Gagal Tarik Pelaburan Ke Terengganu Jangan Undi Pas Lagi



Pas sejak menjadi sebahagaian Kerajaan Persekutuan dengan bangganya menyatakan rakyat semakin yakin dengan prestasi pentadbiran mereka.
Malah menghadapi Umno di kubu kuat parti itu dalam Pilihan Raya Negeri Johor pun Pas tidak gentar. Malah dikatakan mempunyai sokongan mencukupi dan ingin bertanding banyak kerusi.
Namun hakikatnya, menurut Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri KEADILAN Terengganu, Azan Ismail, Pas sebenarnya tidak tahu memerintah dan gagal memajukan negeri yang ditadbir mereka.
Katanya, kerajaan Pas terlalu selesa dengan bayaran royaliti petroleum dan gagal menarik pelaburan sehingga banyak kemudahan untuk rakyat tidak boleh dilaksanakan.
“Pas ingat lepas menang undi dan menjadi kerajaan tidak perlu perjuangkan ekonomi, bawa masuk pelabur, meningkatkan pendapatan rakyat.
“Mereka hanya perdaya rakyat dengan menjual agama, janji laksana undang-undang agama tetapi sampai sekarang ia tidak terlaksana pun.
“Sepatutnya royalti itu untuk gandakan dana, tetapi kita lihat tidak ada kesan pengganda. Sepatutnya digandakan dengan tarik pelabur luar.
“Di Terengganu semua sektor menguncup, pekerjaan tak ada, terpaksa eksport anak-anak Terengganu keluar (mencari pekerjaan ke Selangor), aktiviti ekonomi merosot, pertanian diabaikan, aktiviti pelancongan dan kraftangan pun lingkup,” katanya ketika dihubungi.
Jelas Azan, sewaktu pentadbiran BN tiga dekad lalu rakyat Terengganu diberi wang saku namun. Mereka merasa wang hasil minyak. Namun katanya pada era Pas tiada lagi pemberian seperti itu.
“Kalau dulu rakyat Terengganu pernah dapat wang saku petroleum sebulan RM90, itu zaman saya belajar dalam 20 atau 30 tahun dulu.
“Di mana peruntukan royalti ini dianggap hak rakyat Terengganu dan ia diagihkan kepada setiap pelajar tak kira latar belakang asalkan anak Terengganu.
“Tetapi Pas 4 tahun dalam kerajaan, dulu beria-ia kata kalau dapat jadi kerajaan kita laksana bulan bintang tetapi sekarang keadaan sama saja, malah lebih teruk,” ulasnya lagi.
Tegas Azan, menteri menteri Pas di peringkat Persekutuan sepatutnya melakukan sesuatu proaktif untuk menarik pelaburan ke negeri itu, bukannya mengharapkan pelabur datang sendiri ke Terengganu yang bukan lokasi utama pertumbuhan ekonomi Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://suarapakatandaily.com/archives/34042

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Risiko Bayi Tanpa Tempurung Kepala Ibu Hamil Ada Gdm Jangan Buat Main Ini Pesanan Doktor

Risiko Bayi Tanpa Tempurung Kepala Ibu Hamil Ada Gdm Jangan Buat Main Ini Pesanan Doktor

papar berkaitan - pada 9/2/2022 - jumlah : 198 hits
Benar kita tidak cukup ilmu mengenai kehamilan yang kita lalui Namun bila mana setiap pemeriksaan bulanan atau apa jua rutin kehamilan yang diminta doktor jangan sekali kita abaikan Setiap temujanji amatlah penting lebih lebih lagi bagi ibu...
Jangan Biarkan Undi Kita Dibeli

Jangan Biarkan Undi Kita Dibeli

papar berkaitan - pada 12/2/2022 - jumlah : 137 hits
SIMBIOSIS1 Simbiosis satu perkataan sains yang bermaksud hubungkait rapat antara dua benda Kalau satu tiada maka satu lagi boleh mati jua 2 Contoh dalam biologi hubungan ikan badut dan kerumbu karang Ikan badut perlu kekarang untuk makanan ...
Pru 15 Pas Sukar Tarik Sokongan Bersatu Tiada Harapan

Pru 15 Pas Sukar Tarik Sokongan Bersatu Tiada Harapan

papar berkaitan - pada 1/2/2022 - jumlah : 131 hits
SHAH ALAM Pemerhati politik berpandangan agak mustahil Bersatu dan Pas menarik sokongan terhadap kerajaan pimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob ketika ini mengambil kira kerugian besar yang bakal dihadapi oleh kedua dua pa...
Gempar Kerajaan Pas Kedah Tumbang 4 Adun Tarik Sokongan

Gempar Kerajaan Pas Kedah Tumbang 4 Adun Tarik Sokongan

papar berkaitan - pada 31/1/2022 - jumlah : 113 hits
Sekarang januari 2022 selepas 20 bulan menerajui Kedah yang dipenuhi dengan pelbagai kontroversi kedudukan Mohamad Sanusi Mad Nor mula goyang Ini susulan kerjasama dua rakan tebuk atap UMNO danPAS dalam Muafakat Nasional yang hanya menunggu...
Pas Dulu Kata Tak Boleh Baiki Air Teh Tarik Sebab Bukan Kerajaan Sekara

Pas Dulu Kata Tak Boleh Baiki Air Teh Tarik Sebab Bukan Kerajaan Sekara

papar berkaitan - pada 17/2/2022 - jumlah : 152 hits
Mantan Senator KEADILAN Siti Aishah bertanyakan mengapa PAS sehingga hari ini masih tidak menyelesaikan isu air yang teruk di Kelantan walaupun sudah menjadi kerajaan Beliau juga menangkis suara suara sumbang yang konon kata sekiranya Anwar...
Elak Ganggu Spm Jangan Jadikan Sekolah Menengah Pusat Undi Spr Digesa

Elak Ganggu Spm Jangan Jadikan Sekolah Menengah Pusat Undi Spr Digesa

papar berkaitan - pada 13/2/2022 - jumlah : 137 hits
Radzi Jidin berkata sekolah rendah boleh digunakan sebagai pusat mengundi untuk PRN Johor tetapi bukannya sekolah menengah bagi mengelakkan ia mengganggu pelaksanaan peperiksaan SPM PETALING JAYA Suruhanjaya Pilihan Raya diminta tidak menja...
Ismail Sabri Bimbang Jadi Pm Paling Singkat Rayu Jangan Tarik Sokongan

Ismail Sabri Bimbang Jadi Pm Paling Singkat Rayu Jangan Tarik Sokongan

papar berkaitan - pada 31/1/2022 - jumlah : 282 hits
AGENDA DAILY Kerajaan Keluarga Malaysia Ismail Sabri hanya mempunyai majoriti empat kerusi di Parlimen Naib Presiden UMNO Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob semalam dilihat seolah olah merayu Perikatan Nasional yang turut membentuk kerajaan Kel...
Jangan Undi Parti Dedalu Suka Tumpang Kejayaan Orang Lain

Jangan Undi Parti Dedalu Suka Tumpang Kejayaan Orang Lain

papar berkaitan - pada 16/2/2022 - jumlah : 145 hits
Niat dihati nak belat sungaiTapi tak terlaksana sehingga kiniKalau cakap tak pakai akaiJadilah MB seprti NusiBuah pelaga buah kedondongNaik perahu mengayuh lelahkalau Pas suka cakap bohongTengok Nusi sebagai kaki kelentongBanyak sungai airn...
Rakyat Diingatkan Jangan Lupa Pengkhianatan Umno Bn Pas

Rakyat Diingatkan Jangan Lupa Pengkhianatan Umno Bn Pas

papar berkaitan - pada 2/2/2022 - jumlah : 155 hits
MOHD ALI HASHIMRakyat dinasihatkan supaya tidak lupa pengkhianatan yang dilakukan bersama oleh kerajaan Umno BN dan Pas sehinggakan rakyat berada dalam keadaan penuh kesukaran semasa pemerintahan sekutu tersebut sejak kebelakangan ini Malah...
Polis Bentong Buka Kertas Siasatan Aktiviti Memasak Di Stesen Minyak Di Genting Highlands

Uitm Tiada Perbincangan Dibuka Kepada Bukan Bumiputera Kpt

Akaun Fleksibel Tidak Layak Pengeluaran Ini Sebabnya Cara Atasi

Selamat Hari Guru 2024 Guru Jauhari Digital Aspirasi Negara Madani

Lirik Lagu Takyah Sonaone

Haziq Rosebi Zuraida Chord

Bantuan Sara Diri Mahasiswa Penuntut Negeri Perak

Unlocking Insights Leveraging The Indonesia Brand Database For Brand Research



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Umur 21 Terlibat Dalam Mesyuarat Penajaan Ukm

Bergenang Air Mata

Hadiah Hari Guru

Deep Bowl Glass Pipes A Versatile Choice For Smoking Concentrates

Beyond The Headlines Unveiling The Hidden Gems Of Sports Statistics

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion