Day 2 Bercuti Berjaya Resort Pulau Tioman Snorkeling Makan Makan Indoor Games Dan Layan Sunset Tepi Pantai

DAY 2 BERCUTI DI BERJAYA RESORT PULAU TIOMAN SNORKELING, MAKAN-MAKAN, INDOOR GAMES DAN LAYAN SUNSET TEPI PANTAI - Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. Ajommm kita sambung balik kisah percutian kami di Pulau Tioman Berjaya Resort Pulau Tioman selama 3 hari 2 malam. Untuk cerita tentang percutian kami pada hari pertama, korang boleh baca di SINI ye ! Bagi yang ada ikuti mummy di Facebook dan Instagram mummy ...korang pasti dah dapat melihat gambar teaser terlebih dahulu.

Oleh kerana aktiviti seperti menunggang ATV, berkelah, mandi di swimming pool Tioman Berjaya Resort telah kami lakukan pada hari pertama. Aktiviti selebihnya pula, kami beraktiviti pada hari kedua.

DAY 2 : BERCUTI DI BERJAYA RESORT PULAU TIOMAN SNORKELING, MAKAN-MAKAN, INDOOR GAMES DAN LAYAN SUNSET TEPI PANTAI. Ye ada beberapa wish lists je kami nak kena perabihkan hari kedua ini di Tioman....sebelum pulang ke rumah pada hari ketiga. Huhuhu sekejap je masa berlalu, tak puas holidays layan vitamin sea !
Seperti biasa hari kedua ni, wajiblah siapkan diri di bilik mandi, siapkan anak-anak dan siapkan laki ops haha.
Kami memilih memakai baju putih semalam aje. Sebab dalam tu ada baju mandi sebenarnya (swimming suit). So, nak pergi breakfast takkan nak [akai swimming suit pulak kan hehe.
mummy memilih light food

bubur, tak nak bagi perut full sangat sebab nak naik bot

Ni lah, part paling best kalau bercuti ! Mummy dapat gantung kualiiii. Lepas tu, breakfast secara buffet di Berjaya Tioman ini, best ! Banyak pilihan tau. Anak-anak kami, memasing memilih dapat memilih makanan kegemaran mereka sendiri. Happy sangat depa !
SNORKELING DI PULAU RENGGIS TIOMAN !

Selesai breakfast di Matahari Restaurant Berjaya Tioman, kami terus ke lobi hotel untuk menunggu bas kecil yang akan membawa kami ke Sea Sports Berjaya Tioman. Di sini, kami akan naik jeti ke Pulau Renggis.
Fuh, nampak macam jauh aje kan Pulau Renggis Tioman tu? Padahal tak jaug dari Berjaya Tioman Resort je.

Daddy menyiapkan anak-anak
Dah ready for snorkeling
Jeti Berjaya Tioman , untuk naik bot ke Pulau Renggis Tioman

Dalam 10 minit macam tu je ke Pulau Renggis. Masa ini, waktu pagi air nak surut . So, arus agak kuat juga masa ni. Alhamdulillah mummy tak mabuk laut.
Dhia, daddy , Dzal turun sekejap je snorkeling. Budak-budak tu takut. Daddy pulak, badan dia macam tertarik (sakit) . So, kito rang tak berapa nak layan snorkeling.
Mummy macam biasa, jaga Daim. Kalau mummy turun memang Daim nangislah nak ikut nanti.

Pulau Renggis ini, di khaskan untuk snorkeling
Jernih air laut, tenang je melihat keindahannya

Layan ikan makan pulak.
Ni pun best juga hehe. Nampak macam-macam spesis ikan ada. Snorkeling dari bot je lah nampaknya hehehe

Habis snorkeling, sebelum bot nak bergerak. Macam biasalah, kita posing sat

Nampak pokok hijau tu? Tulah Pulau Renggis

Settle snorkeling, layan anak main pasir pulak. Seronok depa dapat green light main pasir hehehe. kalau kat rumah, jangan harap nak dapat main pasir ,kan ! Pakej snorkeling di Berjaya Tioman Resort ini tak mahal sangat dalam RM30 tak silap mummy. Sebab ianya di khaskan untuk tetamu yang menginap di Berjaya Tioman sahaja.
LUNCH DI MATAHARI RESTAURANT, BERJAYA TIOMAN

Selesai ber snorkeling, kami terus balik ke bilik hotel kami. Untuk mandi dan siapkan diri untuk makan tengah hari di Matahari Restaurant Berjaya Tioman Resort pulak.
Lunch kami di Matahari Restaurant Berjaya Tioman Resort adalah secara buffet.

Daim macam biasa, makan kek, pastry aje lah dia tu ha

Dhia ni, sejak sekolah pandai makan nasi dan bertambah kadang-kadang tu

Tak done habis makan, tidur dah si kenit ni hehe

Rehatkan diri sebentar di lobi, sebelum acara main indoor games

INDOOR GAMES DI BERJAYA TIOMAN !

Yeayyy dah sampai ke games room. Games room Berjaya Tioman Resort ini berada dalam Berjaya sahaja. Tak jauh dari lobi !
Daddy dan anak-anak main snooker

hat ini, tak main sebab anak-anak tak sampai

Daim dah bangun, sibuk nak main jugak hehe
daddy main video games dengan Dzal, tentunya daddy lah menang kan

Token ada banyak lagi, sambung lagi main snooker. Entah berapa round ntah hehehe. Belasah je lah

LAYAN SUNSET DI BERJAYA TIOMAN RESORT

Sebelah petang pula, kids ajak tengok sunset. Ye lah, dah menghampiri last day kan. Wajib lah layan sunset di tepi resort kami !
Semalamnya dah layan sunset ketika naik ATV.
Dhia dan Dzal seronok berlari di tepian pantai, pantai BERJAYA Tioman Resort ini gak tenang dan tak crowded. So, tak risau sangat anak main di tepian pantai !

Cuma kami tak mandi je laut petang tu. Hampir ke Maghrib kan. Tak elok sangat dah time gitu. Mummy pun limitkan masa , hanya boleh nikmati sunset sebelum 7.15 petang sahaja.

Allahu cantiknya, keindahan Allah ciptakan

DINNER DI MATAHARI RESTAURANT BERJAYA TIOMAN RESORT

Sebelah malam, bertemakan hitam kuning, kami dinner di Matahari Restaurant sahaja

Makan secara buffet juga

Oleh kerana jatuh pada hari TAHUN BARU CINA, ada yee sang, kuih tart, mazola hotel sediakan. Perghhh ! Terasa seperti berya di perantauan pulak hahaha

Selesai day 2 kami, esok harinya merupakan hari ketiga. Hari terakhir kami di BERJAYA Tioman Resort. Sobssssss...
ITINERARY KAMI DAY 2 : BERCUTI BERJAYA RESORT PULAU TIOMAN
9 .00 am : Breakfast10.30 am: Ke Sea Sports11.30 am : Snorkeling1 pm : Selesai naik jeti1.15 pm : balik bilik2 pm : lunch3.30 pm : Main games (indoor)4.30 pm : balik bilik dan berehat6.30 pm : Nikmati sunset8.00 pm : Dinner

Atas ini, mummy rumuskan masa dan aktiviti kami . Mana nak nak ke Berjaya Tioman . Korang boleh ikut itenarary kami ni. Tapi, nak arrange masa sendiri pun boleh juga !

Pantai Pantai Di Pulau Tioman Jadi Destinasi Idaman Percutian

papar berkaitan - pada 4/3/2020 - jumlah : 556 hits
Pantai Pantai Di Pulau Tioman Jadi Destinasi Idaman Percutian Assalamualaikum dan hi kebiasaan pertengahan tahun masing masing dah merancang untuk bercuti kan macam zaza pun selalu bercuti ikut kakak je pada hujung tahun itu pun destinasi d...
Bolehkah Kita Makan Buah Buahan Yang Masak Di Tepi Jalan

papar berkaitan - pada 7/3/2020 - jumlah : 437 hits
Bolehkah Kita Makan Buah Buahan Yang Masak Di Tepi Jalan MELIHAT buah yang masak ranum di tepi jalan membuatkan sesiapa sahaja terliur Namun begitu untuk memetik dan mengambil buah itu begitu sahaja memang tidak boleh dilakukan Masakan tida...
Negara Kepulauan Yang Indah Maldives Konfirmasi 2 Kasus Corona Dua Pulau Resort Pun Ditutup

papar berkaitan - pada 9/3/2020 - jumlah : 203 hits
Bisa dibayangkan jatuhnya pariwisata Maldives jika resort resortnya yang indah sudah teridentifikasi korban virus Corona
Ikuti Perkongsian Pengalaman Bercuti Di Pulau Batam Dan Bintan Indonesia

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 523 hits
Kita kalau nak cari pemandangan pantai atau kolam yang cantik kita decide nak pergi Maldives Ya di sana pemandangan lautnya sangat cantik tapi sudah pastinya kos yang diperlukan sangat tinggi kan Tapi jangan risau sebenarnya ada je destinas...
5 Pantai Unik Yang Hanya Ada Di Pulau Nusakambangan Tak Kalah Indah

papar berkaitan - pada 20/2/2020 - jumlah : 309 hits
Siapa sangka Nusakambangan memiliki sederet pantai unik yang tak kalah indah dari pantai pantai lain di Indonesia
Redzuan Kalau Takut Ombak Jangan Berumah Di Tepi Pantai

papar berkaitan - pada 24/2/2020 - jumlah : 244 hits
Ketua PPBM Melaka itu menyifatkan tindakan Mas Ermieyati Samsudin bertanding jawatan ketua Bahagian PPBM Masjid Tanah dengannya ialah cubaan menidakkan kepimpinannya di bahagian itu Sikap Ketua Bahagian yang kebudak budakan ini memang patut...
77 Pelajar Dipaksa Makan Najis Oleh 2 Pelajar Senior

papar berkaitan - pada 27/2/2020 - jumlah : 292 hits
Seramai 77 pelajar di sebuah sekolah di Nusa Tenggara Timur Indonesia dipaksa makan najis oleh dua pelajar senior pada 19 Februari 2020 Menurut salah seorang mangsa sebelum kejadian itu berlaku dia bersama beberapa rakannya baru selesai mak...
Rafizi Perlekeh Agong Beri Makan Pada Media

papar berkaitan - pada 27/2/2020 - jumlah : 357 hits
Lepas lama menyepi tiba tiba muncul dengan kritikan agong kerana memberi fastfood kepada media Katanya fastfood boleh menyebabkan memory cepat lupa dan harap media tidak lupa melaporkan Diri sendiri pun nampak bukan dari mereka yang menjaga...
Doa Ayat Ayat Syifa Untuk Anak Sakit Alternatif Selain Makan Ubat

papar berkaitan - pada 27/2/2020 - jumlah : 1121 hits
Bila anak tak sihat selain dapatkan rawatan doktor ikhtiar melalui amalan bacaan ayat suci al Quran juga antara yang boleh membantu Kadang kita terlupa bahawa yang menyembuhkan adalah Allah Jika masih belum baik mintalah bersungguh sungguh ...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

Negara Paling Banyak Menang Tilawah Al Quran Peringkat Antarabangsa

Duit Syiling Peringatan 50 Tahun Lembaga Pertubuhan Peladang

Pulut Sambal

Plaza Premium Group Kembangkan Jenama Restoran Flight Club Di Terminal 1 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur