Dutch Lady Pure Farm Milk Pelengkap Sarapan Pagi


Dutch Lady Pure Farm Milk pelengkap Sarapan Pagi | Kadang tu kan menu sarapan pagi penuh satu meja.Tapi bila lihat balik menu tu, adakah ianya dah lengkapkan Nutrisi kita untuk teruskan hari dengan sihat dan cergas?
Ada yang tak kisah tentang pengambilan Nutrisi setiap pagi.Yang lagi teruk, ada pulak yang skip sarapan pagi.Sarapan pagi sangat penting untuk dan tidak boleh skip pengambilannya kerana ia ada kaitannya dengan kesihatan.Yang penting pilihlah sarapan yang mampu memberi tenaga seperti susu.Banyak sebenarnya kebaikkan yang ada pada susu.Kerana segelas susu setiap pagi melengkapkan nutrisi yang diperlukan untuk badan seseorang.Jom kita tengok apa kebaikkan daripada segelas susu.
Tetapi kita tidak semestinya mengambil sarapan pagi yang berlebihan untuk memulakan hari kita.  Sebenarnya, satu gelas susu sudah dapat memberi kita nutrisi yang diperlukan dengan mudah dan cepat, serta cukup senang disediakan pada waktu pagi terutamanya ketika kita tidak mempunyai masa yang untuk menyediakan sarapan.
Bukannya mudah untuk mendapatkan semua nutrien yang diperlukan dalam satu hidangan, tetapi dengan minum susu, ia membantu memenuhi nutrien yang diperlukan oleh badan kita. Kebanyakan orang menyedari bahawa susu kaya dengan kalsium, tetapi susu sebenarnya membekalkan nutrien penting lain yang tidak boleh dihasilkan oleh badan kita, seperti protein. Tambahan pula, segelas susu sewaktu sarapan membantu badan kita bersedia untuk menyerap lebih banyak nutrien daripada makanan yang diambil sepanjang hari anda.
Kalau korang nak tahu Dutch lady Malaysia berusaha memenuhi misi untuk membina warga negara yang sihat serta membina keluarga yang kuat sejak dari tahun 1963 lagi. Selama 55 tahun ,mereka  menggalakkan warga Malaysia untuk bersarapan dengan susu bersama keluarga . Nutrien daripada susu membantu membina keluarga yang lebih kuat dan sihat. Keluarga dapat mengeratkan silaturahim antara satu sama lain semasa menjamu sarapan pagi bersama. Yakni, kedua-duanya adalah sama penting bagi kita untuk permulaan hari yang kuat.

BAGAIMANA SUSU MEMBINA KELUARGA YANG KUAT? Protein di dalam susu bertindak sebagai blok pembina bagi otot, tulang, rambut dan kuku.Ia juga memainkan peranan penting dalam pelbagai proses biokimia, termasuklah pembentukan, pengawalan, pembaikan dan perlindungan badan kita.Boleh dikatakan bahawa protein adalah nutrien penting yang menyelenggara serta memelihara badan kita supaya berfungsi dengan lancar untuk melakukan aktiviti seharian kita.
Kajian menunjukkan bahawa protein dalam susu mengandungi 9 asid amino penting(EAA) dan lebih mudah dihadam berbanding dengan sumber protein lain.Dalam erti kata lain, susu adalah sumber yang mudah untuk memperolehi protein yang berkualiti tinggi.
Sebab tu sarapan pagi kita haruslah membekalkan sekurang-kurangnya 20-25% daripada keperluan nutrisi harian kita.So, kita hanya perlu minum susu Dutch Lady Pure Farm di waktu pagi untuk membawa banyak perbezaan dalam pengambilan protein.Ambil satu gelas sahaja dapat memenuhi lebih daripada 20% keperluan protein yang diperlukan sarapan dengan cara yang mudah.
 
Sebagai susu No.1 di Malaysia, Dutch Lady PureFarm penuh dengan khasiat.Ambil segelas susu ,kita dah berikan badan kita nutrien yang penting seperti.
PROTEIN – Membantu membina dan memperbaiki tisu supaya badan kita berfungsi dengan baik KALSIUM– Merupakan kunci tumbesaran dan perkembangan tulang dan gigi yang kuat untuk kanak-kanak dan membantu orang dewasa mengekalkan jisim tulang yang sihat untuk gaya hidup yang aktif. VITAMIN A – Membolehkan mata kita berfungsi dengan baik dan membantu kita kekal fokus, sama ada di sekolah dan di tempat kerja. VITAMIN B2 – Menyokong pelepasan tenaga daripada karbohidrat, lemak dan protein. VITAMIN D – Membantu penyerapan dan penggunaan kalsium dan fosforus.  
Demi menyahut cabaran #dutchladybreakfastchallenge,setiap hari aku minum susu.Kalau tak minum susu pun payah.Sebab apa DUtch lady Malaysia sentiasa menggalakkan penggunanya untuk minum susu setiap pagi.
So, untuk cabaran 5 hari Breakfast bersama Susu Dutch Lady Pure Farm Milk, Jom tengok apa menu yang aku buat
Day 1 : Nasi Lemak dan Dutch Lady Pure Farm Full Cream Milk  
 
Day 2 : Roti WholeMeal disapu dengan Peanut Butter dan pisang bersama Dutch Lady Pure Farm Full Cream Milk  
 
Day 3 : Mee goreng bersama Dutch Lady Pure Farm Full Cream Milk  
 
Day 4 : Overnight Oat bersama Dutch Lady Pure Farm Full Cream Milk  
 
 
Day 5: Roti wholemeal oat bersama Dutch Lady Pure Farm Full Cream Milk  
 
Lengkap sudah 5 hari Breakfast Challenge.Maka lengkaplah contest Dutch lady  Breakfast challenge..Mana tau kan dapat salah satu dari hadiah yang ditawarkan..Syukur alhamdulillah…Bukan itu sahaja, ia juga membuka mata rakyat malaysia untuk tidak melupakan sarapan pagi yang sudah tentunya menjadi salah satu makanan yang wajib diambil setiap pagi bagi membantu kita kekal bertenaga sepanjang hari.
 
Web : https://www.dutchlady.com.my
Facebook : https://www.facebook.com/spread.the.goodness.of.milk/
Instagram : https://www.instagram.com/dutchladymy/
The post Dutch Lady Pure Farm Milk pelengkap Sarapan Pagi appeared first on Kisah si Dairy.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kisahsidairy.com/2018/11/05/dutch-lady-pure-farm-milk-pelengkap-sarapan-pagi/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Favebrekkie Bersama Dutch Lady Pure Farm Tutorial Membeli Susu Dutch Lady

Favebrekkie Bersama Dutch Lady Pure Farm Tutorial Membeli Susu Dutch Lady

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 359 hits
Hi korang Amacam Cukup panjang ke tajuk Kalau tajuk tu boleh panjang lagi nak buat karangan je terus Nasib baik masih waras Okay ini adalah post ke 5 aku untuk Dutch Lady Breakfast Challenge Which this gonna be my last post and today s them...
Bersarapan Pagi Bersama Susu No 1 Dutch Lady Purefarm Yang Kaya Dengan Protein

Bersarapan Pagi Bersama Susu No 1 Dutch Lady Purefarm Yang Kaya Dengan Protein

papar berkaitan - pada 28/10/2018 - jumlah : 608 hits
Setiap pagi pastinya kita akan bersarapan bukan Agak agaknya apakah sarapan uoll pagi ni ataupun tak amik sarapan pagi langsung Kalau Seri Wangi sarapan pagi itu perlu agar perut tidak kosong lebih lebih lagi kalau uoll seorang yang bekerja...
Mulakan Pagi Dengan Susu Dutch Lady Strongstart Breakfast Challenge

Mulakan Pagi Dengan Susu Dutch Lady Strongstart Breakfast Challenge

papar berkaitan - pada 27/10/2018 - jumlah : 672 hits
Assalamulaikum hi korang Pagi tadi breakfast makan apa je Tepuk tangan sikit bagi anda yang tak lupa makan sarapan pagi Btw minggu ni ada minum susu tak waktu breakfast Ke dah lama tak minum susu Tahu tak sebenarnya banyak kebaikan yang bol...
Cabaran Sarapan 5 Hari Dengan Susu Dutch Lady Purefarm

Cabaran Sarapan 5 Hari Dengan Susu Dutch Lady Purefarm

papar berkaitan - pada 26/10/2018 - jumlah : 416 hits
CABARAN SARAPAN 5 HARI DENGAN SUSU DUTCH LADY PUREFARM Assalamualaikum Dan Selamat Malam Hai reader semua Hari yang kuat memerlukan permulaan yang mantap Memandangkan susu adalah salah satu minuman yang bernutrisi daripada alam semulajadi s...
Minum Segelas Susu Dutch Lady Purefarm Untuk Melengkapkan Sarapan Anda

Minum Segelas Susu Dutch Lady Purefarm Untuk Melengkapkan Sarapan Anda

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 559 hits
Permulaan Hari yang Kuat dengan Protein daripada SusuHari yang kuat memerlukan permulaan yang mantap Memandangkan susu adalah salah satu minuman yang bernutrisi daripada alam semulajadi susu Dutch Lady PureFarm menjadi pilihan yang lazat da...
Sarapan Lebih Berkhasiat Dengan Susu Dutchlady Pure Farm

Sarapan Lebih Berkhasiat Dengan Susu Dutchlady Pure Farm

papar berkaitan - pada 10/11/2018 - jumlah : 695 hits
Mulakan Hari Dengan Susu DutchLady Hai Selamat Pagi Semua Beberapa minggu lepas Mar cuba bersarapan pagi dengan susu Dutchlady taw Ianya sangat baik dari sebelum ni Mar seorang yang suka makan sarapan seperti nasi lemak roti canai mee goren...
Dutch Lady Breakfast Challenge Lengkapkan Sarapan Anda Dengan Segelas Susu

Dutch Lady Breakfast Challenge Lengkapkan Sarapan Anda Dengan Segelas Susu

papar berkaitan - pada 31/10/2018 - jumlah : 1264 hits
DUTCH LADY BREAKFAST CHALLENGE LENGKAPKAN SARAPAN ANDA DENGAN SEGELAS SUSU Assalamualaikum wbt semua Korang suka minum susu Aku pun suka walaupun aku tak boleh minum banyak banyak Siapa suka susu Ducth Lady PureFarm Aku paling suka susu Dut...
Segelas Susu Dutch Lady Purefarm Pelengkap Permulaan Hari Yang Kuat

Segelas Susu Dutch Lady Purefarm Pelengkap Permulaan Hari Yang Kuat

papar berkaitan - pada 10/11/2018 - jumlah : 621 hits
Segelas Susu Dutch Lady PureFarm Pelengkap Permulaan Hari Yang Kuat Susu lagi Hari hari kena sarapan dengan susu Bosan lah mak Tak boleh ke kalau tak minum itu lah dialog Ana masa kecik kecik dulu bila setiap pagi kena paksa minum susu Dutc...
Sarapan Pagi Dengan Omelette Mudah

Sarapan Pagi Dengan Omelette Mudah

papar berkaitan - pada 25/10/2018 - jumlah : 314 hits
Bukan main laa omelette bagai telur dadar je pun sebenarnya Tapi dalam bahasa masakan Inggeris depa panggil omelette la kan Bagi yang dah kekeringan idea nak sarapan apa pepagi untuk alas perut sebelum anak anak ke sekolah atau ke tempat ke...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Ayam Percik Kelantan Yang Sedap Original And Authentic

Lelaki Lihat Lembaga Besar Semasa Solat Berjemaah

Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang