Mulakan Pagi Dengan Susu Dutch Lady Strongstart Breakfast Challenge


Assalamulaikum & hi korang,
Pagi tadi breakfast makan apa je? Tepuk tangan sikit bagi anda yang tak lupa makan sarapan pagi. Btw minggu ni ada minum susu tak waktu breakfast? Ke dah lama tak minum susu?


Tahu tak sebenarnya banyak kebaikan yang boleh anda dapat dengan meminum segelas susu time breakfast? 

1. Memberi tenaga untuk sepanjang hari
Sarapan dengan segelas susu ketika waktu pagi bagus untuk beri tenaga dan stamina untuk memulakan hari tak kisah la pergi bekerja atau sekolah. Walaupun hanya bersama roti ia cukup sebagai nutrisi selain alternatif bagi anda yang mahu menikmati sarapan sedap, cepat dan mudah

2. Menguatkan tulang
Susu juga memberi kalsium yang baik untuk kesihatan tulang terutama bagi kanak-kanak yang sedang membesar. Malah berkesan menaikan tinggi badan. Orang dewasa juga perlu minum segelas susus setiap hari untuk make sure tulang sentiasa kuat dan sihat. Nanti baru mudah nak angkat barang, naik tangga, berlari atau kemas rumah. Lelaki dan perempuan kena take note. 

3. Baik untuk gigi
Siapa tak mahu gigi yang kuat dan sihat kan. Cara paling mudah, amalkan minum susu bagi memastikan gigi mendapatkan kalsium cukup serta mengelakkan gigi berlubang, gusi berdarah atau kerandangan. 

4. Menaikan berat badan
Bagi anda yang mempunyai masalah kurang berat badan boleh diatasi dengan pengambilan segelas susu pada waktu pagi. Sangat membantu meningkatkan kemampuan serapan organ pencernaan kepada vitamin dan khasiat dari makanan. Protein dalam susu elok membina sel otot badan. 

5. Bagus mencantikan kulit
Tabiat minum susu setiap hari dapat membantu kulit sentiasa cantik. Sebab itu golongan hawa di zaman mesir mengamalkan mandi susu demi memastikan kulit sentiasa gebu, lembut dan putih. Tapi korang tak payah la tuang susu ke badan, cukup minum susu setiap pagi untuk maintain kulit sihat dan lembut. 

6. Kurangkan stress
Kalu ada masalah tekanan kerja, cuba minum segelas susu suam untuk mengurangkan stress dalam diri. Enzim dalam susu berkesan untuk meningkatkan hormone kortisol penyebab stress. Selepas minum susu, badan akan terasa relax serta otot-otot tidak lagi tegang. 


Sebab itu BBL sentiasa pastikan setiap pagi mesti minum segelas susu sebelum keluar rumah pergi kerja. Lagi bagus dapat macthing dengan sarapan untuk perut. Ha bercakap pasal breakfast tahu tak kenapa pentingnya makan pagi sebelum start buat apa jua aktiviti. No wonder mat salleh panggil "break fast" yang merujuk kepada berbuka puasa selepas 8 jam anda tidur waktu malam. Yelah dah tidur badan masih lagi berkerja seperti biasa dan bila bangun kita akan berasa lapar. Makan pagi dan minum susu memang combinasi cukup ngam untuk permulaan hari baru. 

So sepanjang last week BBL sangat rajin buat breakfast. Walupun simple tapi kenyang memandangkan freshly home-made. Ni lima hari menu sarapan saya dengan segelas susu Ducth Lady Full Cream.


Hari Pertama (Jumaat) : Susu Dutch Lady Pure Farm + Mee Goreng Ayam 
Bawa bekal mee goreng dan minum dengan susu. Ni sempat lagi breakfast sebelum masuk meeting jam 9 pagi. Siapa kata sibuk bekerja tak sempat makan dulu.


Hari Kedua (Sabtu) : Susu Dutch Lady Pure Farm + Roti Penuh Bijiran Kapit Ikan Tuna bersama Salad
Cewah english breakfast pagi weekend. Malam sebelum pergi beli barang groceries so sempat grab bahan-bahan untuk makan pagi. Simple dan penuh khasiat sayur-sayuran. Mungkin boleh buat sandwich ini bersama anak hujung minggu nanti. 


Hari Ketiga (Ahad) : Susu Dutch Lady Pure Farm + Nasi Goreng Teruna
Ahad bukan hari nak bermalas. Tengok lah agak rajin masak nasi goreng dan makan dengan susu sambil tonton YouTube. Bila pagi dah bersemangat, whole day jadi rajin nak basuh baju, kemas rumah dan siapkan entri blog.


Hari Keempat (Isnin) : Susu Dutch Lady Pure Farm + Bijiran Sarapan Koko + Pisang
Sebelum gerak pergi kerja, makan sikit buat alas perut dengan susu. Nak senang susu boleh tuang dalam bijirin dan minum. Tak lupa pisang buat makan masa turun lif ke kereta. Senang kan?


Hari Kelima (Selasa) : Susu Dutch Lady Pure Farm + Telur Separuh Masak campur kicap + Pisang
Ni breakfast paling simple saya buat last week. Dua biji telur rendam dengan air panas (5 minit) kemudian pecahkan dalam mangkuk. Tuang sikit kicap dah boleh makan panas-panas. 

Mulakan hari anda dengan kuat bersama khasiat dari segelas susu Dutch Lady PureFarm sewaktu sarapan! Sertai peraduan sarapan pagi #dutchladybreakfastchallenge menerusi dalam talian dan rebutlah peluang untuk memenangi hadiah menarik yang bernilai lebih daripada RM35,000 dengan hanya melengkapkan sarapan pagi anda bersama susu Dutch Lady PureFarm yang bermula pada 8hb Oktober sehingga 11hb November 2018!


Minum susu Dutch Lady PureFarm pada waktu pagi membawa banyak perbezaan dalam pengambilan protein kita - hanya dengan minum satu gelas sahaja dapat membantu anda memenuhi lebih daripada 50% keperluan protein yang diperlukan sewaktu sarapan dengan cara yang mudah.
Sebagai susu No.1 di Malaysia, Dutch Lady PureFarm penuh dengan khasiat. Minum segelas susu dapat membekalkan badan kita dengan nutrien penting. Saya dah minum, anda bila nak start minum susu?

Untuk maklumat lanjut, sila layari Facebook Dutch Lady Malaysia di www.facebook.com/spread.the.goodness.of.milk atau www.dutchlady.com.my.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://budakbandunglaici.blogspot.com/2018/10/mulakan-pagi-dengan-susu-dutch-lady.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dutch Lady Breakfast Challenge Permulaan Hari Yang Cerdas Dengan Protein Daripada Susu

Dutch Lady Breakfast Challenge Permulaan Hari Yang Cerdas Dengan Protein Daripada Susu

papar berkaitan - pada 23/10/2018 - jumlah : 316 hits
menjadi keutamaan seorang ibu untuk menyediakan sarapan yang berkhasiat untuk anak anak apatah lagi dengan usia anak anak yang beru nak kenal dunia dengan pelbagai aktiviti sekolah sibuknya mengalahkan orang yang sudah bekerja hee jadi kaka...
Dutch Lady Breakfast Challenge Lengkapkan Sarapan Anda Dengan Segelas Susu

Dutch Lady Breakfast Challenge Lengkapkan Sarapan Anda Dengan Segelas Susu

papar berkaitan - pada 31/10/2018 - jumlah : 1269 hits
DUTCH LADY BREAKFAST CHALLENGE LENGKAPKAN SARAPAN ANDA DENGAN SEGELAS SUSU Assalamualaikum wbt semua Korang suka minum susu Aku pun suka walaupun aku tak boleh minum banyak banyak Siapa suka susu Ducth Lady PureFarm Aku paling suka susu Dut...
Bersarapan Pagi Bersama Susu No 1 Dutch Lady Purefarm Yang Kaya Dengan Protein

Bersarapan Pagi Bersama Susu No 1 Dutch Lady Purefarm Yang Kaya Dengan Protein

papar berkaitan - pada 28/10/2018 - jumlah : 612 hits
Setiap pagi pastinya kita akan bersarapan bukan Agak agaknya apakah sarapan uoll pagi ni ataupun tak amik sarapan pagi langsung Kalau Seri Wangi sarapan pagi itu perlu agar perut tidak kosong lebih lebih lagi kalau uoll seorang yang bekerja...
Mulakan Hari Dengan Kebaikkan Susu Dutch Lady

Mulakan Hari Dengan Kebaikkan Susu Dutch Lady

papar berkaitan - pada 2/11/2018 - jumlah : 489 hits
Mulakan Hari Dengan Kebaikkan Susu Dutch Lady Sejak remaja sehingga dewasa ini mommy semakin melupakan kebaikkan susu sebab terpesona dengan minuman berkafien yang sedap di tekak Boleh dikatakan setiap pagi mommy memang wajib ambil minuman ...
Dutch Lady Breakfast Challenge Snap Gambar Dan Menang Sehingga Rm 35 000

Dutch Lady Breakfast Challenge Snap Gambar Dan Menang Sehingga Rm 35 000

papar berkaitan - pada 20/10/2018 - jumlah : 387 hits
Assalamualaikum Harini nak share dengan korang contest menarik by Dutch Lady Malaysia Mudah je Since ramai yang suka ambil gambar makanan why not korang join contest ni Jom tengok cadangan hidangan bersama susu Dutch Lady PureFarm Milk Seba...
Lengkapkan Sarapan Pagi Anda Dengan Dutch Lady Purefarm

Lengkapkan Sarapan Pagi Anda Dengan Dutch Lady Purefarm

papar berkaitan - pada 21/10/2018 - jumlah : 630 hits
Hari yang hebat bermula dengan Dutch Lady PureFarm Jadi nikmatilah susu no 1 untuk sarapan Ducth Lady PureFarm yang padat dengan kalsium bersama hidangan sarapan kegemaran anda untuk hari yang lebih ceria dan bersemangat Ingat untuk penjaga...
Cabaran Sarapan 5 Hari Dengan Susu Dutch Lady Purefarm

Cabaran Sarapan 5 Hari Dengan Susu Dutch Lady Purefarm

papar berkaitan - pada 26/10/2018 - jumlah : 419 hits
CABARAN SARAPAN 5 HARI DENGAN SUSU DUTCH LADY PUREFARM Assalamualaikum Dan Selamat Malam Hai reader semua Hari yang kuat memerlukan permulaan yang mantap Memandangkan susu adalah salah satu minuman yang bernutrisi daripada alam semulajadi s...
Minum Segelas Susu Dutch Lady Purefarm Untuk Melengkapkan Sarapan Anda

Minum Segelas Susu Dutch Lady Purefarm Untuk Melengkapkan Sarapan Anda

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 561 hits
Permulaan Hari yang Kuat dengan Protein daripada SusuHari yang kuat memerlukan permulaan yang mantap Memandangkan susu adalah salah satu minuman yang bernutrisi daripada alam semulajadi susu Dutch Lady PureFarm menjadi pilihan yang lazat da...
Menangi Hadiah Menarik Dari Dutch Lady Dengan Menyertai Dutchladybreakfastchallenge

Menangi Hadiah Menarik Dari Dutch Lady Dengan Menyertai Dutchladybreakfastchallenge

papar berkaitan - pada 25/10/2018 - jumlah : 426 hits
Assalamualaikum Hai Menangi Hadiah Menarik dari Dutch Lady dengan Menyertai dutchladybreakfastchallenge Hari yang panjang seharusnya dimulakan dengan sarapan pagi yang bernutrisi supaya badan kekal bertenaga sepanjang hari Kebiasaannya sara...
Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Filem Sheriff

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu

Cara Claim Towing Kereta Dengan Etiqa Auto Assist Care

15 Timeless Rustic Shed Designs With Unmatched Outdoor Versatility



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Fashion Forward Styling Tips For Incorporating Shapewear Into Your Outfits

Buasir Otak Tv Bahasa Malaysia Jadi Ibu English Jadi Daddy Be Like

Cerita Aidilfitri 2024 Teamrayakedah

Resepi Ayam Masak Lemak Tak Pedas

Skeletal Remains Found At Abandoned Teachers Quarters In Membakut

Ex Judge Urges Govt To Apologise For Ops Lalang