Fdi Macai Najib Kena Lagi



FB: Liyana Marzuki
Menggelabah macai upahan Najib menjawab hujah Liyana Marzuki hingga terpaksa spin, tabur fitnah dan serang peribadi.
MENJAWAB PEMBOHONGAN NAJIB (SIRI 2)
1. Dua jam lalu, team media NR berusaha lagi menjawab posting maghrib saya semalam. Alhamdulillah posting stay at home mom yang takde apa2 jawatan ni mendapat perhatian team media bekas PM Malaysia. Bekas PM yang dinobatkan Menteri Kewangan Asia paling teruk tahun 2016. Tak disangka, sampai begitu sekali perhatian yang diberikan kepada posting saya semalam. Terima kasih lah.
2. Seperti biasa, team media menjawab posting saya dengan lebih banyak spin dan putar alam hanya untuk peningkan penyokong2 NR dan bagi points hampeh kepada cytro2 berbayar beliau. Bukan sahaja dia spin fakta yang ada, seperti lazimnya jugak taktik team media NR kalau dah terkantoi satu isu, dia akan buat pulak diversion benda lain. Untuk kaburi mata rakyat dengan isu sebenar. Mungkin inilah ajaran doctor spin berbangsa Yahudi, Paul Stadlen yang selama ini NR dok bayar untuk bantu team media dia.
3. Laporan akhbar antarabangsa mengenai Spin Doctor Najib Razak saya sertakan di bawah ya. Untuk rekod, NR tak pernah saman fitnah ke atas media2 antarabangsa ni ya. Walaupun dulu punya kemain nak saman WSJ sebab kes 1MBD. Nasib baik lah tak saman, kalau tak mesti terduduk nak bayar kos saman. Kan sekarang terbukti kes 1MDB tu benar belaka. Kita pun dah dapat duit kita balik hasil dari rompakan 1MDB.
https://www.theguardian.com/world/2019/feb/21/british-spin-doctor-to-former-malaysian-pm-charged-with-money-laundering
https://www.thetimes.co.uk/article/hunt-for-spin-doctor-accused-of-far-east-money-laundering-qwnl6ss9l
thestar.com.my/news/regional/2019/02/26/paul-stadlen-former-media-adviser-to-ousted-malaysian-leader-najib-razak-suspected-of-laundering-us
4. Mari kita senaraikan spin yang NR buat dalam posting terbaru dan macam mana team media dia terkantoi.
(i) KANTOI PERTAMA- Posting terbaru beliau mengaku yang FDI tahun 2016 termasuk jualan aset 1MDB kepada pelabur China. Sebagaimana laporan BNM yang saya sertakan semalam.
Katanya Kerajaan BN pun pernah mengambil kira penjualan aset tahun 2016 dalam FDI, “tapi bezanya ialah masa itu kita ambil kira, pelaburan asing lain cukup tinggi. Masa PH pula, bahagian paling besar pelaburan asing adalah terdiri daripada penjualan aset negara kepada orang asing”
Ni big time dia mengantoi diri sendiri. Saya ulang balik, apa yang BNM laporkan tahun 2016 mengenai “kejayaan” FDI Najib Razak:
“However, FDI in the services and construction sector increased, reflecting mainly the LARGE ACQUISITION OF DOMESTIC POWER GENERATION ASSETS BY FOREIGN ENTITY… “
https://www.bnm.gov.my/files/publication/ar/en/2016/cp01.pdf
Laporan BNM ni jelas, FDI tahun 2016 naik sebab utama kerana penjualan aset kepada entiti asing! Jadi apa yang team NR merepek ni? Cakap PH buat padahal sendiri yang bikin!
Wahhhh… selama ni punya meratib PH jual aset tak boleh masuk pengiraan FDI, sekarang bila tang dia, dah terkantoi jadi ok pulak.
Itu saya cakap pengiraan FDI ni sama je oleh DOSM dan BNM. Mana pernah bertukar. NR ni pura2 blur atau mmg sedia kala blur tak tahu pengiraan sebenar. So, konklusinya, omongon dan hujah FDI NR selama ini sudah saya kantoikan. Dia sendiri cakap tak serupa bikin dan jual aset tahun 2016 sampai FDI naik tinggi. Ada hati nak mengata PH pula.
(ii) KANTOI KEDUA- Katanya FDI paling teruk tahun 2018 sebelum naik 2019. Hello team NR, buat research extra sikit boleh, jangan dok spin. Tahun 2018, Menteri MITI masuk pejabat 3 Julai 2018. 7 bulan sebelum tu siapa memerintah dan siapa punya legasi FDI yang dibawa yang dah menurun sejak tahun 2017. Sembang salah orang, kena batang hidung sendiri jua.
(iii) KANTOI KETIGA- Para 2 dan Para 5 NR mengenai pelaburan swasta domestik bukan saja takde merit malah benda yang sama diulang. Satu para cakap “hampir sifar” satu lagi cakap “turun menjadi negatif”. Macam mana team media NR buat kerja? Dah lah spin, tak menjadi pula. Tidak tepat mengenai Domestic Direct Investment ya. Pretasi DDI meningkat ketika zaman PH, boleh tengok laporan FDI MIDA 2019 yang Menteri MITI PN YB DS Azmin Ali umum baru2 ni.
“Against the backdrop of a challenging external environment and declining global FDI inflows, Malaysia remains resilient and attracted a total of RM207.9 billion of approved investments in the manufacturing, services and primary sectors in 2019, a 1.7 per cent increase, compared to 2018. With a contribution of 60.4 per cent (RM125.5 billion), DOMESTIC DIRECT INVESTMENT (DDI) ACCOUNTED FOR THE BULK OF THE TOTAL APPROVED INVESTMENTS. ALTHOUGH FDI MADE UP FOR 39.6 PER CENT (RM82.4 BILLION) of the total, the value of FDI in 2019 had increased by 2.9 per cent from the previous year.”
https://www.mida.gov.my/home/10222/news/approved-investments-in-the-manufacturing-servicesprimary-sectors-in-2019-totalled-rm207.9-billion/
(iv) Team media NR bagi hujah, DIA tinggi ke luar negara tandanya orang taknak melabur dalam negara. Apa punya hujah ni? Macam hujah budak sekolah yang tak tahu pengetahuan ekonomi. Tahun 2014 zaman dia prestasi DIA paling tinggi. Adakah kerana orang taknak melabur dalam negara? Semua pakat lari? Masa tu FDI juga tinggi. Sama juga untuk tahun 2019, FDI naik, DIA pun naik. Hujah yang dipakai oleh NR semata-mata retorik.Takde kebenaran dan back up solid.
Saya tak nak layan perkara lain dalam posting NR yang banyak divert dari isu sebanar dan hanya nak spin menyelamatkan keadaan.
Jadi sekali lagi saya ulang, sudah2 la tu percaya pada bekas Perdana Menteri yang ditipu oleh seorang millennial berbangsa Cina umur 30 tahun (pada ketika itu). PM kita sendiri pun kena scam dan kena spin dengan Jho Low. Dan tak malunya mengaku di mahkamah.
Boleh pulak dia spin rakyat dengan fakta yang half baked dan half truth. Tambah pula memang diketahui ramai termasuk di luar negara, dia guna spin doctor yahudi yang sekarang diburu pihak berkuasa antarabangsa. Patut la posting beliau banyak putar alam dan divert belaka.
Nauzubillah jadi PM kita lagi sekali. Saya percaya ramai dari kalangan orang PN sendiri pun tak sudi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/28303

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Menjawab Posting Ds Najib Razak Mengenai Fdi Dan Ddi 2019

Menjawab Posting Ds Najib Razak Mengenai Fdi Dan Ddi 2019

papar berkaitan - pada 15/6/2020 - jumlah : 218 hits
LIYANA MARZUKIHari ni team media FB Najib Razak kena kerja lebih masa nak menjawab posting FDI saya pagi tadi Maaf la ye harap dapat elaun lebih hari ni Kita hanya sebarkan benda baik hasil laporan akhbar The Star yang dimilik MCA Ia juga m...
Rumusan Akhir Debat Fdi Bersama Ds Najib Razak

Rumusan Akhir Debat Fdi Bersama Ds Najib Razak

papar berkaitan - pada 16/6/2020 - jumlah : 289 hits
NAK TAU PEMBOHONG BESAR NAJIB NI MACAI DIA DOK SPIN MACAM ORANG BODO ORANG CHINI MAU PERCAYA LA GAMAKNYA NAIF Thank you for the traffic DSNR 4 postings with thousands of shares and comments Banyak daripada komen tersebut dari paid cytros vi...
Scam Cara Najib

Scam Cara Najib

papar berkaitan - pada 10/6/2020 - jumlah : 258 hits
A Kadir Jasin1 Ini baru scam yang sebenarnya Kita kena scam berpuluh puluh bilion ringgit melalui skim penipuan 1MDB 2 Kalau tidak ada unsur scam dalam 1MDB masakan kita boleh tuntut pihak yang terlibat supaya bagi balik duit yang mereka sc...
Usd10 Bilion Diambil Kerajaan Najib Dari Ecrl Dakwa Sarawak Report

Usd10 Bilion Diambil Kerajaan Najib Dari Ecrl Dakwa Sarawak Report

papar berkaitan - pada 10/6/2020 - jumlah : 197 hits
Ia menunjukkan tidak kurang dari USD10 bilion dijarah oleh kerajaan Najib dari 1MDB dan kedua dua projek di atas Bagaimanapun maklumat itu tidak pernah diserahkan kembali ke Malaysia kata Sarawak Report Sarawak Report mendedahkan sebanyak U...
Kes Rm116 Juta Najib Vs Kes Rm250k Syed Saddiq

Kes Rm116 Juta Najib Vs Kes Rm250k Syed Saddiq

papar berkaitan - pada 10/6/2020 - jumlah : 326 hits
Kes YouthPower ini agak berbeza dengan kes wang yang disita dari kondo yang dikatakan berkait saya Dalam kes saya wang RM116 juta disita dari kondo yang dikatakan berkait saya selepas ianya dipindah dari peti peti besi Pejabat Perdana Mente...
Bekas Peguam Negara Dedah Mahathir Hantar Gopal Sri Ram Untuk Pujuk Tangkap Najib Razak

Bekas Peguam Negara Dedah Mahathir Hantar Gopal Sri Ram Untuk Pujuk Tangkap Najib Razak

papar berkaitan - pada 11/6/2020 - jumlah : 434 hits
BEKAS PEGUAM NEGARA BONGKAR KOMPLOT TUN MAHATHIR Bekas Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali mendedahkan bagaimana beliau cuba dipujuk Gopal Sri Ram untuk mengeluarkan arahan menangkap Perdana Menteri Ke 6 Dato Sri Najib Razak Dalam tuli...
Apandi Ex Federal Court Judge Coaxed Me To Arrest Then Pm Najib

Apandi Ex Federal Court Judge Coaxed Me To Arrest Then Pm Najib

papar berkaitan - pada 11/6/2020 - jumlah : 314 hits
Former attorney general Mohamed Apandi Ali has alleged that former federal court judge Gopal Sri Ram had tried to coax him to play a role to arrest then prime minister Najib Abdul Razak In his Facebook posting today Apandi claimed that Sri ...
Yoursay First Riza Now Musa Aman Next Najib And Rosmah

Yoursay First Riza Now Musa Aman Next Najib And Rosmah

papar berkaitan - pada 10/6/2020 - jumlah : 404 hits
YOURSAY An extreme shock that the prosecution did not attempt to prove even one charge Kim Quek The signal is unmistakable The black days for justice and the rule of law under the Umno era have returned with a vengeance First the discharge ...
Najib Dibenarkan Periksa Barang Dirampas Dari Pangsapuri Pavilion

Najib Dibenarkan Periksa Barang Dirampas Dari Pangsapuri Pavilion

papar berkaitan - pada 10/6/2020 - jumlah : 175 hits
Mahkamah Tinggi hari ini membenarkan permohonan bekas perdana menteri Najib Razak yang memohon untuk memeriksa barangan yang dirampas polis daripada sebuah unit pangsapuri mewah pada Mei 2018 Hakim Muhammad Jamil Hussin mengeluarkan perinta...
Ringgit At Good Level After Q1 Growth Pm

Natural Resource Shekar Advocates Action Before It S Too Late

Tour Van Drivers Unhappy With Exclusion From Diesel Subsidy

Sedapnya Makan Ayam Kfc Or Panas2

Pm Any Probe Into Minister S Husband S Firm Must Be Transparent

Navigating The Business Landscape The Importance Of Pestel Analysis

Lirik Lagu Datanglah Sang Puteri Naki

Dododots Announces Latest Partnerships With Quby And Guardian



Benarkah Kena Hujan Menyebabkan Kita Jatuh Sakit

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Khilaf Yang Tertulis Slot Samarinda TV3

5 Projek Filem Aneh Hasil Karya Pengarah Filem Terkenal Hollywood

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Cinta Untuk Sekali Lagi Slot Megadrama Astro Ria

Biodata MUA Bellaz Muabellaz Jurusolek Dan Usahawan Terkenal


Bersatu Mp Najib Better Than Anwar When It Comes To Press Freedom

Budi Madani So What S The Actual Function Of Padu Again Asks Mca

Dispel The Foul Language Your Kid Uses

Kudus Roti Canai Batu Pahat

Kuala Krai Rekod Status Gelombang Haba Tahap Dua

Panduan Permohonan Pengeluaran Akaun Fleksibel Melalui Kwsp I Akaun