Gerakan Tanah Air Akan Guna Lambang Obor Dengan Api Menyala Untuk Pru 15 Ini


PUTRAJAYA - Gerakan Tanah Air (GTA) memperkenalkan logo obor dengan api menyala sebagai lambang gabungan empat parti itu untuk Pilihan Raya Umum (PRU) akan datang.
Menurut Ketua Setiausahanya, Datuk Marzuki Yahya, logo berkenaan sudah dipersetujui jawatankuasa penaja GTA bagi digunakan semasa kempen PRU-15 kelak di seluruh negara.
“Ini bukan imej keris tetapi bentuk obor dengan ada api di atasnya menyala marak sebagai simbol GTA membawa cahaya kepada seluruh rakyat,” katanya pada sidang akhbar di sini.
Terdahulu, beliau bersama-sama jawatankuasa penajanya menyerahkan permohonan GTA yang ditubuhkan 4 Ogos lalu di ibu pejabat Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS) di sini.
Antara yang hadir ialah Presiden Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang), Datuk Seri Utama Mukhriz Mahathir dan Presiden Parti Bumiputera Perkasa Malaysia (Putra), Datuk Dr. Ibrahim Ali
Turut serta ialah Presiden Barisan Jemaah Islamiah Se-Malaysia (Berjasa), Zamani Ibrahim dan Parti Perikatan India Muslim Nasional (Iman), Datuk Mohammed Mosin Abdul Razak.
Mengulas lanjut, Marzuki yang juga Timbalan Presiden Pejuang berkata, logo itu belum pun pernah digunakan mana-mana parti termasuk calon bebas dalam pilihan raya di negara ini.
“Alhamdulillah, respons dalam pertemuan dengan Ketua Pengarah RoS, Mohd. Nawardi Saad juga amat baik dan beri jaminan proses kelulusan dijangka dalam tempoh 30 hari,” katanya.
Beliau turut membaca perutusan khas Pengerusi Penaja GTA, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang tidak dapat hadir kerana masih dikuarantin susulan jangkitan Covid-19 pada minggu lalu.
Bekas Perdana Menteri itu mendakwa bahawa tindakan mereka mendaftarkan GTA sebagai gabungan politik adalah bagi melayakkan blok tersebut dapat bertanding sah pada PRU-15.
Langkah itu perlu dilakukan berdasarkan peruntukan undang-undang meskipun GTA ujarnya, merupakan gerakan rakyat dengan gabungan empat parti siasah berteraskan Melayu Islam.
Justeru, tokoh veteran berusia 97 tahun itu berhasrat untuk memastikan GTA dapat menang pada PRU15 agar dapat membetulkan agenda politik semasa yang didakwa penuh korupsi.
Pada masa sama, GTA akan berusaha sebaik mungkin mengangkat suara orang Melayu dan meletakkan pemimpin terbaik untuk mentadbir negara ini bebas amalan yang tidak berintegriti.
“Bagaimanpun, setakat ini kami belum ada bincang untuk kerjasama dengan mana-mana blok sama ada Perikatan Nasional (PN) atau Pakatan Harapan (PH) untuk PRU-15,” kata Marzuk.
Ditanya pemberita bagaimanakah pula sekiranya PRU-15 diadakan sebelum sempat GTA diluluskan pendaftaran oleh RoS, Mukhriz berharap perkara buruk tersebut tidak akan berlaku.
Sebaliknya, beliau yang juga antara empat Timbalan Pengerusi Penaja GTA itu amat optimis permohonan blok tersebut sepatutnya tiada pun masalah besar untuk dapat diluluskan segera.
Menyentuh mengenai isu pembahagian kerusi pula, beliau berkata, perkara itu berjalan lancar dan mereka turut mengadakan beberapa kali mesyuarat penyelarasan untuk tujuan tersebut.
Ia ujarnya, sekali gus akan memastikan empat parti komponen GTA tidak bertembung sesama sendiri pada PRU-15 walaupun akan berdepan calon dari PH, PN dan Barisan Nasional (BN). #sumber
http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://pahangdaily.blogspot.com/2022/09/gerakan-tanah-air-gta-bakal-gunakan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sambutan Terhadap Gerakan Tanah Air Memberangsangkan Rakyat Yakin Tun Dr M

Sambutan Terhadap Gerakan Tanah Air Memberangsangkan Rakyat Yakin Tun Dr M

papar berkaitan - pada 6/9/2022 - jumlah : 172 hits
SHAH ALAM Sambutan terhadap Gerakan Tanah Air amat memberangsangkan dan berlaku dengan sangat pantas dalam kalangan orang Melayu Ketua Parti Pejuang Tanahair Wilayah Persekutuan Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan berkata usaha untuk mempromos...
Bersatu Setuju Pas Guna Lambang Sendiri Pada Pru 15

Bersatu Setuju Pas Guna Lambang Sendiri Pada Pru 15

papar berkaitan - pada 1/9/2022 - jumlah : 186 hits
bharian com my Ogos 31 2022 10 54pmKetua Badan Pimpinan BERSATU Terengganu Datuk Razali IdrisKUALA TERENGGANU BERSATU negeri ini bersetuju dengan cadangan PAS untuk menggunakan lambang sendiri pada Pilihan Raya Umum Ke 15 akan datang Ketua ...
Resipi Bingka Keladi Cheese Guna Air Fryer Dah Jadi Sempurna

Resipi Bingka Keladi Cheese Guna Air Fryer Dah Jadi Sempurna

papar berkaitan - pada 29/8/2022 - jumlah : 458 hits
Selalu bingka ubi yang menjadi pilihan utama orang sekeliling admin apa kata kita buat kelainan sedikit untuk menu bingka kita kalini Saya kongsikan resipi Bingka Keladi Cheese yang boleh dimasak menggunakan air fryer sahaja Resipi ini diko...
Asyik Tak Jadi Ini Cara Tepat Rebus Telur Separuh Masak Guna Air Fryer

Asyik Tak Jadi Ini Cara Tepat Rebus Telur Separuh Masak Guna Air Fryer

papar berkaitan - pada 2/9/2022 - jumlah : 171 hits
Merebus telur separuh masa menggunakan air fryer sememangnya lebih menjimatkan masa Hanya mengambil masa selama 5 hingga 10 minit ini cara tepat merebusnya dengan betul Perkongsian tip lengkap dengan suhu dan cara memasaknya seperti yang di...
Dalam Sel Najib Suis Pun Tiada Mandi Guna Air Sejuk Sumber

Dalam Sel Najib Suis Pun Tiada Mandi Guna Air Sejuk Sumber

papar berkaitan - pada 8/9/2022 - jumlah : 173 hits
Sejak bekas perdana menteri Najib Razak dijatuhkan hukuman penjara 12 tahun banyak spekulasi yang timbul mengenainya terutama nbsp Di media sosial ada yang mendakwa bilik bagi banduan bertaraf VIP adalah jauh berbeza dengan banduan biasa da...
Video Tak Sedar Air Mata Mengalir Ramai Seb4k Tengok Moment Pengantin Lelaki Guna Bahasa Isyarat

Video Tak Sedar Air Mata Mengalir Ramai Seb4k Tengok Moment Pengantin Lelaki Guna Bahasa Isyarat

papar berkaitan - pada 26/8/2022 - jumlah : 157 hits
Sebuah pernikahan adalah penyatuan dua jiwa menjadi satu Tidak kira la apa jua keadaan pasangan pengantin tersebut hari bahagia tersebut haruslah diraikan bersama sahabat handai dan juga keluarga yang terdekat Tidak mengira apa jua keadaan ...
Pn Guna Lambang Bulan Di 3 Negeri

Pn Guna Lambang Bulan Di 3 Negeri

papar berkaitan - pada 4/9/2022 - jumlah : 127 hits
Nora Mahpar Faiz Zainudin dan Predeep NambiarALOR SETAR Perikatan Nasional memberi bayangan akan membenarkan PAS menggunakan lambang bulan di Kelantan Terengganu dan Kedah bagi mewakili gabungan itu pada PRU15 Pengerusi Muhyiddin Yassin ber...
Upgrade Guna 4 Mesin Syahmi Sazli Terpaksa Naikkan Harga Air Balang

Upgrade Guna 4 Mesin Syahmi Sazli Terpaksa Naikkan Harga Air Balang

papar berkaitan - pada 27/8/2022 - jumlah : 179 hits
Nama Youtuber tersohor Syahmi Sazli tidak perlu diperkenalkan lagi kerana setiap konten video yang dimuat naik olehnya pasti mendapat perhatian ramai Bukan sahaja terkenal dengan pembikinan cereka pendek bahkan tampil mengarah beberapa file...
Gabungan Politik Baharu Dr Mahathir Guna Simbol Obor Bawa Cahaya Kepada Rakyat

Gabungan Politik Baharu Dr Mahathir Guna Simbol Obor Bawa Cahaya Kepada Rakyat

papar berkaitan - pada 7/9/2022 - jumlah : 136 hits
agendaily com06 09 2022Pengerusi Penaja GTA Tun Dr Mahathir Mohamad Sebuah gabungan politik baharu yang diketuai Tun Dr Mahathir Mohamad akan menggunakan simbol obor bagi menghadapi pilihan raya umum ke 15 nanti Ketua Setiausaha Gerakan Tan...
Cara Memasarkan Homestay Anda

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Orang Bukan Melayu Tak Boleh Terima Perikatan Nasional