Christmas Buffet Fiesta Di Lexis Suites Penang Christmas Buffet 2018


Christmas Buffet Fiesta di Lexis Suites Penang|Seperti yang korang tahu, kita di Malaysia ni saban bulan ada sahaja perayaan yang diraikan. Mana tidaknya di Malaysia ni ada pelbagai kaum. Untungkan kita dapat menyambut pelbagai perayaan ini. Bila ada perayaan mestilah ada makanan. Fuh makanan pula macam-macam. Itulah indahnya Malaysia yang dikatakan syurga makanan.

Perayaan Krismas adalah salah satu perayaan yang disambut di Malaysia. Lexis Suites Penang tidak ketinggalan untuk sama-sama meraikan perayaan Krismas ini dengan menyediakan Christmas Buffet Fiesta iaitu Christmas Buffet Lunch dan Dinner.















Kali ini Executive Chef mereka, Chef Johno and pasukan meraka bertungkus lumus untuk menghidangkan buffet yang sangat menyelerakan dengan dibahagikan beberapa bahagian berbeza antaranya makanan sejuk, keju, sup, makanan laut, pasta, hidangan menu barat, hidangan panas dan hinggalah pencuci mulut untuk tetamu Lexis Suites Penang.










Memulakan menu buffet hors d'oeuvres dengan pelbagai hidangan seperti Smoke Salmon Platter, Cherry Tomato dan Mozzarella bersama Balsamic Reduction, Australia Potato Salad. Seterusnya pelbagai jenis salad seperti Chicago Turkey Salad ditambah dengan pelbagai jenis dressing yang akan menerbitkan keinginan untuk merasa lebih lagi. Untuk melegakan tekak, terdapat sup panas iaitu sup labu diiringi oleh roti bakar, gulungan dan mentega fesh.









Untuk hidangan utama, pengunjung akan dapat menikmati masakan klasik seperti Poached Sea Bass with fresh Drill and Saffron Butter Sauce, Deep Fried Cheese Ball, Baked Creamy Seafood Stew, Homemade Chicken Raulade bersama Creamy Pomegranate Sauce, Grilled Lamb Chop bersama Minths Jerry, Fragrant Prawns bersama Nutmeg Mayo Sauce, Grilled Spicy Chicken Sausage with BBQ Gravy, Mini Burgers bersama Salami dan banyak lagi. Selain itu, sesekali tetamu di Lexis juga boleh memanjakan diri dengan hidangan barat iaitu Pan Fried Smoked Duck Breast bersama dressing yang berbeza. 
Seriously El suka menu Poached Sea Bass dan Baked Creamy Seafood Stew. Sedap!Dan kali ini El tak terlepas menikmati menu itik yang sedap. 

Sudah tentu, pihak hotel juga mempunyai hidangan yang wajib iaitu ayam belanda yang akan dimakan dan dihidangkan bersama dengan yorkshine pudding, roasted baby potato, chestnut and apple stuffing, and cranberry, giblet, butter vegetable sauce.










Bufet ini kemudiannya berakhir dengan Chocolate Truffle Cake, Floating Island with Almonds and Caramel, Lexis Style Bread Butter Pudding, Chocolate Fountain, Honey Dew Sago, pelbagai snek buah-buahan. Tidak lupa ditemani dengan Christmas Cookies, Stollen dan Yule Log. Thumbs Up for dessert. 
Christmas Day Buffet Lunch Venue: Roselle CoffeeDate/Time: 25/12/18 at 12.00pm-3.00pmHarga: Adult (RM88) SC/Kid (RM58)
Christmas Eve Buffet DinnerVenue: Hibiscus Grand BallroomDate/Time: 24/12/18 at 6.30pm-1.00pmHarga: Adult (RM120) SC/Kid (RM70)

Tidak lupa juga, pengunjung berpeluang untuk memenangi hadiah cabutan bertuah semasa bufet dinner dan pada masa yang sama menikmati persembahan band live. Pihak hotel juga akan memeriahkan lagi Christmas kali ini dengan membuat kejutan kemunculan santa claus untuk memberi gula-gula dan roti halia. 

New Year Fiesta Countdown Party

Bagi mereka yang bersiap untuk meraikan tahun 2018 dan menyambut tahun baru 2019, Lexis Suites Penang akan mengadakan Grand Countdown Dinner dan Party pada 31/12/18. Meraikan makan malam bufet di ballroom grand ballroom dan kemudian pergi ke tingkat atas (Sky Terrace) untuk countdown party. 
Semasa berada di sana, tetamu boleh nikmati magic show, persembahan band live, sesi permainan dan banyak lagi, semuanya disediakan secara eksklusif untuk tetamu Lexis Suite Penang. Tetamu juga akan berpeluang memenangi hadiah menarik pada hari tersebut. 
  Harga RM188nett untuk orang dewasa dan RM100nett untuk kanak-kanak dan warga emas.

Untuk sebarang pertanyaan anda boleh terus menghubungi: -
 Lexis Suites Penang28 Jalan Teluk Kumbar,Mukim 9 Daerah Barat Daya11920 Bayan Lepas, PenangOffice: 604 628 2888

Website : http://www.lexissuitespenang.com
Email       : [email protected]

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.eldarwena.com/2018/11/christmas-buffet-fiesta-di-lexis-suites.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Celebrate Christmas Eve And New Year S Buffet At Royale Chulan Bukit Bintang 2018

Celebrate Christmas Eve And New Year S Buffet At Royale Chulan Bukit Bintang 2018

papar berkaitan - pada 24/11/2018 - jumlah : 408 hits
CELEBRATE CHRISTMAS EVE AND NEW YEAR S BUFFET AT ROYALE CHULAN BUKIT BINTANG Amboiii tajuk omputeh sangat tau Ni saja lah nak cerita Baru baru ini aku berpeluang mencuba Christmas Eve and New Year s Dinner Buffet di Royale Chulan Bukit Bint...
Colourful Christmas Buffet Dinner By Cititel Penang

Colourful Christmas Buffet Dinner By Cititel Penang

papar berkaitan - pada 19/11/2018 - jumlah : 260 hits
Assalamualaikum Holla Sambung lagi entri Christmas Buffet Dinner dan kali ini di Cititel Penang lah pulak Kalau tak tau Cititel Penang ni terletak di tengah tengah kawasan pekan dan MZ memang suka sejenis hotel yang memang berada di tengah ...
Best Klang Valley Malls With Stunning Christmas 2018 Decorations To Visit This Holidays

Best Klang Valley Malls With Stunning Christmas 2018 Decorations To Visit This Holidays

papar berkaitan - pada 25/11/2018 - jumlah : 507 hits
We have When asked what they will do during the school holidays in November and December 2018 many answered We ll take the kids to visit the many shopping malls to see the Christmas decorations is one popular answer Mall hopping is free and...
Merry Christmas 2018 Images For Friends Family And Office

Merry Christmas 2018 Images For Friends Family And Office

papar berkaitan - pada 26/11/2018 - jumlah : 336 hits
Merry Christmas 2018 Christmas is the ideal period of the season after we observe our beliefs bonds inside our families as well as the habit of giving gifts to our loved ones specifically Offering Merry Christmas pictures just before or rou...
Kisah Perjalanan Ke Penang 2nd Bridge Pdrm 2018 Solidarity Fun Ride

Kisah Perjalanan Ke Penang 2nd Bridge Pdrm 2018 Solidarity Fun Ride

papar berkaitan - pada 20/11/2018 - jumlah : 353 hits
Assalamualaikum pembaca blog Un Hari ni baru ada semangat nak mencoretkan tulisan Un di sini Balik sahaja daripada program Penang 2nd Bridge PDRM 2018 Solidarity Fun Ride terus demam On the way balik Perlis pada The post appeared first on
Himpunan Besar Besaran 8 12 2018 Tolak Icerd Akan Diadakan Di Kuala Lumpur

Himpunan Besar Besaran 8 12 2018 Tolak Icerd Akan Diadakan Di Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 784 hits
PASIR SALAK 17 Nov Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi memberi amaran agar tidak mencabar orang Melayu dengan cadangan meratifikasikan Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum Menurutnya jika t...
Gagal Keluar Waran Punca Ps1m Tidak Dapat Dilaksana Untuk 2018

Gagal Keluar Waran Punca Ps1m Tidak Dapat Dilaksana Untuk 2018

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 311 hits
KUALA LUMPUR 17 Nov Kegagalan Kementerian Kewa ngan mengeluarkan waran bagi membolehkan tender pemerolehan susu kotak di buka menjadi penyebab utama me ngapa Program Susu 1Malaysia tidak dapat dilaksanakan tahun ini Bekas Menteri Pen didika...
Nama Mahathir Pilihan Paling Popular Ibubapa Untuk Anak Baru Lahir 2018

Nama Mahathir Pilihan Paling Popular Ibubapa Untuk Anak Baru Lahir 2018

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 304 hits
Kemasyhuran nama seseorang tokoh semasa menjadi satu faktor pemilihan nama seseorang anak oleh ibu bapa untuk didaftarkan di Jabatan Pendaftaran Negara Oleh sebab itu tidak hairanlah jika nama seperti Tun dan Mahathir ialah antara nama popu...
Azmin Vs Saifuddin Sindiran Hari Terakhir Kongres Pkr 2018

Azmin Vs Saifuddin Sindiran Hari Terakhir Kongres Pkr 2018

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 444 hits
Hari terakhir Kongres Nasional PKR 2018 hari ini menyaksikan aksi berbalas sindir menyindir di antara pucuk pimpinan parti itu Meskipun sindiran tersebut dibuat dalam nada jenaka tetapi maksud yang cuba disampaikan dilihat cukup dalam sehin...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Makanan Perlis Paling Popular

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Panduan Produk Kesihatan

Tafsir Mimpi Gajah

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Lyodra Tak Selalu Memiliki Chord

No Campaign Elements In Kkb Hari Raya Open House Selangor Mb Tells Bersih

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Essential Guide To Safe Well Water Maintenance

Drama Dia Pria Terhebat

Jambu Batu Kandungan Nutrisi Dan Manfaatnya Untuk Kesihatan