Ujian Allah Datang Dalam Pelbagai Bentuk Jangan Bersedih Tetap Yakin Dengan Hikmah Disebaliknya


Ujian Allah Datang Dalam Pelbagai Bentuk. Jangan Bersedih! Pasangan merupakan seseorang yang menjadi satu dengan kita yang diikat oleh perkahwinan. Dalam menjalin hubungan dengan pasangan pemahaman di antara satu sama lain sangat diperlukan. Tapi yang perlu kita tahu, bila kita pilih pasangan kita untuk berkahwin, dia lah peneman kita hingga akhirnya dan tiada dua.

1. Jawapan Masa Bercinta Semua Manis Kalau tanya soalan ni masa bercinta, jawapannya semua yang manis-manis belaka kan. Bila dah kahwin, sebaliknya pula. Kalau isteri dah berkedut sana sini mula la cakap sakit mata tengok. Bila isteri dah gemuk, tak make up, cakap stress tengok muka dan badan yang dah macam badak sumbu. Kau lupa yang isteri kau gemuk sebab lahirkan zuriat untuk kau. Dah la kau nak anak sampai 7 orang.

2. Tidak Lihat Diri Sendiri Kau tak lihat diri kau sendiri. Kau rasa kau dah cukup sempurna. Padahal, bukan kacak sangat pun. Tak reti bersyukur bila ada yang sudi terima kau sebagai suami. Dah ada isteri masih sibuk nak cari lain. Kononnya perempuan yang kau jumpa tu lagi baik dari isteri kau, lagi cantik, pandai bergaya. Apa kau lupa? Dulu isteri kau pun macamtu. Sebab tu kau jatuh cinta dengan dia. Tapi bila dah kahwin, dia sibuk uruskan kau, uruskan anak-anak sampai takde masa untuk diri dia sendiri.

3. Perkahwinan Tidak Urus Dengan Baik Perkahwinan ni kalau tak diuruskan dengan baik memang lah akan hambar. Kau dengan pasangan lah kena berusaha supaya alam rumah tangga kau sentiasa berseri-seri dan bahagia. Perempuan ni kalau sekali dia sayang, sampai bila-bila dia sayang. Kau hitam ke, kau pendek ke, kau gemuk ke, kau lah suami dia dunia akhirat. Tapi, sekali kau buat dia benci kau, sampai bila-bila dia akan benci kau. Pandang muka kau pun dia tak nak.

4. Memang Hati Berbolak Balik Memang hati itu berbolak balik sifatnya. Tetapi, selagi kau bersyukur dengan apa yang kau ada, redha dengan setiap kelebihan dan kekurangan isteri kau, datanglah yang lebih baik pun, kau tak akan tergugat. Bila jumpa yang lebih baik nak ke kau, terus kau berubah hati. Tiada manusia yang sempurna. Kelebihan itu disyukuri dan kekurangan itu dilengkapi. Kalau kau terlalu nak kejarkan kesempurnaan dan kebahagiaan tetapi kau sakitkan hati pasangan kau tak baik juga. Kau sorang je nak bahagia? Pasangan kau macam mana pula?

5. Sentiasa Berdoa Pada Allah Jangan lupa sentiasa berdoa pada Allah supaya sentiasa tetapkan hati kau untuk isteri kau, dan hati isteri kau untuk kau kerana Allah yang memegang setiap hati manusia. Buat yang sudah berumah tangga, seperti mana pun pasangan kau, belajar terima seadanya. Bila kau bersyukur dan menerima dengan hati terbuka, hati kau pasti akan tenang-tenang saja. Buat yang sedang mencari pasangan hidup, semoga kau berjumpa dengan insan yang terbaik. Kah!
Artikel Lain

Jom Amalkan! Kelebihan Membaca Bismillah.. Mari kita berkongsi tentang kelebihan bacaan Bismillah. Bacaan ini kalau kita rajin amalkan, cukup besar fadhilatnya. Katanya, kalimah ini sangat pendek dan semua orang boleh baca. Ianya sangat senang diamalkan dan mudah difahami. Jika doa-doa yang panjang mungkin agak sukar untuk kita menghafalnya. Jadi di sini dia sarankan agar kita kongsikan amalan yang mudah bacaannya kepada umum.

Dalam bahasa melayu maknanya ialah: “Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani”. Ayat ini merupakan doa asas dalam semua permulaan perkerjaan atau perbuatan yang hendak kita lakukan. Jika dapat kita menyatukan perkataan ini dalam hati, kita akan merasa rendah diri daripada ego yang ada kerana kita bersifat hamba yang lemah dan sentiasa memerlukan rahmat dari Allah untuk diberi belas ikhsan dalam apa sahaja pekerjaan / perbuatan kita di dunia ini.

KELEBIHAN MEMBACA BISMILLAH Jika seluruh keluarga kita membaca kalimat ini sebanyak 21 kali sebelum tidur setiap hari, inysaallah, Allah tidak akan izinkan sebarang pencuri serta orang jahat untuk mengganggu keluarga kita pada setiap waktu, miskipun sebarang penyakit untuk menyerang kita. Kalau dibaca kalimat ini sebanyak 786 kali pada segelas air putih pada waktu malam, kemudiannya pada ketika matahari terbit, air tadi diberi minum kepada anak, inysaallah otak anak kita akan menjadi cergas (lakukan seminggu sekali).

Kalimat Kalau dibaca huruf kalimat ini sebanyak huruf 786 kali pada mangkuk atau pinggan air lalu diberi minum kepada orang yang dikasihinya, maka dengan izin Allah orang itu akan mencintainya. Kalau dibacakan kalimat ini sebanyak 50 kali ketika hendak bertemu dengan orang yang zalim maka orang yang zalim itu akan merasa gentar dan malu.

Kalimat Bismillah Kalau dituliskan kalimat ini sebanyak 101 kali pada kain putih atau kertas putih lalu dimasukkan ke dalam botol yang bersih, lalu ditutup kemudian ditanam di tengah ladang atau sawah, Insyaallah tanamannya akan selamat daripada haiwan dan manusia yang ingin merosakkan tanaman kita ataupun mencuri. Jika anda mengamalkannya dan tidak terjadi seperti yang tercatat, mungkin Allah belum mengizinkannya. Lakukan dengan istiqomah, insyaallah.
Sumber: Aku Islam
The post Ujian Allah Datang Dalam Pelbagai Bentuk. Jangan Bersedih! Tetap Yakin Dengan Hikmah Disebaliknya! appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/ujian-allah-datang-dalam-pelbagai-bentuk-jangan-bersedih-tetap-yakin-dengan-hikmah-disebaliknya/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hikmah Dalam Perintah Perintah Allah

Hikmah Dalam Perintah Perintah Allah

papar berkaitan - pada 10/11/2018 - jumlah : 297 hits
Ibnu Taimiyyah berkata Segala sesuatu yang diperintahkan oleh ALLAH maka Dia perintahkan kerana adanya hikmah Dan apa yang ditegah NYA juga kerana ada hikmnah NYA Ini adalah pandangan semua imam Fiqh kaum Salaf semua imam mahupun golongan a...
Jarang Orang Mahu Salahkan Diri Sendiri In Syaa Allah Kita Jangan Begitu 8666

Jarang Orang Mahu Salahkan Diri Sendiri In Syaa Allah Kita Jangan Begitu 8666

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 364 hits
Abdul Rahman Bin Auf adalah salah seorang sahabat Rasulullah yang akrab Beliau juga adalah salah seorang sahabat Rasulullah yang terkaya sebagaimana juga halnya dengan Saiyidina Uthman Bin Affan r a Menurut ahli sejarah Abdul Rahman Bin Auf...
Jangan Takut Nak Kahwin Allah Tak Pernah Tipu Soal Rezeki Yang Dijanjikan

Jangan Takut Nak Kahwin Allah Tak Pernah Tipu Soal Rezeki Yang Dijanjikan

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 385 hits
Hakikatnya bukan senang nak kahwin dengan keadaan ekonomi sekarang ini Takut jika kita tidak mampu untuk menghadapi dugaan hidup selepas berumahtangga Namun Allah akan tetap menolong mereka yang menikah Allah akan memberikan rezeki yang leb...
Bila Diuji Allah Jangan Tanya Kenapa

Bila Diuji Allah Jangan Tanya Kenapa

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 235 hits
Kisah Tuhan Menduga kita semua termasuk Hamka KeretaMayat Aku selalu dapat soalan kenapa nasib encik Hamka selalu baik Sebab selalu nampak ceria di FB cerita pulak selalu best best Seperti Rumah tangga yang indah kesihatan yang baik buku ya...
Hikmah Disebalik Ujian

Hikmah Disebalik Ujian

papar berkaitan - pada 9/11/2018 - jumlah : 2530 hits
Hikmah disebalik ujian adalah Entri ulangsiar dari Laman Kangkung Sebagai sebaran serta perkongsian terkini dan trending di Malaysia Semoga bermanfaat dan sila sebarkan ke sosial network sekiranya Hikmah disebalik ujian membawa kebaikan kep...
Maha 2018 Jangan Lupa Datang

Maha 2018 Jangan Lupa Datang

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 581 hits
MAHA singkatan bagi Malaysia Agriculture Horticulture Agrotourism Show Ianya dibuat hampir setiap tahun dan bertempat di MAEPS Serdang akan berlangsung selama 11 hari mulai 22 November 2018 di Taman Ekspo Pertanian Malaysia di sini mensasar...
Isteri Nasihat Aliff Jangan Datang Konsert Gegarvaganza

Isteri Nasihat Aliff Jangan Datang Konsert Gegarvaganza

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 363 hits
Datin Seri Nur Shahida Mohd RashidKUALA LUMPUR Isteri Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman iaitu Datin Seri Nur Shahida Mohd Rashid menasihatkan suaminya supaya tidak menghadiri konsert Gegar Vaganza pada minggu minggu akan datang Kecewa deng...
Kegembiraan Datang Bersama Ujian Anak Suspect Hypoglycemia

Kegembiraan Datang Bersama Ujian Anak Suspect Hypoglycemia

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 526 hits
Assalammualaikum 14 November 2018 3 46pm hari ke 62 kelahiran Rayyan MikhaelSebelum meneruskan membaca entry ini boleh singgah baca entry kenangan di Labour room ini dulu Alhamdulilah tepat 14 September 2018 telah lahir Lahir babyboy Term 3...
Jangan Pernah Berputus Asa Allah Swt Dah Tetapkan Jodoh Kita Semua

Jangan Pernah Berputus Asa Allah Swt Dah Tetapkan Jodoh Kita Semua

papar berkaitan - pada 21/11/2018 - jumlah : 468 hits
Jangan Pernah Berputus Asa Allah SWT Dah Tetapkan Jodoh Kita Menyusuri rentetan jodoh sesat jelas membuktikan kalau sudah jodoh tak ke mana kerana Allah SWT adalah sebaik baik perancang Segalanya tidak mustahil jika hubungan berpegang teguh...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan

Kronologi Serangan Israel Terhadap Iran

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City