Betul Ke 70 Peratus Wanita Malaysia Tolak Bakal Suami Gaji Bawah Rm5 Ribu


Betul Ke? 70 Peratus Wanita Malaysia Tolak Bakal Suami Gaji Bawah RM5 Ribu. Kebanyakan wanita Malaysia tidak mahu berkahwin dengan lelaki yang berpendapatan bawah RM5000 sebulan. Kaji selidik ini dilakukan oleh Sweet Ring.
Ramai Rakyat Malaysia
Memetik laporan China Press, laman sesawang cari jodoh itu mengumpulkan maklumat daripada 500 responden rakyat Malaysia dan keputusannya 70 peratus wanita inginkan pasangan mereka bergaji sekurang-kurangnya RM5000 sebulan barulah mereka setuju untuk berkahwin.
Rata-rata wanita yang terlibat dengan kaji selidik itu turut mendedahkan, jika gaji minimum tidak menepati syarat tersebut, mereka sanggup membujang daripada berkahwin.
Manakala 30 peratus responden wanita menunjukkan, mereka sanggup menerima lelaki bergaji sekurang-kurangnya RM3,000 sebulan.
Namun bagi pandangan lelaki berbeza pula. 60 peratus daripada lelaki menganggap gaji diantara RM3,000 hingga RM5,000 sudah mencukupi untuk berkahwin dan mereka tidak kisah dengan gaji isteri.
Maknanya lelaki bergaji bawah RM3,000 tiada siap yang nak? Agak-agak berapa anggaran gaji lelaki yang wanita Malaysia inginkan?
Artikel Lain

Bincang Dahulu Soal Kewangan Sebelum Lafaz, ‘Aku Terima Nikahnya’ Majoriti pasangan akan rasa tidak selesa berbincang soal kewangan sebelum memberi komitmen penuh untuk hubungan jangka panjang, lebih-lebih lagi sebuah perkahwinan. Mungkin risau akan bertengkar di hari bahagia membuatkan ramai yang memilih untuk elak berbincang tentang duit secara serius.
Duit boleh menjadi satu isu yang sensitif tetapi perlu dibincangkan kerana anda boleh tetap jujur mengenai duit di peringkat awal perhubungan anda. Anda cuma perlu tetapkan halatuju yang positif dalam hubungan anda akan berjaya.
Tambahan, jika anda tidak boleh berbincang tentang duit, bagaimana anda mahu berbincang tentang pelbagai cabaran lain yang anda bakal tempuhi di alam perkahwinan?
Kita hidup di alam realiti, pelbagai cabaran akan dapat ditempuhi, kenalah usaha untuk memulakan hubungan anda dengan jujur, bertanggungjawab dan dengan komunikasi yang baik.
Ada tujuh perkara utama yang kami akan kongsikan kepada anda perlu anda lakukan sebelum anda berkahwin.
Jujur tentang semua hutang dan aset
Buat satu penyata yang akan beri gambaran yang jelas tentang kedudukan kewangan anda. Dari sini, bincang cara bagaimana anda akan uruskan hutang atau apa-apa tanggungjawab kewangan lain bersama.
Bincang pelan jangka masa pendek dan panjang
Bincang tentang apa-apa rancangan yang anda ada – mungkin nak beli rumah, ada anak, atau berpindah ke luar negara. Jujur dan luahkan juga kerisauan anda dan apa-apa pengorbanan yang diperlukan untuk capai cita-cita anda.
Bajet kewangan
Pasangan muda selalunya akan ada cabaran bila kongsi hidup bersama. Bila anda ada bajet, anda boleh tahu batas masing-masing dan elak pergaduhan.

Lantik seseorang uruskan kewangan
Hakikatnya, tak semua orang cukup berdisiplin untuk bayar semua komitmen pada tarikh-tarikh tertentu dan lupa satu bil pun. Kalau anda lebih bijak uruskan kewangan, lebih pandai susun dan lebih banyak masa, mungkin anda yang patut uruskan hal kewangan supaya tak ada yang tertinggal nanti.
Bincang sama ada mahu kongsikan
Bincang dan putuskan sama anda anda akan uruskan tanggungjawab kewangan masing-masing atau anda akan kongsi belanja rumah sama-sama. Letakkan peraturan supaya anda takkan buat sesuatu yang pasangan anda tak suka.
Uruskan dokumen berkaitan undang-undang
Pastikan semua dokumen berkaitan undang-undang teratur dan sentiasa dikemaskini contohnya pinjaman bank, insuran kesihatan dan insuran nyawa.
Berbincang semula
Situasi anda mungkin berubah dari semasa ke semasa. Selepas kahwin anda akan belajar benda baru dan dari situ anda boleh bincang semula sama ada keputusan yang pernah dibuat dulu masih relevan atau tidak. Sekali sekala, bincang semula tentang rancangan kewangan anda dan sesuaikan dengan keadaan.
The post Betul Ke? 70 Peratus Wanita Malaysia Tolak Bakal Suami Gaji Bawah RM5 Ribu. appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/betul-ke-70-peratus-wanita-malaysia-tolak-bakal-suami-gaji-bawah-rm5-ribu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Surat Pekeliling Akauntan Negara Malaysia Bilangan 9 Tahun 2018 Tarikh Dan Peraturan Pembayaran Gaji Tahun 2019

Surat Pekeliling Akauntan Negara Malaysia Bilangan 9 Tahun 2018 Tarikh Dan Peraturan Pembayaran Gaji Tahun 2019

papar berkaitan - pada 6/12/2018 - jumlah : 1328 hits
Surat Pekeliling Akauntan Negara Malaysia Bilangan 9 Tahun 2018 Tarikh dan Peraturan Pembayaran Gaji Tahun 2019 Tarikh pembayaran gaji bulanan bagi tahun 2019 adalah seperti di lampiran dan ditetapkan mengikut Arahan Perbendaharaan 105 dan ...
Malaysia Jadi Harimau Asia Jika Tolak Rasuah Kata Pm

Malaysia Jadi Harimau Asia Jika Tolak Rasuah Kata Pm

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 322 hits
Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad Foto oleh Yusof Mat IsaPUTRAJAYA Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata Malaysia dan rakyat Malaysia hanya boleh menganggap diri mereka maju apabila mereka menolak rasuah dan menghentikan ama...
Inilah 7 Selebriti Cantik Popular Wanita Malaysia Yang Memiliki Bentuk Tubuh Bak Biola Body Goals

Inilah 7 Selebriti Cantik Popular Wanita Malaysia Yang Memiliki Bentuk Tubuh Bak Biola Body Goals

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 1090 hits
menjadi selebriti zaman sekarang tidak hanya bergantung pada bakat dan wajah semata mata Penampilan yang menawan juga menjadi daya tarikan Tak hairanlah kebanyakkan selebriti rela melakukan apa sahaja demi memiliki tubuh ideal Gara gara pun...
Suami Orang Malaysia Isteri Orang Vietnam Ini Perjanjian Mereka Sempena Final Malaysia Lwn Vietnam

Suami Orang Malaysia Isteri Orang Vietnam Ini Perjanjian Mereka Sempena Final Malaysia Lwn Vietnam

papar berkaitan - pada 16/12/2018 - jumlah : 368 hits
Suami Orang Malaysia Isteri Orang Vietnam Ini Perjanjian Mereka Sempena Final Malaysia Lwn VietnamSuami Orang Malaysia Isteri Orang Vietnam Ini Perjanjian Mereka Sempena Final Malaysia Lwn Vietnam
Isteri Maut Dicekik Suami Kerana Tolak Ajakan Bersama

Isteri Maut Dicekik Suami Kerana Tolak Ajakan Bersama

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 373 hits
Isteri maut dicekik suami kerana tolak ajakan bersama Berang permintaannya untuk mengadakan hubungan intim ditolak lelaki berusia 38 tahun tergamak mencekik isterinya yang berusia 37 tahun sehingga mati Suspek M Januri mengaku berbuat demik...
Kisah Tiga Wanita Ini Sebelum Mereka Jadi Jutawan Dan Usahawan Berjaya Di Malaysia Rileks Media

Kisah Tiga Wanita Ini Sebelum Mereka Jadi Jutawan Dan Usahawan Berjaya Di Malaysia Rileks Media

papar berkaitan - pada 15/12/2018 - jumlah : 694 hits
Bersusah susah dahulu bersenang senang kemudian Itulah yang mungkin sesuai dengan 4 orang usahawanita yang hebat ini Mereka adalah antara ikon bisnes yang dikagumi di Malaysia kerana kejayaan dan kelainan yang dibawakan oleh mereka mencetus...
Isteri Disebelah Suami Senyap Senyap Buka Zip Butang Penumpang Wanita Lain Dalam Pesawat

Isteri Disebelah Suami Senyap Senyap Buka Zip Butang Penumpang Wanita Lain Dalam Pesawat

papar berkaitan - pada 16/12/2018 - jumlah : 328 hits
Gila kan Berani berani dia buat kerja terkutuk tu Lelaki warga India ini duduk diantara mangsa dan isterinya Ketika dalam penerbangan menuju ke Detroit dari Las Vegas lelaki ini cuba buka zip buka butang baju dan cuba meraba raba mangsa wan...
Betul Ke Ni 13 Perkara Perempuan Malaysia Fantasikan Tentang Lelaki Korea

Betul Ke Ni 13 Perkara Perempuan Malaysia Fantasikan Tentang Lelaki Korea

papar berkaitan - pada 29/11/2018 - jumlah : 646 hits
Betul Ke Ni 13 Perkara Perempuan Malaysia Fantasikan Tentang Lelaki Korea By on October 18 2017 101 SHARES Sebelum ini satu Malaysia kecoh mengenai sekumpulan perempuan Malaysia yang tergila gilakan penyanyi Korea sehingga sanggup dipegang ...
Wanita Tanpa Make Up Lebih Disukai Lelaki Teserlah Keayuan Dan Kecantikan Aslinya Betul Ke

Wanita Tanpa Make Up Lebih Disukai Lelaki Teserlah Keayuan Dan Kecantikan Aslinya Betul Ke

papar berkaitan - pada 2/12/2018 - jumlah : 468 hits
Wanita Tanpa Make Up Lebih Disukai Lelaki Teserlah Keayuan Dan Kecantikan Aslinya Betul Ke Mungkin ramai sudah tahu yang kebanyakan lelaki sememangnya suka melihat wanita tanpa mekap Namun begitu tidak ramai yang tahu apa sebab di sebalikny...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Reaching Out

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Penuhkan Keseniangan Anda Dengan Kedatangan Terbaru Vivo V30e 5g Di Malaysia



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Cara Guna Baki Gas Dalam Tong Gas Yang Hampir Habis

The Infinite Rise House By Earthscape Studio In Anaikatti India

Territorial Sea Act Still Valid And Applicable Including In T Ganu Pmo

Bomba Extinguishes Blaze That Razed 40 Of Pasir Gudang Palm Oil Factory

Towards More Comprehensive Pension Reform

Sayur Tauge Masak Lemak Putih Untuk Lunch