Ghibah Dan Fitnah Amat Lazat


GHIBAH DAN FITNAH AMAT LAZAT. 😋


Penulisan ini panjang lebar. Usah baca jika malas, ada rasa sakit hati atau bakal menambahkan rasa hendak gila meroyan kerana marahkan ikut hasutan gang isim meroyan. Blogger memang suka tulis panjang-panjang. Idea banyak. 😁


Ingat. Semua yang sudah viral tersebar caci-maki, hamun dan mencarut terhadap ilmu alam hakikat dan alam ketuhanan itu, malaikat sudah catat. Perkongsian saya ini juga dicatat oleh Malaikat. Alhamdulillah sehingga ke hari ini Jabatan Agama Islam tidak menghubungi saya lagi. Mungkin sebab saya sendiri pernah berkhidmat dengan Jabatan Agama Islam sebagai tenaga pengajar dan saya sendiri sudah malas ambil peduli fitnah yang masih tular lagi.


Sekadar ingin memahatkan di dalam Blog ini apa sudah terjadi. InShaaAllah biarkanlah semuanya sebagai pengalaman dan pengajaran. Mereka ingin menghancurkan. Itu perancangan mereka. Saya tetap berdiri gagah perkasa dengan izin Allah yang maha berkuasa. 


Gambar berkaitan, saya masukkan satu persatu perlahan-lahan. Saya sibuk dengan kerja amal berniaga produk home made oleh asnaf. Ini lebih menyeronokkan jiwa saya. 😘🥰


PDRM MAKLUMKAN,


1) Hanya Doktor pakar sahaja yang layak keluarkan kenyataan seseorang itu Bipolar dan sakit mental. Yang lain tu provokasi sahaja. 


2) Hanya Jabatan Agama Islam sahaja yang layak menyatakan seseorang itu sesat atau murtad. Yang Puan report polis ni, adalah scammer penunggang agama sebenarnya. 


3) Kerajaan tidak buka perkara yang sedang diviralkan berkaitan keturunan dan hal alam ghaib ke khalayak awam kerana ramai tidak faham. Jika dibuka hanya akan menimbulkan salah faham. 


4) Semua pemberi penyebar amalan cuci ruh, amalan perang paw duit menipu sanad dan zikir sirr method meditasi itu adalah scammer penunggang agama.


5) Laporkan sahaja kepada Jabatan Agama Islam termasuk yang baru join ikut buat tohmahan.


6) "Cover report dibenarkan share. Puan digalakkan membela dan mempertahankan diri dari terus dinitizenkan oleh tentera bawang tidak bertauliah". Kata Salah seorang Pegawai Polis berkaitan. 


7) Tiada pangkat AC di Balai Polis saya buat laporan. Pegawai polis di Balai tidak membeli baja dari Kelantan. 🥴😄




KATA SYEIKH HABIB ALI ZAINAL ABIDIN,


"Akhir zaman yang betul nampak salah. Yang salah nampak betul". Jadi, saya ucapkan Alhamdulillah.


Bila dituduh, difitnah, ditohmah, diaibkan, itu adalah ujian dari Allah SWT dan tanda Allah sayang sangat-sangat kepada Puteri Nur Cahaya @ Cikgu iEta (PNC @ Ci) ni. Biarkanlah mereka itu barai iman barai aqidah sudah isim kesemuanya. Menulis menerang tetap saya teruskan .




TUAN GURU SAYA PESAN,


1) Selagi kita mengucapkan dua kalimah syahadah dan mentauhidkan Allah serta bersyariatkan seperti yang baginda Rasulullah SAW ajarkan, insyaallah kita tidak akan sesat.


2) Kita akan sentiasa diuji selama mana kita memperkatakan hal yang benar.


3) Perjalanan ilmu hakikat yang terkandung hikmah itu selalunya menyongsang adat. Dan Nabi Allah Musa AS pun tidak sabar bila Nabi Khidir AS menunjukkan hakikat perjalanan atau hikmah sesuatu kejadian.


4) Dan jika telah bersedia untuk membuka cerita alam hakikat yang terselindung tu.. kenalah sabar.


- Ya Alhamdulillah saya bersabar kerana saya semakin faham, sedangkan Nabi Muhammad SAW penyebar agama kebenaran Islam juga difitnah berkaitan Israk dan Mi'raj Baginda ke Sidratul Muntaha dan perjalanan Baginda Yang Mulia ke setiap langit yang ada, apatah lagilah manusia biasa seperti saya ini kan, pasti juga turut diuji. 


- Mana saya tahu ini ilmu alam hakikat. Yang pastinya, saya sudah tahu kebenarannya dan Alhamdulillah saya tidak isim seperti mereka semua itu yang saya klasifikasikan sebagai isim keturunan. Andai saya tahu tidak ingin saya bertanya, tidak ingin saya ambil sebagai peserta life coaching saya dan tidak ingin saya berkongsi cerita perkhabaran saya terima dengan mereka semua.


- Isimlah tu, mereka sahaja betul orang lain semua salah (saya terutamanya). Isimlah tu, sibuk kalut kelam-kabut sebut hal keturunan orang sampai semua orang diajak meroyan. 🙄


FITNAH, TOHMAH DAN TUDUHAN.


1) 2020, Doktor Perawat Amir Shahmi Md. Ali, guru silat Gayong Makrifat bersama sekutunya Fahmy Adam menganiaya saya. Amir ambil gambar curi saya berjalan dengan Suami saya di pantai Pulau Besar. Mereka berdua ni aniaya, fitnah, tuduh, tohmah saya sesat, wahabi, jin Siti Jenar dan bipolar. Sebab saya ajak ahli group jangan taksub, jauhi syirik dan jangan menipu. Rujuk laporan polis di gambar.


Berkaitan ini, pada tahun ini, si Azrul Gayong Fatani Putrajaya, si gila isim menghubungi penama Tuan Zul saya tak kenal. kononnya handle 40k pesilat (ya ke tu?) sebar melalui facebook Muhd Arifin, Amir pening kerana rawat saya disebabkan saya minta ditabalkan sebagai Puteri Gunung Ledang dan saya bawa perkakas-perkakas.


- Hek eleh lah hai, tak tahu rupanya, Amir Shahmi Md. Ali itu tin kosong. Saya ni sakit kronik slipped disc sahaja pun tapi penakut teruknya dia. Mana dia dan sekutunya saman saya selepas saya buat laporan polis. Polis sendiri beritahu saya seperti makluman di atas.


- Untuk makluman, saya hampir mati hilang nyawa akibat perlakuan biadap perbuatan syirik, khurafat dan sesat bekas guru-guru isim itu semua. Sudah terbongkar kesalahan, fitnah saya pula. Inilah antara ciri-ciri gang akhir zaman teori konspirasi sebenarnya. 


- PDRM juga sifatkan Doktor Perawat guru silat Gayong Makrifat Amir Shahmi Md. Ali dan sekutunya Fahmy Adam sebagai psikik dan scammer penunggang agama. (Report polis di gambar).


- Semua yang si isim sebar perbualan soap jawab berkaitan cerita dan perkhabaran saya terima, telah dijadikan bahan fitnah dan tohmahan itu adalah hasil perlakuan syirik khurafat guru-guru penipu (Amir Shahmi, Fahmy Adam bulan 11/8/2020 sehingga 15/9/2020 dan Cikgu Malek Wirajaya bulan 15/9/2020 sehingga bulan 31/1/2021). 


- Mereka bertiga ni hanya berani memetik (panggil dan seru) semua yang di alam sana (alam ghaib @ alam mistik). Saya yang nampak mereka tidak nampak. Saya yang mendengar mereka bertiga buta, tuli dan pekak. Mereka hanya tahu panggil tetapi tidak pandai, tidak berani selesaikan, tidak berani hadap dan pulangkan ke asal semula. 


- Maka hasil dari perbuatan syirik khurafat mereka itu, ANTARA kesannya saya mendapat perkhabaran dan cerita dari leluhur alam hitam (haluan kiri) dan dari alam putih (haluan kanan). Usah bimbang, saya bekasan sekolah pondok. Jurusan sain serta pendidikan (Pengajian) Islam UTMSpace, pastilah saya memilih Islam walaupun leluhur saya ada di sebelah alam yang hitam.


- Bila ramai benar yang mengaku mereka susurgalur saya, mestilah saya mencari kebenaran. Takkanlah saya hendak terima bulat-bulat seperti Perawat, pesilat atau individu yang gila isim keturunan berlagak hebat menjaja ke serata alam apa diterima dari alam? 


- Ada juga jenis individu, perawat pesilat yang tidak tahu apa-apa tetapi berani pula sebar perbualan memanipulasikan cerita. Hendak backup gang Gayong Makrifat dan Fatani yang melakukan perkara syirik khurafat tabayyunnya tidak hanya tapi berlagak kononnya hebat walhal ilmu pun tin kosong. Buat posting hanya untuk tarik crowd. Isim follower juga rupanya. Shame of you sikap mereka ini. Tidak beradab pemalas hendak tabayyun. 


- Saya bersoal-jawab dengan ramai orang untuk mencari kebenaran khabar dan cerita saya terima dari yang mengaku leluhur. Saya juga bertanya kepada Muhammed James Raven. (Ustaz konon tapi percaya kepada komik dan kuat mengumpat). 🙄


- Tanya kepada Azrul isim zikir sirr, Wan Amir isim keturunan perawat tidak sedar diri tu Perawat, Muhd Arifin penyebar amalan perang menipu sanad. Rupanya semua pencuri rahsia belaka. Saya juga ada DITANYA perkara berkaitan leluhur oleh ex-client saya Haniz Zerstoren.


- Saya tak clash pun dengan ex-client saya tu haih. Dia bukannya marka saya nak clash apa bendanya? Saya sendiri yang block dia tu selepas dia biadap kepada saya. Unblock sekejap sahaja. Untuk melihat bagaimana permainan dia dan gang-gangnya. Rupanya semakin teruk jiwa sakit kesemuanya. Semuanya sama. Hanya hendak mencuri rahsia sahaja dan isim keturunan rupanya. 😌


- Suami sayangkan saya, sudah pastilah saya maklumkan siapa berurusan dengan saya. Eh memang. Memang saya beri Suami saya baca semua perbualan saya dengan client, customer dan si isim itu semua. Jeles pula suami saya sayangkan saya? 🙄


- Dah kalau suami saya tidak meragui saya pastilah dia yang membimbing, memberi semangat dan nasihat kepada saya. Azrul, Haniz Zerstoren, Lyana Bajana, Lily Hylidin isim meroyan kelapaq perhatian sampai pertikai hal suami saya dan family saya sudah kenapa? 😳


- Hangpa jaga diri dan keluarga hangpa secukupnya. Sudah berumahtangga, tidak cukup kasih sayang dengan pasangan hangpa sebenarnya. Jadi hangpa dengki dan bermasalah sakit jiwa. Menjadi masalah pula jika suami saya tahu semua hal saya. Barai sungguh adab kalian dalam bab perukunan rumahtangga. Kelapaq perhatian. Kurang kasih sayang. Memang memalukan susurgalur hangpa sungguh. Eh lupa, hangpa aliran hitam. Mana gang dengan saya aliran putih.🤦🙈


2) Lyana Bajana dan Lily Hylidin isim berhalusinasi berpakat tuduh, tohmah, fitnah dan maki hamun,


- Ular hitam membelit di sisi, mata saya keluar api, Iblis, Syaithon, hamba Syaithon, mata Jin hitam, Jin hutan, Babi, Jin muka hitam. MEREKA fitnah, tuduh saya hantar Jin, jantan, perawat jin, sesat, jahat, bipolar, penipu, pelihara jin. 


- Berhalusinasi cerminan diri mereka sahaja. Menuduh dan fitnah tanpa bukti dalam komen posting ex-client saya bertarikh 5/8/2021. Isim malahan kelapaq perhatian ketiga mereka itu sebenarnya. 😌🤭😄


- Atma Sari bakal isteri si isim ex-client saya Haniz Zerstoren, fitnah saya memfitnah motivator agent Atomy Gerakan Missionary Kristian, tanpa selidik terlebih dahulu laporan polis pun ada. 


- Aduan ramai screenshot kepada saya, saya simpan. Maaf cakap, mereka itu semuanya kurang kasih sayang hendakkan perhatian Maka provokasi orang ramai fitnah saya berterusan. Saya boleh mencarutkan tukang provokasi dan penghasut seperti mereka ini tapi saya teringat pesan Almarhumah Emak saya,


"Kaklong, biarkan anjing menyalak bukit. Bukit takkan runtuh. Bumi takkan goyang. Mereka tu bodoh dan gila Kaklong. Takkan hang pun nak jadi bodoh seperti mereka?". 😄🤦🤭


- Ya saya diam biarkan sahaja. Dulu ada juga saya reply balas mesej gang atau rakan mereka atau jawab pada posting saya. Bermula 16/9/2021 saya sibuk bisnes dengan rakan-rakan saya. Tiada masa hendak pedulikan mereka semua. Lagipun PDRM pun bijak. Mereka pun sudah berpesan, usah dilayan mereka tu semua. Sebab sudah saya nyatakan seperti di atas. Block sahaja semua toksid tu. ☺️


.
3) Perawat bomoh tuduh, tohmah, fitnah, maki hamun pada 20/8/2021 sehingga ke hari ini.


- Cerminan diri Muhammad Anuar Ibrahim tohmahan tak berakhlaknya terhadap saya,


Ada saka jin bentuk seperti hantu raya, muka biru kehitaman, mata merah, di kepala  ada satu tanduk, ada sihir berupa ular, kepala agak runcing, warna hitam kecokelatan, sebesar ibu jari kaki dan saya diugut bunuh muntah darah.


- Kerana beliau kantoi dengan saya berbuat perkara syirik dan khurafat. Kawan baik saya sendiri mengakuinya. 16/9/2021 tulisan mengugut dia ni sudah hilang tapi screenshot kepada saya tetap ada.


Semua tuduhan mereka buat itu adalah kerana mereka takut, takut hilang pengikut dan customer dalam bidang rawatan dan takut hilang pengaruh mereka. Takut rahsia kebathilan mereka semua terbongkar. Maka mereka tuduh, tohmah, fitnah, maki-hamun dan mencarutkan saya. Semua tuduhan, tohmahan, fitnah mereka itu saya bawa kepada Jabatan Agama Islam. 


.
4) Nama saya sudah ada di jabatan agama.


Off courselah ada.


- Di JAIS nama ada kerana saya pernah report seorang scammer, penyamar sebagai Bendahari mengganggu urusan seminar saya. Penyamar telah diambil tindakan oleh JAIS.


- Di Pejabat Mufti nama saya ada kerana pernah report penipuan online marketing oleh agen Atomy Gerakan Missionary Kristian. Saya telah diugut oleh mereka. Pejabat Mufti tidak dapat berbuat apa-apa kerana laporan sepatutnya kepada Jabatan Agama Islam Negeri terlebih dahulu.


- Walau bagaimanapun, JAIS telah keluarkan fatwa berkaitan hukum guna duitnya. Saya sedang gabungkan laporan semuanya serahkan kepada Jabatan Agama Islam.


- Memang ada SB yang baik dengan saya. PDRM juga sentiasa memantau kegiatan mereka. Rujuk makluman PDRM di atas. 😌


.
5) Viral 25/8/2021 sehingga ke saat ini, 


X-Men, Raja Zulkarnain, Dewataraya, Naga, Cleopatra, kayangan, Hybrid, Cleopatra, dari kayangan, Dewataraya Langit ke 7, keturunan Puteri Gunung Ledang, Arduja WiJaya Mala Singha, orang kanan Imam Mahdi berjumpa Samiri. 😳🤦😆😏🥺🥴




DENGAN INI SAYA MENAFIKAN


1) Mengaku sebagai kembar Cleopatra.
2) Mengaku sebagai Dewataraya.
3) Mengaku sebagai orang kanan Imam Mahdi.
4) Mengaku turun dari kayangan walaupun itu dikhabarkan. 


- Khabar cerita pun tak boleh bezakankah weh? 
Kesian. Sudahlah isim, tin kosong rupanya belaka. Nah laporan polis : bit.ly/3CpF9gO


.
SAYA MENAFIKAN


5) Minta ditabalkan sebagai Puteri Gunung Ledang.
6) Bawa perkakas-perkakas untuk pertabalan.
7) Menghubungi pesilat dan rakan mereka mencari pengaruh dan saja nak sembang. 😆


- Nampak benar penakut. Kelakar si isim belaka. FYI, saya kongsi bukti menafikan fitnah dan sekolahkan rakan-rakan kamu sahaja pun kamu takut benar dengan saya. Bukan saya suruh mereka bunuh kalian pun.


- Dengki sungguh sesiapa berbaik, berhubung dengan saya atau saya berbaik dan berhubung dengan selain isim-isim itu semua. Setakat hendak cari pengaruh, Blogger seperti saya tak mainlah cari pengaruh buang masa sedemikian rupa. Saya ada cara lain lebih mulia hendak mencari pengaruh dan bersembang. Tak mainlah sembang kosong tiada ilmiah mengumpat mencarut macam hangpa semua. 😏🤭😌


.
SAYA MENAFIKAN!


8 ) Fitnah Megat Ainuddin (Guru silat Megat Terawis). 


- Haniz isim, Ex-client saya tu cerita bakalnya suka kepada Mahaguru silat ni. Kebetulan saya mencari Guru Silat. Saya hanya merisik khabar hendak belajar silat bersama Suami saya yang tercinta.  Sebab PKP saya batalkan hasrat saya. 


- Pernah share link posting Megat Ainuddin ke dalam satu group WhatsApp silat menyatakan "Ini guru hebat boleh juga diziarahi berhampiran kawasan saya". Tang celah mana saya fitnah Megat Ainuddin tak tahulah saya.🙄👻


.
SAYA MENAFIKAN!


9) Fitnah Tengku Asmadi (DTA)


- Laporan polis rakannya Ahmad Fadzli Yusof (Pengerusi Tamrin) ugut saya dan penipuan online marketing DTA telah lama saya buat. Rujuk sini bit.ly/3w7gOIF kenapa hingga sekarang Asmadi berlagak yang fitnah saya tidak tahu marketing itu tidak saman saya pun. 


- Saya sifatkan mereka tohmah seperti di atas disebabkan mereka takut kehilangan pengaruh, followers dan sumber pendapatan. Kerana itu saya ditohmahkan selepas saya sebarkan penipuan dan kebathilan mereka buat. Itu sahaja. 


- Saya bawa ke Jabatan Agama Islam terus. InShaaAllah saya akan failkan ke mahkamah  seperti disarankan kepada saya. Laporan polis tidak dibuat kerana berkaitan orang yang sama. Bawa kepada Jabatan Agama Islam sahaja.


- Perbualan-perbualan sekerat-sekerat yang disebarkan oleh si isim Azrul (Jalak Lenteng) yang semakin jiwanya sakit, melalui fb Muhd Arifin itu adalah soal jawab antara saya dengan si isim Azrul sewaktu saya di dalam 'proses mencari diri dan mencari kebenaran perkhabaran cerita dari mereka yang mengaku sebagai leluhur' bermula 19/5/2021 sehingga 2/8/2021.


- Leluhur itu alam tidak nampak (ghaib / mistik). Mempertikaikan alam ghaib samalah seperti tidak beriman rukun Iman yang enam.


- Tidak beriman dengan Rukun Iman yang enam, si isim penyebar amalan zikir sirr dan semua mereka pertikai solusi life coaching saya yang terhasil daripada solat hajat adalah serupa tidak yakin mereka dengan Allah SWT.


- Proses suri Rasulullah, itu juga perkara tidak nampak. Perkara sukar hadam oleh akal mereka. Percaya atau tidak terpulanglah tetapi usah menghina. Menghina dan mempertikai sama seperti tidak beriman kepada Allah SWT. 


- Sudahlah tidak percaya alam tidak nampak, menuduh, fitnah dan tohmah pula saya ni, iman daun pisang, syirik, jahil, bipolar, Iblis, Jin, sesat, tak betul dan mengajar benda tak betul seperti tohmahan si pesilat 7 Langkah Hafize Adnan dan si isim zikir sirr tenaga pengajar silat Gayong Fatani, Putrajaya. Bila masa aku mengajar apa jua ilmu? Aku ilmu silat pun tak ada. Hangpa berdua ni memang sudah gila isim teruk dah ni.


- Azrul kenapa hang tak share sahaja kesemua isi perbualan hang dengan aku bermula dari aku beli buku silat dari hang tu? Kan lagi rare kalau hang share semua? Share sahajalah semua terus. Hang penakut kan? 🙄


- Biasanya yang menuduh, tohmah, fitnah, caci-maki, hamun, mencarut, menghina saya ada Jin, ifrit, Syaithon dan sebagainya tu merekalah makhluk yang biadap tidak beradab. Jadi mereka itu semakin meroyan bertambah tidak tentu arah kehidupan akibat memaki-menghamun, mencarutkan saya. Menjadi kemegahan kebanggaan mereka semua hingga dilalaikan sibuk memikirkan yang bukan-bukan. 🤦😌




RAHSIAKAN!


- 'Nafikan... Abaikan... Lupakan' siap menuduh saya iman daun pisang, syirik, jahil, bipolar. Ada yang tuduh Jin saya datang kepadanya dan di sisi saya ni Syaithon. Semakin isim mereka semua sebarkan perkara rahsia perbualan soal jawab mereka dengan saya dan tukang sebarkan fitnah. 


Rujuk makluman PDRM di atas. 


- Awalnya bersetuju kerana kata mereka itu, itu pengalaman Cikgu. Dan rahsia diri ex-client saya. Tetapi mereka ini tidak bertanggungjawab, tidak beradab dan tidak amanah telah berpakat sebarkan kepada awam. Biadap mempermainkan amanah alam semata-mata gila isim Makrifat. 


- Kerana tidak amanah, biadab, tidak beradab dan tidak ada ilmu terhadap alam sana. Ilmu tin kosong kata segelintir orang. Mereka bangga sebarkan kepada awam. Bagus. Biar semua sesama gang semakin meroyan. Ada yang gila bayang. Dah kerap di Facebook tulis hal saya siap announce tarikh lahir saya. Gila bayanglah tu. Wujudku bayanganmu. iewww... Nak muntah rasa. 🤮 (Dia dah padamlah orang kata). Lantaklah. Tiada kaitan pun Azrul isim tu dengan saya. 


- Bagi yang berfikir akan nampak kenapa perbualan saya mencari kebenaran daripada cerita dikhabarkan itu TERsebar diviralkan oleh semua isim yang berkomplot.


- Method menangani permasalahan bukan terus menghukum. Tetapi ramai bijak pandai lebih alim telah menjatuhkan hukum, membuat hukum, menghina, fitnah, tohmah, ajak beramai-ramai sia-siakan masa meroyan ikut fitnah, tohmah, caci-maki, hamun tanpa tabayyun (semak) sebelum terima dan sebar sesuatu berita. Maka jadilah semuanya barai iman barai aqidah. Mengucap dua kalimah syahadah bertaubatlah kalian. Mati tidak sempat minta ampun, susah kehidupan kalian semua.


- Ada seorang tidak sempat minta ampun dari saya meninggal sebab ditidurkan. Hurm...


- Ada yang mesej saya pertikai susurgalur saya. Ada juga mengaku keturunan saya. Malaslah saya melayan. Tapi jika tohmah carut saya memang saya sekolahkan dengan ayat berbisa saya. Padan muka. Siapa suruh mula memaki-hamun carutkan saya dulukan? 🤭😌


- Saya tidak hairan pun dengan susurgalur kalian. Paranoid (taksub) dengan cerita gang akhir zaman dan teori konspirasi yang tidak faham perkara berkaitan membuatkan adab semuanya sudah hilang. Aqidah semuanya pun barai dimakan sikap sifat mazmumah. Mereka berantakan akibat susurgalur yang terlampau difikirkan. Bermusuhan akibat keturunan. Jahil murakkab sungguh jiwa dan perasaan. 🤦




MAAF CAKAP,
- Isim (mereng) menjadi semakin tidak beradab. Sebab itu saya kata, saya gerak sendirian saya sahaja cukuplah. Saya tiada group atau pengikut seperti tiga perempuan tukang provoke merepekkan. Group semua sudah dibubarkan awal tahun untuk fokus siapkan ebook. Malaslah buat group ni. Banyak urusan lagi nakku buat dari buang masa dengan kumpulan. Saya left group lagi ada. 😊


- Isim mempertikaikan fees coaching. Katanya dapat duit 💸 solusi cap senapang. Hasil solat hajat dan khabar dari susurgalur ex-client saya dia kalut pertikaikan. Hang hal saya pun hang careless dari menjaga amanat diminta berahsia. Sudah memang saya bukan perawat. Kenapa saya perlu merawat? Sudah maklumkan carilah perawat. Degil. Susah katanya. Alasan dibuat-buat sahaja. Diminta buat ikut solusi pertikai pula. Nasib hanglah ya. Suami saya dah keluar ayatnya, 


"Mereka ni semakin mereng dah tak keruan jiwa. Takkan sembuh sakit selama-lamanya". Sebab telah menderhaka dan pecah amanah. Saya sentiasa doakan kalian semua beroleh taufiq hidayah dan sempat bertaubatlah. 


TANDA MUNAFIQ


- Kena tegur kelam-kabut ayat disifatkan puaka dan meroyan. Walhal mereka tunggang agama, buat posting berbaur agama, dikomen mengumpat keji maki hamun saya. Sayang sangat eh dengan saya ni sudah tidak ada perkara lain nak difikirkan? 


- Syok eh menjadi provokator berpakat sesama kalian? Teruskanlah. Kalau itu buat kalian semua bahagia dan buktikan kalian sudah barai aqidah barai iman. Saya cari bukti penipuan. 😌


- Masing-masing Islamkan? Jaga adab, jangan taksub, jauhi syirik, jangan menipu dan jangan mencarut. Kisah Hybrid, Pholips, homosepians ni bukan aliran untuk saya kajikan. Saya manusia tulen bang. Tulen. 🥴


- Boleh fikir guna logik akallah. Kalau saya Jin, kenapa saya ke sana ke sini memandu kereta tidak terbang atau tembus sahaja dinding? Benda perkhabaran penceritaan dianggap pengakuan. Akal ke mana entahlahkan? 👻


- Basikal pun saya tidak hairankan. Pacuan 4 roda sahaja saya gunakan. Hati-hatilah. Usah sampai barai aqidah semuanya persendakan perkara alam tidak nampak. Fikir guna logik akal sebelum mencarut mempersenda apa sahaja kuasa Allah Subhanahu WaTa'ala. 


- Rimas orang kongsikan semua screenshot yang syok sangat mengumpat, keji, maki-hamun mencarutkan saya. Tapi rasa nak suka lompat-lompat juga. Paling tergelak besar screenshot siap seru yang memang jelas kompromi dengan Gerakan Missionary Kristiannya. 


- Dia sendiri sudah mengaku dia siapa. Ugut "Kalau saman menangis tak berlagu" konon.... "Saya akan kemukakan saman". Eleh, hanya berani di Facebook WhatsApp Telegram sahaja. Penakutnya tu mana beraninya mereka. Biadap sahaja lebih.


- Hebat semua nitizen, machai cybertrooper. Main seru semuanya. Baguslah tu ramai-ramai petik (panggil, seru) semua yang di alam tidak nampak semua tu ya. Biar semuanya kelam-kabut datang ke dunia nyata. Dah seru tu jangan lupa suruh mereka pulang balik. 😌


- Bertaubatlah. Usah takutkan provokasi perkara akhir zaman yang bukan-bukan. Kita ni rakyat. Jika kita tidak Solat asyik mengumpat, tabur fitnah pemimpin baik mana kita nak dapat?


- Usah mencari siapa diri dan rahsia keturunan kecuali untuk membersihkan nama dari tohmahan. Banyakkanlah selawat. Jangan taksub keturunan hingga bawa bercakaran. Ini perbuatan yang memalukan. Kelak kehidupan tambah tidak karuan. 


- Alhamdulillah pencarian sudah selesai pada 5/8/2021. 
- 9/9/2021 sudah dapat rantaian susurgalur (keturunan) saya. Tak perlulah dihebohkan walaupun ada yang sudah tahu. Sedikitpun tiada perasaan berbangga-bangga. 


- Alhamdulillah Suami sentiasa sokong saya. Suami saya pun faham semua mereka itu penakut hanya berani di Facebook dan WhatsApp sahaja. Allah selamatkan dan bantu saya hingga saat ini saya sihat sahaja. Tunggu juga jika ada yang berani tampil berdiskusi berdebat dengan saya. 


- Mana tahu boleh cerdik akal kembali semuanya. Tapi tiada. Maaf saya tidak buat life session suami tidak izin. Cukuplah saya menulis membersihkan nama membela diri saya sendiri. Report ke Jabatan Agama sikit lagi siap. Gabung terus fitnah Dan perkara syirik, khurafat dan sesat saya jumpa dari tahun 2020.




PENGIKUT MASITAH AL-JALAR DAN IBU YATI? 
- Saya tiada kaitan dengan mereka berdua dan sesiapa pun. Saya adalah diri saya. Nasihat saya, usah sibuk kepochi masuk campur, ambil tahu dan fikir hal saya, tak perlu disebar apa yang tidak diketahui kisah sebenarnya. 


- Saya happy bahagia dengan suami anak-anak, jaga iman aqidah saya. Merana jiwa minda, hidup berantakan tak keruan jadinya asyik memikirkan hal saya. Taufiq hidayah kembali ke jiwa minda semua.  Ingat Allah Selawat banyak-banyak, usah bimbang, destroyer tak mampu destroy saya.  Fikirlah hal lain. Buat barai iman aqidah kamu semua buat apa? 🤦🏻‍♂️


- Wujudku Bayanganmu Wujudku Wajahmu. Usah sampai sempadan laisa . Allah maha mengetahui rahsia alam hakikatnya.


ALHAMDULILLAH. 


- Ramai orang isim tapi saya tetap maintain cool. Bila menyatakan kebenaran dan banteras kebathilan, ada aib dan maruah perlu ditukar. Saya doakan taufiq hidayah kembali kepada mereka semua. Aamiin.
- Laporan kepada Jabatan Agama Islam lagi 10% sedang disiapkan.


Update 15/9/2021


Berani kerana benar takut kerana salah.


- Semalam saya call seorang jerung fb A namanya bapanya S, pernah marketingkan program coaching saya bersama teamnya. 


"Tuan tahu kah fitnah tu melibatkan aqidah?" Saya tanya dia.


"Kalau melibatkan hal agama saya tak pandai nak beri nasihat". Jawabnya.


- Antara yang saya cakap, saya tahu dia tahu hal saya sedang difitnah di fb ni. Dia cakap,


"Ada lalu di timeline saya tapi saya ni jenis tak suka masuk mana-mana". Baguslah tu.


"Tolong bagitau kawan Tuan, si N tu, Awat? Ingat megah bangga sangatlah tu just berniaga basikal sahaja pun, dapat sama join mengumpat keji fitnah saya?" Itu warning saya yang pertama.


"Sorang lagi, Ustaz J. Ustaz kah macam tu perangai mengumpat hal saya di ruangan komen korang? Saya respect Ustaz tu tapi perangai tak serupa Ustaz. Macam tu kah Ustaz ajak orang mengumpat? Sebab tu saya unfriend kalian semua. Kuat mengumpat di khalayak awam" kata saya lagi.


"Rehat dahulu dari semua laman sosial. Kita bukan sesiapa hendak buat penafian. Rehatlah dalam sebulan. Lama-lama mereka penat. Mereka diamlah tu". Tuan AS nasihatkan saya.


- Saya tak ikut pun. Pada saya, jika saya berehat itu bermaksud saya penakut. Kebetulan saya tiada apa hendak dikongsikan. Tak boleh di wall ini. Port lain saya boleh lagi. Uniknya menjadi seorang Freelance Blogger ni. ♥️


- Off courselah saya beritahu suami saya. Ada Suami kan, takkan nak bagitau orang lain apa saya buat kan? Lainlah yang tak ada Suami. 😌


- Suami saya cakap, kalau tak nak ambil tahu walhal kenal, siap pesan jangan babitkan nama dia, pesan senyap dahulu di fb ni, bermakna dia tu PENGECUT. Sekadar nak duit kita sahaja. Block terus orang macam gang mereka tu. Ok. Saya dah block. Tak kontak dah. Sekadar hendak dia tahu suruh gang dia tabayyun dahulu sebelum ikut sama join tabur fitnah. Itu sahaja pun. Ada jugalah minta pendapat sikit. Maklumlah jerung fb kan? 


- Sebelum tu, nampak di fb jarang buka, peserta perserta business coaching saya tahun 2020 dari Shah Alam mesej messenger saya. Saya tak reply. Malas. Banyak mesej saya dah tak jawab. Malas. Iyalahkan nanti gang isim meroyan lagi modus operandi apa entahlah pula. 😄


- Kemudian saya tanya kenapa kontak saya di fb saya jarang buka tu? Kawan si isim zikir sirr rupanya... Memang dah penyokong Coach yang semakin isim khabarnya sekarang ni. Berpakat jual ivemectim sepapan RM100.  


- Sekadar nak korek rahsia. Sudah beritahu kronologi masih tanya lagi dan tanya lagi. Apa barang? Soalan saya pendek sahaja pada mulanya, tapi dia blue tick sahaja. 🙄😌


- Hari ni saya tambah lagi soalan. 😏🤭


1) Siapa hamba Allah yang share hal saya tu?
2) Apa yang Tuan baca? 
3) Siapa add siapa dulu difb? Tuan atau si isim zikir sirr tu?
4) Dah baca ka belum posting penafian saya tu?
5) Kalau Tuan tahu kes sebenarnya Tuan boleh bersihkan nama saya kah?
6) Ha kenapa tak jawab? Nak jadi macam guru silat Gayong Makrifat dan si isim pengajar silat Fatani Putrajaya yang semakin isim keduanya  juga sekadar nak korek rahsia sahaja? 🙄


- Begitulah cara saya menghadapi manusia mengorek rahsia sekarang ni. Peduli apa orang nak cakap apa pun. Berani kerana benar. Takut kerana salah. Adaku kisah? 😏🙄


BAGAIMANA FITNAH TERHADAP SAYA BERLAKU? Update 17/9/2021.


Bermula tahun 2020,


1) Doktor perawat Amir Shahmi Md. Ali (Silat Seni Gayong Makrifat) bersama sekutunya Fahmy Adam (Selimpang Merah) yang isim keturunan keduanya, pencuri rahsia keturunan. Mereka menyebar amalan syirik khurafat, menganiaya, ugut saya ke PDRM dan Jabatan Agama, fitnah saya sesat, wahabi, bipolar dan Jin Siti Jenar. Disebabkan saya seru ahli group dan personal mereka, jangan taksub, jauhi syirik dan jangan menipu. Laporan polis sudah dibuat. Jika saya salah kenapa tak saman saya? 😏


2) Shaiful Rizuwa menuduh saya Bunian sebab saya dan rakan saya bersembang hal leluhur dan saya sebut asalkan jangan syirik sudahlah. Ui marah. Maki-hamun saya. Orang share screenshot kepada saya. Laporan polis juga sudah dibuat.


3) Admin Group paranoid pemujaan Iblis, Jin syaithon Misteri Alam Ghaib (MAG) Senior dan MAG junior keluarkan saya dari group disebabkan saya seru ahli group jaga adab, jangan taksub dan jauhi syirik. Sehingga ke hari ini ahli MAG Senior sebar fitnah saya kaki gaduh. Yes saya anti perkara syirik, khurafat dan kesesatan. Laporan polis ringkas sudah dibuat.


4) Ahmad Fadzli Yusoff ugut saya diamkan berkaitan penipuan online marketing yang di lakukan oleh Tengku Asmadi Tengku Mohammed (DTA) melalui Bisnes MLM Atomy Gerakan Missionary Kristian. Laporan polis sudah saya buat. DTA si biadap ini juga sudah 2 kali ugut saya. 


Tahun 2021,


5) Azrul Hisham Abdul Malek (Pusat Rawatan Al-Qubro) sebar kisah palsu tentang Hang Tuah. Saya tegur jangan menipu. Meroyan. Ownernya DM saya marah. Gangnya serang saya banyak hari juga. Laporan polis sudah saya buat.


6) Dari sini saya kesan perawat menipu ramai rupanya. Menipu aqidah ramai dan menipu fakta sejarah zaman purbakala lama. Ada pemilik fb Malay Kingdoms mesej saya Pusat Rawatan itu bermasalah tetapi tiada bukti diberikan. Setakat sembang kencang sahajalah. Saya marah sebab buang masa saya. 


6) Muhd Arifin sebar amalan perang menipu sanad. Hendak paw duit bit.ly/3cMx2jm Saya sudah tegur personally jangan menipu. Usah sebarkan amalan merepek itu. Ini laporan polis yang mereka dan gang mereka hinakan tu. Laporan inilah yang akan sampai ke Jabatan Agama Islam bit.ly/2SpNpvc


7) Pentaksub kepada Mohamed Syarifullah, saya tidak kenal, telah menyerang saya di Telegram selepas saya sebarkan usah percaya pada amalan perang itu. Setahu saya itu gang berselawat untuk cuci ruh. Aduan tentang mereka dari orang ramai banyak terima. Malas melayan saya report polis juga.


8 ) Masa ni si isim ex client saya Haniz Zerstoren minta saya diamkan hal gang selawat cuci ruh. Katanya mereka tu hanya musuh kecil dia sahaja. (Rujuk keterangan di gambar. Masa ni jugalah lelaki bernama Malik Merong Mahawangsa add fb saya ni dan menyatakan hendak sebarkan perkara berkaitan 666 (New World Order @ New Testament).


9) Si isim exclient saya yang biadap isim keturunan Haniz Zerstoren ni, menuduh saya di sisi saya Jin ifrit walhal diri sendiri yang isim dan hanya menipu saya. Sudah tahu daripda Lily si halusinasi berkaitan dirinya lagi hendak membuang masa tanya saya. Tak percayalah tu. Bodoea piang ea. 


- Duit coaching beliau RM70, saya sudah sedekahkan ke surau. 


10) Masa ini juga Sayf Al-Malawy komen pada posting saya tidak tahu apa-apa kuatnya dia meroyan hendak mengajar saya pula. Selepas itu meroyan lagi mengumpat saya di timeline dia beberapa kali. Ustaz apa sedemikian rupa? Ustaz ilmu tin kosong  


11) Selepas itu si isim biadap Mohd Siddiq yang menuduh saya sesat pada tahun 2020 saya tanya apa hak kamu menuduh saya sesat tanpa bukti sedangkan kamu sendiri mengaku diri kamu Raja Muda di alam ghaib sana? Saya block WhatsApp dia. Malaslah melayan orang gila kuat maki-hamun mencarut ni. 


- Tapi dia add saya dalam group group WhatsApp Bicara Tamar Jalis, meroyan dan maki hamun saya di dalam group itu. Jenis kuat mencarut maki hamun juga sama sahaja  tukang santet ini dengan Li (kawan baik Lyana Bajana).  


12) Li saya minta dia nasihatkan Lyana Bajana sebab minah ni block fb saya. Takutlah tu dia dengan saya. Perihal pembohongan dia terbongkar. Rujuk gambar dia sendiri beritahu siapa minah isim tu dan gang dia bagaimana. Ingatkan bolehlah si isim ni nasihatkan. Rupanya dia kata saya ni mengumpat.


- Akhirnya dia memaki-hamun mencarutkan saya selepas saya tegur dia berkaitan sikap anti keRAJAannya. Sudah terciduk, bangga dia share dia berjaya maki-hamun saya. Orang isim sahaja yang kuat memaki-hamun mencarutkan orang lain tahu? 🤭


13) Tengku Azrul Hamdi (Jalak Lenteng), Silat Seni Gayong Fatani Putrajaya, pencuri rahsia keturunan juga. Saya beli buku silat je dari mamat ni. Semalam 17/9/2021 baru saya perasan. 


- Patutlah dia asyik tanya saya berkaitan leluhur. Berlagak bijak. Konon hendak kongsikan hal tauhid. Memang saja saya mengaku saya tak bijak. 


- Tiba-tiba dia beri amalan zikir sirr method meditasi istilah menyimpang agama aqidah Islam. Tidak hormatkan sayalah tu. Saya tidak mahu beramal, dia fitnah saya iman daun pisang, fitnah saya sesat, syirik, wahabi, jahil dan bipolar. Meroyannya tu difb dia ramai yang barai iman aqidah terus percaya.


13) Orang share screenshot kepada saya. Si isim Azrul juga telah menghubungi penama Tuan Zul yang saya tidak kenal pun. Azrul isim ni bangga sebarkan screenshot soal jawab dia dengan saya separuh-separuh. Kan bagus share sahajalah semuanya. Lagi rare. Kenapa hang tak share semua dari mula hang cuba korek rahsia saya sehingga hang kena marah sebab hang merapu isim zikir sirr tu? Gila isim teruk hang ni rupanya Azrul. 😌


14) Mabuk apa entah si isim ni. Meluat sungguh saya. Penakut bersemuka dengan kami Suami isteri. Sama sahaja dia dengan si isim Amir Shahmi Dan Fahmy Adam. Isim Makrifat tiga orang gila ni. Isimlah dah asyik tohmah dan fitnah saya. Kalian ni sudah apahal? Isim ketum mabuk keturunan sungguh. 🙄


15) Wan Amir juga sama. Dia buat posting hal kejadian Adam. Saya mesej dia tanya. Dia terus call saya. Malangnya tidak beradab menuduh di sisi saya ni Syaithon. Tuduh pula Jin saya datang kepada dia. Record perbualan masih tersimpan rapi. Tanya 10 soalan langsung tak dapat jawaban. 


- Sudah kantoi Perawat isim keturunan, sebar perbualan soal jawab saya dengan dia. Baguslah tu. Kongsi di di posting Muhd Arifin. Sama sahaja dia ni seperti Haniz Zerstoren dan Jalak Lenteng isim keturunan rupanya. Ilmu tin kosong belaka mereka semuanya ni. Berpura-pura hebat dan bijak. Walhalnya dahsyat menipu dan kuat merepek sahaja.


- Bila saya kongsikan semua kebathilan mereka lakukan kepada awam, mereka berpakat aniaya saya sehingga ke saat ini. Saya tidak hairanlah dengan mereka semua. Baguslah tu share semua perbualan saya. Pelik juga kenapa tidak share dari awal hingga mereka semua ditegur kebathilan mereka. Kan lagi rare. 


- Alhamdulillah saya sihat dan ceria sahaja. Allah SWT menjaga saya. 🥰


🤦🤭☺️ Alhamdulillah. Walaupun aku lambat tahu. Akhirnya aku tahu juga mereka ini adalah toksid sebenarnya. Toksid kerana menghasut ramai taksub (terlalu takut) hal akhir zaman dan berteorikan konspirasi. Aku adalah mangsa aniaya mereka. Sudah 2 tahun beb. Tahun ini semakin menyerlah siapa sebenarnya mereka.

Ada jerung fb suruh aku diam. Maaf. Aku tak akan diam. Mengalah itu bukan aku. Siapa suruh mereka mula mencari pasalkan? 🤭

Yang aku arrowkan tu, Tahun 2020, Shaiful Rizuwa fitnah aku bunian dan memaki-hamun aku. 2021, Haniz Zerstoren dan Muhd Arifin lebih dahsyat. Bawa followers menghina ilmu alam hakikat dan ilmu ketuhanan. Barai iman barai aqidah kesemuanya bila menghina, maki-hamun dan mencarut tidak ingat Allah. Taksub membawa kepada pemesongan aqidah. Wal'iya Dzubillahi Min Dzalik. Semua tulisan mereka Malaikat catat sudah terpahat di akhirat hingga qiamat. Mereka adalah haluan kiri isim keturunan isim makrifat. 


SOALAN :
Meditasi ni adakah sama seperti bertafakur/muhasabah diri/tawajuh/suluk?


JAWABAN : 
Meditasi istilah amalan new age movement menyimpang dari ajaran Islam. Suluk sudah difatwakan menyimpang dari aqidah Islam oleh Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan.


Sembang ahli-ahli silat,


"Zikir berzikir ni kena tengok caranya..😁..ada yang heyy..sana..heyy sini..x boleh lahh..sebab ia bersanad..kepada siapa nk sedekahkan al fatihah..perlu tahu asal usul perguruan yg di amalkan..kalau tak terjun longkang..😁😂"


"jika bersanad insya-allah selamat. Sanad pun kena tgk jugak..kena sanad jin kafir atau ifrit.. Naya😅"


"Sanad mesti sampai ke Rasulullah. hahahhahh.."


"kalu jin ifrit ni bukan sanad lagi ni...ni lahanat..." Ni semua perbualan ahli-ahli silat.


Sebab itulah saya TOLAK TERUS AMALAN ZIKIR SIRR KAEDAHNYA MEDITASI aliran new age movement (NAM). Ilmu Mantiq, haq + bathil = bathil. Muktamad.




BANYAK SOALAN BANYAK TANYA
Yang banyak soal tanya saya macam-macam tu. Sila baca posting ini ya. Tak perlu nak meroyan lagi. Posting ni kesinambungan dari posting Panji Palsu ini.


Belajar hormat privasi saya dan belajar juga tekan semua link yang ada baca semua satu-persatu. Jangan malas membaca tahu hendak korek rahsia sahaja. Terima kasih yang bijak tabayyun dahulu. Begitulah sikap Muslim Mukmin. ♥️


Oh ya, saya memang suka cakap sorang-sorang di fb saya sendiri. Ikut cakap Puan Guru Ainon apa jua pun, buat di wall sendiri. Merepek di wall orang mencari perhatian buat apa? Kan? Saya tak kelapaq perhatian. Kasih sayang suami saya beri pun mencukupi. Kamu ada? 😌🤭😄


Sekian.


TERIMA KASIH
- Kepada tukang sampai bantu saya.
- Kepada yang backup saya pun terima kasih. Terharu sebab tegur jangan body shaming. Tidak percaya tak apa. Itu hak anda.
- Kepada tukang sebar.
- Kepada yang mesej bertelagah, maki hamun saya, Maaflah jika anda saya sekolahkan. Padan muka. 🤭😌
- Kepada semua yang terlibat, memang ghibah dan fitnah amat lazat. 😋


MANGSA ANIAYA SI ISIM,
© Puteri Nur Cahaya @ Cikgu iEta, Freelance Blogger & Social Media Expert Coach. Mantan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan JAWI, APC 2016. Bekas pesakit kronik Slipped Disc 10 bulan. Alhamdulillah, dengan izin Allah, Self Healing.


PERKARA BERKAITAN
1) Aqidah : bit.ly/3w7gOIF
2) Dosa besar : bit.ly/3fBxnqC
4) Bukti : bit.ly/3gwn72j 
5) Panji palsu : bit.ly/37jFIuD
7) Hantar gang : bit.ly/3DIvi6A
8 ) Simple info : bit.ly/3kj5HrX
9) Lontaran pertanyaan : bit.ly/2W67jxd
10) Dosa besar : bit.ly/3AfvuaT
11) Kitab Matan Arbai'in : bit.ly/2X9FlkI
12) Cakna Adab : bit.ly/2WLbLS1
13) Penafian : bit.ly/3gYM2gd
14) Mencari bukti penipuan : bit.ly/3ttubTs
15) Pengakuan kawan baik : bit.ly/3E8VAiL
14) Tanda munafiq : bit.ly/3E8zlsX
15) Soalan kelakar : bit.ly/3lflPeG
16) Penafian fitnah, tohmah dan tuduhan : bit.ly/3tw5c1V
18) 3 tanda-tanda munafiq : bit.ly/3E8zlsX
19) Sibuk : bit.ly/2XyBk9w





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.blogieta.com/2021/09/ghibah-dan-fitnah-amat-lazat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Muncul Fitnah Ke 3 Sehari Sebelum Kemunculan Dajjal

Muncul Fitnah Ke 3 Sehari Sebelum Kemunculan Dajjal

papar berkaitan - pada 18/9/2021 - jumlah : 413 hits
Ketika berakhirnya fitnah yang kedua sarra ini Maka bermula lah fitnah yang ketiga Fitnah yang ketiga ini lah sehari sebelum kemunculan dajjal fitnah ketiga Nama fitnah ni tuan tuan fitnah duhaima Kata Rasulullah fitnah duhaima ini akan ken...
Jika Ini Fitnah Makan Saman Lah

Jika Ini Fitnah Makan Saman Lah

papar berkaitan - pada 22/9/2021 - jumlah : 121 hits
Kalau fitnah samanlah Kerap kali juak2 penfitnah dan orang2 yg percaya kpd fitnah yg dihalakan kpd Anwar Ibrahim menggunakan logik mudah dan simple ini Kenapa Anwar tak saman orang yg tuduh dia kalau dia benar Mereka mendakwa Anwar tidak sa...
Saman Fitnah Anwar Apa Pun Berlaku Perbicaraan Rayuan Kj Perlu Diteruskan Hakim

Saman Fitnah Anwar Apa Pun Berlaku Perbicaraan Rayuan Kj Perlu Diteruskan Hakim

papar berkaitan - pada 17/9/2021 - jumlah : 171 hits
malaysiakini comMahkamah Rayuan membuat teguran terhadap permohonan pasukan peguam Khairy Jamaluddin untuk menangguhkan rayuannya yang sekian lama tertangguh terhadap saman fitnah yang difailkan ketua pembangkang Anwar Ibrahim Lee Swee Seng...
Fitnah Media Sosial

Fitnah Media Sosial

papar berkaitan - pada 13/9/2021 - jumlah : 165 hits
Fitnah media sosial memang gila Semakin hari macam macam cerita Oklah jom kita tengok beberapa cerita yang best pasal fitnah Apapun jom baca dan klik iklan Support sikit nak buat duit Maruah Penerima Bantuan Pakcik Tua Masa muda dahulu meny...
Ibu Bapa Pilih Yogurt Lactel Kids Baharu Yang Lebih Sihat Lebih Berkrim Dan Lebih Lazat

Ibu Bapa Pilih Yogurt Lactel Kids Baharu Yang Lebih Sihat Lebih Berkrim Dan Lebih Lazat

papar berkaitan - pada 25/9/2021 - jumlah : 186 hits
Hi Korang Lactel Kids ialah snek yogurt untuk kanak kanak yang lazat sihat dan penuh khasiat Ibu bapa yang mahu menyediakan snek sihat dan menyeronokkan dan akan digemari oleh anak anak mereka kini boleh memilih yogurt Lactel Kids produk te...
Risiko Alami Miokarditis Di Kalangan Remaja Terima Vaksin Amat Rendah

Risiko Alami Miokarditis Di Kalangan Remaja Terima Vaksin Amat Rendah

papar berkaitan - pada 24/9/2021 - jumlah : 199 hits
Risiko alami miokarditis di kalangan remaja terima vaksin amat rendah Risiko kanak kanak untuk mengalami miokarditis dan perikarditis selepas positif Covid 19 adalah lebih tinggi berbanding ketika mereka mendapat vaksin wabak itu menurut pa...
Lelaki Ini Berjanji Takkan Buat Hubungan Intim Dalam Kereta Selepas Alami Kejadian Yang Amat Memalukan

Lelaki Ini Berjanji Takkan Buat Hubungan Intim Dalam Kereta Selepas Alami Kejadian Yang Amat Memalukan

papar berkaitan - pada 29/9/2021 - jumlah : 310 hits
The ReporterPekerja pasar raya Brad Sadler 18 meletakkan keretanya di sebuah lokasi yang menampakkan pemandangan indah setelah meluangkan masa bersama dengan teman wanitanya di restoran McDonald s Enjin kereta Toyota Yaris dibiarkan hidup d...
Pengalaman Menarik Menaiki Langkawi Skycab Menuju Ke Langkawi Skybridge

Pembangkang Perlu Ketepi Ego Contohi Langkah Ph Meterai Mou Bersama Kabinet Ismail Sabri

A Triple Somersault Wearing A Sarong In C Wealth Games 2026

Perunding Berdaftar Harta Pusaka Islam Hans Legacy Sdn Bhd

Ibis Styles Iskandar Puteri Buffet Berbuka Puasa

Rawatan Urutan Badan Chiropractic Dan Acupressure Dari Tukang Urut Skudai

Indonesia Perkenal Insentif Tingkat Jualan Kereta Elektrik

Penurunan Wall Street Didorong Oleh Sektor Teknologi Dan Kadar Fed



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hero Seorang Cinderella Musim 2 Astro Ria

10 Filem Drama Seram Melayu Berhantu Terbaru 2024 Mesti Tonton

5 Budaya Barat Yang Dah Jadi Ikutan Pasangan Melayu

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Wanita Syurga Slot Akasia TV3

5 Fakta Tentang Dragonball Mutiara Naga Yang Anda Perlu Tahu


Resepi Sambal Terung

Naik Lrt Mrt Kl Central Ke Star Hill Pavilion 2024

Jangan Pernah Berhenti

Resepi Kfc Double Down

Lokasi Tapak Bazar Ramadan Sekitar Shah Alam 2024

Ains Nilam Kpm Advance Integrated Nilam System