Hiburan Rahsia Kulit Cantik Orang Jepun Terbongkar Capai Mochi Skin Dengan Cara Ini


Mochi skin atau mochi hada adalah keadaan kulit yang paling ideal yang diidam-idamkan bukan saja di Jepun, malahan di seluruh negara Asia. Trend mochi skin ini diambil sempena mochi, sejenis kuih dari Jepun yang lembut dan kenyal dengan pelbagai jenis inti di dalamnya.
Ringkasnya, mochi skin adalah istilah bermaksud kulit yang lembut, anjal serta bebas garis halus atau kulit kering. Macam kulit baby, siapa tak nak kan? Tapi tahu tak sekarang ni, trend skincare ‘mochi skin’ semakin mendapat tempat dalam kalangan rakyat Malaysia?
Kalau sebelum ini glass skin dari Korea menjadi #skincaregoals, ada ke beza? Mestilah berbeza! Glass skin memfokuskan untuk mendapat kulit lembap seakan boleh memantulkan cahaya seperti kaca. Manakala mochi skin menekankan kulit lebih matte, lembut tanpa kelihatan berkilat berseri.
Macam mana nak dapat mochi skin?
Untuk mendapat mochi skin, tips pertama adalah untuk kembali kepada asas skincare utama iaitu pencuci muka yang lembut. Pencuci muka dengan bahan yang lembut penting dapat membersihkan kotoran di liang pori tanpa menghilangkan sebum semula jadi kulit. 
Jika pencuci muka terlalu kasar, kulit akan bertambah kering dan secara automatik akan menghasilkan lebih banyak minyak untuk menggantikan minyak yang hilang.
Hydration is queen!Bukan saja kulit kering ketika mencuci muka dengan pencuci dengan bahan kasar, malahan ada beberapa faktor lain juga tau. Contohnya cuaca yang panas dan lembap, suhu, mandi air panas, serta keadaan kulit seperti ekzema & psoriasis.
Jadi, untuk mencapai mochi skin, proses hidrasi amat penting sehingga ayat ‘Hydration is queen’ menjadi pegangan untuk mereka yang mementingkan penampilan kulit sihat.
Kotojyun Hada Labo Serum Mask bakal realisasikan mochi skinJenama penjagaan kulit terkenal dari negara matahari terbit, Hada Labo memperkenalkan varian Kotojyun Hada Labo Serum Mask untuk membantu penggunanya mencapai mochi skin diidamkan.

Terdapat 3 varian untuk mengatasi keadaan kulit berbeza iaitu: Premium Moist untuk kulit sangat kering & Instant Hydration yang memberikan penghidratan segera bagi kulit normal hingga kering. Deep Whitening pula menghidratkan dan mencerahkan, sesuai untuk kulit kering dan berpigmentasi.
Premium Moist Kotojyun Mask
5 jenis Asid Hyaluronik iaitu Asid Hyaluronik 3D, Asid Hyaluronik Penyerap, Asid Hyaluronik, Asid Hyaluronik Nano, Asid Hyaluronik Super serta Alga Biru Jepun, 3 jenis Seramida serta Squalene dalam mask ini menghidratkan kulit sepenuhnya dari permukaan ke lapisan kulit dalaman. 
Bahan penghidratan yang sangat berkesan ini berganding bahu untuk mengunci, menyimpan dan mengisi air untuk kulit yang lembut, licin dan halus, selangkah lebih dekat mencapai mochi skin!
Instant Hydration Kotojyun Mask
Terdapat 4 jenis Asid Hyaluronik dalam mask ini yang berupaya pengekangan air yang tinggi untuk mengunci dan menahan air untuk penghidratan bertahan. Dengan proses penyerapan tinggi, ia menembusi dan melembapkan kulit secara mendalam untuk penghidratan sepenuhnya.

Bahan kunci dalam Instant Hydration Kotojyun Mask ini adalah 4 jenis Asid Hyaluronik Asid Hyaluronik Super, Hyaluronat Zinc Hydrolyzed, Asid Hyaluronik Nano dan Asid Hyaluronik. Setiap pek mask mengandungi 23ml serum untuk membekalkan hidrasi maksimum untuk kulit.
Deep Whitening Kotojyun Mask
Mask ini dirumuskan dengan 4 bahan pencerah terkenal yang sangat mujarab iaitu Arbutin, Asid Tranexamic, Niacinamide dan Ekstrak Licorice. Pupur serum kecantikan yang meresap ke dalam menembusi lapisan kulit sehingga dapat memperbaiki kulit, mencerahkan bintik-bintik gelap dan meratakan warna kulit untuk menampakkan kulit yang sihat berseri.
Hada Labo Kotojyun Mask ini sangat menghidratkan dan membantu menghidupkan semula kulit kusam agar kelihatan segar dan berseri. Paling penting, ianya mempunyai nilai pH seimbang bebas alkohol, pewarna, haruman dan minyak mineral, oleh itu ia tidak merengsakan kulit.

Jom masukkan Hada Labo Kotojyun Mask dalam rutin penjagaan kulit untuk capai mochi skin dihajati. Mask ini sudah mula dijual pada harga RM12.90 setiap helai,  boleh dapatkan di Shopee, Lazada dan farmasi terkemuka di seluruh negara.
Jangan lupa ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.
The post Rahsia Kulit Cantik Orang Jepun Terbongkar, Capai Mochi Skin Dengan Cara Ini first appeared on Beautifulnara - Gosip Artis Malaysia Terkini.

sumber: beautifulnara.com #superpantas

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://superterkini.blogspot.com/2021/09/hiburan-rahsia-kulit-cantik-orang-jepun.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Malam Kita Gilir Waktu Ibadah Ebit Lew Kagum Cara Norman Hakim Didik Anak

Hiburan Malam Kita Gilir Waktu Ibadah Ebit Lew Kagum Cara Norman Hakim Didik Anak

papar berkaitan - pada 2/9/2021 - jumlah : 221 hits
Pendakwah bebas terkenal Ustaz Ebit Lew sebak mendengar bacaan Al Quran anak kepada pelakon Norman Hakim iaitu Danish Hakim ketika sama sama dalam misi taawun yang diadakan baru baru ini ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementPerkara yang membuatka...
Kulit Lebih Sihat Dengan Crystal Skin

Kulit Lebih Sihat Dengan Crystal Skin

papar berkaitan - pada 2/9/2021 - jumlah : 256 hits
Hi semua siapa kat sini ada masalah kulit muka Mar sejak pkp ni stress je dgn kerja jadi bila stress ni faham faham la jerawat kemain dia naik Eee geram pulak huhu Bila fikir balik patut lah dah lama Mar xjaga kulit muka elok elok Hmm so i ...
6 Cara Praktis Dan Alami Memutihkan Lipatan Kulit Nggak Belang Lagi

6 Cara Praktis Dan Alami Memutihkan Lipatan Kulit Nggak Belang Lagi

papar berkaitan - pada 6/9/2021 - jumlah : 246 hits
Rawat sejak sekarang biar kelak nggak risi buka bukaan sama pasangan halal
Crystal Skin Rish Beauty Untuk Penjagaan Kulit

Crystal Skin Rish Beauty Untuk Penjagaan Kulit

papar berkaitan - pada 11/9/2021 - jumlah : 177 hits
CRYSTAL SKIN Rish Beauty Untuk Penjagaan Kulit Assalamualaikum yuhu lama tak menulis tentang penjagaan kulit Siapa yang tidak sukakan kulit yang cantik berseri bersinar dan tanpa jerawat Boleh dikatakan ia adalah impian setiap wanita untuk ...
Hiburan 3 Cara Nak Maintain Perniagaan Semasa Pandemik Yang Last Tu Paling Penting

Hiburan 3 Cara Nak Maintain Perniagaan Semasa Pandemik Yang Last Tu Paling Penting

papar berkaitan - pada 2/9/2021 - jumlah : 197 hits
Mat aku rasa perniagaan aku tak boleh survivelah mana ada orang nak datang Sedih rasanya bila melihat satu demi satu jenama terkenal tempatan terpaksa gulung tikar kerana tidak mampu menampung kos operasi yang membebankan Jika jenama besar ...
Hiburan Bahaya Cahaya Biru Ramai Tak Tahu Ini Cara Elak Risikonya

Hiburan Bahaya Cahaya Biru Ramai Tak Tahu Ini Cara Elak Risikonya

papar berkaitan - pada 17/9/2021 - jumlah : 227 hits
Mungkin ramai tak tahu kita terdedah dengan cahaya biru seharian termasuklah ketika membaca artikel ini Aik apa tu cahaya biru Cahaya biru adalah salah satu spektrum cahaya boleh dilihat selain warna merah jingga kuning hijau indigo ungu Si...
Kulit Lembab Dan Glowing Dengan Crystal Skin Dari Rish Beauty

Kulit Lembab Dan Glowing Dengan Crystal Skin Dari Rish Beauty

papar berkaitan - pada 31/8/2021 - jumlah : 347 hits
Wanita dan kecantikan tidak dapat dipisahkan Memiliki kulit bersih bebas jerawat serta cerah berseri seri semestinya menjadi impian kaum wanita khususnya Dalam pasaran kini terdapat pelbagai jenis produk kecantikan mahupun produk makanan ta...
5 Cara Mudah Capai Target Jualan Bulanan

5 Cara Mudah Capai Target Jualan Bulanan

papar berkaitan - pada 15/9/2021 - jumlah : 403 hits
5 Cara Mudah Capai Target Jualan bulanan Bila sebut mengenai target jualan ramai newbiez masih kurang faham kepentingannya Selain itu mereka belum jelas cara untuk mencapainya Baiklah disini kak norah kongsikan cara mudah untuk capai target...
Hiburan Isteri Alif Satar Dikutuk Tidak Cantik Seorang Wanita

Hiburan Isteri Alif Satar Dikutuk Tidak Cantik Seorang Wanita

papar berkaitan - pada 15/9/2021 - jumlah : 273 hits
Netizen Malaysia ni kalau tidak mengecam memang tidak sah ada sahaja yang nak dikutuk Kali ini melibatkan penyanyi popular Alif Satar pula selepas isterinya Shadila Halid dikutuk tidak cantik ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementKutukan wajah ist...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke



Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi


Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan

Buasir Otak Tv Main Teka Bendera Negara

3 Leather Sofas For Your Mid Century Modern Entertainment Room