Biji Selasih Mampu Turunkan Berat Badan


 

Banyak khasiat, kebaikan dan manfaat mengamalkan memakan biji selasih. Biji selasih atau dipanggi ‘telur katak’ biasa dicampurkan dalam air minuman. Rasa biji selasih amat sedap apabila dicampurkan dalam apa jua jenis minuman. 

Rasa biji selasih unik dan menjadi kegemaran ramai. Biji selasih dimasukkan ke dalam air akan kelihatan seperti telur katak apabila mengembang.
Biji selasih lengkap dengan nutrien berkhasiat untuk diet harian. Biji selasih lengkap dengan nutrien seperti kabohidrat, vitamin, mineral, lemak dan juga fiber.  KILIK DI SINI KILIK DI SINI KILIK DI SINI   


Kebaikan biji selasih:
Menurunkan Berat Badan
Biji selasih kaya dengan fiber dan ia akan membuat rasa kenyang. Ini bagus untuk yang ingin mengawal nafsu makan. Tambah biji selasih di dalam minuman. Ia dapat membantu untuk kekal berdiet.

Penghadaman dan Mengatasi Gangguan Pencernaan
Biji selasih sangat baik untuk mengatasi gangguan pencernaan seperti sembelit, kejang perut, kembung perut dan masalah penghadaman. 

Jangkitan Kulit
 Aanak yang mengalami masalah kulit seperti ekzema atau psoriasis boleh lakukan rawatan awal dengan menggunakan biji selasih. Caranya mudah, cuma hancurkan biji selasih dan campurkan bersama minyak kelapa, kemudian sapukan di tempat yang bermasalah.

Rendahkan Suhu Badan
Badan panas akibat cuaca terik. Ambil sahaja air kosong dicampur biji selasih. Anda akan rasa ia perlahan-lahan menyejukkan badan anda.

Menyihatkan Rambut
Kuasa dari sumber protein, vitamin K dan zat besi di dalam biji selasih bagus untuk rambut dan ia membantu untuk menyihatkan rambut dari akar hingga hujung.

Herba Penenang
Biji selasih mampu melegakan sakit kepala, migrain, tekanan dan ketegangan urat. Biji selasih dapat mengatasi kegugupan, rasa bimbang berlebihan dan mudah marah. Biji selasih dapat mengurangkan kegelisahan ataupun susah tidur.


Mengurangkan Cairan Pada Vagina
Bagi wanita, zat cineole dan tannin yang terkandung dalam biji selasih berkhasiat untuk mengurangkan cairan berlebihan pada vagina.

Ubat Sakit Gigi
Ambilah 10 gram biji selasih, rebuslah bersama 4 butir cengkeh dengan air mendidih secukupnya. Lalu minumlah air tersebut semasa hangat-hangat kuku selama masa sakit hingga sembuh betul.


Ramuan Kecantikan
Tumbuk biji selasih hingga halus, campur dengan air panas secukupnya. Adun rata hingga terbentuk pasta. Sejukkan. Gunakan sebagai lulur pada wajah dan leher anda, Lakukan sekali sehari iaitu menjelang mandi petang.

Biji selasih boleh dimakan bila masa sahaja tetapi bijinya perlu direndam dalam air. Waktu terbaik untuk mengambilnya ialah sebelum tidur.  Biji selasih berkesan sebagai antibiotik memusnahkan bakteria. Ia membantu menyah toksik dari dalam badan melalui darah.

Pada waktu malam semasa kita tidur, ia bertindak sebagai pencuci mengeluarkan toksin dari darah dan pada esok paginya toksin dikeluarkan. Rasa kembung akan hilang dan anda akan rasa segar semula.

Dapatkan biji selasih secara dalam talian. Mudah dan cepat.   KILIK DI SINI KILIK DI SINI KILIK DI SINI  



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://lokmanismail.blogspot.com/2021/09/den.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Berat Badan Turun Mendadak Sherry Ibrahim Nafi Jatuh Sakit

Hiburan Berat Badan Turun Mendadak Sherry Ibrahim Nafi Jatuh Sakit

papar berkaitan - pada 6/9/2021 - jumlah : 254 hits
Pelakon jelita Sherry Ibrahim menafikan bahawa dia kini sedang jatuh sakit meskipun berat badannya mengalami penurunan sebanyak beberapa kilogram sejak kebelakangan ini ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementDia yang kini aktif menjalankan aktiviti...
Resah Tengok Berat Bayi Dah Capai Garis Merah Ini Pemakanan Yang Boleh Tambah Berat Badan Bayi

Resah Tengok Berat Bayi Dah Capai Garis Merah Ini Pemakanan Yang Boleh Tambah Berat Badan Bayi

papar berkaitan - pada 25/8/2021 - jumlah : 190 hits
Kita semua pun tahu pemakanan sangat penting untuk perkembangan otak bayi dalam 7 tahun pertama ni Namun nak naikkan berat bayi kena pilih makanan yang healthy juga Selalu saya ni ditanya oleh mak mak Makanan apa yang boleh tambahkan berat ...
Resipi Mudah Cheese Cake Versi Bayi Hanya Guna 3 Bahan Boleh Tambah Berat Badan Anak

Resipi Mudah Cheese Cake Versi Bayi Hanya Guna 3 Bahan Boleh Tambah Berat Badan Anak

papar berkaitan - pada 23/8/2021 - jumlah : 315 hits
Keju adalah makanan yang sedap dan memiliki khasiat tertentu untuk bayi Selain membekalkan sumber tenaga keju juga mampu memberi lemak baik kepada bayi Selain susu keju juga adalah sumber kalsium yang baik untuk pertumbuhan tulang dan gigi ...
Meal Prep Cara Persiapan Makanan Sepanjang Perjalanan Turun Berat Badan Aku Kisah Berat Badan

Meal Prep Cara Persiapan Makanan Sepanjang Perjalanan Turun Berat Badan Aku Kisah Berat Badan

papar berkaitan - pada 23/8/2021 - jumlah : 309 hits
Sandwich tuna solehahIndah tau perasaan juju tatkala belajar ilmu pemakanan solehah untuk badan kita sendiri Kenapa selama ini juju makan semua makanan tak soleh dan solehah ke Bukan begitu kawan juju tepuk bahu juju 5 bulan lepas Juju beli...
Kebaikan Khasiat Biji Selasih

Kebaikan Khasiat Biji Selasih

papar berkaitan - pada 9/9/2021 - jumlah : 157 hits
Banyak khasiat kebaikan dan manfaat mengamalkan memakan biji selasih Biji selasih atau dipanggi telur katak biasa dicampurkan dalam air minuman Rasa biji selasih amat sedap apabila dicampurkan dalam apa jua jenis minuman Rasa biji selasih u...
Potret Terbaru Wina Natalia Bikin Pangling Berat Badan Turun 13 5 Kg Dan Banjir Pujian

Potret Terbaru Wina Natalia Bikin Pangling Berat Badan Turun 13 5 Kg Dan Banjir Pujian

papar berkaitan - pada 7/9/2021 - jumlah : 162 hits
Wina Natalia istri Anji Manji terlihat pangling usai berhasil menurunkan bobot tubuhnya hingga 13 5 kilogram Tentunya ia semakin langsing dan memesona Intip potret terbarunya berikut ini
Biji Selasih Baik Untuk Kesihatan

Biji Selasih Baik Untuk Kesihatan

papar berkaitan - pada 1/9/2021 - jumlah : 186 hits
Banyak khasiat kebaikan dan manfaat mengamalkan memakan biji selasih Biji selasih atau dipanggi telur katak biasa dicampurkan dalam air minuman Rasa biji selasih amat sedap apabila dicampurkan dalam apa jua jenis minuman Rasa biji selasih u...
Halba Buang Angin Dalam Badan Elak Kegemukan

Halba Buang Angin Dalam Badan Elak Kegemukan

papar berkaitan - pada 9/9/2021 - jumlah : 198 hits
Manfaat kebaikan khasiat herba halba atau fenugreek telah digunakan untuk kesihatan sejak zaman kuno Kegunaan halba antara lain mengaktifkan organ pembiakan Amalan tabib China menggunakan halba merawat mati pucuk Halba antara ubatan tertua ...
Gingko Lancarkan Pengaliran Darah Badan Lebih Sihat

Gingko Lancarkan Pengaliran Darah Badan Lebih Sihat

papar berkaitan - pada 9/9/2021 - jumlah : 139 hits
Gingko biloba atau ada juga menyebutnya ginkgo biloba adalah sejenis tumbuhan yang didapati daripada pokok gingko Dalam ginkgo dua unsur kimia yang bertindak sebagai ubat iaitu flavonoid dan terpenoid Flavonoid adalah antioksidan berasaskan...
218 Fibonaci

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Persediaan Awal Haji

Biodata Faisal Halim Pemain Bolasepak Viral Malaysia

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Kkb Poll Indian Voters Might Make All The Difference



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Porsche Design Honor Magic V2 Rsr Menang Red Dot Award Product Design 2024

3 Cara Menuju Ikn Ibu Kota Negara Baru Indonesia

0138002039 Scammer Maybank Panggilan Palsu

Empat Maut Mpv Dan Kereta Api Berlanggar

Lelaki Ditangkap Curi Kawal 25 000 Akaun Facebook

Anwar Ibrahim Terima Mandat Rakyat