Chelsea Wanita 2 0 Arsenal Wanita




Gol dari Sophie Ingle dan Sam Kerr membuat pemegang Piala FA Wanita Chelsea ke perempat final, mengalahkan Arsenal 2-0 di Kingsmeadow.
Pertandingan tersebut mempertemukan dua tim kelas berat Liga Super Wanita satu sama lain di babak awal, juga berfungsi sebagai pratinjau final Piala Conti hari Minggu depan antara kedua belah pihak di Selhurst Park.
Tetapi Arsenal perlu mempertajam penyelesaian mereka jika mereka ingin mengangkat trofi pertama mereka sejak 2019, setelah menyia-nyiakan peluang demi peluang di London barat daya.
Namun, hasil imbang tersebut sekali lagi menunjukkan betapa kuatnya Chelsea, bahkan jika mereka tidak memainkan permainan terbaik mereka. Sophie Ingle mencetak gol pada menit ke-21 melalui tiang kiri, tepat setelah Stina Blackstenius mengangkat bola melewati mistar gawang dalam salah satu dari tiga peluang bagus The Gunners di babak pertama.
Arsenal juga mendominasi sebagian besar babak kedua, tetapi Sam Kerr – tampil ke-100 untuk Chelsea – mencetak gol 11 menit setelah babak kedua dimulai untuk mengirim juara bertahan ke delapan besar.
Terlepas dari upaya terbaik mereka, The Gunners tidak dapat menemukan jawaban, sementara Chelsea melanjutkan perjalanan mereka menuju trofi Piala FA ketiga berturut-turut.
Bagaimana Chelsea mengalahkan Arsenal yang boros Gambar:
Sam Kerr membuat skor menjadi 2-0 untuk Chelsea

Pendulum berayun di kedua arah sejak awal, tetapi Arsenal melihat peluang yang lebih baik gagal.
Sebuah umpan silang ke area dari Caitlin Foord dibelokkan oleh Blackstenius, menyebabkan kekacauan pertahanan antara Ann-Katrin Berger dan Magda Eriksson. Bola tampak bergulir ke jaring terbuka, tetapi Niamh Charles berlari kembali untuk meretasnya.
Segera setelah itu, bola panjang Leah Williamson ditepis oleh Maanum, dengan Blackstenius berotot di depan Eriksson untuk mengumpulkan. Namun, upayanya melambung jauh di atas mistar gawang.
Tiga menit kemudian, Chelsea unggul. Lauren James masuk dari sayap kanan tanpa tekanan Arsenal, sebelum mengkuadratkan bola untuk Ingle di atas area penalti. Dia kemudian melepaskan tembakan ke gawang melalui tiang kiri untuk melihat pemegang Piala FA itu unggul.
Itu adalah akhir babak yang panik juga karena Arsenal melihat dua peluang besar lainnya melewati mereka. Pada menit ke-38, lari Blackstenius dimanfaatkan oleh umpan panjang dari Foord. Dia melaju ke kiri area tersebut tetapi bola kuadratnya baru saja dilewatkan oleh kaki terentang Maanum.
Setelah Manuela Zinsberger melakukan aksi akrobatik untuk menghalau serangan Jelena Cankovic, The Gunners kembali nyaris mencetak gol. Pemogokan Katie McCabe digagalkan oleh Berger, namun kiper bereaksi dengan baik untuk kemudian menahan bola dari kaki Foord yang masuk, yang hanya perlu mengangkatnya melewati kiper.

Berita tim Chelsea melakukan satu perubahan setelah mengalahkan West Ham 7-0 di semifinal Conti Cup sebelum jeda internasional. Fran Kirby absen karena cedera, dengan Jelena Cankovic masuk ke XI. Arsenal melakukan tiga perubahan dari kekalahan 2-1 dari Man City beberapa pekan lalu. Lotte Wubben-Moy, Victoria Pelova dan Noelle Maritz turun ke bangku, dengan Laura Wienroither, Katie McCabe dan Lia Walti kembali ke XI. Chelsea menambahkan gol kedua mereka melawan rentetan permainan 11 menit setelah jeda. Itu adalah umpan terobosan yang menyenangkan dari Cankovic yang membuat Kerr lolos dan dia dengan mudah melewati Zinsberger, yang telah melakukan dirinya sendiri terlalu dini.
Kurang beruntungnya Arsenal dicontohkan pada menit ke-66. Setelah lari sensasional dari Foord, berputar melewati Eve Perisset di sebelah kiri, umpan silangnya membelokkan Blackstenius dan ke Eriksson. Namun, sentuhan kapten Chelsea mengenai wajah Berger dari jarak dekat sebelum dibersihkan. Blackstenius juga ditandai karena offside.
The Gunners terus menekan untuk mencetak gol saat babak pertama berlanjut, tetapi tampaknya mengirim segalanya ke Berger saat penjaga gawang membantu membawa Chelsea ke babak berikutnya.
Apa berikutnya? milik Chelsea pertandingan berikutnya lagi di rumah Gudang senjata, dengan pertemuan ini datang di Piala Conti pada hari Minggu; kick off jam 3 sore. Sisi Emma Hayes kemudian menjadi tuan rumah Brighton di WSL pada hari Rabu 8 Maret, langsung Olahraga Langit; kick-off pukul 19.30.
Setelah perjalanan mereka ke Selhurst Park pada hari Minggu, tuan rumah Arsenal Liverpool di WSL pada Rabu 8 Maret; kick off jam 19.15.


Source link


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.beritaviralterkini.com/chelsea-wanita-2-0-arsenal-wanita/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anak Kena Tenung Sebab Bising Di Kedai Wanita Suruh Pengunjung Makan Di Rumah

Anak Kena Tenung Sebab Bising Di Kedai Wanita Suruh Pengunjung Makan Di Rumah

papar berkaitan - pada 20/2/2023 - jumlah : 93 hits
Sejak pagi tadi tular di media sosial berkenaan leteran seorang wanita yang tidak berpuas hati apabila anak anaknya ditenung oleh pengunjung yang sedang menjamu selera di kedai makan kerana membuat bising Menerusi posting yang dimuat naik k...
Wanita Suka Mengumpat Sulit Dikafankan

Wanita Suka Mengumpat Sulit Dikafankan

papar berkaitan - pada 21/2/2023 - jumlah : 191 hits
Assalamualaikum dan selamat membaca Sebagai bilal pengurusan jenazah banyak pengalaman yang telah saya tempuhi Ada di antaranya yang cukup menyedihkan Tidak kurang juga yang benar benar memberi keinsafan Salah satu daripada pengalaman penga...
Khai Bahar Dituduh Mainkan Hati Wanita Menghilang Lepas Janji Macam2

Khai Bahar Dituduh Mainkan Hati Wanita Menghilang Lepas Janji Macam2

papar berkaitan - pada 20/2/2023 - jumlah : 152 hits
Nama penyanyi Khai Bahar dilihat masih suci dari sebarang kontroversi negatif sehingga boleh membuatkan dirinya dikecam netizen di media sosial Namun pendedahan seorang pengguna Twitter berkenaan tindakan Khai yang dikatakan mempermainkan p...
Hiburan Saya Minta Maaf Wanita Dedah Hafidz Roshdi Kembali Setelah 9 Tahun Mengaku Bodoh Ganggu Rumah Tangga Orang

Hiburan Saya Minta Maaf Wanita Dedah Hafidz Roshdi Kembali Setelah 9 Tahun Mengaku Bodoh Ganggu Rumah Tangga Orang

papar berkaitan - pada 20/2/2023 - jumlah : 253 hits
Akhirnya wanita yang dikaitkan dengan kisah rumah tangga Hafidz Roshdi Athira Yuhada akhirnya tampil membuat permohonan maaf terbuka kepada isteri pelakon itu dan anak anak di atas keterlanjurannya sebelum ini Perkara itu diuar uarkan Athir...
Wanita Maut Kereta Bertembung Dengan Lori Tangki Dekat Jalan Bahau Keratong

Wanita Maut Kereta Bertembung Dengan Lori Tangki Dekat Jalan Bahau Keratong

papar berkaitan - pada 19/2/2023 - jumlah : 130 hits
ROMPIN Seorang wanita maut dalam kemalangan membabitkan pertembungan antara kereta dan lori tangki di Jalan Bahau Keratong di Muadzam Shah di sini hari ini Mangsa yang meninggal dunia Rosnah Saadon 56 dan difahamkan menetap di Felda Bukit S...
Video Inilah Sosok Wanita Lpsk Pengawal Bharada E Yang Viral Periang Dan Lucu

Video Inilah Sosok Wanita Lpsk Pengawal Bharada E Yang Viral Periang Dan Lucu

papar berkaitan - pada 20/2/2023 - jumlah : 127 hits
Meski sama sama berpenampilan menarik dia memastikan foto yang viral selama ini bukanlah dirinya
Rezeki Jalan Jalan Dekat Mall Wanita Dapat Hadiah Cincin Emas Tiktoker Popular Dipuji Tak Lokek Bagi Sedekah

Rezeki Jalan Jalan Dekat Mall Wanita Dapat Hadiah Cincin Emas Tiktoker Popular Dipuji Tak Lokek Bagi Sedekah

papar berkaitan - pada 21/2/2023 - jumlah : 204 hits
TAK perlu tunggu kaya untuk bersedekah Begitulah pegangan seorang wanita yang popular menerusi video video bersedekah kepada orang awam menerusi aplikasi TikTok Terbaharu video memaparkan Cahaya Icha 26 menghadiahkan sebentuk cincin emas ke...
Hiburan Kau Nak Kau Datang Kau Tak Nak Individu Dedah Khai Bahar Mainkan Hati Wanita Menghilang Lepas Tabur Janji

Hiburan Kau Nak Kau Datang Kau Tak Nak Individu Dedah Khai Bahar Mainkan Hati Wanita Menghilang Lepas Tabur Janji

papar berkaitan - pada 21/2/2023 - jumlah : 184 hits
Kecoh di media sosial Twitter semalam apabila seorang individu mendedahkan sikap penyanyi dan pelakon Khai Bahar yang didakwa telah mempermainkan hati seorang wanita Perkara tersebut diuar uarkan individu berkenaan apabila dia memberi respo...
Polisi Tangkap Pembunuh Wanita Di Kebun Singkong Batang

Polisi Tangkap Pembunuh Wanita Di Kebun Singkong Batang

papar berkaitan - pada 24/2/2023 - jumlah : 164 hits
Polisi menangkap pelaku pembunuhan terhadap wanita bernama Magfiroh di kebun singkong Desa Rowosari Kecamatan Limpung Kabupaten Batang Jenazah korban ditemukan dalam keadaan mengenakan jas hujan
Ringgit Closes Higher Ahead Of Tonight S Fed Announcement

Mengajar Kaedah Asas Memasak Untuk Anak

Kedah Ceroi

Soalan Lazim Sspa Elaun Cuti Waktu Bekerja Perkhidmatan

Manfaat Susu Ikan Keajaiban Dari Laut Yang Mulai Dikenal

First Look The 2025 Triumph Speed Twin 1200 And Speed Twin 1200 Rs

Purnawirawan Jenderal Israel Kita Kalah Perang

Pas Bantah Tanah Melayu Jadi Milik Bukan Melayu Ibrah Nasib Palestin


echo '';
Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna


Sentiasa Mencari Petunjuk Allah

Belajar Jahit Smocking Definisi

Jahit Sendiri Seluar Santai Anak Anak

Pernah Gagal Dalam Beberapa Program Realiti Farhan Mustapha Kini The Grand Champion Gimme The Mic Malaysia

Darul Hana Bridge Waterfront Kuching

Dimensity 9400 Mengatasi Apple A18 Pro Dalam Ujian Geekbench Multi Teras