Dr Maszlee Patut Letak Jawatan Menteri Pendidikan




Heboh satu Malaysia apabila Menteri Pendidikan Dr. Maszlee mengumumkanakan meletakkan jawatan. Dan inilah beritalah terbesarawal tahun 2020. Secaratiba-tiba Dr. Maszlee meletakjawatan, memang telahdijangkakan oleh admin melalui rentetankronologi tekanan yang beliauhadapi oleh rakan-rakan parti dan pembangkang. Namun takjangka ia akanberlaku begitu pantassekali.
Kronologipermulaan Dr. Maszlee di momok oleh masyarakat ialah pengenalankasut hitam. Dimanasemua sekolah pada tahun 2021 harus menukar kasutputih kepada kasuthitam. Namun pembaharuanbeliau ini di anggapsebagai keanak-anakan kerana isu Pendidikan Malaysia amat besar tapiperkara pertama yang beliaubuat ialah menukarkasut.
 


Keduaialah pembatalan 1Bestarinet oleh kumpulan YTL merupakansatu lagi suntikanmaut buat Dr. Maszlee. Dimana setelah 7 tahun YTL mempunyai kontrak dengan Kementerian Pendidikan dan akhirnya dibatalkan begitusahaja. Ramai yang mengatakan inilahpunca utama beliau kena tendang. Saya pun tak pasti.
 


Ketigaialah krisis tulisanJawi yang cuba diperkenalkan oleh Dr. Maszlee telah mendapatbangkangan besar oleh Dong Zong yang dikatakan tidak adil dan cuba mengikut perlembagaan Malaysia. Walau pun hanya enamhelaian tulisan keciltulisan Jawi namunisu ini amat panas dan masih lagi berlanjutan.
 


Keempatialah billboard/papaniklan  Dr. Maszlee yangdipasang adalah usahamempromosi kempen Malaysia membacadengan memetik sebahagiandaripada sajak Pyanhabib. Namun ia dianggapsebagai agenda peribadi. Wartawan veteran A Kadir Jasin hari inimengkritik langkah menaikkanpapan-papan iklan yang memaparkanwajah menteri. Menurutpenasihat media kepada perdanamenteri itu berkataadalah lebih baikuntuk papan iklansedemikian digunakan untukmempromosikan agenda kerajaan.
 


Selainisu kolam renang, tulisan khat, kuota Pendidikan dan pelbagai lagi merupakanpemangkin ke arahpeletakan jawatan Dr. Maszlee.
Bolehdikatakan sepanjang tahun 2019, ada sahaja isu yang dibangkitkan oleh Dr. Maszlee sehinggaujud salah faham dikalanganrakyat mahu pun kerajaan. Adakah sikap Dr. Maszleeini yang menyebabkan kejatuhanbeliau. Aku rasa adabenarnya, beliau terlalugelojoh dalam membuatpelbagai improvasi dalam Kementerian Pendidikan.  Sehinggasegala perancangan beliaudisalah ertikan hingga di label sebagai rasisme.  Inikesalahan beliau yang paling utama.
Kedua, sikap beliau yang takpandai tai chi. Kurang pengalamansebagai ahli politikmembawa perbezaan yang amatbesar berbanding denganahli politik yang lain. Akulihat dia membiarkandirinya di tembak sesukahati. Dalam politik, kalau kau diam sahajamaka habislah kau dijadikan mangsa tembakan. Diam bukan bererti berilmu dalam politikini. Sebab tu  kadang kala kita melihat ada ahl politik cakap merapu. Inilah kelemahanutama Dr. Maszlee ilmu tepis dan mengencing level rendahan lagi. Sorry to say, Malaysia politik badut, awak kena jadi badut bro.
Dr. Maszlee secara psikologinya sayaboleh katakan mempunyai mental ketahanan yang lemah.  Dah ler kena tembak kau diam sahaja dan mental ketahanan kau untuk  sedut cacian masyarakat dan rakan sekerja pun kau tak tahan maka anda tak layak jadi Menteri ataumasuki kancah politik Malaysia. Cuba lihat Najib, selamba jer dia. Masukkeluar mahkamah dah macam rumah kedua tapi selamba jer macam tak bersalah. Malah siap buat motto Bossku lagi. Inilah rupa pemimpin hauta yang Dr. Maszleekena jadi!!!
Saya rasa tindakan Dr.Maszlee meletak jawatankena pada masanya. Saya kurang pasti samadabeliau diarahkan atau secara sukarelatapi inilah tindakan yang terbaik. Dr. Maszlee tiada bakatmenjadi ahli politik Malaysia. Ya, beliaumempunyai idea yang baik tapi jika hanya idea tapi tidak pandai memanipulasikan idea serta mempertahankan idea maka dalam istilahpolitik anda menjadi kambing hitamatau diperkudakan. Saya faham niat dia baik dan saya tahudia antara Menteri yang betul-betul jujur mahukanperubahan dalam integrity Pendidikan tetapi malangnya beliau kurang ilmu sebagai ahlipolitik Malaysia.
 


Untuk masyarakatMelayu yang membuat memorandum mempertahan Dr. Maszlee cukuplah. Masa beliau buatkasut hitam, kau juga yang melalak marah kat dia. Kata dia tiadawawasan sebagai Menteri Pendidikan dan macam-macam. Yang tembak dia pasang papan iklan pun orang melayu gakbukannya bangsa lain.
Bila Dr. Maszleeletak jawatan tiba-tiba berduyun-duyun orang memuji bekas Menteri Pendidikan kita sebagai Menteri yang berwawasan dan pelbagai pujianmelampau. Inilah orang Melayu kita, Kenapasebelum ini aku tak pernah dengar ada pujian melampau kepada Dr. Maszlee. Enough is enough, beliau telah meletak jawatan dan life must  go on.
Kita berdoa agar PM kita Tun Mahathir akan memilihcalon Menteri Pendidikan yang baik dan berwawasan tinggi.
Dengar khabar Menteri Pembangunan Usahawan Datuk Seri Mohd Redzuan Yusof iaitu Menteri kereta terbang pun nak letakjawatan. Sekarang ini kemain kau orang kutuk dia. Lepas dia letak jawatan buatlah memorandum dan kasi pujian melampaukat dia…hahahahahaha. Jangan terperanjat, satu hari nanti kereta terbang ciptaan Malaysia akan menjadi kenyataan. Baca sejarah, orang-orang hebat dahulu sering di kutuk sebab manusia sekeliling tidakmampu mencapai imaginasi mereka. Tapiakhirnya nama mereka terpahat dalamsejarah manusia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://hanifidrus.blogspot.com/2020/01/dr-maszlee-patut-letak-jawatan-menteri_5.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dr Mahathir Letak Jawatan Perdana Menteri

Dr Mahathir Letak Jawatan Perdana Menteri

papar berkaitan - pada 24/2/2020 - jumlah : 408 hits
SHAH ALAM Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dilaporkan baru menyerahkan surat peletakan jawatan kepada Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah sebentar tadi Peletakan jawatan ini dipercayai berkait...
Sah Mahathir Letak Jawatan Sebagai Perdana Menteri Bersatu Juga Keluar Dari Pakatan Harapan

Sah Mahathir Letak Jawatan Sebagai Perdana Menteri Bersatu Juga Keluar Dari Pakatan Harapan

papar berkaitan - pada 24/2/2020 - jumlah : 396 hits
Ahli Parlimen Langkawi Tun Dr Mahathir Mohamad disahkan telah meletak jawatan sebagai Perdana Menteri dan surat peletakan jawatan itu telah dihantar ke Istana Negara pada jam 1 tengah hari tadi Tun Dr Mahathir bin Mohamad telah menghantar s...
Tun Mahathir Letak Jawatan Perdana Menteri Malaysia

Tun Mahathir Letak Jawatan Perdana Menteri Malaysia

papar berkaitan - pada 24/2/2020 - jumlah : 566 hits
Pejabat Perdana Menteri mengesahkan Tun Mahathir Mohamad telah menghantar surat peletakan jawatan sebagai perdana menteri yang telah dihantar kepada Yang di Pertuan Agong pada jam 1 tengahari kata pejabatnya dalam satu kenyataan media Sebel...
Maszlee Mahu Peguam Negara Letak Jawatan

Maszlee Mahu Peguam Negara Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 23/2/2020 - jumlah : 353 hits
MaszleeSHAH ALAM Ahli Parlimen Simpang Renggam Dr Maszlee Malik meminta Tan Sri Tommy Thomas untuk kembali mematuhi dasar kerajaan dan mengutamakan keselamatan negara atau melepaskan terus jawatan sebagai Peguam Negara Jelas beliau kegagala...
Kes Ltte Patuh Arahan Kerajaan Atau Letak Jawatan Peguam Negara Maszlee Beritahu Tommy Thomas

Kes Ltte Patuh Arahan Kerajaan Atau Letak Jawatan Peguam Negara Maszlee Beritahu Tommy Thomas

papar berkaitan - pada 23/2/2020 - jumlah : 402 hits
Ahli Parlimen Simpang Renggam Maszlee Malik memberi kata dua kepada Peguam Negara Tommy Thomas berikutan tindakannya memberhentikan pertuduhan terhadap 12 individu dikaitkan dengan kumpulan militan Harimau Pembebasan Tamil Eelam Maszlee ber...
Selepas Dr M Serah Surat Letak Jawatan Bekas Hakim Jelas Apa Bakal Menyusul

Selepas Dr M Serah Surat Letak Jawatan Bekas Hakim Jelas Apa Bakal Menyusul

papar berkaitan - pada 24/2/2020 - jumlah : 271 hits
February 24 2020 4 00 PMDr Mahathir Mohamad bersama ahli Kabinet KUALA LUMPUR Agong harus melantik seorang perdana menteri dalam kalangan ahli Dewan Rakyat seperti yang ditetapkan Perlembagaan kata hakim bersara Gopal Sri Ram hari ini beber...
Dap Amanah Mati Kutu Konco Anwar Bisu Ini Kesan Bila Mahathir Letak Jawatan

Dap Amanah Mati Kutu Konco Anwar Bisu Ini Kesan Bila Mahathir Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 24/2/2020 - jumlah : 293 hits
Majlis presiden Pakatan Harapan akan mengadakan mesyuarat tergempar malam ini dengan DAP berikrar untuk mencalonkan Dr Mahathir Mohamad semula untuk terus menjadi perdana menteri Dalam satu kenyataan hari ini selepas mempengerusikan mesyuar...
Tun M Letak Jawatan Pengerusi Ppbm

Tun M Letak Jawatan Pengerusi Ppbm

papar berkaitan - pada 24/2/2020 - jumlah : 357 hits
TERKINI Tun Dr Mahathir Mohamad menghantar surat peletakan jawatan sebagai Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia hari ini Selepas pengumuman meletak jawatan Perdana Menteri tengah hari tadi Tun Dr Mahathir Mohamad turut melepaskan kedudu...
Pm Letak Jawatan Rentetan Peristiwa Setakat Ini

Pm Letak Jawatan Rentetan Peristiwa Setakat Ini

papar berkaitan - pada 25/2/2020 - jumlah : 340 hits
Dalam pada itu barisan pimpinan tertinggi PKR turut dijangka akan mengadakan sidang petang ini bagi menjelaskan keadaan terkini parti komponen PH itu Gambar failPeletakan jawatan Tun M Apa yang anda perlu tahu setakat ini KUALA LUMPUR Tun D...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Optimizing Your Twitter Feed Strategies For Positive Content Filtering

There Is An Awakening

Rm232mil Road Project Awarded To Nepturis Witness Tells Wan Saiful Trial

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Masih Beraya

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Continuous Learning

Maksud Gaji Bersih Gaji Kasar Gaji Pokok Perbezaannya

Pengumuman Gaji Penjawat Awam Naik 15 Peratus Dan Cara Kira Kenaikan Gaji Baharu Penjawat Awam

Hati Bersih Hidup Bahagia

Ai Team Talent Sementara Batch 3

Glamping With The Stars