Bn Johor Tak Serius Tangani Isu Lompat Parti




BN Johor tak serius tangani isu lompat parti?Posted By: Redzuan RF8 Mediaon: September 26, 2022
ShareKerajaan BN Johor yang menolak penubuhan sebuah Jawatankuasa Pilihan Khas bagi menjalankan kajian dan cadangan terhadap Enakmen Anti-Lompat Parti di peringkat Dewan Negeri Johor (DUN) dalam sidang DUN kelmarin perlu menjelaskan bilakah enakmen Anti Lompat Parti boleh dibentangkan.
ADUN Bukit Batu, Arthur Chiong Sen Sern hairan melihat tingkah ADUN BN yang menolak usul tersebut tetapi Menteri Besar Datuk Onn Hafiz Ghazi yang dikatakan mahu kepada enakmen berkenaan tidak pula menyatakan bilakah tarikh akan membentangkannya.
“Saya telah berbahas dan menyokong sebuah cadangan rundingan di bawah Peraturan Tetap 30 (2) Peraturan-Peraturan dan Perintah-Perintah Tetap Dewan Negeri Johor untuk menubuhkan sebuah Jawatankuasa Pilihan Khas bagi menjalankan kajian dan cadangan terhadap Enakmen Anti-Lompat Parti di peringkat DUN Johor.
“Ini kerana sebagai pihak pembangkang, kami ingin menyelaraskan RUU Anti Lompat Parti melalui penubuhan Jawatankuasa Pilihan Khas itu. Namun ia ditolak secara majoriti dengan 37 ADUN tidak bersetuju, manakala 13 yang lain bersetuju supaya undian dijalankan.
“Menteri Besar Johor dan wakil BN mengatakan mereka menyokong RUU ini tetapi hanya menolak rundingan penubuhan jawatankuasa khas di peringkat DUN.
“Persoalan saya adalah mengapakah Kerajaan Negeri telah membisu dalam soal membincang mengenai RUU tersebut sebelum pihak pembangkang mula membangkitkannya dalam sidang DUN,” katanya dalam satu kenyataan.
Menurut Arthur Chiong lagi, dalam manifesto BN sewaktu Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor Mac lalu, satu daripada ‘Ikhtiar’ menerusi ‘Reformasi Politik’ menjanjikan untuk memperkenalkan Enakmen Anti Lompat Parti.
Jadi di manakah janji Barisan Nasional kepada rakyat dalam PRN itu?
Malah katanya, janji MB Johor mahu membawa enakmen Anti Lompat Parti ke sidang DUN perlu kelihatan akan dilaksanakan segera, sekiranya tidak mahu penubuhan jawatankuasa atau hal hal yang BN anggap remeh ke arah pembentangan enakmen berkenaan.
“Kenyataan Menteri Besar Johor menegaskan mereka bersetuju melaksanakan enakmen Anti Lompat Parti. Oleh itu, Kerajaan Negeri Johor perlu bertindak segera dalam proses pelaksanaannya.
“Jika betul kerajaan mahu mengambil serius tentang isu “katak politik” jangan menangguhkan masa dan jangan buang masa dengan kenyataan-kenyataan yang bersifat hipokrit.
“Kerajaan Barisan Nasional Johor tidak perlu bersikap ‘lidah bercabang’ dalam hal ini. Tepatilah janji yang diberikan kepada rakyat. Buktikan melalui pelaksanaa sebelum Pilihan Raya Umum ke-15 ini.
“Kenyataan demi kenyataan tidak membuahkan hasil untuk memerangi politik katak. Negeri Johor perlu menjadi perantis dalam pembaharuan politik,” katanya Arthur Chiong lagi.
Sebagai wakil rakyat, katanya, beliau bertanggungjawab untuk bersuara demi rakyat bagi mengembalikan semula semangat perjuangan dalam arus perdana politik.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/09/bn-johor-tak-serius-tangani-isu-lompat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jangan Tangguh Penguatkuasaan Pindaan Anti Lompat Parti

Jangan Tangguh Penguatkuasaan Pindaan Anti Lompat Parti

papar berkaitan - pada 28/9/2022 - jumlah : 126 hits
File photo Aliran ENGLISH VERSION BELOW Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil menggesa perdana menteri menasihatkan Yang di Pertuan Agong supaya melaksanakan pindaan perlembagaan anti lompat parti tanpa berlengah lengah lagi Pindaan perlemb...
Awani Ringkas Dap Lulus Larangan Wakil Rakyatnya Lompat Parti

Awani Ringkas Dap Lulus Larangan Wakil Rakyatnya Lompat Parti

papar berkaitan - pada 26/9/2022 - jumlah : 103 hits
Ikuti rangkuman berita utama yang menjadi tumpuan sepanjang hari di Astro AWANI menerusi AWANI Ringkas SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c astroawani sub confirmation 1 Berita lanjut di http grid astroawani com Astro AWANI LIV...
Lupuskan Kenderaan Berusia 10 Tahun Keatas Tangani Isu Kesesakan Pakar

Lupuskan Kenderaan Berusia 10 Tahun Keatas Tangani Isu Kesesakan Pakar

papar berkaitan - pada 17/9/2022 - jumlah : 166 hits
Lupuskan kenderaan berusia 10 tahun keatas tangani isu kesesakan pakar Lupuskan kenderaan berusia 10 tahun keatas tangani isu kesesakan pakar Isu kesesakan jalanraya pakar cadangkan lupuskan kenderaan yang berusia 10 tahun dan ke atas Secar...
Pemuda Umno Johor Bankrap Isu Tidak Matang

Pemuda Umno Johor Bankrap Isu Tidak Matang

papar berkaitan - pada 14/9/2022 - jumlah : 115 hits
Mukhriz telah mengangkat tangan tanda sembah hormat itu adalah protokol rasmi enough Lain Tak PERLU ulas dan sentuh kerana is akan lebih kepada kebudak an seperti Pemuda umno JOHOR Cukuplah Pemuda umno JOHOR didik BANGSA JOHOR sahaja dan be...
Saya Bebas Serang Pemimpin Umno Rasuah Kata Zaharin Selepas Dipecat Parti

Saya Bebas Serang Pemimpin Umno Rasuah Kata Zaharin Selepas Dipecat Parti

papar berkaitan - pada 1/10/2022 - jumlah : 138 hits
FMT ReportersZaharin Mohd Yasin dipecat sebagai ahli Umno kerana melanggar etika ahli di bawah Fasal 20 9 perlembagaan parti PETALING JAYA Ketua Cawangan Umno Projek Perumahan Awam Sri Labuan Zaharin Mohd Yasin yang dipecat sebagai ahli par...
Percayalah Oleh Kerana Mahiaddin Bukan Lagi Pm Hadi Akan Bawa Pas Keluar Pn Untuk Bersama Parti Itik Patah Kaki

Percayalah Oleh Kerana Mahiaddin Bukan Lagi Pm Hadi Akan Bawa Pas Keluar Pn Untuk Bersama Parti Itik Patah Kaki

papar berkaitan - pada 3/10/2022 - jumlah : 153 hits
Presiden UMNO Ahmad Zahid Hamidi akhirnya mendedahkan pertemuan beliau dengan Hadi Awang berlaku kerana Presiden Pas itu datang menemui beliau di kediamannya Kata beliau Hadi telah datang ke kediamannya pada 17 September lalu Dalam erti kat...
Isu Perlantikan Latheefah Dah Pakat Diam

Isu Perlantikan Latheefah Dah Pakat Diam

papar berkaitan - pada 13/9/2022 - jumlah : 83 hits
Rule of laws dipatuhi yang lain small matter Buat masa sekarang orang paling penting dan utama adalah mantan king is cash mantan MO1 fokus pendedahan dan perbogelan secara langsung setiap hari
Parti Mana Hendak Disokong

Parti Mana Hendak Disokong

papar berkaitan - pada 2/10/2022 - jumlah : 149 hits
RENCANA KHASSAYA sering ditanya oleh rakan rakan media sosial khasnya dari kalangan anak muda parti mana yang hendak sokong dalam pilihan raya akan datang Saya faham kenapa mereka mengajukan demikian kerana mereka tidak begitu arif dengan f...
Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

Saya Harap Isu Aliff Aziz Tak Jejaskan Saya Cari Rezeki Di Malaysia Aaron Aziz

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Sarapan Pagi

Pas Quashing Of Zafrul S Affidavit Raises Concerns About Govt S Integrity

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Prudence

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb