E Baucarbuku Baucar Buku Percuma Rm100 Fasa Seterusnya


Sukacita dimaklumkan bahawa, semua pelajar institut pengajian tinggi (IPT) layak menerima e-BaucarBuku yang bernilai RM100.
Inisiatif ini dijangka mampu memberi manfaat kepada lebih 1.2 juta pelajar IPT warganegara Malaysia. 
Berikut dikongsikan info lebih lanjut mengenainya. 
BACA JUGA: Bantuan Awal Pengajian IPT Dalam & Luar Negara MAIDAM 2024
e-BaucarBuku e-BaucarBuku adalah merupakan sebuah inisiatif pihak Kementerian Pendidikan Tinggi (KPT) untuk menerapkan budaya cintakan ilmu dan buku sekaligus dapat membugar budaya membaca terutama dalam kalangan pelajar IPT.
Para pelajar yang layak akan menerima baucar pembelian buku berjumlah RM100. Program ini dilaksanakan secara berfasa bermula 1 Jun hingga 31 Disember 2024.
KPT berharap inisiatif ini bukan sahaja dapat menyemarakkan budaya membaca, malah turut bakal merancakkan lagi industri buku akademik dan wacana ilmiah tempatan.
Sumber: Jabatan Penerangan Malaysia Mekanisme Pelaksanaan Bagi fasa pertama, penyaluran akan dilaksanakan melalui kaedah e-baucar dan KPT akan menawarkan 50,000 e-baucar sebagai menyokong PBAKL 2024.
Kod baucar akan dijana setelah semakan kelayakan dibuat di portal GREaT – Graduate Reference Hub for Employment and Training (kendalian KPT), bermula 1 Jun 2024 (Sabtu) jam 10.00 pagi.
Penebusan kod baucar yang terjana di portal GREaT hanya sah digunakan untuk pembelian buku secara atas talian di platform BookCapital sahaja dengan setiap pelajar layak menebus baucar sejumlah RM100 bagi satu kali transaksi sahaja.
Baki baucar buku selebihnya akan disalurkan pada fasa berikutnya dengan mekanisme yang akan diumumkan kelak.
NOTA:  Pemilihan BookCapital di bawah kelolaan Perbadanan Kota Buku yang juga merupakan penganjur bersama PBAKL 2024 adalah untuk memudahkan pengguna sepanjang berlangsungnya pesta buku ini.  Penggunaan platform lain akan digunakan pada fasa berikutnya [akan diumumkan kelak]. Semak Kelayakan Untuk menyemak kelayakan sama ada anda layak atau tidak menerima e-BaucarBuku, sila rujuk langkah-langkah berikut:
Layari portal rasmi GREaT di pautan berikut: https://great.mohe.gov.my/Voucher Kemudian, masukkan nombor kad pengenalan, no matrik dan jenis institusi Pengajian Tinggi >> Klik Semak Kelayakan. Permohonan e-BaucarBuku Fasa Pertama – Ditutup Permohonan e-baucar buku fasa pertama telah pun ditutup dengan 50,000 baucar berjaya ditebus selepas lapan jam permohonan dibuka. Permohonan fasa pertama ini telah dibuka pada 1 Jun 2024 yang lalu. 
Cara Memohon & Menebus e-BaucarBuku Semak kelayakan di portal rasmi GREaT di pautan berikut: https://great.mohe.gov.my/Voucher Masukkan no kad pengenalan, no matrik dan jenis IPT. Kod akan dijana selepas semakan dibuat di portal rasmi GREaT. Gunakan kod tersebut untuk membuat pembelian buku di platform digital BookCapital. Sah untuk satu kali transaksi pembelian sahaja. Tempoh Pembelian Buku Untuk baucar buku yang telah ditebus, para pelajar boleh menggunakannya untuk membeli buku bermula 1 Jun sehingga 31 Disember 2024. 
Fasa Seterusnya Penyaluran baucar buku selebihnya akan dibuat pada fasa berikutnya dengan mekanisme yang akan diumumkan kelak. 
Maklumat Lanjut Untuk sebarang maklumat lanjut, sila layari portal rasmi GREaT, atau ikuti FACEBOOK rasmi Kementerian Pendidikan Tinggi. 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ecentral.my/e-baucarbuku/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=e-baucarbuku

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Naik Keretapi Laju Whoosh Boleh Tebus Tiket Masuk Percuma Diskaun Ke 10 Tempat Ini Di Bandung

Naik Keretapi Laju Whoosh Boleh Tebus Tiket Masuk Percuma Diskaun Ke 10 Tempat Ini Di Bandung

papar berkaitan - pada 29/6/2024 - jumlah : 192 hits
Keretapi laju Whoosh menawarkan promo diskaun dan tiket masuk PERCUMA ke beberapa tempat perlancongan di Bandung Jawa Barat Promo ini hanya dapat dinikati penumpang Keretapi laju Whoosh Berikut beberapa tempat wisata yang menawarkan promo g...
Intern Makanan Percuma

Intern Makanan Percuma

papar berkaitan - pada 1/7/2024 - jumlah : 189 hits
Assalamualaikum Kisah kakak Maisarah pada Day 1 dia intern Sebenarnya masa kakak cakap dia dapat makanan Percuma untuk intern nanti LM membayangkan makanan kakak akan di pack dan diedar setiap hari Kakak wasap tadi update lunch dia Alhamdul...
Permohonan Kursus Ai Utm Percuma Berserta Sijil Pengiktirafan Peserta

Permohonan Kursus Ai Utm Percuma Berserta Sijil Pengiktirafan Peserta

papar berkaitan - pada 2/7/2024 - jumlah : 198 hits
Permohonan Kursus AI UTM Percuma Berserta Sijil Pengiktirafan Peserta Permohonan Kursus AI UTM Percuma Berserta Sijil Pengiktirafan Peserta Universiti Teknologi Malaysia kini menawarkan kursus Kecerdasan Buatan secara percuma melalui platfo...
Cepat Beli Xperia 1 Vi Dan Dapat Percuma Fon Kepala Premium Sony Wh 1000xm5 Berharga Rm1 799

Cepat Beli Xperia 1 Vi Dan Dapat Percuma Fon Kepala Premium Sony Wh 1000xm5 Berharga Rm1 799

papar berkaitan - pada 11/7/2024 - jumlah : 136 hits
Berita baik kepada peminat telefon pintar Sony kerana model XPERIA 1 VI akhirnya tiba di Malaysia Sony XPERIA 1 VI dikuasakan oleh cip Snapdragon 8 Gen3 Mobile Platform yang dipadankan bersama RAM 12GB dan storan 256GB Paparan pula mengguna...
Penjawat Awam Terima Ganjaran Rm100 000 Lapor Kes Rasuah

Penjawat Awam Terima Ganjaran Rm100 000 Lapor Kes Rasuah

papar berkaitan - pada 6/7/2024 - jumlah : 186 hits
KOSMO PETALING JAYA Seorang kakitangan awam pernah menerima ganjaran tertinggi RM100 000 kerana melaporkan perbuatan rasuah kata Pengarah Bahagian Pemantauan dan Penyelarasan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia Mohamad Tarmize Abdul Mana...
Dua Penguat Kuasa Disuap Rm100 000 Lindungi Pekerja Asing Tanpa Permit

Dua Penguat Kuasa Disuap Rm100 000 Lindungi Pekerja Asing Tanpa Permit

papar berkaitan - pada 27/6/2024 - jumlah : 159 hits
TUAN NURHIDAYAH TUAN AB GHANIPegawai wanita ditahan reman selama enam hari selepas disyaki menerima rasuah bagi melindungi pekerja asing tanpa permit kerja yang sah KUALA LUMPUR Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Sarawak telah menahan reman dua ...
Adakah Blog Masih Relevan Pada Tahun 2024 Dan Seterusnya

Adakah Blog Masih Relevan Pada Tahun 2024 Dan Seterusnya

papar berkaitan - pada 9/7/2024 - jumlah : 170 hits
Assalamualaikum Selamat Pagi Adakah Blog Masih Relevan Pada Tahun 2024 Dan Seterusnya Apa pendapat korang Any ideas boleh komen yea Lama tak share pasal isu blog di sini Bila tengok pageviews sendu Tetiba persoalan tersebut ligat bermain di...
Pengumuman Besar Untuk Rakyat Malaysia Stesen Seterusnya Tioman Lrt Kenderaan Separuh Laut

Pengumuman Besar Untuk Rakyat Malaysia Stesen Seterusnya Tioman Lrt Kenderaan Separuh Laut

papar berkaitan - pada 15/7/2024 - jumlah : 121 hits
Choo Choo Stesen seterusnya Coach Reef LRT Tioman Ia adalah satu detik bersejarah bagi Malaysia dan peminat penyelam apabila mereka berpeluang untuk meneroka tapak penyelaman baru Terumbu Kereta LRT Pertama Malaysia di Pulau Tioman Terumbu ...
Usia 1 Hingga 3 Tahun Fasa Anak Memang Tengah Banyak Akal Banyakkan Bersabar Ye Mak Ayah

Usia 1 Hingga 3 Tahun Fasa Anak Memang Tengah Banyak Akal Banyakkan Bersabar Ye Mak Ayah

papar berkaitan - pada 1/7/2024 - jumlah : 113 hits
Usia 1 hingga 3 tahun fasa anak memang tengah banyak akal banyakkan bersabar ye mak ayah Fasa pertumbuhan yang sangat menyeronokkan bagi anak kecil ialah ketika berumur 1 hingga 3 tahun Usia 1 Hingga 3 Tahun Fasa Anak Memang Tengah Banyak A...
Ringgit Closes Higher Ahead Of Tonight S Fed Announcement

Wanita Kemboja Maut Dihempap Pokok Ketika Berniaga

Manfaat Susu Ikan Keajaiban Dari Laut Yang Mulai Dikenal

Buat Buat Bodoh Lebih Senang Dapat Perhatian

Sains Rangkaian Dan Penggunaannya Dalam Bidang Pertanian

Cops On Hunt For Inmate Who Fled Sungai Buloh Hospital

Self Love Learning To Value And Appreciate Yourself

Berjumpa Sahabat Lama Numismatik Di Muzium Negara Kuala Lumpur


echo '';
Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna


Pattani Sea The Sun Cafe

Isu Mb Perlis Ahli Dan Pemimpin Bawahan Mula Bersuara

Zus Coffee With Ceo Latte

Mou Baru Terima Draf Dah Diriuhkan Di Luar Kata Saifuddin

Sijil Halal Dasar Sedia Ada Kekal Permohonan Bersifat Sukarela Zahid

Claim Mou Violated Constitution Untrue Insincere Says Umno Leader