Day Trip Hatyai Part 2 Ke Mana Lagi Tu


Sambung lagi entry Day Trip Hatyai. Tak habis-habis lagi story sebab busy bebenor lah pun..hehe..Masa kat Hatyai kitaorang ambil day trip. Bawah ni antara tempat yang kitaorang lawat dalam day trip, hat sebelum boleh baca kat > SINI > .
Lawatan ke tempat-tempat ni yang mana berbayar untuk masuk, kena bayar sendiri. Tak masuk dalam pakej. Contoh macam ke tempat gajah, untuk masuk ada bayaran lain. Kat sini kitaorang tak masuk sampai ke dalam. Cuma jalan-jalan kat bahagian luar je sebab banyak spot ootd. Kalau nak naik gajah atau nak bagi makan, orang ramaiii. Tak lalu lah nak beratur panjang-panjang. Jadi jalan-jalan ambil gambar sambil makan aiskrim kat bahagian luar camp gajah ni..hehe..

Bergambor saja kat bahagian luar camp gajah ni..Banyak port instagrammable..hehe
Habis lawatan ke tempat gajah ni, driver bawa kitaorang pit stop kat Cafe Amazon..Apa tu Cafe Amazon?Ala-ala Starbuck tapi harga marhain atau mesra poket..hehe..Wajib singgah sini bila ke Hatyai.


Elok masa ke sini, kitaorang memang dah kepanasan / kehausan masa kat camp gajah sebelum tu..Jadi pekena air kat Cafe Amazon ala-ala starbuck ni...Harga mesra poket sangat..K.fiezz ambil air coklat..Mr hubby tak ingat air apa tapi rasanya air kopi..


Ke Bung Sem Muslim Food untuk makan tenghari..Kedai makan ni area Pantai Samila yang glamour tu..Jenis open air..Panas sikit..Masa ni ramai orang sebab memang dah time lunch...Kitaorang order set nasi & lauk-pauk..Gambor sis tak ambil sebab diaorang hantar satu per satu..Sampai je, terus ngap sebab dah kelaparan..hehe.


Ni kat Masjid Songkhla Centre ala-ala TajMahal gitu..Romantikkk..Mula-mula sampai kat area sini, pelik apa hal lah driver bawa kitaorang sampai ke hujung ni. Rupanya untuk ambil gambor penuh macam atas ni. Nampak lah gambor penuh masjidnya.


Abang & adik..Tu van yang jadi pengangkutan kitaorang selama 3 hari 2 malam kat sini.



Kita ke Asean Night Market Hatyai pula..Ada apa kat sini..Bangunan 2 tingkat..Tingkat bawah segala jenis jualan baju, cenderahati & tingkat 2 food court. Mula-mula kitaorang jalan kat tingkat bawah tapi mr hubby dah penat so naik lepak kat tingkat 2 sambil menjamu selera apa yang ada...dan juga menapau makan malam sekali sebab dah kepenatan nak keluar semula..Sis & mr hubby je.. yang lain, diaorang keluar balik jalan-jalan kat pasar malam Lee Garden.


Antara kedai makan yang ada kat tingkat 2..Menarik tengok menu-menu dia..


Sis & mr hubby minum petang..


Banana pancake & teh ais..Pancake tu kurus betul..haha..Teh ais dia sis lupa sedap ke idak..Tue lah lambat sangat update entry, dah lupa rasa makanan dia macamana..Kalau korang ke sini, try lah sendiri..hehe..


Ni kat bahagian luar depan Asean Night Market..Tu yang pegang ular, adik ipor & anak buah..Ada persembahan  & mini petting zoo rupanya..Diaorang masa ni kat bawah & bahagian luar..Sis, mr hubby, adik ipar & wife kat tingkat atas tengah menjamu selera..Kitaorang terpisah sekejap..

BEST TAK DAY TRIP?Overall day trip ni best & agak  memenatkan sikit walaupun turun naik van je..haha..Dasar dah tua..Gitu lah..haha.

So ni antara tempat-tempat yang kitaorang ikut dalam lawatan day trip di Hatyai...Ada antara tempat-tempat lawatan dalam day trip ni k.fiezz tak masuk sebab berbayor jadi tak boleh lah nak kongsi kat dalam entry ni..haha..Dasar kedekut kan..hehe...Satu tempat je yang k.fiezz tak masuk..Adik ipar & wife dia je yang masuk kat tempat tu. Cantik katanya..K.fiezz ada tengok juga gambar diaorang dalam tu..Cantik ko...Padan muka siapa suruh kedekut kan..haha..

Apapun day trip ni berbaloi...Penat tu biasa lah..Nama pun cuti-cuti..Mesti lah penat kan tapi berbaloi sebab sesekali release tension..
So habis story day trip Hatyai ni..Next entry sis shopping kat 7e sini..hehe..Masuk kat Thailand, nampak 7e wajib singgah..Seronok..Macam-macam ada...Rambang mata menyopping kat 7e Thailand..hehe.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.fiezasani.xyz/2023/10/Day-Trip-Hatyai-Part-2-Ke-Mana-Lagi-Tu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mana Hati Berperikemanusiaan Mawar Rashid Menangis Tersedu Sedu Di Instagram Terkenang Nasib Sedara Palestin

Mana Hati Berperikemanusiaan Mawar Rashid Menangis Tersedu Sedu Di Instagram Terkenang Nasib Sedara Palestin

papar berkaitan - pada 28/10/2023 - jumlah : 132 hits
Baru baru ini pelakon sensasi Mawar Rashid memuat naik video pendek di Instagram story yang menunjukkan dirinya sedang menangis teresak esak memikirkan kekejaman yang dilakukan kepada rakyat di Palestin Sebelum itu Mawar sering berkongsi da...
Kelantan Macam Mana Nak Lawan Israel Solat Sunat Dua Rakaat Pun Lari

Kelantan Macam Mana Nak Lawan Israel Solat Sunat Dua Rakaat Pun Lari

papar berkaitan - pada 29/10/2023 - jumlah : 119 hits
KOSMO Tangkap layar klip video seorang imam menegur jemaah di Masjid Muhammadi Kota Bharu PETALING JAYA Satu klip video yang dipercayai dirakam di sebuah masjid di Kelantan mendapat perhatian ramai apabila teguran imamnya menjentik hati jem...
Ke Mana Hilangnya Nenek Ku Hjh Fatimah

Ke Mana Hilangnya Nenek Ku Hjh Fatimah

papar berkaitan - pada 26/10/2023 - jumlah : 196 hits
Kisah ini berlaku pada tahun 2000 disaat I berusia 8 tahun Nenek i Fatimah tetiba hilang tidak dijumpai sehingga ke hari ini Kisah ini pada masa tu sangat tergempar ramai wartawan dr pelbagai pelusuk dunia datang ke Kampung Pangkalan Minyak...
Lebai Pas Pi Mana Masa Ni

Lebai Pas Pi Mana Masa Ni

papar berkaitan - pada 26/10/2023 - jumlah : 149 hits
Ahmad Shahril Masa mezah jadi menteri KDN dan lakukan perkara yang sama ke mana agaknya menghilang ustaz Pas ni
Mana Boleh Berkawan Aihhh

Mana Boleh Berkawan Aihhh

papar berkaitan - pada 1/11/2023 - jumlah : 74 hits
Ibrahim Mat Isa Depa di peghelih duk pulun nafikan konon tak dak apa Mai orang tua ni dia tuang racun tikuih teruih Matilanakkk
Cara Mohon Kerja 4fingers Yang Menawarkan 6 Jawatan Full Time Dan Part Time

Cara Mohon Kerja 4fingers Yang Menawarkan 6 Jawatan Full Time Dan Part Time

papar berkaitan - pada 19/10/2023 - jumlah : 98 hits
Cara Mohon Kerja 4fingers yang Menawarkan 6 Jawatan Full Time dan Part Time 37 Dalam dunia makanan segera yang penuh dengan inovasi dan cita rasa yang menggoda 4Fingers muncul sebagai pelopor dalam industri ini dengan identiti dan konsep ya...
Transit Aliran Automatik Di Putrajaya Percuma Selama Tiga Bulan

Rumah Terbuka Wld Raya 2024

Pramugari Malaysia Airlines Meninggal Dunia Tak Sempat Pulang Ke Tanah Air

Apa Itu Wang What Is Money

Doubletree By Hilton Presents Signatures Across The State A Makan Kitchen Showcase

Beyond Lettuce Wraps Unleash The Power Of Low Carb Bread

Dapsy Open Up Uitm S Cardiothoracic Surgery Post Grad To Non Bumi To Prepare For Ageing Population Challenges

Buasir Otak Tv Telefon Apa Kuat Mencarut Be Like



10 Fakta Biodata MK K Clique Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Gandingan Erysha Emyra Yang Beristerikan Siti Hajaar Syeikh Nordin

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria


Benarkah Orang Yang Syahid Tidak Merasakan Sakit Mati

Sama Nama Kitabnya Beda Ulama Penulisnya

Definisi Umur Warga Emas

Pangkat Tentera Darat Malaysia Lencana

Sebutkan Satu Ayat Tentang Rahasia Yahudi By Dr Hm Rakib S H M Ag

Ai Team Subscribers Mei 21 2024