Hiburan 3 Cara Nak Maintain Perniagaan Semasa Pandemik Yang Last Tu Paling Penting


“Mat aku rasa perniagaan aku tak boleh survivelah, mana ada orang nak datang”Sedih rasanya bila melihat satu demi satu jenama terkenal tempatan terpaksa gulung tikar kerana tidak mampu menampung kos operasi yang membebankan.
Jika jenama besar tidak mampu bertahan, bagaimana pula dengan nasib peniaga-peniaga kecil yang berstatus SME?
AdvertisementMelihat kepada ketidaktentuan keadaan semasa, ramai usahawan mula beralih kepada dunia digital untuk kekal relevan. Tapi, tak bermaksud beralih ke dunia digital semua perkara akan selesai.
Ni kami nak kongsikan 3 perkara yang menjadi cabaran apabila menceburi perniagaan digital supaya korang lebih bersedia.
1. Kurang skill & persediaanTidak dinafikan kurang persediaan tentang ilmu digital menjadi halangan untuk mengembangkan perniagaan. Terutama peniaga yang selesa berniaga secara fizikal seperti kedai makan dan pakaian.
Kesukaran ini terjadi apabila peniaga perlu mempunyai kemahiran untuk menguruskan perbankan online, nak set up laman web serta memuat naik senarai barang yang dijual di laman digital.
Advertisement2. Persepsi dunia digital leceh & memakan masaRamai sebenarnya yang putus asa selepas perkara pertama yang dikongsikan tadi. Malah ada diantara mereka yang menganggap perkara tersebut terlalu leceh dan membuang masa.
Mungkin mula-mula kelihatan agak sukar, tapi lepas korang dah mahir, pejam mata pun boleh key in semua data yang diperlukan. Lagi jimat masa pula tu!
3. Kos yang tinggi nak buka platform digitalSatu perkara lagi yang ditakuti peniaga ialah, kos membuka platform digital membebankan. Pada korang yang mungkin tak tahu, sebenarnya ada banyak syarikat yang menyediakan platform business online ni, salah satunya adalah VISA.
Untuk menggunakan servis mereka, korang hanya perlu mendaftar dan membayar caj atau yuran tahunan yang ditetapkan. Korang tak perlu risau sebab yuran yang dikenakan lebih murah berbanding sewa kedai tau.
Lepas tu, korang akan diminta untuk key in maklumat penting tentang diri, perniagaan dan barangan jualan. Settle semua ni, kedai korang dah bersedia untuk menawarkan perkhidmatan digital.
VISA bantu digitalkan perniagaan hanya dengan satu klikKalau korang masih was-was nak digitalkan perniagaan, jangan buang masa lagi. Bertindak sekarang!
Visa bersama rakan kongsinya bersedia bantu korang dan peniaga-peniaga kecil kat luar sana untuk memulakan dan mengembangkan perniagaan secara digital.
Dengan menawarkan perisian perniagaan atas talian (eCommerce toolkit) dan tawaran komersial, Visa akan membantu para peniaga untuk memulakan, mengurus dan mengembangkan online storefront mereka hanya dengan satu klik.
AdvertisementJadi korang tunggu apa lagi? Jom digitalkan perniagaan sekarang, di laman web Visa’s Where You Shop Matters hari ini!
Jom beli barangan tempatan secara online je!Kalau tak yakin atau rasa tak ready lagi, mungkin korang boleh usha dulu laman web ni, nak shopping sekali pun boleh.
Selain tu, korang boleh tengok juga jenis-jenis perniagaan yang menggunakan platform ni. Ada banyak jenama tempatan yang dah berjaya bangun semula selepas mendigitalkan perniagaan mereka tau.
Tak kisahlah korang jual makanan, cenderahati, pakaian, barangan elektronik atau apa sahaja,  merupakan platform terbaik untuk korang bermula.
Untuk maklumat lanjut mengenai Visa’s Where You Shop Matters, klik di SINI.
Jangan lupa ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter, Instagram, Telegram dan TikTok BeautifulNara untuk dapatkan pelbagai kandungan menarik.
The post 3 Cara Nak Maintain Perniagaan Semasa Pandemik, Yang Last Tu Paling Penting! first appeared on Beautifulnara - Gosip Artis Malaysia Terkini.

sumber: beautifulnara.com #superpantas

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://superterkini.blogspot.com/2021/09/hiburan-3-cara-nak-maintain-perniagaan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Mudah Guna Jendela Nak Tahu Coverage Telco Mana Yang Paling Kuat Di Tempat Anda

Cara Mudah Guna Jendela Nak Tahu Coverage Telco Mana Yang Paling Kuat Di Tempat Anda

papar berkaitan - pada 20/8/2021 - jumlah : 342 hits
JENDELA Map adalah pusat sehenti untuk rakyat dengan menyediakan pelbagai kemudahan untuk menyemak liputan rangkaian menghantar maklum balas dan permohonan perkhidmatan baharu daripada penyedia perkhidmatan Semua maklum balas yang dihantar ...
Cara Tumis Sayur Tauge Hijau Paling Mudah Sedap

Cara Tumis Sayur Tauge Hijau Paling Mudah Sedap

papar berkaitan - pada 7/9/2021 - jumlah : 193 hits
Masakan ni simple je nak buat dia tapi kalau dapat makan memang sedap sehingga menjilat jari Lebih lebih lagi bila makan dengan keluarga mesti anak anak suka Menerusi perkongsian daripada Che Nolly tidak perlu ambil masa lama untuk menyedia...
Hiburan Malam Kita Gilir Waktu Ibadah Ebit Lew Kagum Cara Norman Hakim Didik Anak

Hiburan Malam Kita Gilir Waktu Ibadah Ebit Lew Kagum Cara Norman Hakim Didik Anak

papar berkaitan - pada 2/9/2021 - jumlah : 221 hits
Pendakwah bebas terkenal Ustaz Ebit Lew sebak mendengar bacaan Al Quran anak kepada pelakon Norman Hakim iaitu Danish Hakim ketika sama sama dalam misi taawun yang diadakan baru baru ini ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementPerkara yang membuatka...
Cara Nak Ikan Bilis Goreng Rangup Garing

Cara Nak Ikan Bilis Goreng Rangup Garing

papar berkaitan - pada 6/9/2021 - jumlah : 412 hits
CARA NAK IKAN BILIS GORENG RANGUP GARING Bahan bahan Ikan bilis Cuka makanCara buat 1 Bersih ikan bilis dan masuk dalam bekas2 Masukkan cuka makan 1 sudu kecil dan gaul rata bersamaikan bilis3 Perap selama 5 minit4 Goreng ikan bilis seperti...
Risaunya Anak Suka Makan Manis Sampai Gigi Rosak Ini Cara Ibu Ayah Nak Atasi

Risaunya Anak Suka Makan Manis Sampai Gigi Rosak Ini Cara Ibu Ayah Nak Atasi

papar berkaitan - pada 7/9/2021 - jumlah : 261 hits
Anak anak kalau jumpa makanan manis bukan main seronok Memang tak boleh dilarang mereka suka sangat coklat atau gula gula sedangkan terlalu banyak makan boleh menyebabkan masalah kaviti Habis rosak gigi Sebagai ibu ayah kita mahukan yang te...
Tak Lama Lagi Nak Minum Air Gula Mama Hamil Boleh Guna Cara Ini Untuk Turunkan Paras Gula Dalam Darah

Tak Lama Lagi Nak Minum Air Gula Mama Hamil Boleh Guna Cara Ini Untuk Turunkan Paras Gula Dalam Darah

papar berkaitan - pada 7/9/2021 - jumlah : 205 hits
Tahukah anda wanita hamil berpotensi mendapat diabetes gestasi jika pemakanan hariannya tidak dikawal langsung Oleh sebab itu bagi mengurangkan risiko mendapat masalah kencing manis semasa hamil ini ibu perlulah mengamalkan beberapa kaedah ...
Hiburan Caprice Akui Rindu Nak Balik Malaysia Nikmati Hari Hari Terakhir Di Jordan

Hiburan Caprice Akui Rindu Nak Balik Malaysia Nikmati Hari Hari Terakhir Di Jordan

papar berkaitan - pada 1/9/2021 - jumlah : 317 hits
Selebriti sensasi Caprice yang kini sedang berada di Jordan mengungkapkan hasrat ingin pulang ke Malaysia dengan segera kerana merindui keluarga serta mahu menguruskan perniagaannya ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementMenurut Caprice atau nama s...
Hiburan Nak Jadi Ibu Baru Jebat Kena Lalu Saya Dulu Noor Nabila

Hiburan Nak Jadi Ibu Baru Jebat Kena Lalu Saya Dulu Noor Nabila

papar berkaitan - pada 1/9/2021 - jumlah : 168 hits
Sempena hari kelahiran anak sulung pelakon Sharnaaz Ahmad ada menitipkan ucapan buat Jebat Jayden yang kini sudah mencecah umur tiga tahun ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementNamun apa yang menarik perhatian peminat adalah komen yang ditinggalka...
Projek57 Menyokong Komuniti Terkesan Semasa Pandemik Dengan Kerjasama Ngo Dan Perniaga

Projek57 Menyokong Komuniti Terkesan Semasa Pandemik Dengan Kerjasama Ngo Dan Perniaga

papar berkaitan - pada 21/8/2021 - jumlah : 193 hits
Dengan menghadapi banyak masa yang mencabar akibat wabak ini mudah lupa bahawa lebih banyak perkara dapat dicapai dengan berdiri bersama sebagai satu orang Projek57 perusahaan sosial yang diiktiraf secara nasional telah berkomitmen untuk me...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

Filem Mustaqim



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade

Kaswi Gula Melaka

Effective Networking In Business

Doa Masuk Pasar Baca Doa Ini Apabila Pergi Ke Pasar

Lafaz Tasbih Kaffarah Sebagai Doa Pembersih Majlis

Rabbana Atina Fid Dunya Hasanah