Sarapan Lebih Berkhasiat Dengan Susu Dutchlady Pure Farm


Mulakan Hari Dengan Susu DutchLady | Hai, Selamat Pagi Semua!

Beberapa minggu lepas, Mar cuba bersarapan pagi dengan susu Dutchlady taw. Ianya sangat baik dari sebelum ni. Mar seorang yang suka makan sarapan seperti nasi lemak, roti canai, mee goreng, atau nasi goreng,  tapi bila Mar lengkapkan sarapan pagi dengan susu rasa lagi bertenaga taw!

Hanya ambil 1gelas susu Dutchlady je Mar dapat 50% protein dalam sarapan pagi. Jadi dah tak risau nak makan nasi lemak, roti canai & macam macam lagi. Asalkan ambil 1 gelas susu Dutchlady ia sangat mencukupi! Hoyey!Mar pilih Susu Dutchlady Pure Farm untuk bersarapan setiap hari, yang mana susu ini juga adalah pilihan yang terbaik untuk seisi keluarga Malaysia ketika bersarapan pagi taw. Ramai yang takut untuk ambil sarapan pagi dengan makanan yang agak berat, dan ada juga yang abaikan sebab tergesa gesa untuk pergi kerja kan?. Kalau anda semua nak tahu,satu gelas susu sahaja dapat membantu memenuhi nutrien yang diperlukan oleh badan kita. Kebanyakan orang menyedari bahawa susu kaya dengan kalsium, tetapi susu sebenarnya membekalkan nutrien penting lain yang tidak boleh dihasilkan oleh badan kita, seperti protein. Tambahan pula, segelas susu sewaktu sarapan membantu badan kita bersedia untuk menyerap lebih banyak nutrien daripada makanan yang diambil sepanjang hari.
Dan pada penggemar sarapan berat macam Mar, kita boleh makan sarapan seperti biasa okay jangan risau asalkan ambil satu gelas Susu Dutchlady akan melengkapkan sarapan kita dengan penuh nutrisi.  Jom tengok 5 cabaran Mar bersarapan dengan Susu Dutchlady!


DAY 1- DUTCHLADY BREAKFAST CHALLENGE

Bangun Pagi dapat breakfie dengan Susu Segar bestnyaaaa!!😍 Favourite Malaysian Breakfast iaitu nasi lemak memang tak boleh dipisahkan dengan Mar, lagi lagi sambal bilis dia sedap😋🍛Ianya bagus bila Mar pairkan dgn segelas susu @dutchladymy. 

DAY 2-DUTCHLADY BREAKFAST CHALLENGE
It’s combination of oat & nestum! Mar dari kecik lagi suka makan nestum & susu. So untuk dapatkan breakfast yg sihat why not put your favourite fruit like 🍓, 🍌, 🌽, 🍎 . So Mar akan makan dengan madu dan susu . Dan semestinya Mar akan pilih susu @dutchladymy for my breakfast drink! 😋

DAY 3 -DUTCHLADY BREAKFAST CHALLENGEIt’s soft wraps & sambal bilis! Tak melayu la kalau tak makan sambal kan?😉 Bezanya Mar suka sambal manis. Korang mesti suka pedas kan🤤  Pagi with this simple breakfast sambal bilis with potato wraps & wholegrain wraps memang sangat bagus🌮🌯🥙 . Tak lupa untuk ambil favourite susu @dutchladymy 😋Sedap ke sedap? Awak kena try okies.

DAY4-DUTCHLADY BREAKFAST CHALLENGERoti always ada dekat rumah Mar utk breakfast, Jadi disebabkan Mar suka banana, it's combination roti with milo tabur & letak pisang🍌 . Bestttt, sape pernah buat? Kita gang okies😉 . Then banana makan dgn chocholate syrup. Ouch! Sedap sangat ! Untuk lengkapkan lagi healthy breakfie, Mar akan minum susu Favourite iaitu @dutchladymy .


DAY5-DUTCHLADY BREAKFAST CHALLENGE
Kadang, suka ambil nasi untuk breakfast & Kadang breakfast jadi brunch . Sape macam tu juga? Baik mengaku! hehe  Lepas tu paha ayam sekor tak cukup . Eh 🤭🤪 Tapi tak risau, bila ambil susu @dutchladymy akan memberikan kesihatan yang terbaik utk tubuh badan kita taw. Mar suka makan simple macam ni kalau tak sempat nak masak. Nasi panas, Ayam goreng, ulaman & sambal. Dah heaven dah! 😋🤤 // Ehh pastu tambah kicap pulak, sedapppnya!

Bagaimana susu membina keluarga yang kuat?

Pakar Pemakanan dari Dutch Lady Malaysia, Tan Huey Ghee ada jawapannya: "Protein dalam susu bertindak sebagai blok pembina bagi otot, tulang, rambut dan kuku kita, ia juga memainkan peranan penting dalam pelbagai proses biokimia, termasuk pembentukan, pengawalan, pembaikan dan perlindungan badan kita. Anda boleh katakan bahawa protein adalah nutrien penting yang menyelenggara serta  memelihara badan kita supaya berfungsi dengan lancar untuk melakukan aktiviti seharian".

"Kajian menunjukkan bahawa protein dalam susu mengandungi 9 asid amino penting (EAA) dan lebih mudah dihadam berbanding dengan sumber protein lain. Dengan erti kata lain, susu adalah sumber yang mudah untuk memperolehi protein yang berkualiti tinggi," katanya.

Tan seterusnya menjelaskan: "Tidak seperti lemak badan, protein tidak boleh disimpan oleh badan kita untuk kegunaan  masa depan. Ini bermakna kita bergantung kepada makanan harian untuk memenuhi keperluan protein kita. Oleh itu, sarapan pagi kita haruslah membekalkan sekurang-kurangnya 20% hingga 25% daripada keperluan nutrisi harian kita".

"Minum susu Dutch Lady PureFarm pada waktu pagi membawa banyak perbezaan dalam pengambilan protein kita - hanya dengan minum satu gelas sahaja dapat membantu anda memenuhi lebih daripada 50% keperluan protein yang diperlukan sewaktu sarapan dengan cara yang mudah," katanya.
SUSU DUTCHLADY!
Protein dalam susu  bertindak sebagai pembina otot,tulang, rambut dan kuku yang memainkan peranan penting dalam proses biokimia termasuk pembentukan, pengawalan, pembaikan dan perlindungan badan kita, ada kajian yang menunjukkan bahawa protein dalam susu mengandungi 9 ASID AMINO PENTING (EAA) yang lebih mudah dihadam berbanding sumber protein yang lain sebagai susu NOMBOR 1 di Malaysia.


SUSU DUTCHLADY PURE FARM INI MENGANDUNGI :

PROTEIN 
-Membantu untuk membentuk & membaiki tisu supaya badan dapat berfungsi dengan baik.
VITAMIN A
- Membolehkan mata berfungsi dengan baik & membantu kekal fokus. 
VITAMIN D
- Membantu penyerapan dan penggunaan kalsium serta fosforus. 
VITAMIN B2
- Menyokong pelepasan tenaga daripada karbohidrat,lemak dan protein. 

KALSIUM
-Merupakan kunci untuk tumesaran & perkembangan tulang serta gigi yang kuat untuk kanak-kanak disamping membantu orang dewasa mengekalkan jisim tulang yang sihat untuk gaya hidup yang aktif.

Jadi, sama sama kita jaga kesihatan dengan permakanan yang terbaik bermula dengan sarapan pagi okay. Susu Dutchlady PureFarm pilihan yang sangat terbaik untuk satu keluarga!
Sebarang maklumat lanjut, korang semua boleh rujuk kat sini :
WEBSITE : https://www.dutchlady.com.my/FACEBOOK: Dutchlady MalaysiaINSTAGRAM: DutchladymyYOUTUBE :DutchladyMalaysia




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.puterymemory.com/2018/11/sarapan-lebih-berkhasiat-dengan-susu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dutch Lady Pure Farm Milk Pelengkap Sarapan Pagi

Dutch Lady Pure Farm Milk Pelengkap Sarapan Pagi

papar berkaitan - pada 5/11/2018 - jumlah : 596 hits
Dutch Lady Pure Farm Milk pelengkap Sarapan Pagi Kadang tu kan menu sarapan pagi penuh satu meja Tapi bila lihat balik menu tu adakah ianya dah lengkapkan Nutrisi kita untuk teruskan hari dengan sihat dan cergas Ada yang tak kisah tentang p...
Favebrekkie Bersama Dutch Lady Pure Farm Tutorial Membeli Susu Dutch Lady

Favebrekkie Bersama Dutch Lady Pure Farm Tutorial Membeli Susu Dutch Lady

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 361 hits
Hi korang Amacam Cukup panjang ke tajuk Kalau tajuk tu boleh panjang lagi nak buat karangan je terus Nasib baik masih waras Okay ini adalah post ke 5 aku untuk Dutch Lady Breakfast Challenge Which this gonna be my last post and today s them...
5 Pilihan Hidangan Sarapan Pagi Yang Sesuai Bersama Dengan Susu

5 Pilihan Hidangan Sarapan Pagi Yang Sesuai Bersama Dengan Susu

papar berkaitan - pada 3/11/2018 - jumlah : 1546 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan rakan sekalian Hari ni siapa yang mulakan hari dengan sarapan pagi korang memang awesome lah Maha sendiri pun kadang kadang skip sarapan pagi ni almaklumlah hidup...
Dutch Lady Breakfast Challenge Lengkapkan Sarapan Anda Dengan Segelas Susu

Dutch Lady Breakfast Challenge Lengkapkan Sarapan Anda Dengan Segelas Susu

papar berkaitan - pada 31/10/2018 - jumlah : 1272 hits
DUTCH LADY BREAKFAST CHALLENGE LENGKAPKAN SARAPAN ANDA DENGAN SEGELAS SUSU Assalamualaikum wbt semua Korang suka minum susu Aku pun suka walaupun aku tak boleh minum banyak banyak Siapa suka susu Ducth Lady PureFarm Aku paling suka susu Dut...
Bayi Lelaki Baru Lahir Kuat Menyusu Normal Pakar Kata Ia Bantu Rangsang Lebih Penghasilan Susu

Bayi Lelaki Baru Lahir Kuat Menyusu Normal Pakar Kata Ia Bantu Rangsang Lebih Penghasilan Susu

papar berkaitan - pada 8/11/2018 - jumlah : 485 hits
Ramai ibu baru melahirkan kehairanan mengapa bayi lelaki yang baru lahir lebih kerap menyusu Hal ini secara tidak langsung menyebabkan si ibu keletihan bagi memenuhi keperluannya yang mahu menyusu dalam tempoh yang singkat Menurut Pakar Lak...
Minum Susu 10 Botol Sehari Lebih 20 Kali Buang Air Besar Hingga Berdarah Ibu Trauma Usus Anak Luka

Minum Susu 10 Botol Sehari Lebih 20 Kali Buang Air Besar Hingga Berdarah Ibu Trauma Usus Anak Luka

papar berkaitan - pada 29/10/2018 - jumlah : 815 hits
Biasanya ramai ibu ibu kalau anak minum banyak susu tak makan pun tak kisah Ini antara tanggapan yang salah sama sekali Perlu diingatkan bila anak dah mula boleh makan seimbangkan pemakanan anak dengan minum susu Paling penting anak umur 2 ...
Siapa Lebih Bijak Manusia Atau Unta

Siapa Lebih Bijak Manusia Atau Unta

papar berkaitan - pada 31/10/2018 - jumlah : 292 hits
Nasruddin tanya tetangganya mana yang lebih bijak unta atau manusia Unta jawab Mulla Nasruddin Mengapa pula tetangganya bertanya lagi Unta membawa beban berat tanpa keluhan namun tidak pernah meminta beban tambahan Manusia walaupun sudah di...
Trailer Rasmi Filem Polis Evo 2 Lebih Mendebarkan

Trailer Rasmi Filem Polis Evo 2 Lebih Mendebarkan

papar berkaitan - pada 30/10/2018 - jumlah : 669 hits
Setelah kejayaan filem Polis Evo mencatat kutipan filem sebanyak RM17 8 juta pada tahun 2015 kini Polis Evo 2 bakal menemui peminat pada 22 November ini Filem yang masih meletakkan Shaheizy Sam dan Zizan sebagai pelakon utama dilihat sedia ...
Tujuh Jadi Mangsa Guntingan Lpf Lebih 13 Babak Dipotong Dari Filem Asal

Tujuh Jadi Mangsa Guntingan Lpf Lebih 13 Babak Dipotong Dari Filem Asal

papar berkaitan - pada 31/10/2018 - jumlah : 321 hits
Tujuh ialah sebuah filem seram thriller terbaru yang diarahkan oleh Raja Mukhriz Filem yang mengisahkan tentang sekumpulan pelajar yang diganggu roh jahat di sebuah rumah yang berlatarkan zaman retro itu bakal menemui penonton pada 8 Novemb...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Family Camping Journey Kami Repeat Lagi Camping 3h2m Di Dusun Pak Abu Campsite



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Drama Bercakap Dengan Jun Lakonan Nadiya Nisaa Dini Schatzmann

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang

Yuecheng Yanyuan Entrepreneurial Space By Jin Design In Hebei China

15 Delightful Dried Flowers Spring Wreath Designs

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar