Bersarapan Pagi Bersama Susu No 1 Dutch Lady Purefarm Yang Kaya Dengan Protein



\
Setiap pagi pastinya kita akan bersarapan bukan? Agak-agaknya apakah sarapan uoll pagi ni? ataupun tak amik sarapan pagi langsung? Kalau Seri Wangi sarapan pagi itu perlu agar perut tidak kosong, lebih-lebih lagi kalau uoll seorang yang bekerja ataaupun suri rumah sepenuh masa, perlu juga bersarapan betul tak? Tapi nak tau apakah sarapan pagi yang betul-betul menyihatkan? Seri Wangi tau biasanya setiap pagi kebayakannya suka bersarapan pagi dengan nasi lemak, mee goreng, roti canai dan minumannya pulak teh tarik, kopi O, teh O dan juga pagi-pagi dah minum ais...haaa...Seri Wangi sendiri tengok kawan-kawan setiap pagi bersarapan macam tu...baguskah amalan bersarapan begitu?susah nak cakapkan? Dan kita jarang nampak rakyat Malaysia yang bersarapan dengan minum susu? Jangan ingat susu cuma diminum oleh anak-anak kecil, pada hal orang dewasa juga perlu jugak minum susu. Dengan susu Dutch Lady memberi semangat untuk kita membina keluarga yang sihat dan kuat.



Tahukah uoll bahawa sarapan pagi sangatlah penting setiap hari kerana ianya hidangan pertama kita selepas kita tidur selama  8 hingga 12 jam dan berpuasa. Dan ketika itu badan kita kekurangan nutrien selama 12 jam, otak kita pula akan kekurangan tenaga dan metabolisme, oleh itu untuk mula aktif kita perlu bersarapan. Oleh tu jom kita mulakan bersarapan pagi dengan minum susu Dutch Lady semoga tubuh kita kembali bertenaga dan sihat dalam menjalani aktiviti di luar.
KHASIAT MINUM SUSU


Untuk makluman uoll, ibu-ibu, adik-adik semua susu mengandungi nutrien penting termasuk protein, vitamin B2 dan B12 dan juga mineral seperti kalsium. 
Vitamin A - Agar mata tetap sihatTenti ramai yang tidak mengetahui termasuklah Seri Wangi betapa manfaatnya susu untuk menjaga kesihatan mata pancaindera kita yang paling utama diberi perhatian.Kandungan Vitamin A dalam susu sangat baik untuk menjaga kesihatan mata.Kalau nak tau Vitamin A membantu mata dalam beradaptasi terhadap perubahan cahaya.Vitamin D - Untuk kekuatan Tulang dan Kelembapan KulitSusu mengandungi Vitamin D yang berperanan penting dalam menyediakan Nutrisi untuk keperluan kulit kita.Dengan minum susu membuatkan kulit kita cantik dan badan kita segar, bertenaga dan sihat.Vitamin D juga dapat menguatkan tulang dan otot dan membuatkan diri kita dan keluarga sentiasa sihat dan bertenaga.Mengurangi StressPercaya tak dengan minum susu dapat hilangkan stress dan tekanan?Bila dah penat dengan pelbagai kerja dan aktiviti luar, minumlah segelas susu panas sambil bersantai tenang...pastinya dapat hilangkan stress dan tekanan.Kandungan tyrosine dalam susu meningkatkan hormon badan dan buatkan kita rasa relax.Membuat Tidur lebih nyenyakKalau uoll jenis yang susah tidur (insomnia) cubalah dengan minum susu sebelum tidur.Melancarkan PencernaanJangan tak tau, minum susu sebelum tidur bagus untuk melancarkan air besar esok paginya.ungan Fosfor dalam susu bermanfaat bagi sistem pencernaan.Melancarkan UrinasiSusu juga dapat melancarkan proses pembuangan air kecil sehingga mengurangi resiko penyakit ginjal.

#dutchladybreakfastchallenge 
Cabaran  #dutchladybreakfastchallenge bersarapan pagi dengan susu Dutch Lady PureFarm dan Dutch Lady Malaysia iaitu selama 5 hari Seri Wangi akan bersarapan dengan hidangan susu Dutch Lady PureFarm, Jom tengok apakah sarapan pagi yang Seri Wangi hidangkan selama 5 hari!!....ROLLLL....!! 

Untuk cabaran #dutchladybreakfastchallenge Seri Wangi telah menerima pek sarapan pagi dari Dutch Lady #strongstart Breakfast Box yang mengandungi 2 kotak Susu Dutch Lady PureFarm UHT Full Cream Milk. Happylah sangat dan tidak sabar hendak memulakan cabaran ini. Isi kandunagan pek tersebut adalah 2 kotak Dutch Lady PureFarm Milk UHT, 2 gelas Dutch Lady yang comel dan 1 bekas mee goreng mamak untuk Seri Wangi bersarapan pagi.


HARI PERTAMA - ISNIN



Hari pertama Seri Wangi bersarapan dengan hidangan mee goreng mamak bersama segelas susu Dutch Lady PureFarm yang lazat dan menyihatkan agar Seri Wangi sentiasa bertenaga untuk memulakan kerja  di office, ianya sudah cukup memadai dengan minum segelas susu yang penuh dengan protein. Sememanya Seri Wangi rasa sentiasa bertenaga dan kuat apatah lagi Seri Wangi setiap hari berjalan kaki masuk ke office.

HARI KEDUA - SELASA



Hari kedua, hari yang penuh ceria dan happy always. Pagi ni Seri Wangi ubah angin bersarapan kat office pulak..Just makan roti sandwich dan jangan lupa minum segelas susu Dutch Lady PureFarm yang penuh dengan nutrisi terutamanya kalsium dan juga mengandungi kandungan Vitamin A dalam susu sangat baik untuk menjaga kesihatan mata.
Walau pun Seri Wangi cuma bersarapan pagi dengan roti sandwich tapi ianya tetap mengenyangkan jika diminum bersama susu. Kalau nak nampak sentiasa sihat dan awet muda tiru macam Seri Wangi....heeee

HARI KETIGA - RABU



Hmmmm...nampaknya dah masuk Hari Ketiga Seri Wangi menyahut cabaran #dutchladybreakfastchallenge Pagi Rabu yang indah dan nyaman....Seri Wangi berasa tenang dan rasa bersemangat  untuk berserapan pagi ni, lebih-lebih lagi bila makan bersama sahabat baik Seri Wangi, Rose, jadi taklah boring bersarapan sorang=sorang kan?  Dia pun juga suka minum susu Dutch Lady PureFarm from Dutch Lady Malaysia. Breakfast pagi ni Seri Wangi makan ringan jer....roti Bun inti butter yang memang sedap, Seri Wangi sangat suka makan roti Bun ni, dah tu...minum pula susu Dutch Lady PureFarm yang sememangnya sedap sangat, jadi bertambahlah semangat and happy Seri Wangi hendak mulakan kerja2 di office.


HARI KEEMPAT - KHAMIS

Wah,,,,,dah masuk Hari Keempat dah,,,,? Hari ini Seri Wangi bercuti...happykan?Tau tak Seri Wangi buat apa cuti ni? Apa lagi Seri Wangi tidak melepaskan peluang berjogging pagi ni di taman riadah belakang rumah Seri Wangi jerr....tak jauh mana pun...tak payahlah nak lama-lama berlari sakan...lari satu taman riadah tupun sudah cukup memadai, asalkan tubuh kita berpeluh. Sekali-sekala kita kenalah jugak menjaga tubuh kita agar sentiasa segar, sihat dan cergas dan badan maintain slim selalu macam Seri Wangi...haaaa


Nak tau sarapan pagi Khamis Seri Wangi makan apa? Oleh sebab Seri Wangi cuti hari ni, jadi Seri Wangi pagi-pagi dah masak sebelum pergi berjogging...tengah datang rajin nak makan makanan ala-ala Mat Salleh..haaaaa



Seri Wangi goreng sossej, kentang goreng, kacang panggang dikacau dengan telur yang dimakan bersama beberapa keping roti. Oh ya....jangan pula minum susu Dutch Lady PureFarm untuk memberi tenaga selepas penat berlari tadi. Time cuti ni dapatlah Seri Wangi bersarapan dengan suami tersayang.


HARI KEEMPAT - JUMAAT

Wah...kejap jer dah tiba Hari Jumaat, Hari Kelima Seri Wangi sahut cabaran bersarapan pagi dengan minuman susu Dutch Lady PureFarm iaitu #dutchladybreakfastchallenge.
Hari Kelima Seri Wangi cuma sediakan sarapan pagi dengan Kek Coklat yang Seri Wangi beli di Kedai Kek...kalau nak buat sendiri memang tidak ada masa. Sekali-sekala memang sedap makan kek bersama susu Dutch Lady PureFarm. Setiap kali bersarapan pagi bersama segelas susu amatlah penting untuk memberi kita tenaga dan menguatkan tulang terutamanya usia seperti Seri Wangi yang telah pun masuk usia 60 an, pastinya perlu sentiasa menjaga stamina dalam kehidupan seharian kita.
Jom tengok Youtube Cabaran 5 hari #dutchladybreakfastchallenge

Uoll pun boleh nak join contest ni..banyak hadiah yang boleh dimenangi dengan cuma upload gambar sarapan pagi korang bersama susu Dutch Lady PureFarm.

Uoll kalau nak menang hadiah bernilai sehingga RM 35,000.00 baik cepat-cepat join contest ni...hadiah dia memang kaw..kaw...habis..,,rugi kalau korang tak join, cuma bersarapan dan menang. Jom #dutchladybreakfastchallenge mulai 8 Okt sehingga 11 Nov 2018. Kalau nak join contest bolehlah klik kat sini: https://www.dutchlady.com.my/events.php

Untuk Maklumat Lanjut Berkenaan susu Dutch Lady PureFarm

WebsiteDUTCH LADY
FacebookDUTCH LADY MALAYSIA



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.keunggulanwanita.com/2018/10/bersarapan-pagi-bersama-susu-no-1-dutch.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lengkapkan Sarapan Pagi Anda Dengan Dutch Lady Purefarm

Lengkapkan Sarapan Pagi Anda Dengan Dutch Lady Purefarm

papar berkaitan - pada 21/10/2018 - jumlah : 624 hits
Hari yang hebat bermula dengan Dutch Lady PureFarm Jadi nikmatilah susu no 1 untuk sarapan Ducth Lady PureFarm yang padat dengan kalsium bersama hidangan sarapan kegemaran anda untuk hari yang lebih ceria dan bersemangat Ingat untuk penjaga...
Cabaran Sarapan 5 Hari Dengan Susu Dutch Lady Purefarm

Cabaran Sarapan 5 Hari Dengan Susu Dutch Lady Purefarm

papar berkaitan - pada 26/10/2018 - jumlah : 415 hits
CABARAN SARAPAN 5 HARI DENGAN SUSU DUTCH LADY PUREFARM Assalamualaikum Dan Selamat Malam Hai reader semua Hari yang kuat memerlukan permulaan yang mantap Memandangkan susu adalah salah satu minuman yang bernutrisi daripada alam semulajadi s...
Mulakan Pagi Dengan Susu Dutch Lady Strongstart Breakfast Challenge

Mulakan Pagi Dengan Susu Dutch Lady Strongstart Breakfast Challenge

papar berkaitan - pada 27/10/2018 - jumlah : 671 hits
Assalamulaikum hi korang Pagi tadi breakfast makan apa je Tepuk tangan sikit bagi anda yang tak lupa makan sarapan pagi Btw minggu ni ada minum susu tak waktu breakfast Ke dah lama tak minum susu Tahu tak sebenarnya banyak kebaikan yang bol...
Dutch Lady Breakfast Challenge Permulaan Hari Yang Cerdas Dengan Protein Daripada Susu

Dutch Lady Breakfast Challenge Permulaan Hari Yang Cerdas Dengan Protein Daripada Susu

papar berkaitan - pada 23/10/2018 - jumlah : 312 hits
menjadi keutamaan seorang ibu untuk menyediakan sarapan yang berkhasiat untuk anak anak apatah lagi dengan usia anak anak yang beru nak kenal dunia dengan pelbagai aktiviti sekolah sibuknya mengalahkan orang yang sudah bekerja hee jadi kaka...
Minum Segelas Susu Dutch Lady Purefarm Untuk Melengkapkan Sarapan Anda

Minum Segelas Susu Dutch Lady Purefarm Untuk Melengkapkan Sarapan Anda

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 559 hits
Permulaan Hari yang Kuat dengan Protein daripada SusuHari yang kuat memerlukan permulaan yang mantap Memandangkan susu adalah salah satu minuman yang bernutrisi daripada alam semulajadi susu Dutch Lady PureFarm menjadi pilihan yang lazat da...
Mulakan Hari Dengan Kebaikkan Susu Dutch Lady

Mulakan Hari Dengan Kebaikkan Susu Dutch Lady

papar berkaitan - pada 2/11/2018 - jumlah : 484 hits
Mulakan Hari Dengan Kebaikkan Susu Dutch Lady Sejak remaja sehingga dewasa ini mommy semakin melupakan kebaikkan susu sebab terpesona dengan minuman berkafien yang sedap di tekak Boleh dikatakan setiap pagi mommy memang wajib ambil minuman ...
Dutch Lady Breakfast Challenge Lengkapkan Sarapan Anda Dengan Segelas Susu

Dutch Lady Breakfast Challenge Lengkapkan Sarapan Anda Dengan Segelas Susu

papar berkaitan - pada 31/10/2018 - jumlah : 1264 hits
DUTCH LADY BREAKFAST CHALLENGE LENGKAPKAN SARAPAN ANDA DENGAN SEGELAS SUSU Assalamualaikum wbt semua Korang suka minum susu Aku pun suka walaupun aku tak boleh minum banyak banyak Siapa suka susu Ducth Lady PureFarm Aku paling suka susu Dut...
Menangi Hadiah Menarik Dari Dutch Lady Dengan Menyertai Dutchladybreakfastchallenge

Menangi Hadiah Menarik Dari Dutch Lady Dengan Menyertai Dutchladybreakfastchallenge

papar berkaitan - pada 25/10/2018 - jumlah : 424 hits
Assalamualaikum Hai Menangi Hadiah Menarik dari Dutch Lady dengan Menyertai dutchladybreakfastchallenge Hari yang panjang seharusnya dimulakan dengan sarapan pagi yang bernutrisi supaya badan kekal bertenaga sepanjang hari Kebiasaannya sara...
Dutch Lady Breakfast Challenge Snap Gambar Dan Menang Sehingga Rm 35 000

Dutch Lady Breakfast Challenge Snap Gambar Dan Menang Sehingga Rm 35 000

papar berkaitan - pada 20/10/2018 - jumlah : 384 hits
Assalamualaikum Harini nak share dengan korang contest menarik by Dutch Lady Malaysia Mudah je Since ramai yang suka ambil gambar makanan why not korang join contest ni Jom tengok cadangan hidangan bersama susu Dutch Lady PureFarm Milk Seba...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions

Satisfy Your Pup S Cravings Exploring The World Of Natural Dog Treats

Semua Pm Setuju Isu Subsidi Bersasar

Rancangan Televisyen Itali Menjemput Bayi Kembar Sembilan