Hidayah Allah Dipertemukan Jalan Pulang Yang Lurus Yang Diredhai Allah Subhanahu Wa Ta Alla Aamiin 9277





I’sha, Wanita Punk yang Masuk Islam
by Eppi Permana SariFoto: ruangmuslimahHIDAYAH mutlak milikNya, kita tak berjak mengatur siapa kemana hidayah itu akan berpijak. Meski telah di nasehati sedemikian rupa apabila Allah tak membukakan hatinya maka mustahil ia akan menerima nesehat kita.
Beberapa bulan terakhir ini, Lucy Osborne telah mewawancarai perempuan-perempuan di Inggris yang telah masuk Islam. Ia merasa para mualaf itu masih dipandang dengan penuh kecurigaan.
Jumlah mualaf di Inggris meningkat dua kali lipat dalam 10 tahun dan hampir dua pertiganya adalah perempuan. Lucy Osborne, yang berprofesi sebagai jurnalis lepas (freelance) sekaligus penulis ficer, menyelidiki mengapa hal ini terjadi.
Salah satunya yaitu I’sha, wanita berumur 40 tahun yang telah memeluk Islam sejak empat tahun yang lalu.   Keluarga I’sha tidak menyetujui pilihan I’sha untuk menjadi seorang muslim. Keluarga semakin tidak setuju karena I’Sha dalam kesehariannya menggunakan pakaian niqab yang hanya memperlihatkan kedua bola matanya.
“Ketika saya pertama kali memberitahu orangtua bahwa saya menjadi seorang Muslim, mereka tidak ingin ada yang tahu. Apakah itu keluarga atau tetangga. Mereka tidak bisa mengerti keputusan saya,” ujarnya.
Lingkungan menentang I’Sha yang telah memutuskan memeluk Islam.
”Orang-orang di mana saya dibesarkan kini berbalik memusuhi. Mereka tidak ingin anak-anak mereka bersama dengan anak-anak saya. Mereka menilai saya sudah gila,” ujarnya.
Temukan Jalan Pulang
Semanjak Isha masuk Islam ia merasa temukannjalan pulang yang menangkan.
“Saya justru merasa seperti sudah pulang,” katanya. “Melalui Islam, saya telah menemukan jawaban atas segala pertanyaan yang saya punya. Saya telah menemukan kedamaian sejati,” ujarnya.
I’sha dulunya adalah seorang punk. Dia memakai pakaian yang potongannya terbilang ‘memalukan’. I’Sha tentunya berpotongan rambut Mohican yang mirip landak. Adiknya secara terbuka memproklamirkan diri sebagai seorang lesbian.
Ketika mengatakan kepada keluarganya, teman dan rekan-rekan bahwa dia telah memeluk Islam, I’Sha mengatakan bahwa dirinya tetap tidak berubah. “Saya mencoba untuk meyakinkan mereka bahwa aku masih si lidah panjang dari utara seperti dulu. Tetapi, menjadi seorang Muslim itu tidak dilihat sebagai sesuatu yang ‘cool’.”
”Ketika orang melihat Anda berkulit putih dan orang Inggris, maka mereka benar-benar berperilaku kasar terhadap Anda. Karena, mereka berpikir bahwa Anda telah kembali pada cara hidup mereka,” tambah I’sha. []
Sumber: thetimes.co.ukhttps://www.islampos.com/isha-wanita-punk-yang-masuk-islam-17367/extra: untold-history-kurious-kase-of-british- Malayan Funds + Crowne Agents

Malayan Funds + Crowne Agents
Sunday, 15 January 2012
Untold History : Kurious Kase of "British Krown Agent" in Malaya

1st started in 1749.. numbers of 25 'agents' yang dilantik oleh Krown Office utk mengutip hasil dari Colonies2 British diserata dunia.. so basically mcm "Auditor" report directly to the British Crown, even Governor British pun takde kuasa or lesser extend dari power yg dia ada.

Tugas2 Krown Agent :

Treasury Dept. bagi Crown Colonies.  Mengambil hak/tanah/pegangan kerajaan asing dengan cara 'funding' secara paksa utk project2 yg besar.  And, dorang kenekan interest about 3.75% bagi setiap 'pinjaman' yg later di disbursekan dari nett income negara2 terbabit.

They have been in China in 1800's, Japan, India, Canada and Singapore... daripada monopoly certains goods... dan funding project2 yg 'digunakan' utk mengambil tanah kerajaan asing pada zaman itu ialah - Railways.. same mcm cerita Last Samurai and few other chinese make history films. 

Named it.. dari Antigua.. sampai ke Jepun and Canada... dorang "colonized" mereka dgn cara ni...

But....

CURIOUS CASE OF MALAYA

British Crown Agent tidak pernah campurtangan or gunakan cara mcm diatas utk 'mengambil hak' orang2 Melayu.  Few major project has been initiated tanpa campurtangan terus dari Crown Agent.

Infact contrary, Crown Agent membantu investment harta2 raja2 melayu dgn stock market dan Bond2 negera sejak 1898 on which was declared lepas perang WWII.

Mule2.. aku nampak.. "Crown Agent" ni mcm Body Corporate.. or mcm IMF laa skarang.  Kasi susah negara2 yg dah memang susah.. 

But later, baru aku perasan...they play a bigger roles dalam influencing certain country.. termasuk Malaya... 

.... for the fact that Tunku Abdul Rahman our founding father was their "Agent".. or groomed by Crown Agent itself.

TAR was registered with Crown Agent semasa dia belajar di UK sometimes in 1930's.  His Guardian semasa di UK adalah Ezekiel Hartsford, bekerja dgn Crown Agent office UK.  

Sometime in 1950's.. somebody yang tak terkenal dari Negeri Sembilan nominate him to against Dato' Onn dlm persidangan UMNO.  Then, sejak itu.. 'these' hidden hand mula mengambil peranan atas anak didiknya utk mengemudi negara.  

From starting of colonization in Malaya 1824.. sampai sekarang 2011... Crown Agent tak pernah buat keje di Malaya, or involve project yang besar2... but.. they have office here in Malaya sampai sekarang.. whatdefak??? 

The best thing is.. kedua2 office tersebut, di Malaya dan di Singapore.. mempunyai alamat yang same - kedua2 di Singapore.. di Malaya dorang tak declare alamat dorang. 

They were not taken our richness directly... but, they were 'impersonate'... then they 'go', but they 'stay'.. 

There are 2 sides of story here... are they good.. or they bad?? 

Regards,
Unekspekted
Aop Hall, Crown Office Kilmarnock UK
Untold History: Untold History : Kurious Kase of "British Krown Agent" in Malaya






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://peceq.blogspot.com/2019/03/hidayah-allah-dipertemukan-jalan-pulang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rasulullah Dan Hubungan Dengan Adab Perasaan Dan Rasa Hati Mengesakan Allah Subhanahu Wa Ta Alla 9281

Rasulullah Dan Hubungan Dengan Adab Perasaan Dan Rasa Hati Mengesakan Allah Subhanahu Wa Ta Alla 9281

papar berkaitan - pada 22/3/2019 - jumlah : 321 hits
Hukum Kerjakan Shalat Subuh ketika Matahari Sudah Terbit karena Kesianganby Foto Dian Maulana IslamposSHALAT adalah ibadah yang sudah ditentukan waktunya oleh Allah Azza Wajalla Oleh karena itu sudah seharusnya kita shalat tepat waktu Lalu ...
Kalau Ditanya Siapapun Pasti Mahu Kawin Cuma Jodoh Yang Allah Takdirkan Itu Belum Dipertemukan Lagi

Kalau Ditanya Siapapun Pasti Mahu Kawin Cuma Jodoh Yang Allah Takdirkan Itu Belum Dipertemukan Lagi

papar berkaitan - pada 25/3/2019 - jumlah : 756 hits
AssalamualaikumKebelakangan ini agak sibuk dengan pelbagai aktiviti Jarang selalu dapat berkomunikasi dengan mereka yang mesej Kadang mana yang sempat balas Tiba tiba tertarik dengan perkongsian dari seseorang ini Allah menguji hambanya den...
Video Allahuakhbar Sesungguhnya Hidayah Itu Milik Allah Swt 350 Warga Nz Ucap Dua Kalimah Syahadah

Video Allahuakhbar Sesungguhnya Hidayah Itu Milik Allah Swt 350 Warga Nz Ucap Dua Kalimah Syahadah

papar berkaitan - pada 19/3/2019 - jumlah : 290 hits
Allahuakhbar Sesungguhnya Hidayah Itu Milik Allah SWT 350 warga NZ ucap dua kalimah syahadah Walaupun serangan pengg anas di dua masjid di Christchurch pada Jumaat lalu mengorbankan 52 nya wa dan lebih 40 lagi cede ra ia secara tidak langsu...
Sarat Hamil 7 Bulan Suami Hilang Dari Mh370 Ibu Ini Kongsi Rahmat Disebalik Percaya Dengan Kuasa Allah

Sarat Hamil 7 Bulan Suami Hilang Dari Mh370 Ibu Ini Kongsi Rahmat Disebalik Percaya Dengan Kuasa Allah

papar berkaitan - pada 9/3/2019 - jumlah : 542 hits
Tragedi MH370 yang hilang dari radar pada 8 Mac 2014 masih segar di ingatan rakyat Malaysia walaupun sudah 5 tahun berlalu Ketika kejadian Pesawat MAS penerbangan MH370 dari Kuala Lumpur ke Beijing China telah hilang dari radar dan isyarat ...
Jangan Bersangka Buruk Dengan Allah Remember That 9237

Jangan Bersangka Buruk Dengan Allah Remember That 9237

papar berkaitan - pada 9/3/2019 - jumlah : 388 hits
Orang cakap ujian itu rahmat Tapi mana rahmatNya Saya memang tak nampak pun rahmatNya awal awal tu Iyalah diri ini jahil bodoh dan sombong kerana tak nak cari ilmu Ujian dan musibah datang kerana kita LALAI Allah nak kita kembali padaNya La...
Sandiaga Kaget Honor Kader Posyandu Rp 15 000 Bulan Ya Allah Sungguh Terlalu

Sandiaga Kaget Honor Kader Posyandu Rp 15 000 Bulan Ya Allah Sungguh Terlalu

papar berkaitan - pada 9/3/2019 - jumlah : 226 hits
Sandiaga menambahkan pemilihan presiden dan wakil presiden 2019 bukan tentang Prabowo Sandi Tapi tentang masa depan Indonesia termasuk kesejahteraan emak emak
Tanda Tanda Jodoh Dari Allah Swt

Tanda Tanda Jodoh Dari Allah Swt

papar berkaitan - pada 8/3/2019 - jumlah : 970 hits
Jodoh adalah sebuah takdir dari Allah swt Kita tidak tahu siapa jodoh kita Namun tanda tanda jodoh dari Allah swt boleh kita ketahui sebagai bentuk ikhtiar Berikut ini tanda tandanya 1 Memiliki Keimanan Serta Sifat yang Mirip 2 Merasakan Ke...
Allah Ambil Seorang Tapi Allah Ganti Seorang Kuatnya Semangat Ibu Ini Buat Ramai Sebak

Allah Ambil Seorang Tapi Allah Ganti Seorang Kuatnya Semangat Ibu Ini Buat Ramai Sebak

papar berkaitan - pada 8/3/2019 - jumlah : 299 hits
ALLAH ambil seorang tapi Allah ganti seorang Anak anak kini menjadi penguat semangat dan menggembirakan saya Begitu kata Katijah Abdul Karim 36 balu kepada Allahyarham Mohamad Suhaimi Khamis 38 yang maut dalam kemalangan ngeri di Kilometer ...
Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Enhance Your Look With Special Occasion Makeup

Lirik Lagu Perih Jerih Masdo

Rumah Terbuka Anisya And The Geng

Security Status Not Satisfied

How Often Should You Clean Your Air Ducts A Guide For Laval Homeowners

Ugutan Klopp Punca Salah Berang