Cara Mudah Jaga Kulit Wajah






3 Tips Penjagaan Muka Lelaki Yang Mampu Tawan Hati Gadis
Korang tak pernah terfikir ke kenapa muka ‘oppa-oppa’ Kpop ‘flawless’ semacam? Mungkin korang akan ingat, cuaca sejuk dekat sana mempengaruhi keadaan muka mereka. Tapi, korang tak tahu disebalik kulit wajah yang licin bersinar lagi ‘handsome’ tu tersirat ‘rahsia’ penjagaan wajah yang mereka amalkan sampai buat ramai wanita Melayu tergila-tergila. Rahsia akhirnya terbongkar… 
Kalau korang nak tahu, aktor popular Song Joong Ki, pernah berkongsi salah satu rutin ‘kecantikkannya’ dengan membasuh wajah menggunakan susu setiap malam sebelum tidur. Dia juga menghindar pemanas untuk menghalang kulitnya daripada kering. 

Nampak tak betapa gigihnya mereka ni semata-mata nak dapatkan kulit muka yang bersih macam tu? Tapi ada diantara lelaki ni, cuci muka pun kadang-kadang malas. Macam manalah muka tu tak naik jerawat. Betul tak? 
Apa kata kalau korang mulakan sekarang rutin penjagaan muka ni sebelum terlambat? Tak Susah Pun, Beberapa Minit Sahaja! 
1. Cuci Muka 2 Kali Sehari 
Cari pembersih yang bersifat lembut serta bebas alkohol atau mana-mana bahan kimia yang keras. Gunakan pembersih muka daripada cecair daripada jenis bar. Ini kerana sabun jenis bar cenderung mengeringkan kulit, pun begitu, sabun jenis bar ini mungkin berfungsi lebih sesuai jika kulit anda kategori yang berminyak. 
Untuk korang yang mengalami kulit berjerawat, cari pembersih yang mempunyai kandungan asid ‘salicylic’, asid ‘glycolic’ ataupun ‘benzyl peroxide’. Kandungan seperti ini akan memberikan kesan lebih bersih dan bertindak sebagai ‘astringen’ yang membunuh bakteria yang menyebabkan jerawat. 
2. Penyegar/’Toner‘ 
Kenapa toner penting? Toner membantu mengetatkan dan mengecutkan kembali liang-liang pori wajah. Cuba bayangkan kalau liang pori terbuka? Tak dapat ‘imagine’ macam mana tersumbatnya liang pori dengan minyak dan jerawat! 

Jadi, macam mana nak pilih produk penyegar yang sesuai? Lambakan produk kecantikan di pasaran membuatkan sesetengah daripada para lelaki ni jadi malas nak pilih dan ragu-ragu terhadap kesesuaian produk mengikut jenis serta keadaan kulit yang dimiliki agar tidak memudaratkan dalam jangka masa panjang. 
Penting untuk kita tahu setiap jenis dan keadaan kulit kerana setiap daripada kita mempunyai keperluan berbeza. 
Terbaru, Dr Lauranne Malaysia ada memperkenalkan set produk penjagaan wajah buat jejaka. Anti Aging Anti Wrinkle Skin Set ini yang dibuat khas bertujuan meningkatkan tenaga vital dalam kulit lelaki yang letih serta menjadikan Grape Stem Cell Serum, 2 in 1 Milk Cleansing System, Sun Cream Spf 30 dan Repair Night Cream antara produk dari Italy terbaik tahun ini!



Penyegar Yang Merawat Kulit Wajah!
Ia merupakan toner kulit anti-penuaan jenis gel yang memberi kelembapan dan melegakan kulit yang letih jadi lebih sihat. Formula yang direka khusus untuk lelaki ini menjadikan toner jenis gel ini lebih mudah untuk digunakan bagi kaum Adam. Senang je, tak payah guna kapas, sapu je siap! 
Toner ini juga memang sangat sesuai untuk korang yang nak cepat. Ini kerana ia mengandungi ekstrak ‘Centella Asiatica’ yang mampu melegakan kulit selepas mencukur dan membuatkan kulit bertambah lembut. Mudahkan?



4. Sapu Pelembap/Losyen 
Tahukah korang pelembap atau losyen ni sememangnya penting untuk kulit wajah kerana dapat melembapkan wajah, mengelakkan kulit kering, memberi nutrisi serta melambatkan proses penuaan. Sekarang dah tahukan betapa pentingnya losyen pelembap ni?



Serum Dengan Ekstrak Grape Cell Terbaik Untuk Lelaki! 
Bagi yang tak tahu, Grape Cell merupakan antara tanaman yang sangat bermanfaat untuk kecantikkan kulit wajah. Protein, mineral dan vitamin antara ‘zat’ yang terdapat didalam Grape yang menjadikan kulit terasa lebih anjal. 
Ekstrak Grape Cell  mengandungi pelbagai mineral dan asid amino lengkap untuk menutrisikan kulit. Kandungan ini sangat membantu kulit dalam melakukan proses regenerasi sel kulit sehingga kulit mampu terhindar daripada risiko penuaan. Berseri-seri selalu lah nampaknya ya! 
Anti Aging Anti Wrinkle Skin Set yang sangat lembut dan licin ini sangat sesuai untuk kegunaan sepanjang hari kerana ia dirumus khas untuk 4 masalah utama kulit lelaki iaitu; kulit kering, kulit kusam, tidak anjal dan kedutan. Jangan ragu-ragu dengan kebaikan Grape Cell Serum ini kerana ia dijamin telah diuji secara klinikal dan selamat untuk digunakan. 
Tambahan pula, tak susah pun nak pakai bro! Lepas dah guna penyegar, sapukan sedikit losyen daripada Dr Lauranne ini dan korang sudah pun sedia untuk keluar rumah. Aroma wangian daripada Essence ini membuatkan ianya sangat sesuai dengan keinginan para lelaki masa kini. 
Untuk yang menginginkan kombinasi produk terbaik bagi kulit wajah untuk kekal sihat dan muda persis selebriti Korea, tak perlu runsingkan kepala lagi, dapatkan sahaja Anti Aging Anti Wrinkle Skin Setdan Blue Energy Essence in Lotion berharga RM199 di semua kaunter kecantikan Dr Lauranne di seluruh negara. 
Confirm lepas pakai ni dapat tackle jodoh sorang

sumber info : Siakap Keli


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.zulfattah.com/2019/10/cara-mudah-jaga-kulit-wajah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
4 Cara Kenal Pasti Jenis Kulit Wajah Sebelum Beli Pencuci Muka Yang Sesuai

4 Cara Kenal Pasti Jenis Kulit Wajah Sebelum Beli Pencuci Muka Yang Sesuai

papar berkaitan - pada 10/10/2019 - jumlah : 653 hits
4 Cara Kenal Pasti Jenis Kulit Wajah Sebelum Beli Pencuci Muka Yang Sesuai Baru baru ni aku plan nak beli pencuci muka dekat satu website ni Tetiba aku jadi blur sekejap tak tahu nak pilih pencuci muka jenis apa sebabnya aku sendiri konfius...
Cara Mudah Jaga Bateri Kereta Supaya Tahan Lebih Lama

Cara Mudah Jaga Bateri Kereta Supaya Tahan Lebih Lama

papar berkaitan - pada 1/10/2019 - jumlah : 572 hits
Cara mudah jaga bateri kereta supaya tahan lebih lama 1 Tutup radio sebelum matikan enjin kereta 2 Guna kunci manual elak guna kunci alarm selalu Biasanya saya di tempat kerja jarang guna kunci alarm Terbukti bateri kereta tahan lama Kalau ...
Kulit Wajah Saya Rosak Kerana Solekan Yang Saya Guna Izara Aishah

Kulit Wajah Saya Rosak Kerana Solekan Yang Saya Guna Izara Aishah

papar berkaitan - pada 2/10/2019 - jumlah : 520 hits
Siapa je tak kenal pelakon cantik yang berambut panjang Izara Aishah Alaa kalau korang tengok dia berlakon dalam drama mesti ada slang utara dia tak pun dia ni jenis yang happy go lucky kan Hehehe Sis suka tengok Izara Aishah sebab suka bua...
Cara Mudah Buat Tauhu Homemade Guna Cuka Makan

Cara Mudah Buat Tauhu Homemade Guna Cuka Makan

papar berkaitan - pada 5/10/2019 - jumlah : 880 hits
Kalau buat tauhu homemade ni nmemang seronok Jika dibeli sekeping tauhu anggaran harganya ialah 50sen sekeping Jika anda hasilkan sendiri di rumah dengan kos yang sedikit anda boleh hasilkan banyak tauhu Boleh kongsi dengan jiran tetangga a...
Dr Beau Pure Natural Skin Oil Berkesan Merawat Masalah Kulit Wajah

Dr Beau Pure Natural Skin Oil Berkesan Merawat Masalah Kulit Wajah

papar berkaitan - pada 3/10/2019 - jumlah : 532 hits
Serum Dr Beau Merawat Kulit Berjerawat Jeragat dan Kulit KusamDr Beau Pure Natural Skin Oil Serum Wajah menjadi perkara pertama yang dilihat apabila bertentang mata dengan seseorang Yalah nak berbicara mestilah mahu tengok muka kan Tapi kad...
Kulit Wajah Saya Rosak Naik Penuh Dengan Biji Biji

Kulit Wajah Saya Rosak Naik Penuh Dengan Biji Biji

papar berkaitan - pada 2/10/2019 - jumlah : 919 hits
Bergelar selebriti sudah tentu perlu menjaga penampilan dan perlu memakai mekap setiap kali muncul di kaca televisyen Izara Aishah mendedahkan kulit wajahnya The post appeared first on
Hilang Lenguh Kaki Dalam 5 Minit Ikuti Cara Mudah Urut Betis

Hilang Lenguh Kaki Dalam 5 Minit Ikuti Cara Mudah Urut Betis

papar berkaitan - pada 3/10/2019 - jumlah : 546 hits
Petua Hilangkan Lenguh KakiFuhhh kadang kadang bila lenguh kaki je mulalah semua benda tak kena kan Dah urut guna minyak panas pon masih rasa lenguh kaki lagi Bila mengandung ni lagilah asyik rasa tak sedap je dekat kaki tu Bila google rupa...
4 Ramuan Masker Dari Kulit Jeruk Untuk Berbagai Kebutuhan Wajah

4 Ramuan Masker Dari Kulit Jeruk Untuk Berbagai Kebutuhan Wajah

papar berkaitan - pada 29/9/2019 - jumlah : 232 hits
4 Ramuan masker berbahan kulit jeruk untuk berbagai kebutuhan wajah Mulai dari kulit berminyak kusam hingga berkomedo
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis