Farm In The City Kenalkan Anak Dengan Haiwan


Aktiviti pilihan yang biasa bagi  ibubapa bersama anak-anak waktu cuti adalah ke zoo,memang pilihan bijak sebab kebanyakan kanak-kanak memang teruja melihat binatang depan mata kan? Tapi kalau zoo biasa hanya dapat lihat binatang dalam sangkar je,melalui jaring dan cermin.Tapi berbeza dengan Farm In The City di Seri Kembangan,yang berkonsepkan petting zoo,anak-anak dan pengunjung boleh bagi makan,boleh pegang buat main,binatang-binatang ni,menarikkan.Pasti jadi pengalaman baru buat anak-anak.


Cuti Hari Malaysia yang lepas Cik Sue sempat bawa Humaira ikut geng KBBA ke sini,dulu 2015 pernah datang tapi masa tu bujang lagi dan tak de anak,boleh baca SINI ye.Tempat sama pengalaman berbeza,dulu jalan laju sebab badan tengah kurus stamina banyak,sekarang tak sampai separuh pusing dah pancit,sapa suruh gemuk hahahahah,bawa anak pulak haaaa semput nak kejar.Dan meriah kali ni sebab pergi ramai-ramai,seronok tengok gelagat anak-anak dan mereka boleh berkawan,Ni belum sampai separuh ahli lagi ni.


Tapiiiiii tips paling penting pastikan anak cukup tidur dan mood tengah baik,bagi makan kenyang-kenyang,kalau tak jadilah macam Humaira,dah nak balik baru aktif.Masa jalan-jalan dalam tu dia lemau,tak tantrum dan nangis tapi dia mengantuk,malamnya dia tidur lewat jugak dari biasa,bangun pula awal pagi,dalam kul 9 10 pagi pulak waktu tidur dia,haaa jadinya tak de perasaan de layan binatang-binatang kat situ.Dia boleh jalan ,jeling sekali lalu je hahahha adoiiii la anak.DEkat nak habis dan balik baru dia macam teruja dan aktif sikit.Cuma bila sampai kat haiwan yang dia suka baru dia ceria sikit.

Tips penting bawa anak ke Farm In The City 1. Pastikan pakai pakaian yang sesuai,lebih baik pakai kasut gelap dan jangan pakaian berwarna putih ye,sebab ada sesi beri makan kat binatang,keberangkalian binatang pijak kasut dan kena pakaian korang tu tinggi.Dalam ni juga anak-anak boleh pegang binatang serta bermain dengan mereka memang akan kotor.

2. Datang awal,boleh parking dekat dengan pintu masuk,sebab tengahari kang panas nak berjalan dari parking luar tepi jalan sana,dengan anak-anak lagi.Tapi bila masuk dalam tu redup je.

3. Awasi anak-anak,ada haiwan yang boleh di beri makan tapi tak kenal mana makanan mana jari anak anda,jari jangan leka ye mak-mak bapak-bapak.

4. Sapu apa-apa krim tuk anak-anak yang sensitif kulitnya kang kena serangga la,nyamuk la berbirat pulak,macam Humaira tak pe,kulit kebal hahahaha paling-paling dia garu kejap je,dua tga hari hilang la.

5. Bagi anak tidur secukupnya sebelum pergi,dan bagi makan kenyang-kenyang supaya moodnya elok ye.Baru seronok tengok binatang,kalau tak rugi je masuk.

6. Masuk tak boleh bawa makanan ,jadi bawa duit siap-siap kot-kot dahaga dan lapar nanti,tapi setakat air masak tuk anak tu boleh la bawa.

7. Bawa stroller tuk anak kecil,sian nanti meragam nak tidur kang susah pulak berdukung bagai.


Di depan pintu masuk ada di jual makanan binatang untuk pengunjung beri makan kat dalam dengan harga RM10 sebakul,tapi bila masuk dan jalan-jalan kat dalam ada je lagi jual macam ni ye kat kiosk-kiosknya.Bolehlah beli dan bagi anak-anak suap binatang-binatang tu.

Aktiviti Dan Tarikan Menarik Beri makan haiwan,haaa anak-anak memang suka la ni.Boleh sentuh dan berinteraksi dengan haiwan hidup,live depan mata.Macam-macam spesis ada,yang tak pernah jumpa dan tak ada kat Malaysia pun ada kat sini ye anak-anak.Makanan boleh beli atau ambil dari petugas yang menjaga untuk di beri makan kepada haiwan ini,tapi tak boleh bawa sendiri dari luar ye.Dan mak ayah jangan main lepas je anak-anak ,kena pantau juga la,kang terpijak la,tergigit hari la,haru jadinya.


Yang ni tak silap namanya raccon,dia bukan nampak orang pun,main gagau je amik makanan hehehhe
Tortoise gergasi yang dah berumur 35++,Humaira nak naik atas belaang dia weh hahahah suh bagi makan takut apa laaa..
Yang ni memang dia suka la,spesis beburung,itik ayam burung-burung terbang,itu feveret dia
spesis kambing boleh masuk bagi makan,kami tak masuk sebab agresif nau diorg ni pantang nampak
bekas makanan,risau Humaira terlenyek dah la cenonet je dia hehehe...
ralit dia dok tengok ikan siap jerit-jerit bila ikan makan makanan dia tabur heheh tak pernah tengok ikan begini
bagi makan rusa
Antara aktiviti lain,korang boleh bawa anak naik kuda atau pony ride yang di sediakan,tapi ada waktu-waktu dia la.Selain tu ada Longkang Fishing di mana anak-anak boleh sauk ikan sendiri dalam longkang macam  kita kecil-kecil kat kampung.Ada juga persembahan burung kakak tua,siap ada show dan lakonan lagi tau,jangan terlepas memang menghiburkan.









Ada juga Alpaca yang di datangkan khas dari Eropah,haaa foreigner ni hehehee...Bulu dia cantik weh,hensem juga,boleh sentuh secara live ye dan haiwan ni dok dalam aircond tau maklumlah tempat asalnya sejuk tak macam Malaysia yang panas sejuk panas sejuk ni kikiki.



Harga Tiket dan Waktu Operasi Harga Biasa
Dewasa - RM55
Kanak-kanak - RM45
Warga Emas - RM45


Pemegang MyKad
Dewasa - RM37
Kanak-kanak - RM30
Warga Emas - RM30

Kanak-kanak dengan ketinggian kurang daripada 90cm adalah percuma.

Waktu Operasi

Isnin - 10.00am hingga 6.00pm
Selasa - TUTUP kecuali cuti sekolah dan cuti am
Rabu - Jumaat - 10.00am hingga 6.00pm
Sabtu & Ahad - 9.30am hingga 6.00pm
Cuti Sekolah & Cuti Am - 9.30am hingga 6.00pm

Untuk maklumat lanjut boleh ke :

Farm In The City
Jalan Prima Tropika Barat,
Bandar Putra Permai,
43300 Sri Kembangan,
Selangor.
Tel : 03 – 8941 2099/3099
Facebook : Farm In The City
Instagram : @FarmInTheCityMalaysia

Jom layan gambar-gambar kami  ye,Humaira yang teruja dalam mamai mengantuk heheheh.





















Nanti nak bawa lagi sekali la minah dia time dia besar sikit dan boleh enjoy dengan aktviti kat sini,tuk anak- anak sekilah rendah memang berbaloi bawa sini sebagai sesi pembelajaran secara langsung selain tengok dalam buku,

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sueizza.com/2018/09/farm-in-city-kenalkan-anak-dengan-haiwan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bawa Anak Tengok Haiwan Di Farm In The City

Bawa Anak Tengok Haiwan Di Farm In The City

papar berkaitan - pada 6/1/2019 - jumlah : 734 hits
Bawa Anak Tengok Haiwan di Farm In The City Ini kali kedua Diah bawa anak ke Farm In The City yang terletak di Bandar Putra Permai Seri Kembangan tapi perasaan teruja tu seolah olah kali pertama jejakkan kaki ke sini Seronok betul anak anak...
Farm In The City Annual Pass

Farm In The City Annual Pass

papar berkaitan - pada 5/1/2019 - jumlah : 349 hits
Hari ini ada satu perkongsian yang menarik dan tawaran istimewa bagi pengunjung yang kami hormati Buat pencinta haiwan anda kini boleh dapatkan Pas Lawatan Tahunan untuk kemasukan tanpa had sepanjang tahun ke Farm in The City Harga yang dit...
Windmill Pd Farm Tempat Mesti Pergi Jika Bawa Anak Anak Bercuti Ke Port Dickson

Windmill Pd Farm Tempat Mesti Pergi Jika Bawa Anak Anak Bercuti Ke Port Dickson

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 756 hits
Percutian kami sekeluarga ke Port Dickson pada kali ini membawa kami untuk singgah sebentar dan melawat salah satu tempat menarik yang terdapat di Port Dickson iaitu Windmill PD Farm Tempat ini letaknya lebih kurang 1 KM dari tempat kami me...
Kuatnya Pengaruh Ayah Dalam Pembentukan Diri Anak Perempuan Kaunselor Kongsi 5 Tips Ayah Boleh Jadi Hero Pertama Anak

Kuatnya Pengaruh Ayah Dalam Pembentukan Diri Anak Perempuan Kaunselor Kongsi 5 Tips Ayah Boleh Jadi Hero Pertama Anak

papar berkaitan - pada 30/12/2018 - jumlah : 422 hits
Pengaruh ayah sangat kuat kepada pembentukan diri anak perempuan Kalau betul caranya anak perempuan boleh jadi orang yang hebat kuat keyakinan diri 5 tips yang dikongsikan ini boleh dijadikan panduan Ayah figura lelaki pertama yang hadir da...
Wariskan 4 Senjata Pertahanan Diri Ini Kepada Anak Cucu Dari Fitnah Dajjal No 2 4 Paling Mudah

Wariskan 4 Senjata Pertahanan Diri Ini Kepada Anak Cucu Dari Fitnah Dajjal No 2 4 Paling Mudah

papar berkaitan - pada 30/12/2018 - jumlah : 791 hits
Bismillah Dalam sejarah kehidupan manusia ini akan wujud suatu Fitnah terbesar yang akan melanda seluruh umat manusia khususnya umat Islam Kebanyakan umat Islam telah sedia maklum iaitulah Fitnah Dajjal Sejak penciptaan Adam sampai kiamat t...
Salah Tanggapan Baca Surah Yusuf Masa Hamil Anak Boleh Jadi Comel Ibu Ini Kongsi Manfaatnya Yang Sebenar

Salah Tanggapan Baca Surah Yusuf Masa Hamil Anak Boleh Jadi Comel Ibu Ini Kongsi Manfaatnya Yang Sebenar

papar berkaitan - pada 30/12/2018 - jumlah : 604 hits
Ada yang beranggapan membaca surah Yusuf masa hamil bukan untuk dapat anak rupa paras comel cantik Tapi ibu ini kongsi manfaat yang sebenar dan amalan yang patut dilakukan bakal ibu dan ayah supaya proses kehamilan kelahiran dipermudahkan A...
Ibu Hamil Yang Gondongan Perlu Waspada Terutama Jika Mengandung Anak Laki Laki

Ibu Hamil Yang Gondongan Perlu Waspada Terutama Jika Mengandung Anak Laki Laki

papar berkaitan - pada 30/12/2018 - jumlah : 270 hits
Jika ibu hamil menderita gondongan dan mengandung janin laki laki Maka kelak si anak laki laki saat dewasa berisiko tinggi terganggu pembentukan spermanya Hal tersebut juga mengganggu kesuburan laki laki
Nuget Nasi Homemade Padat Nutrisi Ayam Dan Sayur Sekali Cuba Pasti Anak Suka

Nuget Nasi Homemade Padat Nutrisi Ayam Dan Sayur Sekali Cuba Pasti Anak Suka

papar berkaitan - pada 30/12/2018 - jumlah : 446 hits
Anak anak ni ada yang susah nak suruh makan nasi Kalau bagi makanan lain laju je makan Cuba tengok apa kecenderungan anak kita suka makan Biasanya pilihan anak yang mudah adalah nuget Jika tengok anak kita jenis suka makan nuget apa kata tu...
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Lunch Di Kedai Makan Os Gerik Perak

Diperlakukan Buruk Oleh Kerabat Tetap Balas Dengan Kebaikan

Meneladani 3 Nilai Semangat Ki Hajar Dewantara Sebagai Bapak Pendidikan Indonesia

Beyond The Buzz Exploring The Science Behind Mushroom Gummie

Senandung Buruh Kasar

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi