Hikmah Utama Korang Perolehi Selepas Putus Cinta Jangan Besedih Allah Akan Gantikan Yang Lebih Baik


Hikmah Utama Korang Perolehi Selepas Putus Cinta. Mungkin setiap orang akan melaluinya. Berdepan dengan satu rasa yang tidak seronok dan cukup menyedihkan hati sendiri. Siapa mahu berdepan dengan putus cinta. Kisah patah hati yang sering kita dengar telah memberikan kesan yang cukup mendalam kepada rakan-rakan terdekat.

Tapi bagaimana kalau ia berlaku pada diri kita sendiri? Ya, ia akan menyakitkan. Ya, ia juga bisa membuat kita mengalirkan air mata. Dan ya, ia juga mampu buat kita murung. Tapi usahlah korang risau kerana pengalaman begini hanya akan lebih mendewasakan diri. Malah, terdapat beberapa perkara yang akan korang pelajari selepas putus cinta dan berdepan dengan keadaan patah hati.

Kebahagiaan Diri Sendiri Antara fasa pertama selepas putus cinta, korang akan rasakan apa yang orang lain perkatakan tidak penting sama sekali. Telinga ditutup dan dipekakkan daripada orang-orang sekeliling korang. Hal ini berlaku kerana korang tak sedar bahawa tidak ada orang lain yang mampu mengubati hati sendiri kecuali diri sendiri. Dan di sinilah korang akan sedar bahawa kebahagian diri bergantung kepada diri sendiri.

Bantuan Rakan-Rakan Selepas fasa denial berkurang, korang akan mula sedar bahawa rakan-rakan amat penting dalam kehidupan korang. Saat ini kamu akan bangkit dan meminta pertolongan daripada mereka sama ada dari ahli keluarga atau kawan baik. Tanpa sedar korang akan menjadi seorang yang lebih terbuka untuk membicarakan tentang soal hati dan perasaan.

Belajar Let Go Melepaskan seseorang adalah amat sukar. Walaupun sudah putus cinta dan melepaskan seseorang dengan hati yang sedih. Tapi selepas putus cinta korang akan belajar untuk let go. Dan ia merupakan satu perkara yang bukan semua orang boleh lakakukan. Dengan pengalaman ini juga korang pastinya tidak mahu melakukan perkara kepada orang lain yang boleh berdepan kesensaraan yang korang lalui.

Cintai Diri Sendiri Pada ketika korang menjadi terpuruk dengan hati yang punah, mungkin dari situ timbulnya kesedaran. Bahawa antara jalan untuk menjadi bahagia adalah mencintai diri sendiri terlebih dahulu sebelum mengutamakan orang lain. Kalau bukan korang sendiri yang sayang diri sendiri, siapa lagi?

Bertemu Bahagia Dengan Aman Tempoh patah hati mengajar korang untuk banyak bersabar. Malah, korang juga belajar untuk memaafkan apa yang dilakukan oleh bekas buah hati. Dari situ korang akan mula berasa bahagia kerana boleh menerima kekuatan diri untuk berdepan dengan ujian seperti ini.
Artikel Lain

5 Kesalahan Terbesar Perempuan Lakukan Bila Bercinta Setiap orang akan berdepan dengan perkara ini. Jangan takut dan embrace it dengan terbuka. Ya, semua orang akan jatuh cinta kerana ia adalah satu lumrah manusia untuk mempunyai perasaan sayang kepada seseorang.

Mengongkong Ya, semua orang pun akan ada peraaan risau terhadap pasangan. Mustahil kita akan dapat berikan 100% kepercayaan kepada pasangan. Namun, janganlah disebabkan perkara ini korang tenggelam dengan perasaan risau melampau hinggakan mula menunjukkan perangai mengongkong. Percayalah, lelaki cukup pantang apabila orang tak percaya padanya apatah lagi mengongkong. Perangai stalk media sosial dan selongkar telefon pintarnya juga harus dielak.

Manja keterlaluan No, perangai manja atau keterlaluan korang terhadap pasangan memang buruk. Terutama sekali jika berlebih-lebihan di tempat awam. Manja itu sifat wanita tetapi jika berlebihan ia boleh menjejaskan hubungan korang bersama si dia. Ingatlah bahawa lelaki juga suka perempuan yang ada sikap matang dan pemikiran dewasa. Manja biarlah bertempat.

Kaki drama Mungkin dengan rakan-rakan korang bolehlah nak tunjuk lagak sebagai drama queen. Tetapi dengan lelaki ianya tidak sama. Jangan kerana ada sedikit isu kamu ‘meletup’ dan memperbesar-besarkan keadaan. Kalau sekali dua mungkin dia boleh mengalah dan ikut sahaja fiil korang. Tapi lama-kelamaan, no way. Dia angkat kaki macam tu saja.

Insecure Ada sesetengah orang tidak mempunyai keyakinan diri yang tinggi. Apa sahaja yang dia lakukan pasti ada saja yang tidak kena. Awas, perangai begini memang sangat bahaya dalam hubungan. Kerana dari sikap insecure inilah akan munculnya perangai cemburu buta dan bersangka buruk. Malah korang juga boleh berdepan dengan ketakutan yang tidak rasional ditinggalkan oleh si dia.

Penting diri Dalam hubungan setiap pasangan perlulah ada sikap tolenrasi antara satu sama lain. Sebagai contoh, korang berdua perlulah menyokong satu sama lain dalam aktviti harian. Setiap orang akan ada preference mereka sendiri. Contoh korang suka tengok filem romantik manakala si dia pula filem supehero. Janganlah disebabkan korang tak suka superhero korang menolak mentah-mentah bila dia ajak menonton filem begitu. Jika dia boleh ikut kehendak korang mengapa tidak korang, kan?
The post Hikmah Utama Korang Perolehi Selepas Putus Cinta! Jangan Besedih, Allah Akan Gantikan Yang Lebih Baik! appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/hikmah-utama-korang-perolehi-selepas-putus-cinta-jangan-besedih-allah-akan-gantikan-yang-lebih-baik/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ujian Allah Datang Dalam Pelbagai Bentuk Jangan Bersedih Tetap Yakin Dengan Hikmah Disebaliknya

Ujian Allah Datang Dalam Pelbagai Bentuk Jangan Bersedih Tetap Yakin Dengan Hikmah Disebaliknya

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 796 hits
Ujian Allah Datang Dalam Pelbagai Bentuk Jangan Bersedih Pasangan merupakan seseorang yang menjadi satu dengan kita yang diikat oleh perkahwinan Dalam menjalin hubungan dengan pasangan pemahaman di antara satu sama lain sangat diperlukan Ta...
Tuam Ais Atau Tuam Haba Lebih Baik Untuk Surutkan Bengkak Selepas Kecederaan Sukan

Tuam Ais Atau Tuam Haba Lebih Baik Untuk Surutkan Bengkak Selepas Kecederaan Sukan

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 574 hits
Tuam ais ke tuam haba lebih baik untuk surutkan bengkak selepas kecederaan sukan Cedera selepas bersukan adalah perkara biasa berlaku kepada sesiapa sahaja Anggota badan bengkak dan mula timbul rasa kurang selesa Macam apa yang Diah alami b...
Lebih Baik Anak Kita Ramah Daripada Takut Dengan Orang Bagus Untuk Perkembangan Sosialnya

Lebih Baik Anak Kita Ramah Daripada Takut Dengan Orang Bagus Untuk Perkembangan Sosialnya

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 486 hits
Anak takut dengan orang lain Anak tak reti salam hi bye orang lain Anak tak pandai berkongsi mainan Anak dibuli di taska atau tadika Masalah di atas memang normal berlaku pada anak terutamanya anak 7 tahun ke bawah kerana anak masih lagi da...
Di Ktt G20 Wapres Jk Bawa Misi Agar Perdagangan Dunia Lebih Baik

Di Ktt G20 Wapres Jk Bawa Misi Agar Perdagangan Dunia Lebih Baik

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 261 hits
Di KTT G20 Wapres JK Bawa Misi Agar Perdagangan Dunia Lebih Baik Kata JK roda perekonomian makin melambat akibat perang dagang antara Amerika Serikat dengan China Karena itu dalam pertemuan G20 tersebut berharap akan menemukan masalah dalam...
Jangan Putus Doa Ozlynn Terharu Marsha Doakan Kesejahteraan Dirinya Depan Kaabah

Jangan Putus Doa Ozlynn Terharu Marsha Doakan Kesejahteraan Dirinya Depan Kaabah

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 656 hits
Pelakon Ozlynn rasa terharu apabila rakan artis Marsha Milan sempat mendoakan kesejahteraan buat diri dia dan keluarganya berada di hadapan Kaabah ketika menunaikan umrah baru baru ini Dalam satu video yang dikongsi isteri kepada pelawak Jo...
Jangan Fikir Mahathir Lebih Bersih Dari Najib Tun Musa Hitam

Jangan Fikir Mahathir Lebih Bersih Dari Najib Tun Musa Hitam

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 400 hits
Tun Musa Hitam dalam satu wawancara dalam program Diskusi pernah membangkitkan sikap jahat Mahathir yang dianggap sebagai satu dosa besar Dalam video yang diterbitkan dalam YouTube atas nama WartaMalayaNews merakamkan wawancara tersebut Kat...
Lenguhnya Nak Pegang Bila Bayi Suka Melompat Mama Papa Jangan Mengeluh Sebab Ia Perkembangan Yang Baik

Lenguhnya Nak Pegang Bila Bayi Suka Melompat Mama Papa Jangan Mengeluh Sebab Ia Perkembangan Yang Baik

papar berkaitan - pada 29/11/2018 - jumlah : 385 hits
Lenguh tangan dan penat memegang bayi bila dia mula melompat lompat Ya hampir semua ibu bapa akan menghadapi fasa ini Tapi kalau tahu faedahnya mama papa tidak akan mengeluh Perkembangan fizikal bayi memang sangat pesat dan pantas Tidak sek...
Nak Merajuk Dengan Suami Merajuklah Tapi Jangan Lebih 3 Hari

Nak Merajuk Dengan Suami Merajuklah Tapi Jangan Lebih 3 Hari

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 591 hits
Nak Merajuk Dengan Suami Merajuklah Tapi Jangan Lebih 3 Hari Suami tak wish birthday isteri merajuk Suami tersalah beli barang dapur isteri dah tarik muka masam berhari hari Tak nak bercakap dengan suami tengok muka lagilah menyampah Rasa a...
Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Get To Know About And Benefits Of Bulk Sms For Business

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Uncover The Secrets Of Riversweeps The Online Casino That S Different

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Le Clos Villa By Banca Architectes In Mouans Sartoux France

What You Should Know About New Construction Plumbing

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Kesarjanaan Yang Biasa Biasa Sahaja

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim