Doa Pengasih Ayat Al Quran




Jika anda ingin dikasihi, disayangi dan dicintai oleh kekasih, lelaki, perempuan, suami atau isteri, sebaiknya amalkan doa pengasih dari ayat-ayat Al-Quran yang telah terbukti paling berkesan dan sangat mujarab walau dalam jarak jauh atau pun dekat.

Biasanya ayat pengasih yang paling kuat atau yang paling power adalah surah Yusuf yang boleh dianggap sebagai raja ilmu pengasih. Walau bagaimanapun, masih banyak ayat dan doa pengasih ayat Al-Quran yang boleh kita amalkan.

Jika anda inginkan seseorang itu menyayangi atau mencintai anda sepenuh hati, amalkan doa pengasih dan jauhi dari menggunakan minyak pengasih, minyak cenuai, minyak buluh perindu atau apa saja benda yang boleh menjadi syirik jika digunakan. Insya Allah, impian itu pasti tercapai sekiranya anda mengamalkannya.

Amalan sihir atau ilmu pengasih yang tidak menggunakan ayat Al-Quran adalah syirik serta berdosa besar. Janganlah anda mengamalkan syirik kerana itu semua akan membinasakan diri anda sendiri. Ilmu pengasih yang mujarab dan terbaik adalah ayat suci Al-Quran dan salah satu daripadanya doa pengasih Nabi Yusuf.

Doa Pengasih Jarak Jauh


Surah Al-Ghafir Ayat 60

Sebelum anda berdoa dengan menggunakan doa pengasih atau sebarang ayat pengasih lain yang diambil daripada Al-Quran, adalah sebaiknya anda mengamalkan bacaan ayat daripada surah Al-Ghafir ayat 60 ini terlebih dahulu.

Apa yang penting anda wajib tahu adab-adab berdoa serta disusuli dengan selawat kepada Rasulullah SAW dan bacalah apa saja doa-doa yang memuji-muji Allah Taala kemudiannya berdoalah dengan doa-doa pengasih yang dikongsikan.




Surah Al-Isra' Ayat 82

Selain surah Al-Ghafir ayat 60, anda juga boleh mengamalkan bacaan ayat daripada surah Al-Isra' ayat 82. Bacalah ayat ini selepas surah Al-Ghafir seterusnya boleh membaca doa-doa pengasih tersebut yang dikongsikan di bawah.




Surah Yusuf Ayat 4

Surah Yusuf Ayat 4 ini bukan saja digunakan sebagai doa pengasih malahan khasiat dan kelebihan surah ini sangat banyak. Antaranya akan disayangi dan dicintai oleh sesiapa saja, wajah akan berseri-seri serta muka akan sentiasa manis dipandang orang.

Cara untuk mengamalkan doa ini adalah dengan sentiasa membaca surah Yusuf ayat 4 ini setiap kali selepas solat atau untuk kesan yang lebih cepat dibacakan di hadapan kekasih, suami atau isteri dan sesiapa saja yang anda mahu disukai.

Anda tidak perlu membaca dengan nada yang kuat, cukuplah sekada membaca doa pengasih ini di dalam hati dan setelah selesai membacanya, dihembuskan secara perlahan-lahan ke arah wajahnya. Insya Allah, anda akan disayangi sesiapa saja termasuk majikan tempat bekerja dan sebagainya.




Surah Yusuf Ayat 4 Rumi

Idz Qaala Yuusufu Li Abiihi Yaa Abati Inni Ra Aitu Ahada’ Asyara Kaukabauw Wasy Syamsa Wai Qamara Ra aituhum Lii Sajidin.

Surah Yassin Ayat 36

Kelebihan surah Yassin ayat 36 ini juga sangat mustajab untuk mereka yang ingin dicintai orang lain dan juga boleh digunakan untuk dipertemukan jodoh dengan cepat. Surah ini menerang bagaimana kehidupan atau kejadian di dunia ini dijadikan berpasang-pasangan.

Walau bagaimanapun, ayat pengasih ini amat sesuai diamalkan oleh mereka yang belum berkahwin seperti ditujukan kepada kekasih dan lelaki atau perempuan yang ingin anda dekati.

Cara untuk amalkan doa pengasih ini adalah dengan membaca ayat ini, seterusnya berdoa dan hembuskan dan sapu pada wajah setiap pagi sebelum keluar daripada rumah. Anda disarankan tidak meninggalkan ibadah lain jika ingin dimakbulkan Allah dengan cepat.




Surah Yassin Ayat 36 Rumi

Subhaanalladzii khalaqa lazwaaja kullahaa mimmaa tunbitul ardhu wamin anfusihim wamimmaa laa ya'lamuun.

Surah Al-Hujurat Ayat 13

Surah Al Hujurat juga mempunyai kelebihan yang tersendiri, ia bukan saja untuk kasih sayang malahan dapat mengelakkan daripada gangguan jin serta amat baik untu wanita yang sedang mengandung.

Amalkanlah surah ini dengan kerap, insya Allah hajat dan niat anda akan tercapai. Syaratnya, anda harus amalkan dan tidak mengabaikan solat lima waktu berserta ibadah-ibadah lain yang amat disukai Allah SWT.




Surah Al-Hujurat Ayat 13 Rumi

Yaa ayyuhaa alnnaasu innaa khalaqnaakum min dzakarin wauntsaa waja'alnaakum syu'uuban waqabaa-ila lita'aarafuu inna akramakum 'inda allaahi atqaakum inna allaaha 'aliimun khabiirun.

Baca : Doa Untuk Kebahagiaan Keluarga

Surah Ali-Imran Ayat 31

Surah Ali Imran ayat 31 ini juga adalah doa pengasih supaya kita akan dikasihi dan disayangi oleh sesiapa saja seperti suami, isteri, anak-anak, saudara mara, jiran-jiran, rakan-rakan, orang-orang bawahan, bos atau majikan dan sebagainya yang berkaitan.

Sesiapa yang mengamalkan Ayatul Mahabbah ini pasti akan dicintai dan dikasihi oleh pasangan, kaum kerabat, majikan dan sesiapa saja yang anda inginkan akan menyukai dan senang dengan diri anda jika diamalkan dengan betul.

Cara untuk mengamalkan surah Ali Imran ayat 31 ini adalah dengan membaca surah ini sebanyak yang boleh selepas selesai menunaikan solat lima waktu. Amalkanlah setiap hari, insya Allah, kasih sayang akan terus kukuh dan erat serta dicintai dan disayangi.




Surah Ali-Imran Ayat 31 Rumi

Qul in kuntum tuhibbunAllah fattabi'uni yuhbibkumulLah wa yaghfir lakum zunubakum waallahu ghafu-run rahiim.

Surah Ali-Imran Ayat 14

Surah Ali Imran ayat 14 ini perlu diamalkan sebanyak 10 kali setiap hari supaya sesiapa sahaja yang memandang anda akan jatuh kasih, suka atau sayang. Ia juga boleh digunakan untuk mencari jodoh agar dipercepat dengan segera.

Cara mengamalkan doa pengasih surah Ali Imran ayat 14 adalah dengan membaca sambil membayangkan wajah orang yang anda impikan dan tipukan di tapak tangan lalu sapukan ke muka anda. Insya Allah, berkat amalan ini orang tersebut akan jatuh kasih dan sayang.




Surah Ali-Imran Ayat 14 Rumi

Zuyyina linna sihubbush shahawa timinan nisa iwalbani nawalqana tiiril muqantaroti minazzahabi walfiddati walkhoi lilmusawwamati wal an a' miwal harth, zhalika mata ulhayatiddunya, wallahu indahu husnul maab.

Semoga perkongsian doa pengasih pengikat kasih sayang suami isteri, kekasih, majikan atau bos, anak-anak dan sebagainya ini akan membantu anda mencapai impian yang selama ini anda inginkan. Amalkanlah dengan ikhlas dan betul berserta solat lima waktu. Insya Allah. Semoga bermanfaat. - ilmualam.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ilmualam.com/2020/04/doa-pengasih-ayat-al-quran.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Doa Sebelum Dan Selepas Membaca Al Quran Rumi Jawi

Doa Sebelum Dan Selepas Membaca Al Quran Rumi Jawi

papar berkaitan - pada 11/4/2020 - jumlah : 6866 hits
Membaca Al Quran juga adalah ibadah yang amat baik walaupun dengan hanya membaca satu ayat sahaja tetapi sangat banyak kebaikannya malahan dilipatgandakan pahala jika kita membacanya dengan ikhlas dan khusyuk sepenuh hati Walau bagaimanapun...
Tiga Lagi Berita Palsu Termasuk Salah Tafsir Ayat Al Quran

Tiga Lagi Berita Palsu Termasuk Salah Tafsir Ayat Al Quran

papar berkaitan - pada 5/4/2020 - jumlah : 370 hits
KUALA LUMPUR Kementerian Komunikasi Multimedia Malaysia mendedahkan tiga lagi berita yang tular di media sosial sebagai palsu
Doa Dan Ayat Pelindung Diri Dari Gangguan Sihir Dan Syaitan

Doa Dan Ayat Pelindung Diri Dari Gangguan Sihir Dan Syaitan

papar berkaitan - pada 7/4/2020 - jumlah : 2404 hits
Pendinding diri atau pelindung diri adalah amalan untuk menghindari atau melindungi diri dan keluarga kita dari gangguan sihir syaitan iblis jin kejahatan manusia atau musuh makhluk halus dan sebagainya dengan menggunakan doa dan ayat ayat ...
Tular Ayat Al Quran Berkenaan Covid 19 Ini Jawapan Jabatan Mufti Perak

Tular Ayat Al Quran Berkenaan Covid 19 Ini Jawapan Jabatan Mufti Perak

papar berkaitan - pada 5/4/2020 - jumlah : 388 hits
Pentafsiran ayat al Quran yang dikatakan mempunyai maksud berkaitan wabak koronavirus sepertimana tular sejak dua hari lalu merupakan satu pendustaan dan pembohongan nyata terhadap ALLAH SWT Tular Ayat Al Quran Berkenaan Covid 19 Ini Jawapa...
Surat Al Baqarah Ayat 183 Arab Latin Arti Tafsir Dan Kandungan

Surat Al Baqarah Ayat 183 Arab Latin Arti Tafsir Dan Kandungan

papar berkaitan - pada 19/4/2020 - jumlah : 1119 hits
Surat Al Baqarah ayat 183 adalah ayat yang berisi perintah puasa Berikut ini arti tafsir dan kandungan maknanya Surat Al Baqarah termasuk madaniyah Ia turun di Madinah Surat terpanjang dalam Al Quran ini mengatur manhaj dan undang undang ke...
Siti Nurhaliza Sokong Projek Pelangi Rumah Pengasih Warga Prihatin Sumbang 500 Ppe Untuk Ijn Pdn

Siti Nurhaliza Sokong Projek Pelangi Rumah Pengasih Warga Prihatin Sumbang 500 Ppe Untuk Ijn Pdn

papar berkaitan - pada 17/4/2020 - jumlah : 413 hits
Sejak Malaysia dilanda penularan wabak pandemik COVID 19 telah ramai yang tampil untuk memberikan sumbangan kepada petugas barisan hadapan atau frontliners Penyanyi nombor satu negara Datuk Seri Siti Nurhaliza Tarudin turut mengambil inisia...
Bbc Kumandangkan Adzan Dan Ayat Suci Al Qur An Selama Wabah Corona

Bbc Kumandangkan Adzan Dan Ayat Suci Al Qur An Selama Wabah Corona

papar berkaitan - pada 19/4/2020 - jumlah : 280 hits
Kabar menghebohkan datang untuk umat muslim di seluruh dunia menjelang bulan suci Ramadhan Pada Jumat BBC untuk pertama kalinya menyiarkan adzan ayat suci Al Qur an dan ceramah Islam Global Village Space melaporkan Untuk pertama kalinya BBC...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Wee Barking Up The Wrong Tree

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Moira World Tour 2024 Malaysia Dipilih Sebagai Lokasi Pertama

Pengertian Pungli Contoh Dan Hukumannya

Lelaki Bunuh Bakar Saudara Sendiri

Filem Reversi

Pucuk Manis Khasiat Dan Kesan Sampingan

Arief Apa Salahku Chord