Hampir 10 Tahun Allah Makbulkan Doaku


Assalamualaikum...
Kali ni aku nak share pasal life aku dengan harapan boleh jadi inspirasi untuk semua and pembangkit semangat aku untuk teruskan hidup. Cewah dah macam tak lama je kan nak hidup. huhu
Setiap orang mesti ada target dalam hidup kan? Nak beli itu, nak beli ini, impikan keluarga bahagia dan macam-macam lagi. Tak mustahil aku juga ada impian aku sendiri.

Setiap fasa perjalanan hidup pasti ada target yang berbeza. Contoh time sekolah memang target keputusan cemerlang and banggakan mak abah. Tak mustahil itu juga impian semua orang.
Kalau nak dibandingkan dengan orang lain, apalah sangat ujian aku dengan orang lain sepanjang menjalani liku-liku kehidupan tapi itulah janji Allah, ujian didatangkan mengikut kemampuan masing2. =') 
Bukan senang nak senang, tapi itulah aku cuba jugak untuk capai impian aku walaupun kadang-kadang aku pertikaikan kenapa macam ni? kenapa macam tu? End up, aku kena pasrah dan redha dengan apa yang berlaku dan teruskan juga perjalanan hidup ini. 

Dalam entry yang lalu, aku pernah ceritakan hasrat aku untuk dijodohkan dengan seseorang, tapi apa yang aku dapat kat SINI. Kali ni, aku nak cerita, apa yang aku impikan kini jadi kenyataan.
Sejak aku bergelar lepasan SPM, kerja part time di merata-rata tempat bukan asing bagi aku. Mostly aku bekerja di restoran "fast food" dimana kebanyakan owner nya non-muslim atau pon environment nya yang sosial.
Tapi, aku cuba berkawan je dengan semua and jaga diri untuk tidak menghampakan harapan mak abah dan juga cuba untuk jadi hambaNya yang taat. Sepanjang aku kerja part time, boleh kira berapa kerat je yang pergi solat walaupun semua staff adalah muslim. 

Mula2 aku kerja, sampai nak pergi solat pon susah sebab selalu dipersoalkan dan masa yang diberi amatlah terhad lagi2 time maghrib surau selalu penuh dan perlu menunggu turn.

Tapi aku cuba untuk tidak menghampakan kepercayaan manager kat aku. aku cuba tepati waktu yang diberi. Sebab staff sebelum2 ni cakap nak pergi solat tapi sebenarnya melencong pergi tempat lain. Tapi alhamdulillah aku jaga kepercayaan bos dekat aku.
Lepas SPM aku bertukar2 tempat kerja antara sebab aku bertukar-tukar kerja aku ada cerita kat SINI: TIPS AKU LULUS TEMUDUGA KERJA  Sama jugak. Mana-mana tempat pon aku kena struggle curi masa untuk solat lagi2 time bulan puasa. 

Fuhhh, kena bagi customer berbuka dulu, kau minum air je dulu and then baru berbuka secara proper cuma nak tercekik lah makan laju2 pastu nak rushing pergi solat plak.
Maghrib dahla sekejap je waktunya. huhu... Tapi dari situlah aku tak berhenti berdoa supaya suatu hari nanti aku dapat majikan yang mengamalkan gaya hidup islamic dan kini nak masuk 2 tahun lebih aku di sini, di Pharmaniaga =') 

Benda yang paling aku bersyukur sangat majikan Islam dan mengamalkan gaya hidup islamic =') Inilah yang paling aku nantikan selama ni walaupun kadang-kadang stress biasalah kerja mana-mana pon stress.



Tapi bila aku fikir balik, macam mana struggle nya aku nak masuk sini, korang boleh BACA SINI sampai orang cakap aku pakai cable =p jadi aku tak nak sia-sia kan apa yang aku harapkan selama hampir 10 tahun ni. =') Terima Kasih ya Allah.
Sekian sahaja perkongsian aku untuk harini. So buat semua, bersyukur dan hargailah apa yang ada. Never lose hope in Allah walaupun kadang-kadang tergelincir, never stop. =) Semoga bermanfaat buat semua.. =)



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.cinqleafclover.com/2018/12/hampir-10-tahun-allah-makbulkan-doaku.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jokowi Insya Allah Tahun 2020 Seluruh Tanah Di Sukoharjo 100 Bersertifikat

Jokowi Insya Allah Tahun 2020 Seluruh Tanah Di Sukoharjo 100 Bersertifikat

papar berkaitan - pada 7/9/2019 - jumlah : 215 hits
Menurut mantan Gubernur DKI Jakarta itu di seluruh Indonesia seharusnya ada 126 juta sertifikat yang diterima Namun pada tahun 2015 baru 46 juta sehingga masih kurang 80 juta Padahal setiap tahun pemerintah menerbitkan 500 ribu hingga 600 r...
Masjid Kampung Baharu Tertua Di Jerantut Hampir 100 Tahun

Masjid Kampung Baharu Tertua Di Jerantut Hampir 100 Tahun

papar berkaitan - pada 22/8/2019 - jumlah : 664 hits
Dokumentasi ringkas oleh pelajar tahun akhir Diploma Seni Bina POLISAS Sesi Dec 2018 yang lalu Dokumentasi ini dibuat untuk memenuhi tuntutan subjek Lukisan Terukur yang meminta pelajar mencari dan mengukur semula bangunan lama untuk diwart...
Besarnya Dugaanmu Ya Allah Mangsa Kebakaran Di Tawau Kongsi Detik Cemas Hampir Hilang Segala Harta

Besarnya Dugaanmu Ya Allah Mangsa Kebakaran Di Tawau Kongsi Detik Cemas Hampir Hilang Segala Harta

papar berkaitan - pada 28/8/2019 - jumlah : 272 hits
Semalam kita dikejutkan dengan perkhabaran duka di mana hampir 60 buah rumah musnah dalam kebakaran yang berlaku di Kampung Tanjung Batu Laut Otentik Tawau Sabah Tidak terhenti di situ api dikatakan terus merebak hingga ke sebarang sungai d...
Hampir 30 Tahun Migrain Ternyata Ada Cacing Hidup Di Otak

Hampir 30 Tahun Migrain Ternyata Ada Cacing Hidup Di Otak

papar berkaitan - pada 25/8/2019 - jumlah : 200 hits
Kalau kamu termasuk orang yang sering sakit kepala tidak ada salahnya untuk mengecek kondisi kesehatan Seorang pria di Guangzhou China contohnya baru baru ini baru tahu ada parasit cacing di otaknya Dilaporkan oleh Global Times pria 59 tahu...
Tukar Tayar Black Knight Setelah Hampir 2 Tahun Dijalanan

Tukar Tayar Black Knight Setelah Hampir 2 Tahun Dijalanan

papar berkaitan - pada 11/9/2019 - jumlah : 458 hits
Tukar Tayar Black Knight Setelah Hampir 2 Tahun Dijalanan Sebenarnya tayar kereta saya ni belum pun sampai 2 tahun Mileage pun tak banyak baru nak dekat 20km Sebab kereta ni saya guna untuk pergi balik kerja atau sekolah anak Paling jauh pu...
Budak 9 Tahun Buat Laporan Polis Mak Ayah Bergaduh Sampai Berdarah

Budak 9 Tahun Buat Laporan Polis Mak Ayah Bergaduh Sampai Berdarah

papar berkaitan - pada 27/8/2019 - jumlah : 455 hits
The ReporterSeorang kanak kanak lelaki berusia enam tahun membuat laporan polis mengenai ibu bapanya yang bertengkar sehingga bertukar menjadi pergaduhan yang serius Lapor See Hua Daily kejadian itu berlaku di Zhejiang China apabila bapa ka...
Kpm Tunggu Laporan Penuh Kes Pelajar 13 Tahun Gantung Diri

Kpm Tunggu Laporan Penuh Kes Pelajar 13 Tahun Gantung Diri

papar berkaitan - pada 27/8/2019 - jumlah : 289 hits
RM6 8 juta disalur untuk sekolah institusi pendidikan terjejas ribut Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik SUNGAI PETANI Kementerian Pendidikan Malaysia masih menunggu laporan penuh daripada Polis Diraja Malaysia berhubung kes pelajar berusia...
Bocah 13 Tahun Akhiri Hidup Akibat Stres Tak Bisa Selesaikan Pr

Bocah 13 Tahun Akhiri Hidup Akibat Stres Tak Bisa Selesaikan Pr

papar berkaitan - pada 27/8/2019 - jumlah : 211 hits
Sebagai manusia kita sering dihadapkan dengan banyak hal yang membuat pikiran menjadi stres berlebihan Sangat sedih jika melihat banyak orang yang menyakiti diri mereka karena tekanan yang tidak bisa ditangani sendiri Seperti yang dialami o...
45 Tahun Ke Atas

45 Tahun Ke Atas

papar berkaitan - pada 26/8/2019 - jumlah : 278 hits
Mesej ini kami dapat melalui perkongsian whatsapp tetapi dirasakan amat penting dan menarik untuk dikongsi USIA 45 KE ATAS SEBAIKNYA TIDAK FOKUS MEMBURU MAKANAN PERBANYAK REKREAKSI SAJA Ini pesanan Prof Dr Karim SpPD KR Kepada Saudara2ku yg...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions

Satisfy Your Pup S Cravings Exploring The World Of Natural Dog Treats