Hatyai Trip Day 3

Finally. Last day kat Hatyai ni. Sedih tau nak tinggalkan bandar Hatyai. Rasa tak puas pulak 3 hari kat sini. Next time nak repeat lagi

Last day ni kami ada plan nak ke Kim Yong Market. Dalam pukul 7 pagi macam tu, kami ambik tuk tuk ke Pasar tu. Kena dalam 100 Baht 1 tuk tuk.
Maybe sebab kami pergi hari Ahad, penuh gila wei. Crowded sangat-sangat. Nak dapat jalan pun jenuh. Dengan motor lagi kat laluan jalan tu. Last-last kami masuk ikut dalam pasar basah.
Tapi kan.. tahu je la pasar basah. Banyak giler oink oink dijual kat sini. Aku risau je air atau darah dia terpercik kat aku. Kang tak memasal plak kena samak

Lain kali tak yah dah kut gi Pasar ni. Kalau nak pergi, pastikan bukan waktu cuti

Kami pergi pasar semata-mata nak memborong pes tomyam, susu dengan kekacang je pun.
Jalan-jalan dalam pasar, jumpa la sorang akak muslim ni jual. Kami pun dah malas nak masuk lagi dalam. Kami beli je kat situ. Harga quite murah la bagi aku

Walaupun kedai dia kecik je, tapi macam-macam ada. Susu tiub tu, yg plain sekotak (6 tiub) 120 Baht dan coklat sekotak (6 tiub) 140 baht. Murah la nak dibandingkan dekat Malaysia

Aku pulak just beli pes tomyam, kacang gajus dan kacang cerdik. Kacang gajus dan kacang cerdik tu sekilo baru 380 Baht. Murah wei dari Malaysia. Selalu aku beli RM 10 ciput giler. Ni beli setengah kilo pun puas makan

Habis shopping kat situ, kami pun jalan kaki ke Restoran Salma untuk breakfast. Tapi kan.. dari jauh dah nampak ramai orang beratur kat Restoran tu. Takpe la.. Kami pun agak kejar masa, terus ke Restoran Hamid.
Tak jauh pun dari situ. Tapi baca blog ramai yang cakap mahal sikit dari Restoran Salma

Kat sini pun ramai jugak. Tapi, nasib baik cepat jugak dapat tempat duduk. Aku order Teh Ais dan Nasi goreng udang sambal.

Bagi aku, Teh ais dia sedap. Nasi goreng udang sambal pun not bad sebab pedas. Tapi kan.. bila korg dah habis makan, rasa berapi dlm mulut. Tapi sedap la.

Aku tak recommend korang order Nasi Goreng Pattaya sebab Nasi dia just goreng dengan sos tomato n balut telor. Sos cili pun xde kat atas telur tu. Tapi, kalau untuk budak-budak ok la nasi tu sebab tak pedas

Selesai makan, kami terus ke 7eleven. Ala.. kat depan Hamid je pun. Tapi kecik je 7e ni. Datang sini bukan apa, aku nak beli Arabus dengan Meiji je pun.

Aku ni tak boleh minum kopi sebab angin. So, ni aku beli untuk adik aku. Mak buyong tu ngidam. Gigih la kakak dia angkut bawak balik

Untuk aku, just susu Meiji dan Greek Yogurt je. Rindu susu pisang Korea. Nasib baik kat Thailand ada versi Thai. Boleh la lepas rindu

Selesai shopping, kami pun tahan tuk tuk dan balik ke hotel. Golek-golek jap dah nak turun check out.
Untuk balik ni, kami still booking dengan James sebab senang sikit. Dia boleh ambik dekat hotel. Barang pun banyak dan berat. Memang berbaloi la. Kami janji pukul 10 pagi untuk dia ambik dekat hotel sebab dari hotel ke Imigresen Thailand je dah sejam. Waktu Malaysia dah 11 pagi. Train pukul 2.20 petang. Sesuai la waktu tu kami gerak supaya tak terkejar-kejar nanti

Dari Hotel ke Border Thai, kami bayar 1000 Baht. Selesa dan sesuai la dengan barang yang banyak

Yang baju biru tengah tu la James. Recommend sangat korang amik tour dengan dia

Nasib kami baik, waktu kami keluar dari Thailand, orang Malaysia baru berpusu-pusu masuk. So, tak ramai la dekat Imigresen Thai dan Malaysia

Dekat sini ramai yang dok menunggu untuk sesiapa yang nak tukar balik duit Baht ke duit Malaysia. Bagi aku berbaloi la korang tukar kat sini sebab diaorang ambik 1000 Baht RM 130. Sama dengan korang tukar mula-mula

James just hantar kami dekat Imi Thai je. Dari Imi Thai ke KTM Padang Besar kena naik transport lain. Tapi kalau korang x banyak barang n gigih nak berjalan boleh la

Kat imi Thai tu pun ramai yg offer service ke Padang Besar. Mula-mula kami dah setuju dah nak ambik sorang kakak ni. Dia nak cas 30 Baht sorang. Tapi yang ni dia just antar dekat jejantas je. Ko kena menapak naik sendiri untuk ke KTM

Tapi, bila kami dah cop passport semua, akak tu bgtau kereta dia kecik je. Tak dapat nak bawak kami semua sebab barang pun banyak. Dia nak 2 orang naik motor. Tapi, aku tak setuju. Sebab masa tu panas terik kut. Bayar sama tapi kesian la dekat kawan-kawan aku yg kena naik motor tu

Last-last, dia bawak kami jumpa Moksu. Moksu ambik RM 10 dan hantar sampai tangga KTM. Yeay.. Takpe la mahal sikit, janji tak payah jalan jauh

Yang bawak kami ialah Poksu. Naik Hilux uolls. 3 membe aku volunteer nak duduk belakang. Best diaorang kata. Pengalaman sangat

Kami sampai KTM pukul 12.50 macam tu. Sempat la kami minum dulu dekat kedai yang mula-mula kami sarapan masa datang tu

Pukul 2.20 petang. Membe yang lagi 4 orang tu naik ETS balik KL. Tapi aku dengan Ummi naik Komuter sebab dah alang-alang kat sini baik kami balik kampung

Ummi turun dekat Sg. Petani dan aku turun dekat Tasek Gelugur

Alhamdulillah. Tamat dah percutian 3 hari 2 malam kami ke Hatyai. First time kami semua travel sama. Semua boleh ngam. So, lepas ni boleh plan trip ke tempat lain pulak

Bajet (seorang) :
Tuk tuk ke Kim Yong Market (Pergi Balik) - 34 Baht (RM 4.42 )
Gajus, pes tomyam & kacang cerdik - 260 Baht (RM 33.80 )
Makan di Hamid Restaurant - 176 Baht ( RM 22.88)
Arabus, Meiji & Yogurt - 135 Baht (RM 17.55)
Bayar James utk ke Border - 137 Baht  (RM 21.71)
Bayar Poksu utk ke KTM (RM 10.00)
Arabus di Padang Besar  (RM 6.50)
Tiket Komuter ke Tasek Gelugur (RM 10.40)
Total : RM 118.26
*kadar tukaran 100 Baht = RM 13.00*untuk shopping tu bajet masing-masing

Hatyai Trip Day 2

papar berkaitan - pada 15/2/2019 - jumlah : 466 hits
Entry berkaitan Hatyai Hai korang Gigih tau aku nak habiskan jugak entry Hatyai ni sebab ramai yang pm dm wasap tanya itenari dan bajet Sabar ye Nak karang satu satu ni Dah la gambar banyak Susah tau nak pilih Ikutkan hati semua gambar aku ...
Hatyai Trip Day 1

papar berkaitan - pada 11/2/2019 - jumlah : 603 hits
Entry berkaitan Hatyai Misi hari ni nak habiskan entry Hari Pertama kat Hatyai Sampai je dekat Train Station Hatyai kami ke toilet dulu buang apa yang patut Jalan jalan jap sekitar tu Masa jalan jalan tu ada la sorang driver Tuk Tuk ni tegu...
Korea Trip Day 2 Busan Gamcheon Cultural Village Masjid Al Fatah Haeundae Beach

papar berkaitan - pada 8/2/2019 - jumlah : 400 hits
Boleh baca post sebelumnya di sini Harini kami akan explore Busan dengan menggunakan One Day Metro Pass Busan Tiket ni boleh dibeli di mana mana mesin yang terdapat di metro station Route hari ni berubah sikit dari itinerary sebab hujan Jad...
2 Day Trip To Singapore With Older Kids Day 1 Chinatown And Sentosa Island

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 426 hits
What do you do with two teens for a very short 2 day trip to Singapore Actually it s 4 days 3 nights but considering the fact that we checked in at 10 pm and checked out at 10 am the extra days nights don t really count plus we wasted half ...
Korea Trip Day 3 Train From Busan To Seoul Itaewon Myeongdong

papar berkaitan - pada 8/2/2019 - jumlah : 410 hits
Hi Hari ni tak berapa pergi mana mana sangat sebab kami akan menaiki keretapi Mugunghwa untuk ke Seoul dari Busan Boleh baca cara cara untuk book tiket di post saya yang ini Harga tiket ialah 28600 won Bagi sesiapa yang nak minta tolong say...
Korea Trip Day 1 Busan Taejongdae Nampo Jagalchi Market Gukje Market

papar berkaitan - pada 8/2/2019 - jumlah : 311 hits
Backpack Korea 8 hari dengan bajet RM 1500 cover Busan Seoul dan Gapyeong RM 1500 dah termasuk Tiket penerbangan pergi balik Hotel di Busan dan Seoul pengangkutan keretapi dari Busan ke Seoul pergi balik segala entrance fees dan pengangkuta...
Hatyai Trip Cara Ke Hatyai Menaiki Ets Dan Special Train Thailand

papar berkaitan - pada 6/2/2019 - jumlah : 675 hits
Assalammualaikum n Selamat Tahun Baru Cina Mesti semua tengah mood bercuti lagi kan Minggu lepas aku dengan member member ofis buat Trip ke Hatyai Kami dah plan ni lama dah Dari aku mula mula tukar masuk kat Ofis tu lagi Alhamdulillah Akhir...
Korea Trip Day 4 Nami Island Elysian Ski Resort

papar berkaitan - pada 9/2/2019 - jumlah : 307 hits
Nami Island Elysian Ski day tripBertolak awal pagi untuk ke Itaewon station Itaewon station Sangbong station Gapyeong station Dari Gapyeong station ambil Gapyeong shuttle bus 5000 won yang pusing seluruh Gapyeong including tempat menarik di...
Happy Valentines Day

papar berkaitan - pada 14/2/2019 - jumlah : 386 hits
Hai pejam celik pejam celik dah masuk bulan febuari 2019 kan hari nie 14 Feb and as ussuall iys valentines day for couple to celebrate tapi bagi sham setakat nak sambut as menghargai buah hati or sapa2 yang korang sayang tu ok ja tapi xpaya...
Tahap Empat Babitkan Keseluruhan Kulit Otot Dan Tulang Ini Gambaran Lecur Mengikut Tahap

Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Pertumbuhan Berterusan Wall Street Hijau Untuk Hari Ketiga Berturut Turut

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Don T Let Renovations Ruin Your Home And Your Budget Or Some Tips For Choosing A Contractor

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Terapkan Budaya Kemas Dan Susun Di Mana Saja Anda Berada

Selepas Bersara Setiap Ringgit Berguna

Laundry Day Woes Say Goodbye To Lost Socks With Inchbug

Astrazeneca Akhirnya Tarik Balik Vaksin Covid 19 Selepas Pengakuannya Yang Mengejutkan