Dr M Hadir Kongres Maruah Melayu Kerana Ancaman Munafik



Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad bakal menyampaikan "amanat terakhir" dalam Kongres Maruah Melayu pada bulan hadapan di tengah-tengah ancaman golongan "munafik" yang menyebarkan fitnah dan provokasi untuk mengancam perpaduan negara, kata Anggota Majlis Tertinggi Bersatu Dr Muhammad Faiz Na'aman.

"Tohmahan demi tohmahan dilontarkan kepada Dr Mahathir yang terus menggagahkan diri rajin bekerja demi rakyat dan negara.

"Tatkala pihak antarabangsa terutama dunia Islam mengkagumi kepimpinan beliau, namun masih ada Melayu-Melayu munafik yang melemparkan fitnah serta cercaan terhadapnya demi mencapai suapan dalam politik.

"Inilah wajah sebenar politik Malaysia pada hari ini. Kita berada suatu titik yang akan menentukan hala tuju negara sama ada ke arah kehancuran perpaduan rakyat atau ke arah kemajuan yang patut dinikmati bersama.

"Bila-bila masa saja pertumpahan darah boleh terjadi akibat penyebaran fitnah, provokasi serta hasutan di media-media sosial oleh pihak yang tidak bertanggungjawab," katanya dalam suatu kenyataan hari ini.

Kata Muhammad Faiz (gambar, bawah) atas sebab inilah Dr Mahathir akan menyampaikan pesanannya kepada masyarakat Melayu.
"Maka menyedari keutuhan perpaduan nasional kian terancam, Perdana Menteri Malaysia ketujuh Dr Mahathir telah menyeru agar semua warganegara Malaysia yang bergelar Melayu dan Muslim di negara ini tanpa mengira ideologi politik, NGO, korporat atau orang perseorangan untuk turun beramai-ramai dengan ikhlas mengimarahkan Kongres Maruah Melayu 6hb Oktober nanti bagi mendengar amanat "terakhir" dari negarawan legenda kita tersebut," katanya lagi.

Muhammad Faiz berkata manakala perbezaan pendapat di kalangan masyarakat Melayu adalah suatu hal yang biasa tetapi terdapat pihak yang mencetuskan provokasi menggunakan isu-isu perkauman, kenegerian dan keagamaan.

"Lebih-lebih lagi jika pihak tersebut ialah pihak yang telah ditolak oleh majoriti rakyat dalam PRU lalu kerana korup, khianat terhadap amanah yang diberi dan membelakangkan undang-undang negara.

"Pihak tersebut sudah tentunya terdesak untuk berkuasa kembali setelah berdekad hidup kenyang sesama kroni dengan memperkudakan sentimen keMelayuan dan keIslaman di pentas politik.

"Walhal yang paling kenyang antara mereka adalah Jho Low yang merupakan rakan niaga kepercayaan 'Bossku' pujaan pentaksub parti keramat tersebut," jelasnya.
Menurutnya lagi, pihak berkenaan menyebarkan mesej Melayu dan Islam telah kehilangan kuasa, DAP yang memerintah negara serta PH telah mungkir janji.

Kata Faiz, pihak tersebut menggunakan nama "perpaduan ummah" sebagai perisai untuk melindungi para pemimpin yang sedang disiasat kerana rasuah dan jenayah lain.

"Pokoknya, golongan yang kalah dan kecewa itu kian lemas dalam menjuarai isu-isu secara rasional dan jujur hingga akhirnya mereka mengambil pendekatan yang emosional.

"Melayu dan Muslim sekali lagi terus cuba diperbodohkan oleh kelompok pejuang palsu yang mendabik dada kononnya merekalah yang mempertahankan Islam dan bumiputera selama ini, kononnya merekalah harapan Melayu Muslim di negara ini, tiada alternatif lain," katanya lagi.

Anggota MT Bersatu itu selanjutnya berkata Dr Mahathir akan menjelaskan cabaran-cabaran ini pada kongres tersebut.

Majlis ini anjuran Pusat Kecemerlangan Melayu Akademi Pengajian Melayu Universiti Malaya.

Kongres ini akan membincangkan isu-isu pendidikan, agama, budaya, politik dan ekonomi dari perspektif orang Melayu.

Majlis akan berlangsung pada 6 Oktober di Stadium Arena Axiata dengan kerjasama UTM, Universiti Putra Malaysia dan Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI).

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2019/09/dr-m-hadir-kongres-maruah-melayu-kerana.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dr Mahathir Dedah Dinasihat Supaya Tidak Hadir Kongres Maruah Melayu

Dr Mahathir Dedah Dinasihat Supaya Tidak Hadir Kongres Maruah Melayu

papar berkaitan - pada 6/10/2019 - jumlah : 420 hits
Tun Dr Mahathir Mohamad mendedahkan beliau telah dinasihati oleh beberapa orang supaya tidak hadir perjumpaan Kongres Maruah Melayu hari ini Sambil mengucapkan terima kasih kerana diberi peluang berucap di hadapan kumpulan orang Melayu perd...
Kongres Maruah Melayu 2019 Ini Tanah Aku

Kongres Maruah Melayu 2019 Ini Tanah Aku

papar berkaitan - pada 5/10/2019 - jumlah : 441 hits
Assalamualaikum Sempena yang bakal berlangsung esok hari di Stadium Malawati Shah Alam 6 10 2019 8 Pagi Anjuran bersama Apa yang aku nak kata disini apakah korunk rasa selepas PRU14 yang lalu Apakah Melayu mulia di negara sendiri Bagi aku M...
Kongres Maruah Melayu Satu Peringatan Elak Orang Melayu Meledak

Kongres Maruah Melayu Satu Peringatan Elak Orang Melayu Meledak

papar berkaitan - pada 5/10/2019 - jumlah : 346 hits
Ketua Eksekutif Sekreteriat Kongres Maruah Melayu Profesor Emeritus Datuk Dr Zainal Kling bercakap pada sidang media mengenai Kongres Maruah Melayu di Wisma BERNAMA Kuala Lumpur foto FAREEZ FADZIL SHAH ALAM Kongres Maruah Melayu anjuran emp...
Kongres Maruah Melayu Patutlah Pkr Tak Dijemput

Kongres Maruah Melayu Patutlah Pkr Tak Dijemput

papar berkaitan - pada 5/10/2019 - jumlah : 498 hits
Semalam Setiausaha Agung PKR Datuk Seri Saifuddin Nasution mengesahkan parti itu masih belum menerima sebarang jemputan ke Kongres Maruah Melayu yang akan diadakan di Stadium Malawati Ahad ini Saya pun tiada maklumat kalau pihak media dapat...
Penganjur Kongres Maruah Melayu Beri Alasan Tidak Munasabah

Penganjur Kongres Maruah Melayu Beri Alasan Tidak Munasabah

papar berkaitan - pada 6/10/2019 - jumlah : 402 hits
Sejak saya mengeluarkan kenyataan mempersoalkan kewajaran beberapa IPTA menganjurkan Kongres Maruah Melayu beberapa Naib Canselor terpanggil mengeluarkan pelbagai kenyataan mempertahankan tindakan mereka Penafian bahawa mereka bukan tunggan...
Masih Adakah Maruah Kongres Maruah Melayu Esok

Masih Adakah Maruah Kongres Maruah Melayu Esok

papar berkaitan - pada 6/10/2019 - jumlah : 412 hits
Esok akan berlangsung Kongres Maruah Melayu di Shah Alam yang akan dihadiri oleh Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad sebagai pemberi amanatnya Walaupun kongres tersebut dianjurkan oleh empat universiti tetapi dalang di belakang tabirnya ia...
Kongres Maruah Melayu 5 000 Penuhi Stadium Melawati

Kongres Maruah Melayu 5 000 Penuhi Stadium Melawati

papar berkaitan - pada 6/10/2019 - jumlah : 364 hits
SEBAHAGIAN peserta yang hadir pada Kongres Maruah Melayu di Stadium Melawati Shah Alam Selangor hari ini UTUSAN ONLINE SHAH ALAM 6 Okt Kongres Maruah Melayu yang berlangsung di Stadium Melawati Shah di sini hari ini dihadiri lebih 5 000 ora...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Effective Market Research On A Budget

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Don T Dim Your Dreams Let Integrity Electrical Illuminate Your Vision

Specialization And Excellence Headwater Health S Crna Focus

Ipr Lonjak Pendapatan Peniaga B40

Perintah Berkurung Untuk Kanak Kanak Bawah 13 Tahun

Wee Mca Not A Hypocrite

In Kuala Kubu Baharu Support From The Other Side A Distant Dream For Pn Ph