Dutch Lady Breakfast Challenge Kebaikan Susu Dutch Lady Purefarm


Selamat Pagi Semua. Jangan lupa untuk mulakan hari anda dengan sarapan pagi yang berkhasiat.  Namun, ramai juga yang kurang pengetahuan mengenai makanan yang diambil yang diperlukan oleh tubuh kita untuk berkembang dan bertenaga sepanjang hari.


Tidak mempunyai masa mencukupi, malas menyediakan hidangan dan paling umum selalu kita dengari skip sarapan pagi untuk kurus. Malah, ada juga yang menganggap pengambilan sarapan tidak penting bagi mereka kerana masih boleh menikmati sajian pada waktu tengah hari atau petang. 


Namun, tahukah anda dengan meninggalkan rutin sarapan setiap hari boleh meningkatkan risiko kepada berat badan berlebihan, pelbagai penyakit kronik seperti obesiti, penyakit darah tinggi dan penyakit jantung, tekanan perasaan dan pelbagai lagi.


Sebab itulah memulakan hari dengan sarapan pagi adalah sangat penting bagi membantu seseorang bersikap positif, mempunyai prestasi yang baik, dan penentu suasana pada hari tersebut dan seterusnya.
Permulaan Hari yang Kuat dengan Protein daripada Susu - Minum segelas susu Dutch Lady PureFarm untuk melengkapkan sarapan anda

Hari yang kuat memerlukan permulaan yang mantap. Memandangkan susu adalah salah satu minuman yang bernutrisi daripada alam semulajadi, susu Dutch Lady PureFarm menjadi pilihan yang lazat dan berkhasiat untuk keluarga Malaysia pada waktu sarapan untuk menyemarakkan pagi mereka bagi mengharungi cabaran sepanjang hari.



Sarapan pagi sering diabaikan kerana kita selalu tergesa-gesa untuk keluar bekerja atau ke sekolah, walaupun ianya merupakan salah satu hidangan yang paling penting. Selepas tidur semalaman, badan kita memerlukan banyak khasiat, dimana hidangan terakhir yang kita ambil adalah 8 hingga 12 jam sebelum tidur. Inilah sebabnya sarapan bernutrisi itu penting untuk permulaan hari yang kuat. Sarapan membantu meningkatkan tahap tenaga yang diperlukan oleh badan kita untuk melakukan aktiviti seharian.


Tetapi kita tidak semestinya mengambil sarapan pagi yang berlebihan untuk memulakan hari kita.  Sebenarnya, satu gelas susu sudah dapat memberi kita nutrisi yang diperlukan dengan mudah dan cepat, serta cukup senang disediakan pada waktu pagi terutamanya ketika kita tidak mempunyai masa yang untuk menyediakan sarapan.


Bukannya mudah untuk mendapatkan semua nutrien yang diperlukan dalam satu hidangan, tetapi dengan minum susu, ia membantu memenuhi nutrien yang diperlukan oleh badan kita. Kebanyakan orang menyedari bahawa susu kaya dengan kalsium, tetapi susu sebenarnya membekalkan nutrien penting lain yang tidak boleh dihasilkan oleh badan kita, seperti protein. Tambahan pula, segelas susu sewaktu sarapan membantu badan kita bersedia untuk menyerap lebih banyak nutrien daripada makanan yang diambil sepanjang hari anda.

"Sejak tahun 1963, Dutch Lady Malaysia terus berusaha memenuhi misi untuk membina warga negara yang sihat serta membina keluarga yang kuat. Selama 55 tahun , kami menggalakkan warga Malaysia untuk bersarapan dengan susu bersama keluarga mereka. Nutrien daripada susu membantu membina keluarga yang lebih kuat dan sihat. Keluarga dapat mengeratkan silaturahim antara satu sama lain semasa menjamu sarapan pagi bersama. Yakni, kedua-duanya adalah sama penting bagi kita untuk permulaan hari yang kuat," kata Ramjeet Kaur Virik, Pengarah Pemasaran untuk Dutch Lady Malaysia.
Bagaimana susu membina keluarga yang kuat?
Pakar Pemakanan dari Dutch Lady Malaysia, Tan Huey Ghee ada jawapannya: "Protein dalam susu bertindak sebagai blok pembina bagi otot, tulang, rambut dan kuku1 kita, ia juga memainkan peranan penting dalam pelbagai proses biokimia, termasuk pembentukan, pengawalan, pembaikan dan perlindungan badan kita. Anda boleh katakan bahawa protein adalah nutrien penting yang menyelenggara serta  memelihara badan kita supaya berfungsi dengan lancar untuk melakukan aktiviti seharian".



"Kajian menunjukkan bahawa protein dalam susu mengandungi 9 asid amino penting (EAA) dan lebih mudah dihadam berbanding dengan sumber protein lain2. Dengan erti kata lain, susu adalah sumber yang mudah untuk memperolehi protein yang berkualiti tinggi," katanya.



Tan seterusnya menjelaskan: "Tidak seperti lemak badan, protein tidak boleh disimpan oleh badan kita untuk kegunaan  masa depan. Ini bermakna kita bergantung kepada makanan harian untuk memenuhi keperluan protein kita. Oleh itu, sarapan pagi kita haruslah membekalkan sekurang-kurangnya 20% hingga 25% daripada keperluan nutrisi harian kita3".


"Minum susu Dutch Lady PureFarm pada waktu pagi membawa banyak perbezaan dalam pengambilan protein kita - hanya dengan minum satu gelas sahaja dapat membantu anda memenuhi lebih daripada 50% keperluan protein yang diperlukan sewaktu sarapan dengan cara yang mudah4," katanya.
5 Kebaikan Susu Dutch Lady Pure Farm Untuk Kekal Sihat dan Bertenaga Sepanjang Hari



Selain itu juga, susu dutch lady PureFarm:

1. Mampu mencegah osteoporosis serta menghasilkan kekuatan pada tulang, gigi, kuku dan rambut kerana ia sarat dengan kalsium yang membantu badan menjadi kuat dan fleksibel.

2. Meminum segelas susu panas sebelum tidur dapat menenangkan saraf dan melonggarkan otot tegang supaya dapat memberi tidur yang lebih cepat. Cara ini dapat membantu selepas seharian penat bekerja.

3. Mampu membantu golongan ibu di Malaysia menyokong perkembangan holistik keluarga mereka dengan membekalkan nutrien penting yang diperlukan oleh badan setiap hari

4. Meminum dua hidangan susu Dutch Lady PureFarm sehari dapat membantu memenuhi keperluan nutrien harian seorang dewasa. Ini bagi memastikan pemakanan seimbang untuk keluarga.

Mulakan hari anda dengan kuat bersama khasiat dari segelas susu Dutch Lady PureFarm sewaktu sarapan! 
Wajib Sarapan Pagi dengan Susu Dutch Lady Pure Farm
Sebenarnya kami sekeluarga memang Susu Dutch Lady Lovers. Dari baby lagi anak-anak El sudah minum susu dutch lady sampai sekarang. Untuk sarapan pagi, memang kami sekeluarga tidak pernah skip. El memang mengambil berat sarapan pagi untuk anak-anak sebab mereka memerlukan tenaga sepanjang hari di sekolah. Memang rajin itu luar biasa walaupun masa itu tidak pernah cukup hey. 





Setiap pagi El pastikan anak-anak El akan bersarapan pagi. Jika diorang tak makan memang tak senang duduk mama El. Tak kisahlah hanya sekadar segelas susu sahaja pun sudah memadai untuk anak-anak El bertenaga saepanjang hari. Janji pagi itu mereka berasa bertenaga dan seronok ke sekolah. Selebihnya diorang boleh makan di kantin. So sarapan pagi memang wajib untuk kami sekeluarga. 





Untuk diri El dan encik suami, kami memang suka minum susu dutch lady low fat. Dah umur semakin meningkat ni memang kena jaga sikit tahap kesihatan. Susu memang wajib untuk setiap hari untuk tulang kan. 
5 Cabaran #DutchLadyBreakfastChallenge #Strongstart #Dutchladymy
Baru-baru ini Dutch Lady menganjurkan contest "Dutch Lady Breakfast Challenge". Excited nak join sebab contest ini memerlukan kita share 5 breakfast challenge di social media. El ni kan suka bab-bab makan dan memasak ini. Inilah masanya El nak share dengan korang apa menu sarapan pagi yang El sediakan untuk kami sekeluarga.
Suatu pagi yang bahagia, El terima panggilan dari caller untuk menghantar sarapan pagi dari Dutch Lady. Teruja teruja teruja. Pertama kali orang hantar #breakfast di pejabat. Siapa yang tak bahagiaaaaaa haha

See. Muka terlajak bahagia dapat kotak #breakfast dari Dutch Lady. Thank you #dutchladymy. You made my day hey. Jom kita tengok apa menu pertama El dengan susu dutch ladyMenu 1: Nasi Lemak
Menu 2: Pancake Coklat Tower dan Susu Full Cream Dutch LadyBahan:2 cwn tepung gandung diayak 
2 biji telur
3 sudu mentega dicairkan
2 sudu kecil esen vanila
Secubit garam
3 sudu besar gula
1 sudu besar baking powder
2cwn susu full cream dutch lady
Caranya:Gaul semuanya dan masakkan diatas non stick pan.

Coklat toping kaedah double boil:
Dark coklat+ mentega+susu full cream dutch lady

Korang jangan skip sarapan pagi tau. Boleh mendatangkan stress untuk bekerja. Setiap pengambilan sarapan dengan segelas susu boleh memberikan tenaga untuk memulakan hari yang cukup mencabar.


Menu 3: Scrambled Egg Tuna Sandwich 
Bahan untuk scrambled egg
1 biji telur
Setengah cawan susu dutch lady full cream
Black pepper
Sedikit garam
Caranya
1. Kacau sebati semua bahan
2. Panaskan mentega dan masukkan telur tadi. Kacau sebati dengan api perlahan. Siap
Bahan untuk tuna:
Satu tin tuna5 biji cili padiBawang besar potong daduTomato potong daduKobis ungu potong halusMayonisCaranya:
1. Campur semua sekali Preparing sandwich
Campurkan tuna dan scrambled sekali dalam mangkuk. Letak salad atas roti dan campuran tuna tadi.Scrambled egg tuna sandwich is doooneee. Jangan lupa segelas susu full cream dutch lady dari @dutchladymy untuk melengkapkan hari anda.
Menu 4: Roti Bakar Telur GoyangRoti Bakar Telur Goyang Special dan segelas susu dutch lady a must sebab mengandungi kalsium, vitamin A, B2 dan D untuk melengkapkan rutin harian korang.
Menu 5: Overnight Oat

Resepi:
1) Rolled oat2) Chia Seed
3) Low fat yogurt
4) Susu dutch lady pure farm
(simpan semalaman di freezer. Esok pagi nak makan baru letakkan buahan pilihan anda)
Sertai peraduan sarapan pagi #dutchladybreakfastchallenge menerusi dalam talian dan rebutlah peluang untuk memenangi hadiah menarik yang bernilai lebih daripada RM35,000 dengan hanya melengkapkan sarapan pagi anda bersama susu Dutch Lady PureFarm yang bermula pada 8hb Oktober sehingga 11hb November 2018!


Untuk maklumat lanjut, sila layari Facebook Dutch Lady Malaysia di www.facebook.com/spread.the.goodness.of.milk atau www.dutchlady.com.my. 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.eldarwena.com/2018/11/dutch-lady-breakfast-challenge-kebaikan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dutch Lady Breakfast Challenge Lengkapkan Sarapan Anda Dengan Segelas Susu

Dutch Lady Breakfast Challenge Lengkapkan Sarapan Anda Dengan Segelas Susu

papar berkaitan - pada 31/10/2018 - jumlah : 1273 hits
DUTCH LADY BREAKFAST CHALLENGE LENGKAPKAN SARAPAN ANDA DENGAN SEGELAS SUSU Assalamualaikum wbt semua Korang suka minum susu Aku pun suka walaupun aku tak boleh minum banyak banyak Siapa suka susu Ducth Lady PureFarm Aku paling suka susu Dut...
Mulakan Pagi Dengan Susu Dutch Lady Strongstart Breakfast Challenge

Mulakan Pagi Dengan Susu Dutch Lady Strongstart Breakfast Challenge

papar berkaitan - pada 27/10/2018 - jumlah : 689 hits
Assalamulaikum hi korang Pagi tadi breakfast makan apa je Tepuk tangan sikit bagi anda yang tak lupa makan sarapan pagi Btw minggu ni ada minum susu tak waktu breakfast Ke dah lama tak minum susu Tahu tak sebenarnya banyak kebaikan yang bol...
Jom Sertai Dutch Lady Breakfast Challenge

Jom Sertai Dutch Lady Breakfast Challenge

papar berkaitan - pada 4/11/2018 - jumlah : 598 hits
Sapa yang selalu skip sarapan sila angkat tangan errr Cik Sue la tu huhuuuu sejak dok rumah ni tak kerja waktu makan memang ikut suka hati je tnggu perut berbunyi baru cari makanan huhuuu Tak elok ye perangai gitu patut la susah nak kurus m...
Bersarapan Pagi Bersama Susu No 1 Dutch Lady Purefarm Yang Kaya Dengan Protein

Bersarapan Pagi Bersama Susu No 1 Dutch Lady Purefarm Yang Kaya Dengan Protein

papar berkaitan - pada 28/10/2018 - jumlah : 613 hits
Setiap pagi pastinya kita akan bersarapan bukan Agak agaknya apakah sarapan uoll pagi ni ataupun tak amik sarapan pagi langsung Kalau Seri Wangi sarapan pagi itu perlu agar perut tidak kosong lebih lebih lagi kalau uoll seorang yang bekerja...
Segelas Susu Dutch Lady Purefarm Pelengkap Permulaan Hari Yang Kuat

Segelas Susu Dutch Lady Purefarm Pelengkap Permulaan Hari Yang Kuat

papar berkaitan - pada 10/11/2018 - jumlah : 630 hits
Segelas Susu Dutch Lady PureFarm Pelengkap Permulaan Hari Yang Kuat Susu lagi Hari hari kena sarapan dengan susu Bosan lah mak Tak boleh ke kalau tak minum itu lah dialog Ana masa kecik kecik dulu bila setiap pagi kena paksa minum susu Dutc...
Dutch Lady Breakfast Challenge 2018

Dutch Lady Breakfast Challenge 2018

papar berkaitan - pada 8/11/2018 - jumlah : 386 hits
Assalamualaikum Hi everyone I am back with another post This time it will be on a challenge which I took once I received this box beautiful and huge box from Dutch Lady Dutch Lady has been my favourite since long ago I still remember buying...
Mulakan Hari Dengan Kebaikkan Susu Dutch Lady

Mulakan Hari Dengan Kebaikkan Susu Dutch Lady

papar berkaitan - pada 2/11/2018 - jumlah : 492 hits
Mulakan Hari Dengan Kebaikkan Susu Dutch Lady Sejak remaja sehingga dewasa ini mommy semakin melupakan kebaikkan susu sebab terpesona dengan minuman berkafien yang sedap di tekak Boleh dikatakan setiap pagi mommy memang wajib ambil minuman ...
Favebrekkie Bersama Dutch Lady Pure Farm Tutorial Membeli Susu Dutch Lady

Favebrekkie Bersama Dutch Lady Pure Farm Tutorial Membeli Susu Dutch Lady

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 365 hits
Hi korang Amacam Cukup panjang ke tajuk Kalau tajuk tu boleh panjang lagi nak buat karangan je terus Nasib baik masih waras Okay ini adalah post ke 5 aku untuk Dutch Lady Breakfast Challenge Which this gonna be my last post and today s them...
Dutch Lady Pure Farm Milk Pelengkap Sarapan Pagi

Dutch Lady Pure Farm Milk Pelengkap Sarapan Pagi

papar berkaitan - pada 5/11/2018 - jumlah : 596 hits
Dutch Lady Pure Farm Milk pelengkap Sarapan Pagi Kadang tu kan menu sarapan pagi penuh satu meja Tapi bila lihat balik menu tu adakah ianya dah lengkapkan Nutrisi kita untuk teruskan hari dengan sihat dan cergas Ada yang tak kisah tentang p...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Kempen Ramadan Dan Raya 2024 Kuskop Mari Beli Lokal Kembali Lagi

Sustainable And Ethical Practices

Aktiviti Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Yayasan Bekas Anggota Perisikan Tentera Malaysia 04 05 2024

Aktiviti Majlis Perasmian Richiamo Mart Dan Rumah Terbuka Aidilfitri Kumpulan Richiamo 2024 Ppim 05 05 2024

Suspek Simbah Asid Faisal Halim Ditahan Direman Hari Ini

Kita Berada Di Dalam Kubur Lebih Lama Daripada Hidup Di Atas Dunia