Dia Tak Mahu Perempuan Tu Terasa Hati Bila Dah Senang Dihalau Teman Lelaki Pilih Yang Ada Rupa


Jodoh pertemuan di tangan Tuhan. Sekuat mana sekalipun jika kita mencuba, andainya pasangan yang dicintai memilih orang lain, siapalah kita untuk mengubahnya. Mungkin selama ini dia bukanlah jodoh yang ditetapkan tetapi hanya ‘singgah’ untuk memberi pengajaran dalam kehidupan.
Seperti perkongsian oleh seorang wanita apabila kisah cinta yang diharapkan ke jinjang pelamin rupanya kecundang di tengah jalan. Dari lelaki yang dicintai pada awalnya tidak mempunyai apa-apa sehinggalah memiliki segalanya, dia satu-satunya wanita yang menerima seadanya dan menyokong dalam apa jua keadaan tanpa mengira status dan darjat.
Namun akhirnya bukan kesetiaan yang dibalas, tetapi menghancurkan hatinya dengan memilih wanita lain. Ikuti perkongsian seperti di bawah. Moga secebis kisah ini menjadi peringatan untuk kita agar menghargai pasangan yang sanggup bersusah-senang selama ini.
Agak panjang penulisan aku ni, aku nak meluah perasaan yang aku rasa sangat-sangat tak kuat untuk aku tanggung sendiri..
Aku seorang wanita yang berkerjaya, menetap di Johor Bahru.. aku punya perniagaan sendiri dan aku boleh dikatakan datang dari family yang sangat senang.. walaupun begitu aku tak pernah memilih soal jodoh atau pun berkawan.. aku selesa berkawan dengan siapa pun..
Dua tahun perkenalan Dua tahun lepas aku berkenalan dengan seorang lelaki yang berasal dari Perak. Jujur aku cakap dia seorang lelaki yang aku boleh katakan sangat-sangat naif tentang dunia luar.. hidupnya hanya bekerja untuk keluarga, menyara adik-adik dan ibunya. Sangat-sangat pemalu dan merendah diri..
Pertama kali jumpa dengan dia aku dibawa jumpa family dia dan dari situ juga ibu dia bercerita pasal dia yang sangat-sangat naif dengan dunia luar dan tak mudah nak bergaul dengan orang.. Aku juga wanita pertama yang dia bawa jumpa family dia..
Dari tak ada apa-apa hanya ada motor sampai berkereta Aku banyak bagi semangat dan sokongan untuk dia.. aku bawak dia jalan-jalan di JB dan teruja melihat air mukanya yang seperti anak kecil baru nak belajar sesuatu.. bayangkan naik lif, tengok movie, shopping itu semua benda baru bagi dia.. dia sangat-sangat menyayangi aku, dari dia tak ada apa-apa hanya ada motor.. aku bagi dorongan ambil lesen kereta dan akhirnya dia berjaya..
Walaupun dia datang dari keluarga yang bukan orang senang, segala apa yang aku minta dia buat dia tak pernah minta aku tanggung dia, ye dia seorang yang berduit sebab selama dia berkerja dia tak pernah kenal dunia luar jadi duit dia simpan dan hanya diguna untuk keperluan keluarga..
Sepanjang aku bercinta dengan dia alhamdullilah dia sangat-sangat pemurah dan tak pernah berkira.. setahun kami kenal banyak perubahan pada dia, dari tak ada apa-apa sampailah dah berkereta.. itu semua atas dorongan aku.. aku sangka panas sampai ke petang rupanya petir di siang hari..
Mula berubah Setahun lebih aku bahagia dibuai cinta awal bulan 7 tahun ni dia mula berubah..jarang call jarang text.. aku di JB tertanya-tanya kenapa dia berubah sampai tak endahkan aku langsung..
Nekad ke perak Dua minggu kami berselisih faham aku nekad ke Perak terus ke rumah keluarganya tanpa pengetahuan dia, sampai depan pintu rumahnya aku disambut dengan seorang perempuan yang manis raut wajahnya.. ye seorang perempuan kelantan yang aku tak pernah kenal..
”Awak tetap ibu anggap seperti anak sendiri” Satu jam aku dalam rumah dia aku belum nampak kelibat lelaki yang aku cari. .kereta motor semua ada di rumah.. hanya ibunya yang melayan aku ..dan selepas 1 jam juga ibunya kata pada aku “apa pun keputusan abang (dia anak sulung) nanti awak tetap ibu anggap seperti anak sendiri..
”Abang dah ada orang lain” Dari situ aku dah rasa ada yang tak kena.. akhirnya dia muncul dan bawa aku keluar, tangan aku digenggam erat, aku minta dia berterus terang.. “abang dah ada orang lain” ni perkataan yang sangat sakit untuk aku telan, perempuan yang dia baru kenal sebulan tu lah punca dia berubah sekelip mata, seolah tak pernah ada cerita antara kami..
Aku ikhlas terima dia dari tak ada apa-apa sampai ada segalanya Aku tak tanya kenapa dan apa sebab dia memilih perempuan tu dan kenapa tinggalkan aku.. aku cuma diam dan senyum walaupun air mata aku masa tu mengalir laju.. aku ikhlas terima dia dan ikhlas ubah dia dari seorang yang pendiam pemalu dan tak ada apa-apa sampailah ada segalanya, aku juga ikhlas terima perubahan hati dia..
9 jam perjalanan dari JB ke Perak diminta pulang 9 jam perjalanan aku dari JB ke Perak sendirian semata-mata mencari jawapan, dan hanya 3 jam je aku di rumahnya aku di minta untuk pulang ke JB oleh dia hanya kerana tak mahu perempuan tu terasa hati adanya aku di rumah tu..
Aku akur dan pulang dengan salam yang terakhir.. sepanjang perjalanan aku pulang ke JB aku menangis sepuasnya sambil memandu, sebab aku dah kata dalam hati masuk je JB aku tak nak ingat dah semua cerita aku dengan dia.. tapi aku gagal dan semalam aku dapat tahu dia akan bertunang 31 ogos ni dengan perempuan tu..
Hadir dengan seribu usaha tapi tewas dengan sesuatu dinamakan rupa Demi Allah aku tak kuat.. aku balik dari Perak bulan 7 hari tu sampailah nak habis bulan 8 ni aku demam on off, baik 2 3 hari aku demam semula, sungguh aku jatuh dan lemah bila terfikir dia.. hanya solat boleh buat aku tenang..
Aku hadir dengan seribu satu macam usaha tapi akhirnya aku tewas dengan sesuatu yang dinamakan rupa.. semoga aku kuat untuk bangun di hari mendatang, doakan aku kuat dalam setiap sujud kalian ..terima kasih.
Sumber : Luahan Orang Bujang


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://siakapkeli.my/2019/08/26/tak-kisah-sebelum-ni-ada-motor-je-tapi-bila-dah-senang-teman-lelaki-akhirnya-mahu-yang-ada-rupa/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Macam Best Bunyinya Tapi Makna Anak Syaitan Hati Hati Pilih Nama Anak Ikut Panduan Ini

Macam Best Bunyinya Tapi Makna Anak Syaitan Hati Hati Pilih Nama Anak Ikut Panduan Ini

papar berkaitan - pada 17/8/2019 - jumlah : 406 hits
Bila tahu jantina bayi dalam kandungan mama papa pun akan menyediakan senarai nama pilihan untuk bayi bakal lahir Sedap sekali bunyinya tapi adalah ia mempunyai maksud yang baik Nama diibaratkan doa yang akan diulang sebut boleh mempengaruh...
Rintihan Hati Seorang Perempuan Asli Papua Berdiri Diatas 74 Tahun Hut Nkri 17 Agustus 2019

Rintihan Hati Seorang Perempuan Asli Papua Berdiri Diatas 74 Tahun Hut Nkri 17 Agustus 2019

papar berkaitan - pada 18/8/2019 - jumlah : 464 hits
Rintihan hati seorang perempuan asli Papua berdiri diatas 74 tahun HUT NKRI 17 Agustus 2019Oleh Insos Papuan Tepat pada tanggal 17 Agustus 2019 yang lalu dimana NKRI sedang merayakan Hut Kemerdekaan Bangsa Indonesia diseluruh pelosok Indone...
Wiranto Banyak Yang Tidak Senang Negeri Ini Aman Dan Damai

Wiranto Banyak Yang Tidak Senang Negeri Ini Aman Dan Damai

papar berkaitan - pada 30/8/2019 - jumlah : 137 hits
Wiranto berharap masyarakat Papua dan di seluruh daerah lainnya tidak termakan berita bohong Sehingga situasi kondusif akan terus tercipta
Resepi Nugget Ayam Tempura Homemade Paling Senang Dan Sedap

Resepi Nugget Ayam Tempura Homemade Paling Senang Dan Sedap

papar berkaitan - pada 29/8/2019 - jumlah : 1325 hits
Hi semua Mikhail demam pulak malam ni Apa pun tak nak makan pagi tadi sebelum pi sekolah makan roti pun tak habis Selalunya makan habis je Tak sangka pulak tu petanda dia nak demam Balik sekolah ayahnya kata macam nak demam je budak ni Teng...
Senang Ibu Kota Pindah Ke Kalimantan Tantri Kotak Ingatkan Nasib Hutan Dan Hewan

Senang Ibu Kota Pindah Ke Kalimantan Tantri Kotak Ingatkan Nasib Hutan Dan Hewan

papar berkaitan - pada 28/8/2019 - jumlah : 246 hits
Meski masih pro dan kontra kabar tersebut banyak disambut positif Salah satunya disampaikan vokalis band kotak Tantri Syalindri Ichlasari atau yang lebih dikenal sebagai Tantri Kotak
Prestasi Barisan Menteri Kabinet Pm Puas Hati

Prestasi Barisan Menteri Kabinet Pm Puas Hati

papar berkaitan - pada 14/8/2019 - jumlah : 238 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Pengunjung Senang Ada Keran Air Siap Minum Di Museum Nasional

Pengunjung Senang Ada Keran Air Siap Minum Di Museum Nasional

papar berkaitan - pada 30/8/2019 - jumlah : 198 hits
Joko pria asal Klaten ini merasa terbantu adanya keran siap minum Dia sudah menggunakan tiga kali dengan wadah botol minuman yang selalu dia bawa Cika juga sering menggunakan air siap minum tersebut Dia menjelaskan fasilitas tersebut bisa m...
Ingat Senang Ke Kalau Perang Saudara

Ingat Senang Ke Kalau Perang Saudara

papar berkaitan - pada 30/8/2019 - jumlah : 299 hits
Ingat senang ke kalau perang saudara Oleh August 30 2019Oleh Ameir Hassan CATATAN BUAT SEMUA KASI ADA AKAL SIKIT Sudah lama aku ikuti prasangka yang berkisar bila bercakap tentang kaum Isu agama dan keceluparan melampau yang tidak sepatutny...
Anak Derhaka Ada Hati Nak Jadi Kaya

Anak Derhaka Ada Hati Nak Jadi Kaya

papar berkaitan - pada 13/8/2019 - jumlah : 478 hits
Serilady MENU ANAK DERHAKA ADA HATI NAK JADI KAYA by Puan Ju atau lebih selesa dipanggil Ummy Ju 39 tahun Aku membesar dgn melihat kesengsaraan kepayahan ketabahan serta kesabaran hidup ummi dlm mencari rezeki membesarkan kami adik beradik ...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Berebut Kasih

Reaching Out



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Makanan Perlis Paling Popular

Tafsir Mimpi Gajah

Panduan Produk Kesihatan

Grab Nanyang Siang Pau 27 04 2024

Selamat Hari Gawai Maksud Dan Contoh Ucapan

Piala Thomas 2024 Senarai Pemain Malaysia Jadual Live