Cadangan Ds Najib Kerjasama Dengan Anwar Adalah Serangan Kepada Musuh Kenapa Kita Pula Yang Menggelabah



Sebaik sahaja tamat perjumpaan Ahli Parlimen UMNO, tular di media sosial kononnya DS Najib telah cuba mengkhianati UMNO demi untuk kepentingan diri beliau sendiri dengan cuba mendesak Ahli Parlimen UMNO supaya memberikan sokongan kepada Anwar Ibrahim.

Kalau Malaysia Now, kepunyaan adik kepada mantan Ketua Pesuruhjaya SPRM, Latheefa Koya, yang merupakan penyokong tegar Azmin Ali, yang spin isu ini, tidaklah menghairankan, tetapi apabila manusia-manusia yang mengaku sebagai 'totok UMNO' turut sama spin isu ini, pada pendapat admin, ada sesuatu yang tidak kena.
DS Najib di dalam penjelasannya telah memberitahu kita semua bahawa ketika mesyuarat tersebut, beliau telah mengemukakan 3 cadangan untuk dipertimbangkan dibawa kepada mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi UMNO  yang akan diadakan pada sebelah malam.
Apa 3 cadangan yang DS Najib utarakan?
1. UMNO teruskan kerjasama dengan Perikatan Nasional dengan syarat UMNO diberikan lebih peranan dalam kerajaan untuk menentukan halatuju ekonomi.
2. Mendapatkan persetujuan untuk PRU 15 diadakan pada suatu tarikh yang tetap pada masa depan setelah Covid-19  terkawal demi memulihkan kestabilan politik.
3. Kerjasama bersyarat dengan Anwar tanpa DAP sehingga PRU15.
Ada beberapa perkara yang kita perlu lihat secara rasional supaya tidak termasuk dalam perangkap lawan.
DS Najib dengan jelas menyatakan beliau telah membuat 3 cadangan (seperti yang tertulis di atas), cadangan pertama dan kedua DS Najib telah diterima oleh MP UMNO tetapi cadangan yang ketiga telah ditolak.
Sebenarnya cadangan ketiga DS Najib bukanlah cadangan utama tetapi merupakan cadangan pilihan terakhir yang boleh diambil oleh UMNO sekiranya 2 cadangan awal yang diutarakan itu ditolak mentah-mentah atau PPBM terus-terusan memperbodohkan UMNO.
Bukankah PPBM telah berkali-kali mempermainkan UMNO!!!
Persoalannya, mengapa cuma satu dari tiga cadangan yang DS Najib utarakan ditularkan?
Kenapa 2 cadangan yang lain diketepikan dan tidak ditularkan?
Apa niat sebenar Malaysia Now menularkan isu itu?

Kenalkan kita siapa Dr Ahmad Atory, penganalisis yang mencadangkan supaya DS Najib disingkirkan dari UMNO kerana membuat cadangan supaya UMNO berkerjasama dengan Anwar Ibrahim?
DS Najib bukanlah ahli politik picisan yang menggunakan perjuangan parti sebagai topeng untuk kepentingan peribadi.

Sebaik sahaja Barisan Nasional diumumkan tumbang dalam PRU 14, DS Najib telah mengambil tanggungjawab moral untuk meletakkan semua jawatan politik yang beliau pegang ketika itu.
Awal pasca PRU 14, ketika dilihat ramai pemimpin UMNO menyepikan diri, termasuk pemimpin UMNO yang duduk di barisan hadapan ketika DS Najib mengumumkan meletak jawatan, DS Najib dengan tenang membuat kenyataan tidak mahu mengheret UMNO bersama dalam semua dakwaan politik yang beliau hadapi.
Di kemuncak cacian dan hinaan yang beliau terima dari masyarakat yang terpedaya dengan fitnah Pakatan Harapan, DS Najib bersendirian mempertahankan diri beliau dengan hujah dan fakta, sehingga masyarakat yang pernah mencaci beliau kembali menghormati beliau dan merasa menyesal apabila menyedari bahawa selama ini mereka sudah tertipu dengan fitnah dan tohmahan Pakatan Harapan.
Seperti yang admin katakan, DS Najib bukanlah seorang ahli politik sembarangan.
Setiap keputusan dan gerakan yang beliau lakukan, pastilah telah beliau pertimbangkan dan memikirkannya dengan semasak-masaknya dari segenap sudut.
Gunakan akal kita yang rasional dan jiwa yang tenang.
Kalau cuma dengan sokongan MP UMNO dan tanpa DAP, Anwar tidak mungkin boleh menjadi Perdana Menteri.
DS Najib meletakkan syarat berkerjasama dengan Anwar TANPA DAP.
Apakah Anwar sanggup meninggalkan DAP yang mempunyai lebih dari 40 MP, tidak termasuk dengan bilangan MP dari PAN, hanya untuk berkerjasama dengan UMNO yang kini cuma mempunyai 39 MP?
Jadi apa tujuan DS Najib membuat cadangan begitu kalau sudah tahu Anwar tidak mungkin akan menerimanya.
Kalau kita gunakan akal kita yang waras, tidak perlu tahu apa tujuan sebenar DS Najib tetapi lihat apa yang sedang berlaku kepada DAP dan PKR sekarang.

Timbul rasa curiga antara DAP dan PKR akibat dari cadangan DS Najib itu.

Setiausaha Publisiti DAP, Tony Pua, memerli PKR dengan menyifatkan pihak yang mahu berkerjasama dengan DS Najib untuk membentuk kerajaan sebagai kemaruk dan gila kuasa. 
Apa pula yang berlaku di pihak PPBM?
Pertemuan 6 mata antara Presiden UMNO, Presiden PAS dan Presiden PPBM gagal mencapai kata sepakat, malah dari sumber yang dipercayai menyatakan, pertemuan tersebut menjadi tegang bila antara Zahid Hamidi dan Tok Mat Maslan yang mewakili UMNO saling menuduh dengan Muhyiddin dan Hamzah Zainuddin yang mewakili PPBM sebagai pengkhianat.
Malah dilapurkan, Zahid dan Tok Mat Maslan telah meninggalkan meja rundingan.
Tetapi apabila DS Najib mengemukakan cadangan supaya UMNO berkerjasama dengan Anwar, secara tiba-tiba, PPBM telah menawarkan jawatan Timbalan Perdana Menteri kepada UMNO.
Tetapi diharapkan pihak UMNO tidak terlalu gembira dan berpuas hati kerana di sebalik umpan yang menggiurkan pasti terselit kail yang berbisa.

Apa muslihat Muhyiddin mahu nama untuk calun Timbalan Perdana Menteri dari UMNO tetapi bukan Presiden UMNO, Zahid Hamidi.
Inilah senjata yang digunakan oleh Dr Mahathir untuk memecahbelahkan PKR dengan melantik Timbalan Presiden PKR sebagai Menteri Kanan tetapi membiarkan Presiden PKR sebagai Ahli Parlimen biasa.
Seperti yang admin tuliskan dalam Facebook admin, kalau tak faham dengan seni politik, jangan lakukan serangan secara semberono.
Jangan tenguk buah catur apa yang DS Najib gerakkan, tetapi kita tenguk di mana 'king' pihak lawan.

Kecuali kalau ada kepentingan peribadi, itu admin tidak mahu komen.
Tapi tanyalah pada diri sendiri, berbaloikah kita menghancurkan parti kita semata-mata demi kepentingan peribadi, bukankah DS Najib pernah di salah tafsirkan oleh banyak pihak, apakah masih mahu melakukan kesilapan yang sama buat kali kedua?

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://theunspinners.blogspot.com/2020/10/cadangan-ds-najib-kerjasama-dengan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Najib Cadangan Kerjasama Dengan Anwar Dengan Syarat Tak Libatkan Dap

Najib Cadangan Kerjasama Dengan Anwar Dengan Syarat Tak Libatkan Dap

papar berkaitan - pada 27/10/2020 - jumlah : 284 hits
malaysiakini comDikemaskini Hari ini 11 02 pmBekas perdana menteri Najib Razak mengakui bahawa dia ada mengemukakan cadangan untuk Umno mempertimbangkan kerjasama dengan presiden PKR Anwar Ibrahim Bagaimanapun Najib menegaskan bahawa cadang...
Lontaran Najib Untuk Menyokong Anwar Adalah Demi Masa Depan Umno

Lontaran Najib Untuk Menyokong Anwar Adalah Demi Masa Depan Umno

papar berkaitan - pada 29/10/2020 - jumlah : 251 hits
Daripada sudut logika apabila Najib Razak mencadangkan agar UMNO bekerjasama dengan Anwar Ibrahim bagi membentuk kerajaan baru dan meninggalkan PN ia memang sesuatu yang sukar untuk diterima akal Lebih lebih lagi bagi pemimpin UMNO yang aga...
Kerjasama Dengan Pkr Bukan Satu Satunya Cadangan Saya Najib

Kerjasama Dengan Pkr Bukan Satu Satunya Cadangan Saya Najib

papar berkaitan - pada 28/10/2020 - jumlah : 276 hits
By 27 October 2020Datuk Seri Najib Tun RazakKUALA LUMPUR Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menjelaskan kerjasama bersyarat dengan PKR tanpa DAP bukanlah satu satunya cadangan yang diutarakannya semasa mesyuarat bersama ahli ahli ...
Kenapakah Najib Cadang Yes Anwar No Dap

Kenapakah Najib Cadang Yes Anwar No Dap

papar berkaitan - pada 28/10/2020 - jumlah : 231 hits
SELEPAS Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah menolak cadangan pengisytiharan darurat yang dikemukakan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin drama krisis politik negara yang berpanjangan sejak sebul...
Bila Masa Anwar Minta Sokongan Najib

Bila Masa Anwar Minta Sokongan Najib

papar berkaitan - pada 28/10/2020 - jumlah : 236 hits
WFAUZDIN NS Siapa pernah dengar Anwar kata mahu dapatkan sokongan Najib atau Zahid Takde kan Tiba2 Najib menyatakan di antara tiga option yg beliau cadangkan kpd Umno salah satunya adalah menyokong Anwar Ibrahim sebagai PM Kalau Anwar tidak...
Najib Sokong Anwar Ini Jawapannya

Najib Sokong Anwar Ini Jawapannya

papar berkaitan - pada 27/10/2020 - jumlah : 294 hits
Oleh Najib Razak Ada media portal yang laporkan seolah olah saya mendesak semua ahli parlimen UMNO untuk sokong Anwar jadi PM Ini kurang tepat Mesyuarat hari ini adalah untuk semua ahli parlimen membincang halatuju parti dalam krisis Covid ...
Najib Support For Anwar Only If It Doesn T Involve Dap

Najib Support For Anwar Only If It Doesn T Involve Dap

papar berkaitan - pada 27/10/2020 - jumlah : 227 hits
Former prime minister Najib Abdul Razak admitted that he floated the idea that Umno should consider cooperation with PKR president Anwar Ibrahim However he stressed that this is on condition that DAP is not involved The proposal was made at...
Najib Defends Call To Work With Anwar Notes Umno Now Partners With Ex Foes Pas And Bersatu

Najib Defends Call To Work With Anwar Notes Umno Now Partners With Ex Foes Pas And Bersatu

papar berkaitan - pada 27/10/2020 - jumlah : 243 hits
Datuk Seri Najib Razak today defended his proposal for ruling party Umno to partner with PKR president and Opposition Leader Datuk Seri Anwar Ibrahim pointing out that Umno is now in federal power because of its readiness to work with forme...
Revealed Najib Zahid Jointly Wrote To Palace In Support Of Anwar

Revealed Najib Zahid Jointly Wrote To Palace In Support Of Anwar

papar berkaitan - pada 17/10/2020 - jumlah : 424 hits
This confirms speculation that the trio were working together to dislodge the Perikatan Nasional government Explosive revelations have emerged on what transpired in the run up to Anwar Ibrahim s royal audience at Istana Negara on Tuesday hi...
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

Clear Air Over Najib S Supplementary Order Anwar And Ag Told



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade

Kaswi Gula Melaka

Effective Networking In Business

Doa Masuk Pasar Baca Doa Ini Apabila Pergi Ke Pasar

Lafaz Tasbih Kaffarah Sebagai Doa Pembersih Majlis

Rabbana Atina Fid Dunya Hasanah