Tiga Kisah Seram Di Jalan Bukit Putus Negeri Sembilan

KISAH mengenai Bukit Putus sememangnya cukup popular dalam kalangan penduduk Negeri Sembilan terutamanya bagi pengguna jalan raya yang mahu menuju ke Kuala Pilah dari Seremban. Penduduk tempatan menggelar laluan itu jalan ular seperti kata pepatah Bak Ular Kena Palu kerana mempunyai 32 liku. Ia juga agak sempit dan gelap pada waktu malam menyebabkan tidak ramai orang berani melalui jalan itu.
Lagipun sejak laluan baharu dibuka, laluan Bukit Putus jarang lagi digunakan untuk menjimatkan masa.Keadaan jalan Bukit Putus yang dikelilingi hutan rimba dan bergaung itu dikatakan 'keras' dan ramai pengguna jalan raya pernah menjadi mangsa gangguan ketika melalui kawasan tersebut.

Berikut adalah tiga kisah seram yang pernah dialami orang awam ketiak melalui Jalan Bukit Putus

Kisah Seram 1: Kereta Tiba-Tiba Jadi Berat

Kisah ini diceritakan oleh Ismail Shah Abd Samad. “Waktu itu tahun 2002, jam 2.30 pagi dari arah Seremban. Masa itu, jalan lengang langsung tiada kereta atau lori. Saya pun tidak fikir apa-apa, sehinggalah berhampiran Kem Pengakap sebelah kiri, tiba-tiba kenderaan saya jadi berat. Memang nak naik ke jalan itu agak payah,” kata beliau.

Katanya, dia hanya terfikir bahawa keretanya rosak kerana kenderaan miliknya itu memang sering meragam. Selepas itu Ismail melihat cermin pandang belakang, untuk melihat kalau-kalau ada kenderaan lain untuk meminta bantuan. Tetapi apa yang beliau nampak adalah objek berwarna putih dan samar-samar berada di bonet belakang kereta. Automatik menggigil satu badan beliau ketika itu.

“Saya teruskan perjalanan, sambil itu membaca ayat Kursi tetapi secara tiba-tiba bau wangi kapur barus pula yang muncul. Memang sangat seram waktu tu. Apabila tiba di puncak Bukit Putus, terdengar bunyi angin yang kuat dan dengan tidak semena-mena juga kereta saya menjadi ringan,” cerita Ismail lagi.

“Itulah peristiwa yang paling saya tidak boleh lupakan sehingga kini. Saya juga pernah berbual dengan pemandu lori di hentian rehat Ulu Bendul dan mereka memberitahu saya bahawa sekitar jam 2 pagi hingga ke 4 pagi, jalan itu akan diganggu oleh Pontianak,” ujar Ismail menamatkan bicara.

Kisah Seram 2: Perempuan Bersama Tiga Anak

Kisah perempuan bersama tiga anaknya ini pula diceritakan oleh Shahrudin Abd Halim. “Ini cerita tahun 90-an dulu. Masa itu, saya bertugas dalam Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM). Saya berulang alik dari Felda Kepis ke Seremban. Kejadian itu berlaku selepas selesai habis bertugas. Saya bergerak dari JPAM lebih kurang jam 12.30 tengah malam dan tiba di laluan kedua selekoh jam 1 pagi dari Seremban,” kata Shahrudin.

“Tempat saya nampak perempuan misteri itu adalah di kawasan kebun durian dekat selekoh paling tajam di jalan lama Bukit Putus. Masa itu saya naik kereta. Sebelum ini, ada kawan yang beritahu saya bahawa laluan itu agak menakutkan tetapi saya tidak percaya. Hinggalah, pada malam itu, saya ternampak sendiri seorang perempuan berjalan di tengah jalan bersama tiga anaknya termasuk seorang yang didukung,” sambung beliau.

Perasaan saya ketika itu, hanya ALLAH SWT sahaja yang tahu. Jika difikirkan ikut akal logik, takkanlah jam 1 pagi ada orang yang berjalan di kawasan itu dan di kawasan itu tiada sebuah rumah pun. Memang seram sejuk waktu itu. Habis meremang bulu roma saya. Saya meneruskan perjalanan seperti biasa tanpa menegur perempuan itu,” kata Shahrudin Abd Halim lagi.

Kisah Seram 3: Orang Usung Keranda

Kisah yang ketiga ini dikongsi oleh Mashitah Idris yang terserempak dengan sekumpulan orang yang tengah mengusung keranda pada waktu tengah malam. Hanya orang yang ‘bernasib baik’ sahaja yang akan diganggu oleh makhluk halus. Lebih ‘bertuah’ jika makhluk halus itu menampakkan rupa mereka yang sebenar.

“Saya dahulu berulang alik dari Seremban ke Kuala Pilah kerana bertugas di Jabatan Pengangkutan Jalan Raya. Saya pernah mengalami gangguan seperti lampu kereta tiba-tiba terpadam dan radio turut senyap. Waktu itu jam menunjukkan pukul 1 pagi,” kata Mashitah Idris memulakan cerita beliau.

“Apabila diganggu, saya meneruskan perjalanan seperti biasa. Dalam perjalanan, tiba-tiba saya ternampak pula sekumpulan orang yang tengah mengusung keranda. Saya lega apabila melihat ada orang ramai. Waktu itu langsung saya tidak terfikir perkara yang bukan-bukan walaupun ketika itu sudah melebihi waktu tengah malam,” ujar Mashitah lagi.

“Perasaan takut mula hilang. Namun apabila saya tiba di puncak bukit, barulah saya terfikir semula, di selekoh ketiga itu mana ada rumah orang dan baharulah saya tersedar, mungkin apa yang saya lihat bukan orang sebenar. Nasib baik juga saya hanya terfikir tentangnya selepas dah sampai ke puncak bukit, jika tidak pasti saya akan ketakutan waktu itu,” kata Mashitah Idris menamatkan perbualan.

Covid 19 Selangor Rekod Sembilan Kes Baharu Tiga Jangkitan Import

papar berkaitan - pada 18/5/2020 - jumlah : 251 hits
SHAH ALAM 17 MEI Kes baharu Covid 19 di Selangor meningkat hari ini dengan sembilan individu positif berbanding satu yang direkodkan semalam Menurut data Bilik Gerakan Negeri Selangor tiga kes dicatatkan di Hulu Langat Gombak dan Petaling m...
Tiga Negeri Catat Kes Baru Kini Hanya Perlis Kekal Zon Hijau Kkm

papar berkaitan - pada 22/5/2020 - jumlah : 333 hits
Sehingga hari ini 21 Mei 2020 hanya negeri Perlis masih mengekalkan zon hijau manakala tiga negeri lagi mencatatkan kes baru Sebelum ini pada 16 Mei lalu beberapa negeri sudah bebas daripada penularan COVID 19 kerana kesemua kawasannya suda...
Tiga Lelaki Cuba Nasib Berbasikal Rentas Negeri

papar berkaitan - pada 23/5/2020 - jumlah : 438 hits
Tiga lelaki cuba nasib Berbasikal Rentas negeriPolis mengenakan kompaun ke atas tiga lelaki berbasikal dari Ampang ke Jelebu kerana merentas negeri tanpa kebenaran NSTP ihsan PolisRentas negeri Berbasikal ke JelebuTiga lelaki yang beriadah ...
Kisah Seram Misteri Pelatih Diganggu Di Kem Plkn

papar berkaitan - pada 4/6/2020 - jumlah : 1921 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraKembali lagi dalam rancangan Kisah Seram Apa Minggu ini Episod kali ini agak berbeza sedikit kerana kisah kali ini disiarkan pada waktu pagi Tapi jika anda mahukan mood seram bolehlah anda membaca cerita k...
Dengar Suara Budak Gelak Doktor Kongsi Kisah Seram Diganggu Mainan Anak Dalam Rumah

papar berkaitan - pada 4/6/2020 - jumlah : 499 hits
Anak atau adik kau orang ada banyak anak patung atau binatang mainan tak di rumah Kalau ada baca cerita ni supaya tak kena gangguan macam aku kena Suatu malam dalam jam 2 pagi tekak aku haus bukan main Jadi aku pun turun ke dapur Masa aku n...
Rentas Negeri Sewaktu Pkp Selamat Tinggal Negeri Sembilan

papar berkaitan - pada 3/6/2020 - jumlah : 669 hits
Sewaktu saya menulis catatan ini saya sudah berada di Pulau Pinang untuk hari ke 4 Lebih tepat lagi bermula hari Ahad 31 Mei lalu saya dan suami sudah menjadi penduduk di Pulau Pinang untuk sekurang kurangnya selama dua tahun Tuntutan kerja...
Selangor Negeri Sembilan Paling Tinggi Cuba Rentas Negeri Ketika Hari Raya Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 25/5/2020 - jumlah : 526 hits
Putrajaya 25 Mei Selangor merupakan negeri tertinggi cubaan merentas negeri ketika Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat ketika hari raya semalam Menurut Menteri Kanan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob Selangor Negeri Sembilan dan Pahang merup...
Tiga Negeri Catat Rekod Cubaan Rentas Negeri Tertinggi

papar berkaitan - pada 23/5/2020 - jumlah : 272 hits
HARAKAHDAILYMenteri Kanan Dato Ismail Sabri YaakobKUALA LUMPUR Tiga negeri mencatatkan rekod tertinggi cubaan merentas sempadan negeri adalah Melaka Perak dan Pulau Pinang Menteri Kanan Dato Ismail Sabri Yaakob berkata mungkin ramai yang ma...
Paling Ringkas Pedas Power Rendang Negeri Sembilan Paling Senang Nak Buat

papar berkaitan - pada 23/5/2020 - jumlah : 383 hits
Acapkali mencuba resipi yang sama apa kata kita cuba kelainan dengan rendang special dari Negeri Sembilan ini pula sebagai santapan juadah pagi raya tahun ini Menariknya rendang pedas yang cukup dikenali ini rupanya amat mudah untuk disedia...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Senarai Cerita Filem Terbaru 2024 Di Pawagam

Habiskan Duit Bayar Kepada Pakar Yang Pandai Beri Penjelasan Cara Dia Hilangkan Masalah