Siti Nurhaliza Sokong Projek Pelangi Rumah Pengasih Warga Prihatin Sumbang 500 Ppe Untuk Ijn Pdn


Sejak Malaysia dilanda penularan wabak pandemik COVID-19, telah ramai yang tampil untuk memberikan sumbangan kepada petugas barisan hadapan atau frontliners. Penyanyi nombor satu negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza Tarudin turut mengambil inisiatif membantu petugas barisan hadapan dengan menyumbangkan sebanyak 500 unit peralatan perlindungan diri (PPE) kepada Institut Jantung Negara (IJN) dan Pusat Darah Negara (PDN).

Siti Nurhaliza berkata, apa yang istimewa PPE yang disumbangkan beliau dan suaminya, Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa (atau lebih dikenali sebagai Datuk K) itu dijahit sendiri anak-anak yatim dan asnaf Rumah Pengasih Warga Prihatin (RPWP) di bawah Projek Pelangi.
“PPE ini hasil kerja keras dan kesungguhan anak yatim dan asnaf RPWP. Mereka sempat menyiapkan permintaan saya untuk 500 helai PPE dalam masa tak sampai seminggu.

“Alhamdulillah, semoga ALLAH SWT berikan kita semangat untuk terus berjuang dan membantu frontliner kita,” katanya yang mesra disapa sebagai Tok Ti menerusi laman Instagramnya, ctdk.
Rakaman video penyerahan sumbangan itu turut dikongsi Siti Nurhaliza dan Pengasas Bersama RPWP, Saiful Nang di media sosial hari ini.
Bercerita lanjut, Siti Nurhaliza berkata, ketika di IJN, beliau juga berkesempatan melihat sendiri kakitangan institut itu menjahit sendiri keperluan mereka seperti topeng muka dan tudung PPE.

“Saya pun jahit sendiri topeng muka saya untuk bawa pulang sebagai kenang-kenangan,” katanya.
Dalam pada itu, menurut pelantun lagu Anta Permana berkenaan, beliau bersama pasukannya melalui projek Dana Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) Siti Nurhaliza juga sedang berusaha untuk membantu lebih ramai rakyat Malaysia yang memerlukan pertolongan.
Sementara itu, Saiful berkata, Projek Pelangi menjadi bukti bagaimana rakyat Malaysia ketika ini bersatu hati untuk sama-sama memerangi dan menghentikan rantaian penularan pandemik Covid-19.
“Tanpa mengira fahaman politik, bangsa, sama ada seseorang itu terkenal atau tak terkenal, miskin ataupun kaya, semuanya sekali menyumbang dan memainkan peranan sebagai rakyat Malaysia untuk membantu frontliner kita.
“Sekarang kita telah selamat hantar PPE untuk IJN yang ditaja Datuk Siti dan Datuk K. Terima kasih atas keprihatinan memberikan sumbangan ini,” katanya.

Katanya, semua rakyat yang patuh arahan dengan kekal berada di rumah sepanjang tempoh PKP yang telah masuk tiga minggu sekarang juga boleh disifatkan sebagai frontliner negara.
Sebelum ini KKM ada menyatakan PPE untuk petugas barisan hadapan masih mencukupi walaupun ada peningkatan mendadak pengunaannya susulan wabak COVID-19.
Sumber: Sinar Harian & CTDK
 
The post Siti Nurhaliza Sokong Projek Pelangi Rumah Pengasih Warga Prihatin, Sumbang 500 PPE Untuk IJN & PDN appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/siti-nurhaliza-sokong-projek-pelangi-rumah-pengasih-warga-prihatin-sumbang-500-ppe-untuk-ijn-pdn/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
2 500 Kg Ikan Untuk Warga Seberang Takir

2 500 Kg Ikan Untuk Warga Seberang Takir

papar berkaitan - pada 22/4/2020 - jumlah : 224 hits
Oleh Hailmey MansorKUALA NERUS 22 April Sebanyak 2 500 kilogram ikan diagihkan kepada 19 Majlis Pengurusan Komuniti Kampung di Dewan Undangan Negeri Seberang Takir bagi meringankan beban penduduk sejak Perintah Kawalan Pergerakan dilaksanak...
5877 Ppim Sumbang Rm130 000 Bagi Projek Zero Hunger Dari Kutipan Tabung Perjuangan Ppim

5877 Ppim Sumbang Rm130 000 Bagi Projek Zero Hunger Dari Kutipan Tabung Perjuangan Ppim

papar berkaitan - pada 18/4/2020 - jumlah : 276 hits
Alhamdullilah PPIM telah berjaya menyerahkan sumbangan sebanyak RM130 000 dari kutipan Tabung Perjuangan PPIM yang diterima oleh para pengguna Kami di PPIM mengucapkan ribuan Terima Kasih kepada para pengguna yg telah memberi sokongan atas ...
Satroni Rumah Warga Di Karawang 3 Garong Gasak Uang Rp 15 Juta Dan Sekap Korban

Satroni Rumah Warga Di Karawang 3 Garong Gasak Uang Rp 15 Juta Dan Sekap Korban

papar berkaitan - pada 14/4/2020 - jumlah : 176 hits
Kasat Reskrim Polres Karawang AKP Bimantoro Kurniawan menjelaskan pelaku diringkus dalam 24 jam usai melakukan aksinya Salah satu dari ketiga perampok terpaksa ditembak di kaki lantaran berusaha melakukan perlawanan saat diringkus
Budak 9 Tahun Nekad Sumbang Duit Tabung Lepas Dengar Hospital Perlukan Sumbangan Ppe

Budak 9 Tahun Nekad Sumbang Duit Tabung Lepas Dengar Hospital Perlukan Sumbangan Ppe

papar berkaitan - pada 18/4/2020 - jumlah : 306 hits
Seorang kanak kanak di Indonesia Moch Hafidh 9 tahun menggadaikan wang simpanannya demi membantu barisan hadapan yang bertungkus lumus memerangi Covid 19 Melalui posting Dayeuhkolot News di Instagram Hafidh dikatakan meminta ibunya untuk di...
Isteri Mb Bantu Sumbang Tenaga Jahit Ppe

Isteri Mb Bantu Sumbang Tenaga Jahit Ppe

papar berkaitan - pada 23/4/2020 - jumlah : 369 hits
Isteri Menteri Besar Terengganu Toh Puan Seri Tuan Faezah Tuan Abd Rahman menyiapkan PPE di kediamannya Foto ihsan Toh Puan Seri Tuan Faezah Tuan Abd Rahman KUALA TERENGGANU Berstatus isteri kepada Menteri Besar tidak menghalang Toh Puan Se...
Wanita Oku Sumbang Tenaga Kepada Frontliner Jahit Ppe Guna Kaki

Wanita Oku Sumbang Tenaga Kepada Frontliner Jahit Ppe Guna Kaki

papar berkaitan - pada 15/4/2020 - jumlah : 396 hits
BAGAN DATUK Walaupun dilahirkan tanpa kedua dua tangan orang kurang upaya ini turut menyumbang tenaga dengan menjahit pakaian perlindungan diri Pembantu Tadbir di Kolej Komuniti Teluk Intan Norfarrah Syahirah Shaari 32 tidak mahu melepaskan...
Warga Prihatin Bantu 100 Pekerja Asing Di Ampang

Warga Prihatin Bantu 100 Pekerja Asing Di Ampang

papar berkaitan - pada 3/4/2020 - jumlah : 209 hits
Sekumpulan warga prihatin telah mengumpul dana untuk membelikan barang keperluan kepada pekerja asing yang terjejas sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan dijalankan di kawasan sekitar Ampang Nur Atasha Azmi yang ikut terlibat bersama bapany...
Usahawan Ayam Tempatan Prihatin Edar 1000 Ayam Percuma Buat Kakitangan Serta Warga Kampung Di Pontian

Usahawan Ayam Tempatan Prihatin Edar 1000 Ayam Percuma Buat Kakitangan Serta Warga Kampung Di Pontian

papar berkaitan - pada 3/4/2020 - jumlah : 241 hits
Dalam mematuhi Perintah Kawalan Pergerakan rakyat dikehendaki duduk di rumah menyebabkan ramai yang tidak dapat keluar mencari rezeki dan menjana pendapatan bagi menampung keperluan harian keluarga Sebuah syarikat pembekal ayam tempatan dar...
Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Enhance Your Look With Special Occasion Makeup

Lirik Lagu Perih Jerih Masdo

Rumah Terbuka Anisya And The Geng

Security Status Not Satisfied

How Often Should You Clean Your Air Ducts A Guide For Laval Homeowners

Ugutan Klopp Punca Salah Berang