Buat Screen Mirroring Dari Telefon Ke Tv Sesuai Bagi Anak Yang Belajar Kelas Online


Dalam keadaan hari ini, gajet antara teknologi utama yang diperlukan. Bagaimanapun, jika di awal usia anak-anak, mereka didedahkan terlalu lama dengan gajet pakar berpendapat ada kesan sampingannya pada masa akan datang.
Lagipun dengan kaedah pembelajaran secara online untuk anak bersekolah, nak tak nak ibu bapa terpaksa terima hakikat anak perlu juga berdamping dengan gajet. Cumanya ada satu alternatif untuk kita cuba bantu anak hadkan penggunaannya.
Salah satunya adalah dengan cara ‘screen mirroring’. Anda boleh menggunakan telefon pintar dan disambung ke televisyen. Maksudnya, apa sahaja yang anda paparkan akan dapat dilihat secara terus di televisyen dalam resolusi yang lebih tinggi.
Bukan itu saja, bagi anak-anak yang belajar secara online dan guru berkongsi video, anak-anak boleh melihatnya di televisyen dengan paparan lebih jelas. Tiada lagi masalah skrin handphone kecil, tak nampak apa cikgu tunjuk.
Nak tahu macam mana caranya, berikut perkongsian Nurul Zulaiha Rohazam
Cara saya untuk screen mirroring ni, akan on wifi atau internet dulu BOLEH SCREEN MIRRORING DARI HANDPHONE KE TV!
Aku jakun sekejap sebab baru tahu wujub benda ni, kalau mu tahu doh diam la op, sebab yang aku kata ni “aku ni yang baru tahu bukan mu” jadi aku share laa yang mana sama macam aku yang baru tahu.
Tekan dekat jenis model tv. Terus keluar passcode di screen tv. Duk pikir laa apa screen mirroring ni .. bila tekan terus naik nama tv aku …lepas tekan model tv dekat phone tu terus keluar passcode kat screen tv. Lepas keluar passcode dekat tv tu uols letak je dekat phone no passcode tu..(setiap kali masuk, no passcode beza-beza kaluar). Nanti lepas letak no passcode dekat phone,dia auto je jadi . Semua step & caption ni ada dekat bahagian gambar.
Bagi aku elok laa time macam ni anak nak belajar on9, duk google meet masuk kelas tak payah nak tengok screen phone yang kecik bagi yang takde laptop, so boleh laa tengok dekat screen tv je terus. Sekarang ni anak aku sibuk main game phone dekat tv.
Letak nombor passcode yang keluar di screen tv. Lepas ni ade homework cikgu bagi, nanti ibu pasang dekat tv je ,tak payah nak tengok phone sampai kecik mata-mata tengok screen kecik. Ni model smart tv, tv model lain aku tak tahu, maybe boleh try kot semua tv boleh and satu lagi selain iphone aku tak tahu nak cari screen mirroring tu dekat mana maybe uols boleh Google mcm mana cara. Mu semua taip je dekat google “SCREEN MIRRORING” nanti keluar semua.

Better p tengok Google la kot tak pun youtube cara-cara untuk model tv lain or sebagainya lagi jelas sikit banyak sis kongsi sikit-sikit bab ni. Janji ada kemudahan untuk cara lain anak nak belajar dekat rumah.
UPDATE! Kalau tv model biasa kena beli ada alat dia weh hapo eh namo “miraScreen” bukak dekat shopee atau baca komen-komen dekat dalam ni ade yang komen. Dan untuk bukan Iphone user pon dah ada yang komen..Hang jangan laa duk 24jam buat cara camni kang rosak bateri fon jangan nak salahkan sis. Sis hanya tumpukan kepada anak-anak nak belajar dekat rumah elok guna cara macam ni.
Ikut hampa laaa nak buat apa. Control dekat phone, mata tengok screen tv kalau nak jadi full screen dekat tv, tekan full screen dekat phone tu atau pusing body phone. Atas phone masing-masing la camne setting..nak slow kuat pun control dekat phone bukan dekat remote tv ok.

*Boleh cuba di rumah!
Kredit: Nurul Zulaiha Rohazam
**Nak dapatkan barangan permainan anak pada harga yang cukup murah klik di sini
(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
The post Buat ‘Screen Mirroring’ Dari Telefon Ke TV. Sesuai Bagi Anak Yang Belajar Kelas Online appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/buat-screen-mirroring-dari-telefon-ke-tv-sesuai-bagi-anak-yang-belajar-kelas-online/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ini Cara Terbaik Mengawal Telefon Pintar Android Milik Anak Sepanjang Pkp

Ini Cara Terbaik Mengawal Telefon Pintar Android Milik Anak Sepanjang Pkp

papar berkaitan - pada 9/2/2021 - jumlah : 212 hits
Sejak PKP 2 0 berkuat kuasa dan PdPR menggantikan waktu sekolah kami menerima banyak mesej dari ibu bapa yang risau anak mereka menghabiskan terlalu banyak masa menghadap peranti Dalam kes serius ada yang pasrah anak yang mengakses kandunga...
Kemaskini Nombor Telefon Kwsp Online Cara Tukar Update No Telefon Tac Terkini

Kemaskini Nombor Telefon Kwsp Online Cara Tukar Update No Telefon Tac Terkini

papar berkaitan - pada 11/2/2021 - jumlah : 702 hits
KEMASKINI NOMBOR TELEFON KWSP ONLINE CARA TUKAR UPDATE NO TELEFON TAC TERKINI Kepada ahli KWSP yang belum atau dikenali sebagai i Akaun pastikan ahli mempunyai nombor telefon peribadi untuk memudahkan sebarang transaksi KWSP secara online B...
Tak Paksa Tak Belajar Bila Paksa Anak Buat Tak Tahu Mencabar Jadi Cikgu Segera Ni

Tak Paksa Tak Belajar Bila Paksa Anak Buat Tak Tahu Mencabar Jadi Cikgu Segera Ni

papar berkaitan - pada 17/2/2021 - jumlah : 186 hits
Semua orang tahu otak kanak kanak bukan seperti versi mini otak orang dewasa Ia boleh dibentuk mengikut didikan yang diberikan oleh ibu bapa Maka perwatakan pergaulan dan personaliti mereka boleh berbeza mengikut cara mereka dibesarkan Baca...
Ibu Tunggal Tujuh Anak Terpaksa Kongsi Satu Peranti Untuk Jalankan Perniagaan Dan Belajar

Ibu Tunggal Tujuh Anak Terpaksa Kongsi Satu Peranti Untuk Jalankan Perniagaan Dan Belajar

papar berkaitan - pada 9/2/2021 - jumlah : 209 hits
39 total views 23 views today KLUANG Seorang ibu tunggal berniaga dalam talian dan tujuh orang anaknya mengikuti Pengajaran dan Pembelajaran Di Rumah dengan berkongsi satu satunya telefon pintar milik keluarga itu Umi Naza Osman 36 berkata ...
Jika Terpaksa Bagi Anak 0 7 Tahun Tengok Skrin Ini Rancangan Yang Sesuai Ikut Umur

Jika Terpaksa Bagi Anak 0 7 Tahun Tengok Skrin Ini Rancangan Yang Sesuai Ikut Umur

papar berkaitan - pada 26/2/2021 - jumlah : 199 hits
Mungkin ada di antara ibu bapa yang terpaksa memberikan anak anak dibawah umur 7 tahun melihat TV atau gadget untuk mengalihkan perhatian mereka Namun ada juga yang risau tentang kesan penggunaan skrin terhadap anak anak Puan Terapis cara k...
Makanan Yang Terbaik Dan Sesuai Untuk Anak Ikan Laga

Makanan Yang Terbaik Dan Sesuai Untuk Anak Ikan Laga

papar berkaitan - pada 7/2/2021 - jumlah : 520 hits
Makan Fry Ikan Betta Ikan laga bermula sebagai haiwan untuk dibela sebagai hobi Dengan warna dan bentuk fizikal yang menarik ikan laga digemari oleh pelbagai peminat Makanan Terbaik Fry Ikan BettaPermintaan terhadap ikan laga semakin lama s...
Cikgu Ini Pesan Anak Darjah 1 Fokusnya Belajar Jangan Paksa Nak Tulisan Warna Cantik

Cikgu Ini Pesan Anak Darjah 1 Fokusnya Belajar Jangan Paksa Nak Tulisan Warna Cantik

papar berkaitan - pada 10/2/2021 - jumlah : 323 hits
Bagi ibu bapa yang ada anak di tahun satu dan tahun dua mungkin agak terasa cabarannya dalam keadaan sekarang ini Bukan apa persekitaran untuk anak yang seusia ini belajar di sekolah tak dapat dilaksanakan dengan sempurna seperti anak lain ...
Jangan Paksa Anak 5 Tahun Belajar Beri Hak Mereka Untuk Bermain Meneroka

Jangan Paksa Anak 5 Tahun Belajar Beri Hak Mereka Untuk Bermain Meneroka

papar berkaitan - pada 24/2/2021 - jumlah : 295 hits
Sesi persekolahan yang bakal bermula pada awal Mac ini pastinya membuatkan mak ayah berkobar kobar Terlalu lama berada di rumah membuatkan mak ayah berasa risau Namun pembukaan sekolah ini bukan bermakna anak perlu belajar dan memecut laju ...
Ustaz Ebit Lew Beli 500 Tab Guna Wang Sumbangan Tmj Untuk Pelajar Kelas Online

Ustaz Ebit Lew Beli 500 Tab Guna Wang Sumbangan Tmj Untuk Pelajar Kelas Online

papar berkaitan - pada 8/2/2021 - jumlah : 327 hits
JOHOR BAHRU Ustaz Ebit Lew menggunakan wang sumbangan berjumlah RM200 000 yang diberikan Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim untuk membeli sebanyak 500 unit gajet Menurut pendakwah popular itu kesemua gajet berkenaan akan diagih...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik


Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024

Terbukti Pasukan Terengganu Berkualiti

Asan Lembu The Movie

Flavour Mushroom Dadah Baru Kegilaan Remaja Ini Kesan Buruknya