Haziq Seolah Olah Dilindungi Lembaga Hitam


Nizam Zain Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim
KUALA LUMPUR – Peranan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) menjadi kritikal apabila keupayaannya mula dipertikaikan khususnya dalam menangani isu video seks songsang yang tular.

Menurut sumber Malaysia Gazette, sejak isu video itu timbul pada 11 Jun lalu, Anwar dilihat masih gagal menangani jenayah moral dalam partinya sendiri meskipun Haziq Abdullah Abdul Aziz mengakui sebagai pelaku dalam video tersebut dan mengaitkan timbalannya, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.

“Di sebalik kejadian video politik jijik itu, peranan Anwar sebagai presiden PKR kini menjadi persoalan kritikal akan keupayaan beliau menanggani isu tersebut.

“Orang yang ‘menconteng arang ke muka’ PKR, Haziq yang melakukan jenayah (mengaku sebagai individu dalam video) sehingga kini tidak dikenakan sebarang tindakan disiplin oleh PKR sama ada digantung keahlian atau diberi surat tunjuk sebab.

“Umum sekali lagi akan mudah memainkan persepsi bahawa Haziq seolah-olah dilindungi oleh ‘lembaga hitam’ di belakangnya,” katanya hari ini.

Sebelum ini, beberapa gambar dan video intim mirip Mohamed Azmin bersama seorang lelaki iaitu Haziq disebarkan melalui satu grup WhatsApp diberi nama ‘Jemputan Hari Raya’.

Selain gambar dan video intim, beberapa transaksi wang keluar negara melibatkan Maybank dan Deutsche Bank yang bernilai ratusan ribu dolar Amerika turut disebarkan.

Sumber berkata, kegagalan Anwar mengambil tindakan tegas terhadap Haziq dikhuatiri tidak menguntungkan PKR malah konflik dalaman parti itu terus membarah khususnya pertembungan di antara kem Anwar dan Mohamed Azmin.

“Semua langkah perancang serangan politik jijik adalah untuk mengoncang PKR, mahu melaga-lagakan Anwar dan Mohamed Azmin. Ia mahu peperangan politik ini bersemarak dan membakar PKR supaya terus hangus.

“Seandainya Anwar tidak menjalankan peranan sebagai presiden bagi menyatukan ahli-ahli parti, jangan terkejut pertempuran akan tercetus,” kata sumber.

Dalam pada itu, sumber turut mendakwa penyebaran video seks lucah berkenaan mempunyai hubung kait dengan keterdesakan Anwar terhadap jawatan Perdana Menteri kelapan.

“Nampaknya kegilaan Anwar sudah memasuki fasa luar biasa. Umum melihat sebagai ‘watak pendesak’ dek kerana mengidamkan jawatan Perdana Menteri diserahkan segera kepada beliau.

“Andainya kumpulan Otai Reformis sekadar mengeluarkan kenyataan menyokong Anwar dan PKR, mungkin umum tidak begitu ‘terfana’ dengan desakan itu.

“Akan tetapi Otai Reformis ibarat ‘sudu terlebih kuah’ dengan kenyataan agar Azmin berehat dan mendesak Tun Dr. Mahathir Mohamad menyatakan tarikh penyerahan jawatan Perdana Menteri kepada Anwar. Orang biasa-biasa akan lebih terlihat ini ‘gerakan gelojoh’,” tambah sumber.

Kata sumber lagi, langkah itu dapat dilihat apabila serangan politik kotor dilakukan ke atas Mohamed Azmin selepas minggu pertama umat Islam menyambut Hari Raya Aidilfitri.

“Kegemparan selepas sambutan Aidilfitri dengan ‘serangan politik jijik’ ala kes liwat 1998 dengan memangsakan Azmin. Ia menjijik banyak orang seluruh negara.

“Ramai mempersoalkan langkah politik kotor ini digunakan untuk membunuh pesaing politik,” kata sumber lagi. – MalaysiaGazette



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/06/haziq-seolah-olah-dilindungi-lembaga.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Haziq Dilindungi Pemimpin Pkr Tertentu

Haziq Dilindungi Pemimpin Pkr Tertentu

papar berkaitan - pada 15/6/2019 - jumlah : 228 hits
News Diterbitkan Hari ini 2 03 tengahariTimbalan Ketua Pemuda PKR Sabah Blisson Zainduddin memberi gambaran wujud persepsi tentang kewujudan plot dalaman terhadap Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali yang dikaitkan dalam klip video lucah...
Bpn Prabowo Tolak Narasi Rekonsiliasi Pasca Pilpres Seolah Olah Ada Konflik

Bpn Prabowo Tolak Narasi Rekonsiliasi Pasca Pilpres Seolah Olah Ada Konflik

papar berkaitan - pada 15/6/2019 - jumlah : 144 hits
Bagi saya narasi rekonsiliasi justru menebar konflik Seolah olah ada konflik gitu ujarnya
Olah Sampah Organik Untuk Pakan Ternak Muba Budidayakan Lalat Tentara Hitam

Olah Sampah Organik Untuk Pakan Ternak Muba Budidayakan Lalat Tentara Hitam

papar berkaitan - pada 25/6/2019 - jumlah : 273 hits
alat tentara hitam merupakan salah satu dari 800 jenis lalat di seluruh dunia Sebagian besar lalat itu mengandung patogen atau bahan yang menimbulkan penyakit kecuali lalat BSF
Shamsul Baffled That Professional Haziq Did What He Did

Shamsul Baffled That Professional Haziq Did What He Did

papar berkaitan - pada 14/6/2019 - jumlah : 288 hits
Deputy Primary Industries Minister Shamsul Iskandar Mohd Akin said he was baffled that Haziq Abdullah Abdul Aziz whom he described as a good and professional staff could end up in the centre of a sex video scandal Shamsul who is also PKR in...
I Only Know Haziq From Afar Says Azmin

I Only Know Haziq From Afar Says Azmin

papar berkaitan - pada 14/6/2019 - jumlah : 427 hits
PKR deputy president Mohamed Azmin Ali PUTRAJAYA Mohamed Azmin Ali today suggested he only knew the individual in the centre of the gay sex video from afar The economics affairs minister who has since denied he is the person in video clips ...
Haziq Diperalatkan Dalam Fitnah Ini Azmin

Haziq Diperalatkan Dalam Fitnah Ini Azmin

papar berkaitan - pada 14/6/2019 - jumlah : 547 hits
Menteri Hal Ehwal Ekonomi Mohamed Azmin Ali berkata Ketua Angkatan Muda Keadilan Santubong Haziq Abdullah Abdul Aziz diperalatkan dalam penyebaran rakaman video semburit yang dikaitkan dengannya baru baru ini Azmin berkata demikian ketika d...
Haziq Digantung Tugas Serta Merta

Haziq Digantung Tugas Serta Merta

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 422 hits
Timbalan Menteri Industri Utama Shamsul Iskandar Mohd Akin mengumumkan setiausaha sulitnya Muhammad Haziq Aziz digantung tugas serta merta selepas mendakwa seorang menteri kanan terbabit dalam hubungan seks sejenis dengannya Beliau diarah m...
Hilman Akui Ada Jumpa Haziq

Hilman Akui Ada Jumpa Haziq

papar berkaitan - pada 14/6/2019 - jumlah : 389 hits
News Diterbitkan Hari ini 12 48 tengahariHilman Idham setiausaha politik kepada Menteri Hal Ehwal Ekonomi Azmin Ali hari ini mengakui bahawa beliau ada berjumpa dengan Haziq Abdullah Abdul Aziz sebelum Ketua Angkatan Muda Keadilan Santubong...
Haziq Digantung Tugas Serta Merta Diberi Tempoh Hingga Esok Jawab Surat Tunjuk Sebab

Haziq Digantung Tugas Serta Merta Diberi Tempoh Hingga Esok Jawab Surat Tunjuk Sebab

papar berkaitan - pada 14/6/2019 - jumlah : 282 hits
Timbalan Menteri Industri Utama Shamsul Iskandar Mohd Akin mengumumkan setiausaha sulitnya Muhammad Haziq Aziz digantung tugas serta merta susulan pengakuannya terbabit dalam klip video seks sejenis dengan seorang menteri Kementerian tidak ...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Family Camping Journey Kami Repeat Lagi Camping 3h2m Di Dusun Pak Abu Campsite



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Lawatan Ke Arab Saudi Buka Peluang Syarikat Malaysia Sertai Projek Mega

Wan Maimunah Meraung Dapat Panggilan Haji Tak Sangka Doa 2 Tahun Lalu Dimakbulkan

Riezman Khuzaimi Rasa Terhina Ditawar Berlakon Serendah Rm150 Sehari