Bukan Orang Rupanya Mekanik Kongsi Kisah Seram Disergah Penunggang Rxz Merah


Tak semua orang pernah melalui situasi seram bertemu makhluk halus secara berhadapan. Bagi mereka yang pernah melaluinya, pasti tak dapat dilupakan biarpun bertahun telah berlalu.
Inilah dihadapi seorang mekanik, Rahman Mohamed yang mengalami peristiwa seram pada 2001 yang lalu.
Menurut Rahman, dia telah melihat sendiri entiti berkenaan ketika ditugaskan untuk memperbaiki sebuah bas yang rosak di lebuh raya pada tengah malam. Jom baca perkongsiannya di bawah.
Salam subuh.. Maaf kalau tak pandai mengarang cerita. Aku nak kongsi satu pengalaman yang agak menakutkan atau menyeramkan yang pernah aku alami.
Kejadian sekitar tahun 2001. Aku seorang mekanik bas yang berpusat di Kuala Lumpur. Sebagai seorang mekanik kadang kala aku ditugaskan ambil alih kumpulan kerosakan khas yang ada 2 kumpulan. Kira aku kumpulan siap sedia jika diperlukan.
Walaupun team ketiga, waktu kerja aku lebih banyak dihabiskan di lebuh raya dari di bengkel. Pada satu malam aku dapat panggilan dari pegawai operasi syarikat bahawa ada satu bas rosak berhampiran RnR T**** menghala ke utara.
Kebetulan pada masa tersebut aku berada di T****** M****. Mana kala team yang lain berada agak jauh dari lokasi bas yang rosak tersebut.
Aku dengan seorang rakan yang kebetulan berada di T****** M**** terus menuju ke lokasi sebuah bas kami yang rosak. Kesemua penumpang telah dibawa ke destinasi yang dituju menggunakan bas kami yang lain secara sedikit demi sedikit.
Jarak bas yang rosak dengan hentian rehat T**** menghala utara cuma dalam lingkungan 1 km sahaja. Jam di tangan aku menunjukkan angka 2 am. Aku tak dapat memperbaiki bas dalam serta merta kerana alat ganti yang rosak perlu di ganti.
Alat ganti akan sampai dengan bas yang akan lalu sekitar pukul 10 am mungkin dikirim dengan bas yang akan lalu 8 am dari Kuala Lumpur.
Aku dan rakan kerja mengambil keputusan untuk berehat atau tidur sahaja di dalam bas yang rosak tersebut sehingga alat yang perlu diganti sampai pada esok pagi nya.
Bersama seorang pemandu dan rakan kerja, kami berehat sambil tidur di dalam bas yang rosak tersebut.
Dengan badan yang letih dan hampir terlena, aku terdengar bunyi ekzos motor yang agak kuat di luar bas kami. Aku kejut pemandu bas suruh dia bangun untuk lihat. Tapi dia cakap tak payah tengok, biarkan sahaja. Aku rasa macam ada yang tak kena.
Aku ambil keputusan untuk ke bahagian hadapan bas. Tanpa membuka pintu bas, aku lihat di luar ada sebuah motor RXZ berwarna merah.. Masih nampak warna kerana di kawasan bas rosak ada lampu jalan atau lebuh raya.
Jelas ternampak seorang pemuda dengan motornya berhenti betul-betul di depan bas yang aku baiki. Aku masih di dalam bas terasa takut hendak keluar bertanya walau pun aku seorang pendekar atau pesilat.
Tak lama kemudian penunggang motor tersebut membuka helmet yang dipakainya.. Allahuakbar..
Itu sahaja ayat yang mampu keluar dari mulut aku.. Rupanya yang aku lihat bukan manusia. Dengan mukanya yang hancur dan penuh darah, pehhhhh amat menakut kan..
Rasa macam nak terkencing dalam seluar dibuatnya..
Aku terus ke belakang bas dan kejutkan pemandu bas yang masih menyambung tidur. Kawan aku pulak tidur mati tak sedar diri.
Aku ceritakan apa yang aku lihat tadi. Rupanya dia dah pernah alami apa yang aku lihat tadi. Buat pengetahuan semua di situ memang tempat lumba haram dan kerap kali terjadi kemalangan maut.
Itu sahaja cerita aku. Banyak lagi kejadian yang aku alami sepanjang bekerja sebagai mekanik bas. Baik di lebuh raya dan di jalan biasa.
Sumber: Rahman Mohamed
The post “Bukan Orang Rupanya”, Mekanik Kongsi Kisah Seram ‘Disergah’ Penunggang RXZ Merah appeared first on Siakap Keli.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://siakapkeli.my/2020/06/09/bukan-orang-rupanya-mekanik-kongsi-kisah-seram-disergah-penunggang-rxz-merah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dengar Suara Budak Gelak Doktor Kongsi Kisah Seram Diganggu Mainan Anak Dalam Rumah

Dengar Suara Budak Gelak Doktor Kongsi Kisah Seram Diganggu Mainan Anak Dalam Rumah

papar berkaitan - pada 4/6/2020 - jumlah : 499 hits
Anak atau adik kau orang ada banyak anak patung atau binatang mainan tak di rumah Kalau ada baca cerita ni supaya tak kena gangguan macam aku kena Suatu malam dalam jam 2 pagi tekak aku haus bukan main Jadi aku pun turun ke dapur Masa aku n...
Hiburan Sudah Lupakan Kisah Kehidupan Lalu Farah Lee Akui Masih Trauma Kongsi Tips Move On

Hiburan Sudah Lupakan Kisah Kehidupan Lalu Farah Lee Akui Masih Trauma Kongsi Tips Move On

papar berkaitan - pada 12/6/2020 - jumlah : 399 hits
Farah Lee yang merupakan bekas isteri kepada pengacara Ally Iskandar mengakui dirinya kini sudah melupakan kisah kehidupan lalu dan bertegas bahawa sudah move on Dia yang ditemubual secara langsung di laman Facebook menjelaskan bahawa untuk...
Tak Kenang Budi Doktor Kongsi Kisah Pemandu Mabuk Mahu Saman Hospital

Tak Kenang Budi Doktor Kongsi Kisah Pemandu Mabuk Mahu Saman Hospital

papar berkaitan - pada 28/5/2020 - jumlah : 427 hits
Kes kemalangan akibat pemandu mabuk menimbulkan kemarahan orang ramai yang menyifatkan ia perbuatan tidak bertanggungjawab Foto AFPKUALA LUMPUR 27 Mei Individu yang cedera dalam kemalangan akibat berada di bawah pengaruh alkohol perlu diken...
Kisah Seram Misteri Di Lebuhraya Pantai Timur 2

Kisah Seram Misteri Di Lebuhraya Pantai Timur 2

papar berkaitan - pada 13/6/2020 - jumlah : 1165 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraApa khabar buat semua rakan rakan dan peminat kisah seram sekalian Alhamdulillah kembali lagi dalam rancangan Kisah Seram Apa Minggu Ini Episod kali ini adalah berkaitan dengan tema balik kampung Disebabka...
Tiga Kisah Seram Di Jalan Bukit Putus Negeri Sembilan

Tiga Kisah Seram Di Jalan Bukit Putus Negeri Sembilan

papar berkaitan - pada 28/5/2020 - jumlah : 767 hits
KISAH mengenai Bukit Putus sememangnya cukup popular dalam kalangan penduduk Negeri Sembilan terutamanya bagi pengguna jalan raya yang mahu menuju ke Kuala Pilah dari Seremban Penduduk tempatan menggelar laluan itu jalan ular seperti kata p...
Kisah Seram Misteri Pelatih Diganggu Di Kem Plkn

Kisah Seram Misteri Pelatih Diganggu Di Kem Plkn

papar berkaitan - pada 4/6/2020 - jumlah : 1922 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraKembali lagi dalam rancangan Kisah Seram Apa Minggu ini Episod kali ini agak berbeza sedikit kerana kisah kali ini disiarkan pada waktu pagi Tapi jika anda mahukan mood seram bolehlah anda membaca cerita k...
Kisah Penjual Pulut Durian

Kisah Penjual Pulut Durian

papar berkaitan - pada 5/6/2020 - jumlah : 376 hits
Semalam Un teringin sangat nak jamah pulut durian Oleh sebab tak sempat nak mencari durian maka beli lah set yang dah siap dimasak Aku beli pulut durian di Kajang Semenyih ni secara online sahaja Photo kedua Aku dapat durian keras Maka aku ...
Kisah Selebgram Yang Hobi Buang Buang Uang Kini Jadi Gembel

Kisah Selebgram Yang Hobi Buang Buang Uang Kini Jadi Gembel

papar berkaitan - pada 1/6/2020 - jumlah : 350 hits
Gadis berusia 19 tahun asal Inggris bernama Kaya tidak menyangka hidup sebagai gelandangan Kehidupan yang menurutnya sangat menyiksa dan tidak menyenangkan Tampil di episode terbaru Rich Kids Go Homeless Kaya yang berpendidikan tinggi menga...
Kisah Guan Eng Tulis Surat Kepada Tommy Thomas

Kisah Guan Eng Tulis Surat Kepada Tommy Thomas

papar berkaitan - pada 1/6/2020 - jumlah : 315 hits
Lim Guan Eng menulis kepada Tommy Thomas pada tahun lepas meminta pembekuan akaun bank milik seorang hartawan hartanah ditarik balik menurut dokumen Bekas menteri kewangan Lim Guan Eng pernah meminta Jabatan Peguam Negara membatalkan arahan...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Asan Lembu The Movie

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis

Netizen Sebak Tengok Anak Lap Air Mata Bella Astillah Ayden Macam Dah Biasa Mesti Mak Dia Selalu Nangis