. Kesian pulak kat dia. Nak buat macam mana, sakit woo..

Maka, rutin aku setiap hari ialah berulang alik ke klinik dan hospital pagi dan malam selama sepuluh hari berturut turut untuk suntik heparin. Fuh, alhamdulillah berjaya harungi sepuluh hari yang agak memenatkan.

Okay, cukup dulu. Entri akan datang, aku cerita fasal anak aku pulak, inshaallah.

Bye!

Krabi Part 5 Four Island Hopping Krabi Naik Speedboat Laju

papar berkaitan - pada 2/10/2019 - jumlah : 278 hits
Feeling ala ala retis Hollywood bergambar dalam speedboat menghadap salah satu caves sekitar 4 island Krabi gitu kasi can la juju posing alah alah korang ni pun haha Entry blog Krabi lepas julia update kisah hotel kami menginap dekat dengan...
Kecewa Dengan Proses Tuntutan Insurans Motorsikal Aku Membuat Keputusan Untuk Baiki Motorsikal Sendiri Part 1

papar berkaitan - pada 2/10/2019 - jumlah : 359 hits
Ini adalah pengalaman aku kali pertama membuat tuntutan insurans motorsikal Ternya ianya berbeza daripada membuat tuntutan insurans kereta yang lebih mudah Perbezaan yang ketara yang boleh aku kongsikan ialah pihak insurans tidak mempunyai ...
Family Day Di Melaka Part 1

papar berkaitan - pada 3/10/2019 - jumlah : 281 hits
Family Day di Melaka Part 1 Assalamualaikum semua Terima kasih korang yang sentiasa rajin singgah blog nieyl dan tinggalkan komen walaupun nieyl ada take break sekejap sebab terlalu sibuk menguruskan kerja dan juga program family Ok hari in...
Cara Mengisi Template Di Emis 2019 2020 Part 1 Kebutuhan Khusus

papar berkaitan - pada 28/9/2019 - jumlah : 487 hits
Petunjuk Pengisian Template EMIS 2019 2020 bisa 1 Pastikan semua siswa sudah selesai dimasukkan ke EMIS2 Klik menu TEMPLATE3 Lihat ke bagian SISWA AKTIF ada 7 point yang harus dikerjakan Unduh semuanya 4 Data siswa yang terunduh di template...
A Quiet Place Part Ii Telah Selesai Menjalani Penggambaran

papar berkaitan - pada 26/9/2019 - jumlah : 317 hits
Menerusi laman Twitter pengarah dan penulis John Krasinski telah mengumumkan bahawa penggambaran filem sekuel A Quiet Place telah selesai Kransinski juga turut memuatnaik sekeping gambar bersama isterinya Emily Blunt di sebuah jambatan yang...
Kepong Mp Offers Help To Student Doing Four Part Time Jobs

papar berkaitan - pada 24/9/2019 - jumlah : 242 hits
Kepong MP Lim Lip Eng has offered to assist Ong Ke Shing whose story as a struggling undergraduate juggling four part time jobs was highlighted in a recent documentary Lim said although tertiary students are generally expected to work part ...
Retreat Di Belum Rainforest Tasik Banding Part 1 Day 1

papar berkaitan - pada 24/9/2019 - jumlah : 235 hits
sidebar push Retreat Di Belum Rainforest Tasik Banding Part 1 Day 1 Allhamdulillah Bulan Julai yang lalu adalah bulan yang paling sibuk bagi saya Yang ni korang boleh skip baca Boleh jump kalau menyampah ke tajuk Perjalan ke Tasik Banding h...
Krabi Part 4 Menginap Dekat Pantai Krabi Di Hotel Irest Ao Nang Seafront

papar berkaitan - pada 26/9/2019 - jumlah : 1592 hits
Tersenyum manis si penulis tu kan penat lelah dia berbayar dengan wang sendiri hahaNak dekat pantai nak hotel murah nak bilik besar nak dekat dengan kedai cenderamata nak dekat kemudahan pengangkutan janji nak dekat pantai Haaa itu dia aku ...
Tutorial Widget Instagram Dalam Blog Part 2

papar berkaitan - pada 4/10/2019 - jumlah : 230 hits
Entri ini aku wujudkan atas dasar kemanusiaan cewah hahaha oh yang sebenarnya tutorial aku yang ini tidak lagi boleh digunakan i think something going wrong tinggal username sahaja di sebelah kanan tidak ada lagi widget instagram yang tingg...
Cara Memasarkan Homestay Anda

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria