Hishammuddin Tak Mungkin Berani Lawan Zahid Hamidi






Terdapat dua persoalan utama di sebalik riuh rendah yang kian memuncak tentang pertandingan jawatan Presiden UMNO dalam pemilihan parti yang bakal diadakan sebelum Ramadan akan datang.


Pertama, siapa yang mahu bertanding merebut jawatan Presiden UMNO yang kini disandang Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi?


Walaupun kecoh-kecoh kononnya UMNO perlu perubahan kepimpinan dan tidak mahu parti menerima nasib lebih buruk dalam PRU16 nanti, namun sehingga kini belum ada yang muncul menawarkan diri.


Bila lagi dan mahu tunggu apa lagi?


Kedua, meski Hishammuddin Hussein disebut-sebut bakal bertanding jawatan Presiden UMNO menentang Zahid Hamidi, tetapi beliau juga sehingga hari ini masih berteka-teki mengenainya.


Selain tiada petunjuk yang betul-betul jelas bekas Menteri Pertahanan itu benar-benar mahu menawarkan diri untuk mencabar Zahid Hamidi, yang sedikit malang ialah beberapa pimpinan UMNO bahagian dan aktivis parti yang ditanya pendepat mereka mengenainya, rata-rata mengatakan anak Tun Hussein itu tidak mungkin berani berbuat demikian.


Kata mereka, Hishammuddin terkenal dalam sejarah politiknya sebagai pemimpin “play safe” yang tidak pernah berani untuk menentang arus.


Jelas mereka, pada pemilihan UMNO 2018 dulu misalnya, Hishammuddin tidak sedia untuk bertanding sebarang jawatan semata-mata kerana BN sudah kehilangan kuasa sebagai kerajaan.


Mereka berhujah, di tambah dengan kedudukan Zahid Hamidi sebagai Timbalan Perdana Menteri sekarang ini dan dirinya pula tiada apa-apa jawatan dalam kerajaan, lagilah beliau tidak berani untuk menawarkan diri.


Untuk itu, mereka tidak yakin sama sekali anak bekas Perdana Menteri, Tun Hussein Onn itu ada sedia untuk menentang Zahid Hamidi.


Malah kata mereka lagi, untuk menentang Mohamad Hasan yang kini memegang jawatan Menteri Pertahanan bagi jawatan Timbalan Presiden UMNO juga tidak mungkin Hishammuddin berani melakukannya.


Dalam keadaan sekarang, ujar mereka, jawatan yang paling mungkin Hishammuddin berani menawarkan diri hanyalah sekadar Naib Presiden UMNO saja.


Oleh kerana jawatan itu perlu tiga pengisian, ia lebih mudah untuk beliau memenangi salah satu daripadanya, tambah mereka lagi.


Yang penting, kata mereka, dengan jawatan Naib Presiden itu sudah memadai untuk Hishammuddin memastikan survival politiknya terus terjamin dalam PRU16 akan datang, bahkan sesuai dengan imej “play safe” yang dimilikinya.


Bagi kebanyakan pemimpin dan aktivis UMNO, mereka lebih meyakini bahawa Zahid Hamidi sangat berpotensi besar untuk terus kekal memimpin parti tersebut sehingga PRU16 akan datang.


Jawatan dalam kerajaan yang dipegangnya adalah tunjang kekuatan untuk Presiden itu dapat terus mengekalkan jawatannya yang sekaligus membuatkan lawannya jadi “kecut telur” dibuatnya, demikian kesimpulan mereka mengenai ura-ura pertembungan Zahid Hamidi dengan Hishammuddin. – ShahbudinHusin 30/12/2022.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/12/hishammuddin-tak-mungkin-berani-lawan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mustahil Zahid Hamidi Boleh Kalah Kenapa Perlu Takut Dengan Lawan Yang Tiada Jawatan

Mustahil Zahid Hamidi Boleh Kalah Kenapa Perlu Takut Dengan Lawan Yang Tiada Jawatan

papar berkaitan - pada 6/1/2023 - jumlah : 110 hits
Ikut logik dan hukum akal dengan jawatan Timbalan Perdana Menteri yang disandangnya sekarang tiada sebab dan hampir mustahil Ahmad Zahid Hamidi tidak mampu mengekalkan jawatan Presiden UMNO yang sedang disandangnya Jawatan tersebut adalah n...
Pencabar Zahid Hamidi Kena Buat Pengumuman Sebelum 12 Januari

Pencabar Zahid Hamidi Kena Buat Pengumuman Sebelum 12 Januari

papar berkaitan - pada 27/12/2022 - jumlah : 83 hits
Menjelang pemilihan UMNO beberapa bulan lagi terdapat dua pendapat popular dalam parti itu ketika ini Satu kumpulan mahu agar jawatan Presiden dan Timbalan Presiden UMNO tidak dipertandingkan manakala satu pihak lagi menolak sebarang cubaan...
Mahkamah Mungkin Bebas Zahid Kerana Dia Tpm Ulas Dr Mahathir

Mahkamah Mungkin Bebas Zahid Kerana Dia Tpm Ulas Dr Mahathir

papar berkaitan - pada 25/12/2022 - jumlah : 138 hits
Bekas Perdana Menteri dua kali Tun Dr Mahathir Mohamad bimbang kedaulatan undang undang di bawah pentadbiran PH BN diketepikan demi kepentingan peribadi orang tertentu Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang berdepan 47 tuduhan ras...
Pemilihan Umno Siapa Pencabar Zahid Hamidi

Pemilihan Umno Siapa Pencabar Zahid Hamidi

papar berkaitan - pada 29/12/2022 - jumlah : 101 hits
Andainya jawatan presiden dipertandingkan pada pemilihan Umno tahun depan adakah Zahid Hamidi akan mempertahankannya Hampir pasti ya Maka persoalan seterusnya adakah beliau akan dicabar Jika iya siapakah pencabarnya Sebelum itu persoalan ya...
Kalau Hishammudin Dilabel Pengecut Cuba Halang Jawatan Presiden Umno Ditandingi Juga Jadikan Zahid Hamidi Sama Pengecut

Kalau Hishammudin Dilabel Pengecut Cuba Halang Jawatan Presiden Umno Ditandingi Juga Jadikan Zahid Hamidi Sama Pengecut

papar berkaitan - pada 3/1/2023 - jumlah : 69 hits
Berdasarkan rekod sejarah Zahid Hamidi adalah pemimpin yang berani dan tidak pernah kalah apabila bertanding dalam UMNO di peringkat pusat Beliau berani bertanding jawatan Ketua Pemuda UMNO pada 1996 walaupun lawannya ketika itu ada yang be...
Rentasan 1283 Gempar Usaha Pemimpin Umno Singkirkan Zahid Hamidi Bak

Rentasan 1283 Gempar Usaha Pemimpin Umno Singkirkan Zahid Hamidi Bak

papar berkaitan - pada 5/1/2023 - jumlah : 149 hits
1 UNTUK PEMBANGUNAN JANGAN TANYA KARTEL 2 APA LAGI PEMIMPIN UMNO MAHU 3 IKAN BUSUK MULA DARI KEPALA
Lirik Lagu Takyah Sonaone

Unlocking Insights Leveraging The Indonesia Brand Database For Brand Research

Huggies Malaysia Meraikan Ibu Dan Memperkenalkan Lampin Bayi Baharu Mereka Dengan Fun Run

Cabinet To Address Najib S House Arrest Bid With Transparency Urges Zaid

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Mengenal 11 Istri Nabi Muhammad Sesuai Urutan Pernikahan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Piala Dunia Sepak Takraw 2024 Jadual Perlawanan Negara Terlibat Senarai Pemain Malaysia

Jemson Mekar Chord

Resepi Sotong Dan Fishcake Goreng Pedas

Doa Rasulullah Setiap Pagi

Pandangan Pertama Filem Aksi Komedi Back In Action Lakonan Jamie Foxx Cameron Diaz

36 Hours On Minorca