Cara Mudah Untuk Cari Duit Poket Lebih Untuk Jadi Kaya Cara No 7 Paling Win


Cara Mudah Untuk Cari Duit Poket Lebih, Cara No 7 Paling Kacang! | "Duit duit, di mana kau duitttt...." Tetiba teringat lagu 'Duit Duit' nyanyian arwah Sudirman Hj Arshad. Mana taknya, zaman sekarang ni semua perlukan duit. Nak buang air kencing kat tandas pun kena bayar oi! Ko rasa? Kalau budak-budak takpelah boleh main pancut je... ni lelaki dah baligh kot! Nak tak nak terpaksalah bayar sen masuk tandas.

("Apa benda yang kau dah merepek sampai masuk bab buang air kecil pulak ni jahanammmmm...." Hahahaha... sorry, aku terlebih emo. Tersilap makan ubat barangkali ni.)

Berbalik pada tajuk entry ni, apakah 7 Cara Mudah Untuk Cari Duit Poket Lebih yang dimaksudkan ni? Kat sini aku akan kongsikan beberapa cara atau tips paling mudah untuk buat duit.



1. Buat Laman Web / Blog
Anda sudah semestinya banyak habiskan masa di internet bukan? Daripada habiskan masa melayari laman web orang lain, apa kata anda bangunkan laman web atau blog sendiri; dan biar orang lain pula yang layari laman web anda. Tapi bagaimana nak bangunkan laman web? Konsep apa pula yang sesuai? Pertama sekali, anda boleh guna aplikasi percuma seperti WordPress untuk bantu anda bangunkan laman web.

Kedua, anda perlu mempunyai hosting, search mana-mana hosting yang percuma atau murah sebagai permulaan. Paling senang pakai je blogspot! Habis cerita. Ketiga, apa yang anda minat untuk baca ketika di internet? Adakah isu kekeluargaan? Kereta? Smartphone? Apps? Apa yang penting anda tulis ikut hobi anda atau minat, barulah tak terasa penat untuk bangunkan laman web anda tadi. Dah ada laman web, barulah boleh masukkan iklan. Dah ada iklan, barulah boleh buat duit sambil tidur. Lagi ramai pelawat ke laman web anda, lebih banyak anda akan dapat. Antara penyedia perkhidmatan ini adalah Google Adsense, Innity dan Nuffnang.


2. Daftar Akaun Youtube Dan Buat Video
Samada anda sedar atau tidak, YouTube telah berjaya mencipta ramai jutawan. Anak-anak kecil pun cukup suka menonton video di YouTube, apatah lagi orang dewasa macam kita. Kalau #1 tadi anda perlu tahu serba sedikit teknologi IT untuk bangunkan lawan web, hosting, menulis dan sebagainya; kini anda hanya perlu ‘berlakon’ dan kemudian upload ke YouTube.

Anda suka nampak cantik? Cuba buat tutorial memakai make up supaya orang lain boleh belajar daripada anda. Anda suka buat kek? Cuba buat video mengenai langkah-langkah untuk buat kek moist tangkap leleh. Konsepnya sama saja, semakin ramai yang menonton video YouTube anda; lebih banyak dapat buat duit sambil tidur. Nasihat kami, janganlah diambil atau bahasa kasarnya curi video orang lain dan upload di YouTube tanpa rasa berdosa


3. Melabur Dalam Pasaran Saham
Pasaran saham Bursa Malaysia adalah merupakan lubuk emas yang tidak diketahui ramai. Tapi alhamdulillah sejak banyak seminar pelaburan saham dianjurkan oleh badan berautoriti di serata Malaysia, masyarakat mula celik dan memulakan langkah untuk melabur dalam saham. Sebagai pemegang saham, walaupun anda tidak memainkan peranan dalam syarikat yang anda labur, anda tetap menjadi sebahagian daripada pemilik syarikat dan buat duit menerusi kenaikan harga saham dan dividen.

4. Jual Barang Online
Trend online shopping semakin mendapat tempat di Malaysia, dengan adanya laman web seperti Lazada, 11Street, Lelong, Mudah, Carousell dan sebagainya. Cakap je nak apa, mesti jumpa punya. Daripada anda menjadi seorang pembeli, apa kata anda menjadi seorang penjual online pula.

5. Berniaga Vending Machine
Anda biasa nampak mesin jual air? Jika anda dapat cari lokasi yang menarik dan menjadi tumpuan orang ramai, pastinya ianya sangat menguntungkan. Selain daripada air kosong, ada juga mesin jual air tin, jual keropok dan sebagainya.

Dan untuk pengetahuan, di negara maju seperti Jepun – nak beli apa pun boleh menerusi vending machine ini. Cuma pilih apa yang anda nak, bayar melalui telefon, dan ianya akan dihantar terus ke pintu rumah anda.

6. Sewakan Bilik Kosong Yang Ada
Anda beli rumah 3 bilik tapi duduk bersendirian? Atau sememangnya beli rumah untuk pelaburan? Daripada menyewa rumah dengan harga RM700 sebulan, lebih baik sekiranya sewakan kepada 3 orang dengan harga RM300 sebilik.

Master Bedroom biasanya boleh sewa mahal sikit, RM400 ke. Jadi dapatlah RM1,000 sebulan untuk 3 bilik. Tapi tengok tempat jugalah, tapi kalau dah beli rumah untuk pelaburan; anda pasti dah buat homework dulu kan sebelum beli?


7. Cari Pasangan Yang Kaya Dan Terus Ajak Kahwin
Haaa nak kaya cepat? Dah pening kepala tak tahu cara dan kebetulan pulak muka ensem dan masih bujang? Mudah je bro! Ko cari je mana-mana pompuan kaya yang baik lepas tu ajak dia kahwin. Gerenti hidup ko terus berubah total 360 darjah! Bukan setakat duit poket lagi dah, holiday sana sini hingga tahap tinggal dalam rumah besar pun dah boleh.

Tapi jangan pula kahwin sebab nak kikis harta. Kahwin dengan ikhlas untuk setia sampai ke jannah la bro. Duit gaji yang ada walau tak setanding income dia tapi tetap juga kena bagi sebagai nafkah setahap yang termampu. Barulah dia boleh hormat ko sebagai suami dan barulah juga dia pun rasa ikhlas dan happy nak tumpang kesenangan dia dengan kita. Biarlah kalau umur dia lebih sikit dari kita sekalipun yang penting perkahwinan tu di pasak dengan nilai keIslaman dan bukannya dek kerana godaan syaitan dan kemewahan semata-mata.


Usaha Dan Doa Tetap Perlu Ada Untuk Berjaya 

Okay sekarang dah tahu kan apakah cara-cara untuk cari duit poket lebih hingga jadi kaya raya. Namun suka untuk aku ingatkan yang sebenarnya kunci untuk sesebuah kejayaan tak kisahlah sama ada untuk jadi kaya atau sebagainya adalah USAHA.

Selain tu DOA. Mohon pada Allah SWT supaya dapat diringankan segala masalah dan supaya dapat dimurahkan rezeki yang mencurah-curah. Bila dah makin senang tu pula jangan lupa kasi sedikit pada yang memerlukan kerana hakikatnya di dalam setiap rezeki kita itu sebenarnya akan turut terselit rezeki orang lain.






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.abangrock.com/2019/09/7-cara-mudah-untuk-cari-duit-poket.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kuih Cara Berlauk Lembut Paling Sedap Dan Mudah

Kuih Cara Berlauk Lembut Paling Sedap Dan Mudah

papar berkaitan - pada 10/9/2019 - jumlah : 719 hits
Tengah fikir nak buat kuih apa hari ni untuk sarapan esok Ni dia kuih cara berlauk dengan inti daging cincang yang sungguh sedap Lembut dan mengenyangkan Resipi perkongsian dari nuhazkitchen nampak macam senang aje buatnya Wah boleh guna ta...
Cara Paling Mudah Buat Link Whatsapp

Cara Paling Mudah Buat Link Whatsapp

papar berkaitan - pada 2/9/2019 - jumlah : 336 hits
Sebenarnya cara untuk buat link whatsapp to chat ni mudah saja Pihak Whatsapp sendiri dah sediakan tutorialnya tanpa perlu anda daftar di mana mana laman web lain Langkah langkah 1 Gunakan saja link https wa me NOMBOR ANDA Pastikan di hadap...
Ingin Makanan Cepat Saji Lebih Sehat Begini Cara Mudah Yang Bisa Kamu Lakukan

Ingin Makanan Cepat Saji Lebih Sehat Begini Cara Mudah Yang Bisa Kamu Lakukan

papar berkaitan - pada 5/9/2019 - jumlah : 253 hits
Untuk mengubah makanan cepat saji milikmu menjadi lebih sehat disarankan untuk menghilangkan sejumlah penambah rasa yang ada di dalamnya Perubahan rasa ini bisa membuat makanan yang kamu konsumsi lebih sehat serta keinginanmu untuk terus me...
Info Punca Dan Cara Mudah Rawat Bibir Kering

Info Punca Dan Cara Mudah Rawat Bibir Kering

papar berkaitan - pada 27/8/2019 - jumlah : 451 hits
Kenapa Kulit Bibir Mudah Menjadi Kering Bibir tidak seperti kulit dimana ia tidak memiliki kelenjar minyak Oleh sebab itulah bibir sangat mudah kering Jika dibiarkan ia akan menjadi lebih parah dan menjadi pecah pecah dan luka Baca Antara p...
Cara Dapat Duit Dengan Media Sosial

Cara Dapat Duit Dengan Media Sosial

papar berkaitan - pada 29/8/2019 - jumlah : 266 hits
CN percaya pasti rata rata dikalangan kita ada satu akaun media sosial sama ada facebook atau instagram Ataupun konon konon media social influencer macam CN ni mesti ada kedua dua akaun facebook dan instagram untuk menyebarkan pengaruh dan ...
Resepi Donut Gebu Paling Mudah Nak Buat

Resepi Donut Gebu Paling Mudah Nak Buat

papar berkaitan - pada 1/9/2019 - jumlah : 562 hits
Ini bukanlah kali pertama ana buat donut kampung ni dah pernah try buat beberapa kali dan boleh lah untuk makan sendiri kata orang Tapi baru baru ni ana balik kampung arwah mertua di Kuala Lipis Pahang adik ipar ana Fiza ada kongsi resepi d...
Begini Cara Mudah Bagi Orang Tua Penuhi Kebutuhan Serat Pada Anak

Begini Cara Mudah Bagi Orang Tua Penuhi Kebutuhan Serat Pada Anak

papar berkaitan - pada 8/9/2019 - jumlah : 216 hits
Menurut riskesdas tahun 2018 sebagian besar orang di Indonesia kekurangan serat Dan anak di Jakarta usia 1 3 tahun mengonsumsi lemak dan protein lebih tinggi ungkap dr Frieda Handayani konsultan gastrohepatologi Anak
6 Senaman Mudah Cara Untuk Kecilkan Lengan

6 Senaman Mudah Cara Untuk Kecilkan Lengan

papar berkaitan - pada 28/8/2019 - jumlah : 2731 hits
Masalah lengan besar dan dipenuhi dengan lemak salah satu penyebab seseorang itu akan merasa kurang yakin dengan penampilan diri masing masing terutamanya kaum perempuan lah Perempuan ni kalau bab kecantikan kalau boleh nak semuanya perfect...
Cara Mudah Dan Murah Wangikan Kenderaan Anda

Cara Mudah Dan Murah Wangikan Kenderaan Anda

papar berkaitan - pada 4/9/2019 - jumlah : 328 hits
Anda pasti pernah berdepan dengan masalah kenderaan berbau busuk disebabkan hapak kasut atau tumpahan makanan dan minuman Biarpun selepas dicuci kadangkala aroma yang kurang menyenangkan itu masih melekat Justeru bagi mengatasi masalah bau ...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Effective Market Research On A Budget

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Unveiling The Convenience Of Online Bookstore In Malaysia

Pilihan Allah Pasti Terbaik Kita Tidak Bisa Memaksa Pilihan Kita Kepada Allah

True Wallet Live22 Top 53 By Nellie Live22slot Fun 29 Jun 2024

Konfflik Irael Iran 3 Suasana Terkini

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Bercakap Dengan Jun