Cara Mudah Je Nak Hilangkan Bintik Hitam Dan Jerawat


Cara Mudah Je Nak Hilangkan Bintik Hitam Dan Jerawat! Jerawat dan bintik hitam sendiri pada umumnya dapat disebabkan oleh karena kulit berminyak, kotoran dan sisa make up, sehingga dapat menyebabkan penyumbatan pada pori-pori kulit wajah yang dapat berujung pada muculnya bintik hitam dan jerawat.
Cara ini sudah sejak lama digunakan oleh banyak orang dan hasilnya pun sangat memuaskan. Bahan alami yang digunakan yaitu garam yang dikombinasikan dengan bahan alami lainnya.
Gunakan garam campur air mawar
Setengah sendok garam dapur halus dicampur dengan 1 sendok makan air mawar, lalu aduk hingga tercapur merata. Cara menggunakannya yaitu, Anda hanya cukup mengoleskan campuran garam dengan air mawar tersebut secara merata, lalu bilas dengan air dingin hingga bersih.
Gunakan garam campur gula
Caranya iaitu :Campurkan ½ sendok makan garam dan gula pasir, lalu tambahkan sedikit air dan gosok-gosokan pada kulit secara merata selama 10-15 menit. lalu bersihkan kulit dengan kapas basah hingga bersih.
Gunakan garam campur madu
Selain dapat menghilangkan jerawat, bintik hitam dan plek hitam, ternyata cara ini juga dapat sekaligus memutihkan dan melembabkan kulit wajah.Caranya yaitu :Campurkan satu sendok makan madu dengan setengah sendok makan garam, lalu gosokan pada bagian kulit wajah secara merata. Diamkan selama 10-15 menit dan bersihkan dengan air dingin atau air.
Gunakan garam campur lemon
Caranya yaitu, campurkan setengah sendok makan garam dengan satu sendok air perasan lemon. Kemudian oleskan secara merata dan gosok secara perlahan pada bagian kulit yang bermasalah, lalu bersihkan dengan air hangat dan ulangi lagi dengan air dingin untuk menutup pori-pori kulit yang terbuka.
Gunakan garam campur pasta gigi mint. Oleskan sedikit pasta gigi mint pada kulit yang bermasalah. Pada saat pasta masih dalam keadaan basah, lakukan pemijatan secara perlahan pada area tersebut dengan menggunakan garam halus. Lakukan tehnik pemijatan dengan arah ke atas.
Gunakan garam campur yogurt
Pijat area kulit wajah yang bermasalah dengan air garam, kemudian setelah 15 menit oleskan dengan tebal yogurt yang dingin. Hal ini sangat bermanfaat mencegah terjadinya peradangan pada kulit.Nah, itulah informasi yang dapat kami sampaikan, semoga bermanfaat.
Petua cuci muka guna tomato beku ini memang ramai dah tahu. Tapi tak ramai yang betul-betul gigih nak mencuba. Beza benar dengan si manis Asha Zakaria ini. Berkat guna tomato beku pada wajah, inilah yang berlaku.

 
Jerawat Degil
8 bulan lalu, wajah di bahagian dahi dan sekitar hidungnya naik jerawat degil. Orang perempuan memang paling susah hati bila muka naik jerawat. Tangan itu gatal je nak memicit, hajat hati nak buat bagi cepat-cepat hilang. Sebenarnya, jerawat yang tumbuh dekat muka tu jangan sekali-kali tersentuh dengan kuku. Nanti lagi melarat. Cik Asha ini memilih cara paling alami, tak ada pun campuran bahan bukan-bukan tapi kesannya superb.
Ambil Masa
Walaupun ambil masa yang agak lama, tengok kulit wajahnya sekarang. Berseri-seri kemerah-merahan. bersih licin. Jerawat yang dulu degil langsung hilang. Kagum betul. Beliau kongsikan cara macam mana nak bagi hilang jerawat degil dengan cuci muka guna tomato beku ini.
MESTI Baca!
Tip Hilangkan Jerawat Dan Parut Degil Guna Tomato Beku

1 biji buah tomato. Caranya, Cuci dan simpan dalam peti ais (bahagian beku). Biarkan 1 hari. Ambil dan potong dua. Gunakan sebelah saja. Sebelah lagi boleh simpan semula dalam peti sejuk beku. Ambil dan gosokkan pada kulit selama 15 minit. Biarkan selama 1 jam kemudian, cuci muka seperti biasa. Buat setiap hari. Seeloknya pada sebelah pagi. Kalau malas boleh buat 2 kali seminggu.
Baca Juga: Cuci Muka Guna Tomato Ikut Jenis Kulit
Kulit Jenis Kombinasi. Jika kulit jenis kombinasi, cuba cuci muka dengan gabungan tomato dan isi avocado. Blend kedua-dua bahan dan sapukan dengannya. Kulit yang kekeringan akan kembali lembap dengan dua bahan ini.
Jenis Kulit Muka Berminyak
Kombinasi tomato dan timun adalah sangat baik sekali. Kisar keduanya dan tepek di wajah, ia akan menyingkirkan minyak yang berlebihan. Dan mencegah kulit dari kekeringan.
Kulit Jenis Kering
Campurkan sedikit minyak zaitun pada tomato kisar, sapu pada wajah. Biarkan seketika dan cucilah bersih seperti biasa. Ia akan memberi kesan lembap dan lembut pada kulit wajah.
The post Cara Mudah Je Nak Hilangkan Bintik Hitam Dan Jerawat! appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/cara-mudah-je-nak-hilangkan-bintik-hitam-dan-jerawat/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Taktik Scammer Ini Cara Nak Kesan Scammer Dengan Mudah Anda Rugi Jika Tidak Ambil Tahu

Taktik Scammer Ini Cara Nak Kesan Scammer Dengan Mudah Anda Rugi Jika Tidak Ambil Tahu

papar berkaitan - pada 24/11/2018 - jumlah : 669 hits
Taktik Scammer Ini Cara Nak Kesan Scammer dengan Mudah Anda Rugi Jika Tidak Ambil Tahu Dalam zaman serba serbi moden ini banyak perkara yang boleh dibuat secara online sama ada membeli atau menjual dan sebagainya Memang lumrah kehidupan set...
Cara Nak Unsubscribe Youtube Channel Mudah Bangat

Cara Nak Unsubscribe Youtube Channel Mudah Bangat

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 524 hits
Cara Nak Unsubscribe Youtube Channel Asssalamualaikum dan selamat sejahtera semua Pernah tak satu masa tu kita rasa nak unsubscribe youtube channel yang kita dah subscribe Apa maksud unsubscribe It means Segala video status live yang di upl...
Cara Mudah Hilangkan Cegukan Dalam Sekejap

Cara Mudah Hilangkan Cegukan Dalam Sekejap

papar berkaitan - pada 7/12/2018 - jumlah : 247 hits
Cara ini bisa menyembuhkan cegukan bahkan dalam waktu 15 detik saja Cara ini adalah teknik untuk mengulang kembali siklus kerja diafragma
Cara Mudah Dan Senang Untuk Hilangkan Cicak Dalam Rumah Dengan Berkesan Korang Boleh Pilih Yang Mana Satu

Cara Mudah Dan Senang Untuk Hilangkan Cicak Dalam Rumah Dengan Berkesan Korang Boleh Pilih Yang Mana Satu

papar berkaitan - pada 24/11/2018 - jumlah : 1065 hits
Cara Mudah Dan Senang Untuk Hilangkan Cicak Dalam Rumah Dengan Berkesan Korang Boleh Pilih Yang Mana Satu Masalah pembiakan cicak di dalam rumah boleh membuatkan sesiapa sahaja runsing Mana tidaknya setiap sudut di dalam rumah dipenuhi deng...
Cara Mudah Nak Sental Segala Kekotoran Hanya Dengan Guna Sebotol Cuka Je

Cara Mudah Nak Sental Segala Kekotoran Hanya Dengan Guna Sebotol Cuka Je

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 605 hits
Cara Mudah Nak Sental Segala Kekotoran Hanya Dengan Guna Sebotol Cuka Je Hujung minggu ini eloklah cari sebotol cuka untuk bersihkan rumah punyalah banyak kegunaan cuka untuk cuci dan sental segala kekotoran Nak tahu apa kelebihannya baca p...
Nak Perut Kempis Buat 7 Cara Kempiskan Perut Secara Semulajadi Mudah Cepat

Nak Perut Kempis Buat 7 Cara Kempiskan Perut Secara Semulajadi Mudah Cepat

papar berkaitan - pada 3/12/2018 - jumlah : 533 hits
Nak Perut Kempis Buat 7 Cara Kempiskan Perut Secara Semulajadi Mudah Cepat Selepas mandi cuba lihat diri sendiri di depan cermin Suka atau tidak Lebih lebih lagi jika perut buncit selepas bersalin tentu hilang keyakinan diri bila lihat diri...
Cara Yang Paling Mudah Nak Buang Kulit Tomato

Cara Yang Paling Mudah Nak Buang Kulit Tomato

papar berkaitan - pada 23/11/2018 - jumlah : 359 hits
Assalamualaikum Salam semua hari ini nak kongsi tips di dapur pulak tips ini biasa buat kalau nak masak ikan masak cuka sebab ada nak masukkan tomato hancur dalam ni Selalu kalau buat ikan masak cuka ada masukkan tomato yang telah dihancurk...
Inilah Cara Tradisional Yang Saya Amal Berjaya Hilangkan 10kg Sebulan Tanpa Sebarang Produk Selamat Dan Mudah

Inilah Cara Tradisional Yang Saya Amal Berjaya Hilangkan 10kg Sebulan Tanpa Sebarang Produk Selamat Dan Mudah

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 438 hits
Tips diet ini dikongsikan oleh yang ingin memberi inspirasi kepada anda yang ingin kurus Macam tak percaya gadis ini berjaya menurunkan berat badan sebanyak 10 kg dalam masa sebulan sahaja Tak percaya Cuba tengok gambar di bawah Terbukti ka...
Anak Menangis Mengamuk Nak Telefon Cara Mudah Mama Boleh Praktik Untuk Elakkan Anak Minta

Anak Menangis Mengamuk Nak Telefon Cara Mudah Mama Boleh Praktik Untuk Elakkan Anak Minta

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 500 hits
Satu hal yang membuatkan mama papa rungsing tapi tak mampu nak bertindak cara bagaimana adalah perihal masalah telefon bimbit pada anak Menangis mengamuk dan meronta ronta antara perkara biasa setiap kali tidak diberikan telefon Pening dibu...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Patut Tak Boleh Daftar

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo

Iddah Bercerai Panduan Pengiraan Tempoh Iddah Untuk Wanita Bercerai

Tvet Tahfiz Mara Bidang Pengajian Syarat Kemasukan

Den Manjo Feat Eda Ezrin Adik Jando Abe Dudo Raya Chord