Hari 4 Percutian Bangkok Yang Penuh Kenangan

Ini adalah entri terakhir untuk percutian kami ke Bangkok bersama sama dengan geng alumni Kolej Ketiga Universiti Malaya (ethica). Boleh klik entri di ladang bunga matahari di Lopburi sehari sebelumnya di SINI. Hari terakhir di sana pada 17 Disember 2019 yang bersamaan dengan hari Selasa.

Oleh kerana hari terakhir, kami turun bersarapan di hotel agak lewat iaitu pukul 8.00 pagi. Seperti biasa, kami hanya makan buah buahan dan roti. Saya memesan 2 biji hardboiled eggs. Bila makanan yang boleh dimakan terhad, telur rebus dirasakan sangat sedap.

Selepas makan, kami naik bilik dan turun untuk check out hotel pukul 9.00 pagi dan destinasi seterusnya adalah tempat menjual herba dan ubatan Erawadee. Banyak juga saya membeli pelbagai minyak urutan untuk sakit urat, untuk sinus dan allergi juga untuk mengurangkan kolesterol.
Selepas itu, kami singgah pula di kedai menjual barangan makanan Thailand dan souvineer. Di sini Aween membeli Thai Milk Tea dan juga asam serta kekacang.

Kami kemudian di bawa untuk early lunch di Al Meroz Hotel yang merupakan hotel  5 bintang bertaraf 100% halal di Bangkok. Sementara menunggu lunch sedia, kami lepak lepak di lobi hotel sambil bergambar beramai ramai. Memang semua jenis sporting, bila time bergambar masing masing akan sedia untuk berposing.

Itu antara faktor yang menyebabkan keakraban bila antara sahabat boleh bertoleransi antara satu sama lain. Contoh bagaimana kami semua participate dalam video berlari ala ala filem Hindustan d Lopburi.

Makanan di  hotel ini semua sangat sedap. Ya lah kalau makanan halal, memang semua masakan Thailand sedap dan kena dengan selera orang Malaysia. Tapi oleh kerana masa yang terhad, kami kena makan dalam keadaan tergesa gesa dan makan ala kadar sahaja.

Kami sampai di airport dalam pukul 12.00 dan selepas menimbang berat bag masing masing, kami terus ke kaunter check in. Selepas check in, baru kami ke surau untuk solat. Suraunya sangat selesa dan luas dengan menpunyai tempat mengambil wudu di dalamnya. Terdapat juga 2 bilik air yang menpunyai hand bidet. Surau wanita terletak sebelah menyebelah dengan surau lelaki dengan pintu masuk utama yang sama.
Selepas solat, kami terus berjalan masuk untuk pemeriksaan passport dan imigresen. Kami masuk dan menunggu di hadapan pintu 21. Alhamdulillah kerana penerbangan Air Asia tiba tepat pada masa nya. Kami mengambil hot seat dengan seat di barisan kedua. Masing masing agak keletihan sehingga semua terlena di dalam penerbangan.

Tiba di KLIA2 dalam pukul 6.30 petang dan berjalan keluar untuk mengambil bagasi. Kami singgah untuk solat di RnR Dengkil dan sempat juga makan satay di situ sebelum balik ke rumah. Dengan itu, selesailah sudah percutian terindah bersama kawan kawan alumni bagi tahun 2019.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

1037 Hari Penuh Perjuangan Tsania Marwa Akhirnya Dapatkan Hak Asuh Kedua Anaknya

papar berkaitan - pada 6/1/2020 - jumlah : 335 hits
Yang namanya ibu pasti bakal berjuang untuk anak anaknya Bahkan sampai titik darah terakhir Itu pula yang dilakukan mantan istri Atalarik Syah ini
Hari 3 Kenangan Terindah Di Ladang Bunga Matahari Di Lopburi

papar berkaitan - pada 31/12/2019 - jumlah : 290 hits
Kami bangun pukul 4 30 pagi mandi dan siap berwudu Masuk waktu solat Subuh pukul 5 14 Selepas solat terus turun Sarapan di pack untuk dimakan dalam bas Pukul 5 30 bas bertolak Perjalanan mengambil masa selama 3 jam Ladang bunga matahari ini...
Hari 1 Percutian Ke Jakarta 26 29 Disember 2019

papar berkaitan - pada 7/1/2020 - jumlah : 264 hits
Percutian saya ke Jakarta kali ini memang percutian paling santai Pertamanya kerana saya tidak sihat 5 hari sebelumnya saya hanya terbaring di rumah sepanjang hari Saya agak risau juga jika sehingga hari berangkat saya masih belum kuat untu...
Jelang Nataru 2020 Tol Pekanbaru Dumai Dibuka Fungsional Selama 10 Hari

papar berkaitan - pada 24/12/2019 - jumlah : 187 hits
Jalan Tol Trans Sumatera mulai dibuka sejak hari ini Senin hingga awal Januari 2020 mendatang Gubernur Riau Syamsuar membuka jalan tol secara perdana sebagai tanda boleh dilalui kendaraan umum
Sekda Saefullah Jamin Apbd Dki 2020 Selesai Empat Hari Lagi

papar berkaitan - pada 24/12/2019 - jumlah : 164 hits
Pemprov DKI mengadakan rapat mengenai hasil evaluasi Kementerian Dalam Negeri terhadap Raperda APBD DKI Jakarta 2020 yang diberikan kepada DPRD Jumat lalu
5600 Aktiviti Jemputan Perasmian Hari Keluarga Bgdc Ppim 22 12 2019

papar berkaitan - pada 23/12/2019 - jumlah : 290 hits
22 Disember Telah berlangsungnya Hari Keluarga Bodyguard Driver Community dan Kempen Kesedaran Tanggungjawab Sosial yang dirasmikan oleh Ketua Aktivis PPIM Nadzim Johan toqqi dan Presiden BGDC Tuan Jasrizal Kun Haji Mustafa Ceramah yang ber...
Sekda Dki Lantik 77 Pejabat Fungsional Hari Ini

papar berkaitan - pada 23/12/2019 - jumlah : 190 hits
Adapun pejabat yang dilantik hari ini adalah Dinas Pendidikan Dinas Kesehatan serta Dinas Perpustakaan dan Kearsipan dan Dinas Sosial
Penyelamatan Jiwasraya Presiden Jokowi Resmikan Holding Bumn Asuransi Hari Ini

papar berkaitan - pada 23/12/2019 - jumlah : 198 hits
Menteri BUMN Erick Thohir menyebut bahwa Presiden Joko Widodo akan menandatangani pembentukan holding BUMN asuransi Ini merupakan langkah awal pemberian kepastian pengembalian pendanaan bagi nasabah PT Asuransi Jiwasraya
Asal Suap Makan Menangis Demand Susu Coklat Setiap Hari Boleh Ke

papar berkaitan - pada 24/12/2019 - jumlah : 391 hits
Ibu mana yang tidak risau jika anak menolak untuk minum susu Seperti yang diketahui susu merupakan sumber kalsium terbaik buat si kecil Sesetengah anak selepas bercerai susu dari ibu atau apabila sudah menginjak ke usia dua tahun sudah mula...
Cara Memasarkan Homestay Anda

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

Importance Of Drinking Water

The Helical Pearl House By A3 Projects In Ipoh Malaysia

Cops Tracking Down Duo Involved In Pasir Mas Shooting

Issue Warning Not Rm250 000 Fine For First Time No Palm Oil Label Offences Urges Mydin Boss