Berlapang Dada Satu Cara Hidup Berdamai Dengan Takdir Allah 10120



Tidak lagi timbul bila di desa teringin tinggal di kota, bila di bandar nak duduk kampung. Sekadar contoh. Bila berkuasa lupa diri. Bila dah tersingkir tak segan nak berkuasa semula. Semua tuu sebab xjujur kepada diri sendiri, apa lagi kepada orang lain dan lupa dengan amanah Allah. Nauzubillah Min Zalik.

Bukan Lemah, Inilah 5 Alasan Seseorang Lebih Memilih Bersikap Lapang Dada 

Lapang dada adalah salah satu sikap terpuji yang dilakukan setelah seseorang begitu mati-matiannya perjuangan dilakukan, akan tetapi yang didapat hanya sebuah kegagalan dan kekecewaan. Ada begitu banyak manusia di dunia ini dan jika berbicara tentang lapang dada, tidak semua orang mampu melakukannya. Terdengar sangat mudah ketika diucapkan, namun saat dilakukan, sungguh begitu berat.

Untuk kamu yang pernah melihat orang lain hanya bisa bersabar dan pasrah setelah berjuang, tolong, jangan pernah bilang mereka lemah! Kamu tidak tahu seberapa dalam luka yang dirasakannya. Dan sikap lapang dada yang ia lakukan adalah sikap yang begitu berat untuk orang-orang di luar sana melakukannya juga.
Untuk tahu lebih jelasnya, yuk, simak penjelasan di bawah ini tentang 5 alasan seseorang lebih memilih bersikap lapang dada.
1. Percaya bahwa setiap kejadian ada hikmahnya 
Orang-orang yang mampu bersikap lapang dada, memiliki kepercayaan yang kuat bahwasanya dalam setiap kejadian pasti ada hikmah di dalamnya. Baik itu untuk dirinya sendiri maupun untuk orang lain. Ada pelajaran yang begitu berharga untuk dirinya, agar suatu saat ketika ia kembali berjuang, maka pelajaran yang didapat dari kejadian sebelumnya membuat dirinya menjadi lebih hati-hati dan lebih kuat jika seandainya kembali mendapat kekecewaan.
2. Berpikir bahwa memaksakan sesuatu itu tidak perlu
Tidak sedikit orang-orang yang lebih memaksakan dirinya sendiri untuk bisa mendapatkan sesuatu. Bahkan, sampai rela menaruhkan apa saja. Ketahuilah, saat kamu telah berjuang habis-habisan dan yang kamu dapat adalah kekecewaan, maka secara tidak langsung bahwa sesuatu yang sebenarnya kamu butuhkan itu bukan di sana tempatnya. Akan tetapi di tempat lain yang telah Tuhan siapkan untukmu. Jadi, tidak perlu sampai memaksakan sesuatu. Namun, jika kamu tetap ingin memperjuangkan hal itu, beristirahatlah sejenak! Dirimu butuh waktu untuk kembali merancang semuanya.

3. Percaya bahwa jika satu jalan tertutup, maka masih ada banyak jalan lain yang terbuka

Saat seseorang lebih memilih untuk bersikap lapang dada saat itu juga ia percaya bahwa ketika satu jalan tertutup maka ada begitu banyak jalan lain yang sedang menantinya. Ia bersikap lapang dada bukan karena menyerah dan lemah, akan tetapi karena ia tahu untuk kembali berjuang membutuhkan kesiapan yang matang

4. Mengumpulkan kekuatan dan rencana baru untuk kembali memperjuangkan sesuatu
Seseorang yang bersikap lapang dada dari luar mungkin kelihatannya seperti orang yang tidak kehilangan harapan untuk kembali melanjutkan perjalanan hidupnya. Namun, tanpa kamu ketahui, ia sedang berjalan perlahan membangun kembali rencana untuk perjuangan yang selanjutnya. Baik itu untuk masa depannya, untuk kisah percintaannya, dan masih banyak perjuangan yang lainnya

5. Tidak ingin ribet

Sebagai manusia, rasa ingin mendapatkan sesuatu yang simpel adalah keinginan setiap orang. Siapa pun menginginkan hal itu. Dan terkadang saat seseorang memilih untuk bersikap lapang dada, mungkin saat itu alasannya karena tidak ingin merasa diribetkan. Setelah tahu gagal dan kecewa, maka ya udah namanya juga hidup tidak akan terlepas dari keduanya

Nah, itulah penjelasan dari 5 alasan seseorang lebih memilih bersikap lapang dada. Semoga kita juga mampu untuk bersikap lapang dada. Bukan karena kita gampang menyerah, akan tetapi terkadang seseorang harus mundur satu langkah untuk melompat lebih jauh

Narasi: opini sendiri
Sumber gambar:
Di sini
Di sini
Di sini
Di sini
Di sini
Di sini

Sumber:
Bukan Lemah, Inilah 5 Alasan Seseorang Lebih Memilih Bersikap Lapang Dada | KASKUS

4 Fakta Ibu Hamil PDP Corona Yang Mengeluh Nasi Keras di Facebook, Bikin Miris
KASKUS - Forum Threads - [justify][color=#000000][size=3][font=Verdana][size=3][size=3]Hello warga kaskur semuanya, semoga kalian bahagia karena kembali membaca thread TS yang Tamvan, rajin membaca, dan suka menabung untuk menikah nanti hehe. Btw, ada yang sudah kangen sama TS belum? Semoga saja ada hehe (kecup online, ueeekkk)[/size][/size][/font][/size] [/color][/justify] [center][font=Verdana][img]https://s.kaskus.id/images/2020/04/04/10151234_20200404113034.jpg[/img][/font][/center] [center][size=2]Sumber sebagai...
Laju Penambahan Korban Meninggal Akibat Covid-19 Berkurang di Spanyol
Syarifudin, SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 48 minutes agoLaju penambahan infeksi baru dan korban meninggal dunia akibat virus corona (Covid-19) di Spanyol kembali berkurang pada Sabtu (4/4). Lockdown diperpanjang.
Famous Singer Atif Aslam Recited Beautiful Azaan During Lockdown
Staff Desk, The Islamic Information - The Islamic Information Famous Singer Atif Aslam Recited Beautiful Azaan During Lockdown Famous Pakistani singer Atif Aslam recited Azaan in his own voice during Covid-19 lockdown and won the millions of hearts. Atif is a famous Pakistani singer who is known for his voice all around the world, got millions of fans, and the Azaan in his voice won the hearts of his fans. Listen to Atif [...] Famous Singer Atif Aslam Recited Beautiful Azaan During Lockdown Staff Desk.
Usai Kembali dari Dubai, Pemberi Makan 1.500 Orang Positif Corona
Serambi Indonesia - Pria itu baru saja kembali dari Dubai dan menyelenggarakan pesta besar untuk menghormati ibunya yang meninggal dunia di Distrik Morena, Madhya Pradesh
Negeri Taj Mahal Catat 3.072 Kasus Virus
Serambi Indonesia - Kasus virus corona di Negeri Taj Mahal terus bertambah setiap hari dan yang terbaru pada Sabtu (4/4/2020) sudah mencapai 3.072 orang.
Begini Pedoman Pengurusan Jenazah Covid-19 Menurut MUI
taufiq, News – Kiblat - Majelis Ulama Indonesia (MUI) telah mengatur tentang pedoman pengurusan jenazah yang sebelumnya terinfeksi virus SARS-CoV-2 atau corona The post Begini Pedoman Pengurusan Jenazah Covid-19 Menurut MUI appeared first on Kiblat.
Ini Penjelasan Kenapa Saat Puasa Gampang Ngantuk 
Sodikin, Islampos - Nyatanya sejak sahur hingga berbuka, selalu ada alasan untuk merasa lemas, ngantuk dan tidak bertenaga. The post Ini Penjelasan Kenapa Saat Puasa Gampang Ngantuk appeared first on Islampos.
Pak Lebai Kaki Putaq...
ali allah ditta, tumpang sekole...? - Ulasan surat lebai Hadi yang pertahan gomen pintu belakang...* *ALLAH tunjukkan ciri utama seseorang ‘Ulamak itu adalah tatkala mereka takutkan Allah, iaitu takut lakukan dosa-dosa, apatah lagi jika dosa besar termasuklah dosa pembohongan atau dosa khianat;* *إِنَّمَا يَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ * *(Sesuangguhnya hanyasanya ‘Ulama itu adalah mereka yg takut Allah)**[alFatir : 28 ]* *Semalam terdapat pimpinan Islam luar Negara menghubungi seorang AJK Biro Syariah Amanah, nyatakan mereka sungguh terkejut tatkala menerima surat melalui media sosial kepada mereka yg me...
Duta Timur Tengah : Lantik Tuan Guru Hj Hadi langkah tepat - Prof Dr Azmi
Kriss Merah, Kriss Merah - BANGI, 10 Syaaban 1441H, Sabtu – Pelantikan Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai Duta Khas Perdana Menteri ke Timur Tengah bertaraf menteri adalah satu keputusan yang tepat pada masanya, kata Pakar Geostrategi Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Prof Dr Azmi Hassan. Beliau berkata, Malaysia sememangnya memerlukan seseorang yang rapat dengan negara rantau itu bagi memperkukuh hubungan ekonomi dan perdagangan antara kedua pihak. “Pelantikan ini memang kena, tepat pada masanya di saat hubungan kita dengan beberapa negara Timur tengah renggang. “Kita memerlukan seseorang yang rapat unt...
TAKUT MAKAN SAMAN...LEBAI KONTOT PADAM POSTINGNYA
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - Penjual agama Mokhtar anak Snake dah delete posting dia sbb takut kena saman? Mana telor dalam jubah anta? Takut apa bayar saman asalkan dgn fitnah itu anta boleh masuk syurga.(W.Faudzin.Ns) Beliau bukan sahaja rajin mengecam ahli politik lawan, tetapi juga kuat melihat FB...selain terlibat isu Faekah satu masa lalu, beliau juga dikatakan terlibat dalam Al Maunnah, pertubuhan agama yang menentang YDPAgong di Bukit Jendalik. itu kisah lama dan nasib beliau masih hidup panjang umurnya.Wallahuaklam. Namun dalam dok bagi kuliah , sempat juga beliau menulis di FB,sempat juga kena t...
Saturday, April 4, 2020
TAKUT MAKAN SAMAN...LEBAI KONTOT PADAM POSTINGNYA
Penjual agama Mokhtar anak Snake dah delete posting dia sbb takut kena saman? Mana telor dalam jubah anta? Takut apa bayar saman asalkan dgn fitnah itu anta boleh masuk syurga.(W.Faudzin.Ns)
Beliau bukan sahaja rajin mengecam ahli politik lawan, tetapi juga kuat melihat FB...selain terlibat isu Faekah satu masa lalu, beliau juga dikatakan terlibat dalam Al Maunnah, pertubuhan agama yang menentang YDPAgong di Bukit Jendalik.
itu kisah lama dan nasib beliau masih hidup panjang umurnya.Wallahuaklam.
Namun dalam dok bagi kuliah , sempat juga beliau menulis di FB,sempat juga kena troll dengan faekah yang sebenarnya palsu. Lebai kontot ini yang selalu keluar dalam internet , bukan membuatkan orang senang, malahan komen jelik terhadap beliau akan bertimpa timpa...hati juga tak besar ,tetapi berjiwa kecil, kalau komen di FBnya sahih akan di block, sebab dia tak boleh dikritik sebagaimana dia mengkritik orang lain.
Berbalik pada semua kata katanya bukan sahaja menghina, malahan beliau antara pimpinan Pas yang bukan sahaja menjadikan orang ramai jauh dari Pas, tetapi cara dan sikap beliau membuatkan orang ramai benci pada parti agama itu. Jadi sedarlah, bahawa beliau bukan seorang ulamak , tetapi lebai. 
"Bukankah pusat pengajian kamu pernah terbakar, mungkin lebih dari sekali, dan restoran kamu ditutup, masih menjadikan kamu tidak lagi sedar akan pembalasan . Restoran orang lain elok saja , kenapa restoran  kamu ditutup?Mungkin suruh ustaz sedar diri atau muhasabah diri kot....gamaknya lah....adios lebai..tunggu surat saman ya.....
Posted by AMIR Wartawan Rasmi LR at Saturday, April 04, 2020
WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI: TAKUT MAKAN SAMAN...LEBAI KONTOT PADAM POSTINGNYA

205 Negara Dunia Positif Corona, Mana Saja Negara yang Belum Terjangkit Virus Ini?
Tribunnews.com - Wabah Covid-19 ini dimulai sejak 12 Januari lalu, virus corona yang masih dinamai nCov-2019 atau pneumonia Wuhan hanya terbatas pada China saja.
Saya Ini Menko, Kekuasaan Saya Besar, Kalian Mau Apa?
Nahimunkar.org, Nahimunkar - Saya Ini Menko, Kekuasaan Saya Besar, Kalian Mau Apa? Ilustrasi Jika Tujuan Kerjamu Hanya Demi Uang… /Pexels/Burst/ idntimescom Ini bukan bercanda. Saya mau bertanya kepada pakar hukum pidana. Khususnya pakar pidana UU ITE. Sekaligus bertanya kepada para pakar politik dan demokrasi. Juga para pakar kebebasan berbicara. Yang ingin saya tanyakan begini. Saya duduk... Read More 'Saya Ini Menko, Kekuasaan Saya Besar, Kalian Mau Apa?' dapat dibaca di Nahimunkar. Belum ada yang terkait
Tahukah Kamu Terkadang Azab Kubur itu Diringankan?
sukarja, Check Porsi Haji App. - YA, kadang-kadang diringankan, karena Nabi shallallahu alaihi wa sallam pernah lewat dua kubur lalu berkata: “Keduanya benar-benar sedang diadzab, keduanya diadzab karena hal yang besar, benar, dia itu hal yang besar, salah satunya diadzab karena tidak bersuci dari kencing, atau beliau berkata: “Tidak bertabir waktu kencing, dan yang lain diadzab karena suka mengadu domba/membuat fitnah.” … Continue reading Tahukah Kamu Terkadang Azab Kubur itu Diringankan?
Pesakit SARI perlu dirawat sebagai pesakit COVID-19
Aqila, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - PUTRAJAYA, 10 Syaaban 1441H, Sabtu – Semua pesakit Jangkitan Pernafasan Akut Teruk (SARI) perlu dirawat sebagai pesakit positif COVID-19 sehinggalah penyakit itu dibuktikan sebaliknya, kata Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Noor Hisham Abdullah. Beliau berkata 12 petugas kesihatan disyaki telah dijangkiti COVID-19 selepas mereka terlibat dalam merawat pesakit pneumonia atau SARI. “Jadi pelindungan amat penting … The post Pesakit SARI perlu dirawat sebagai pesakit COVID-19 appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.
UPSI nafi ada persembahan pelajar ketika lawatan menteri
Aqila, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - IPOH, 10 Syaaban 1441H, Sabtu – Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), Tanjung Malim, menafikan dakwaan yang tular kononnya sekumpulan pelajar UPSI mengadakan persembahan sewaktu lawatan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Dr Noraini Ahmad ke universiti itu, hari ini. Naib Canselornya, Prof Datuk Dr Mohammad Shatar Sabran berkata, pada peringkat awal pihaknya ada merancang persembahan daripada pelajar, … The post UPSI nafi ada persembahan pelajar ketika lawatan menteri appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.
Ekonomi dunia tak pulih selagi vaksin COVID-19 belum ditemui
fazleen safina, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - DANA Kewangan Antarabangsa (IMF) berkata, dunia kini dalam kemelesetan yang lebih buruk daripada krisis kewangan global. IMF juga berkata mereka tidak pernah saksikan krisis seperti ini dalam sejarah. “This is a crisis like no other. Never in the history of the IMF have we witnessed the world economy coming to a standstill.” Coronavirus pandemic economic … The post Ekonomi dunia tak pulih selagi vaksin COVID-19 belum ditemui appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.
HADI AWANG, DUTA KHAS YANG TIDAK DIRAIKAN LANTIKANNYA
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - Melantik orang politik sebagai duta khas bertaraf menteri, disamping duta lantikan kerajaan sudah pun sedia ada, sebenarnya hanyalah bermula sejak era kepimpinan Najib Razak. Sebelum itu, tidak pernah jawatan duta khas bertaraf menteri diwujudkan. Dalam zaman Tun Mahathir Mohamad, walaupun beberapa orang politik pernah dilantik sebagai duta seperti bekas Menteri Besar Terenggganu, Wan Mokhtar Wan Ahmad; bekas Timbalan Menteri, Abu Bakar Daud; Mohamed Rahmat dan beberapa yang lain, tetapi mereka adalah duta kerajaan dan bukannya duta khas yang diberikan taraf menteri. Dalam era Naj...
MUI: Dosa Besar Halangi Pemakaman Jenazah Korban Corona
Rakhmatulloh, SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - Sekretaris Komisi Fatwa Majelis Ulama Indonesia (MUI), Asrorun Niam Sholeh menyatakan, dosa besar menolak pemakaman jenazah korban Corona.
Daftar Isi Al-Quran dan Terjemahan - Silakan Klik untuk membacanya:Surat Al Fatihah (Pembukaan)Surat Al Baqarah (Sapi Betina)Surat Ali 'Imran (Keluarga 'Imran)Surat An Nisa' (Wanita)Surat Al Ma'idah (Hidangan)Surat Al An'am (Binatang Ternak)Surat Al A'raf  (Tempat Tertinggi)Surat Al Anfal (Rampasan Perang)Surat At Taubah (Pengampunan)Surat Yunus (Nabi Yunus A.S.)Surat Hud (Nabi Huud A.S.)Surat Yusuf (Nabi Yusuf A.S.)Surat Ar Ra'd (Guruh)Surat Ibrahim (Nabi Ibrahim A.S.)Surat Al Hijr (Daerah Pegunungan)Surat An Nahl (Lebah)Surat Al Israa' (Memperjalankan Di Malam Hari)Surat Al Kahfi (Gua)Surat Maryam (Maryam)Surat Thaha (Thaahaa)Surat Al Anbiya' (Kisah Para Nabi)Surat Al Hajj (Ibadah Haji)Surat Al Mu'minun (Orang Mukmin)Surat An Nur (Cahaya)Surat Al Furqaan (Pembeda)Surat Asy Syu'ara' (Penyair)Surat An Naml (Semut)Surat Al Qashash (Cerita)Surat Al 'Ankabuut (Laba-Laba)Surat Ar Ruum (Bangsa Rumawi)Surat Luqman (Luqman)Surat As Sajdah ((Sujud)Surat Al Ahzab (Golongan Yang Bersekutu)Surat Saba' (Kaum Saba')Surat Fathir (Pencipta)Surat YaasiinSurat Ash Shaffat (Yang Bershaf-Shaf)Surat ShaadSurat Az Zumar (Rombongan-Rombongan)Surat Al Mu'min (Orang Yang Beriman)Surat Fushshilat (Yang Dijelaskan)Surat Asy Syuura (Musyawarah)Surat Az Zukhruf (Perhiasan)Surat Ad Dukhaan (Kabut)Surat Al Jaatsiyah (Yang Berlutut)Surat Al Ahqaaf (Bukit Pasir)Surat Muhammad (Nabi Muhammad SAW)Surat Al Fath (Kemenangan)Surat Al Hujuraat (Kamar-Kamar)Surat QaafSurat Adz Dzaariyaat (Angin Yang Menerbangkan)Surat Ath Thuur (Bukit)Surat An Najm (Bintang)Surat Al Qamar (Bulan)Surat Ar Rahmaan (Yang Maha Pemurah)Surat Al Waaqi'ah (Hari Kiamat)Surat Al Hadid (Besi)Surat Al Mujadilah (Wanita Yang Mengajukan Gugatan)Surat Al Hasyr (Pengusiran)Surat Al Mumtahanah (Wanita Yang Diuji)Surat Ash Shaff (Barisan)Surat Al Jumu'ah (Hari Jum'at)Surat Al-Munafiqun (Orang-Orang Munafik)Surat At Taghabun (Hari Ditampakkan Kesalahan-Kesalahan)Surat Ath Thalaaq (Talak)Surat At Tahrim (Mengharamkan)Surat Al Mulk (Kerajaan)Surat Al Qalam (Pena)Surat Al Haqqah (Kiamat)Surat Al Ma'arij (Tempat-Tempat Naik)Surat Nuh (Nabi Nuh A.S)Surat Al Jin (Jin)Surat Al Muzzammil (Orang Yang Berselimut)Surat Al Muddatstsir (Orang Yang Berselimut)Surat Al Qiyamah (Hari Kiamat)Surat Al Insaan (Manusia)Surat Al Mursalat (Malaikat-Malaikat Yang Diutus)Surat An Naba´ (Berita Besar)Surat An Naazi´ (Malaikat-Malaikat Yang Mencabut)Surat 'Abasa (Bermuka Masam)Surat At Takwir (Menggulung)Surat Al Infithar (Terbelah)Surat Al Muthaffifiin (Orang-Orang Yang Curang)Surat Al Insyiqaaq (Terbelah)Surat Al Buruuj (Gugusan Bintang)Surat Ath Thaariq (Yang Datang Di Malam Hari)Surat Al A´Laa (Yang Paling Tinggi)Surat Al Ghaasyiyah (Hari Kiamat)Surat Al Fajr (Fajar)Surat Al Balad (Negeri)Surat Asy Syams (Matahari)Surat Al Lail (Malam)Surat Adh Dhuhaa (Waktu Dhuha)Surat Alam Nasyrah /Al Insyirah (Bukankah Kami Telah Melapangkan)Surat At Tiin (Buah Tin)Surat Al 'Alaq (Segumpal Darah)Surat Al Qadr (Kemuliaan)Surat Al Bayyinah (Bukti Yang Nyata)Surat Al Zalzalah (Goncangan)Surat Al 'Adiyat (Kuda Perang Yang Berlari Kencang)Surat Al Qari'ah (Hari Kiamat)Surat At Takatsur (Bermegah-Megahan)Surat Al 'Ashr (Masa)Surat Al Humazah (Pengumpat)Surat Al Fiil (Gajah)Surat Quraisy (Suku Quraisy)Surat Al Ma'un (Barang-Barang Yang Berguna)Surat Al Kautsar (Nikmat Yang Banyak)Surat Al Kafirun (Orang-Orang Kafir)Surat An Nashr (Pertolongan)Surat Al Lahab (Gejolak Api)Surat Al Ikhlas (Memurnikan Keesaan Allah)Surat Al Falaq (Waktu Subuh)Surat An Naas (Manusia)
.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://peceq.blogspot.com/2020/04/berlapang-dada-satu-cara-hidup-berdamai.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wabak Makin Menyebar Disebabkan Enggan Berdamai Dengan Takdir Allah 10076

Wabak Makin Menyebar Disebabkan Enggan Berdamai Dengan Takdir Allah 10076

papar berkaitan - pada 1/4/2020 - jumlah : 316 hits
Yang kelihatan orang langgar PKP arahan kerajaan Bila diperhalusi kan semua tuu takdir Allah Muhasabah diri kerana Allah Wabah Makin Menyebar Karena Salah Jalan dalam BeragamaBy March 26 2020 Coba baca dulu kisah ini disebutkan kejadian nya...
Terus Berdamai Dengan Takdir Allah Usah Terikut Dengan Manusia Yang Saling Bercakaran Tuduh Menuduh Bagai 10043

Terus Berdamai Dengan Takdir Allah Usah Terikut Dengan Manusia Yang Saling Bercakaran Tuduh Menuduh Bagai 10043

papar berkaitan - pada 27/3/2020 - jumlah : 369 hits
S O P PEMBELIAN BARANGAN KEPERLUAN HARIAN Sebelum Keluar Lantik 1 orang wakil tetap sahaja Senaraikan barang yang hendak dibeli Pakai mask Keluar sekitar jam 10pagi 3ptg Bawak 1 plastik untk isi duit baki Semasa Di Luar Keluar tidak lebih 4...
Satu Persatu Idea Anda Diperlekehkan Kenapa Insafilah Hidup Ibarat Putaran Roda 10100

Satu Persatu Idea Anda Diperlekehkan Kenapa Insafilah Hidup Ibarat Putaran Roda 10100

papar berkaitan - pada 3/4/2020 - jumlah : 575 hits
1 hour agoDuterte memperingatkan penduduk untuk tidak melanggar perintah lockdown atau mereka akan ditembak karena menyebabkan masalah 1 hour agoJerawat di manapun tumbuhnya tetap saja menyebalkan Termasuk jerawat yang tumbuh di jidat 48 mi...
Ikuti Cara Fahami Syarat Untuk Menyertai Peraduan Gaji Seumur Hidup Nestl

Ikuti Cara Fahami Syarat Untuk Menyertai Peraduan Gaji Seumur Hidup Nestl

papar berkaitan - pada 9/4/2020 - jumlah : 523 hits
Ikuti Cara Fahami Syarat Untuk Menyertai Peraduan Gaji Seumur Hidup NESTL Cepat peraduan ni akan berakhir pada ditutup jam 23 59 59 pada 30 04 2020 ni Bila NESTL mengumumkan tentang peraduan yang membolehkan mereka yang bertuah mendapat gaj...
Yang Dapat Pegang Kuasa Tuu Dia Cara Apa Pun Itu Antara Dia Dengan Allah Allah Maha Adil 10130

Yang Dapat Pegang Kuasa Tuu Dia Cara Apa Pun Itu Antara Dia Dengan Allah Allah Maha Adil 10130

papar berkaitan - pada 6/4/2020 - jumlah : 600 hits
Maka berdamailah dengan takdir DIA In Syaa Allah kita kan tenang dan terhindar dari kata kata dan fikir jahat macam iblis laknatullah nak Diam itu iman Aamiin Yaa Allah Semua yang lawan 1MDB terpelanting dikerjakan kerajaan PN MALAYSIA DATE...
Dr M Gesa Rakyat Ubah Cara Hidup Buat Pengorbanan Selepas Covid 19

Dr M Gesa Rakyat Ubah Cara Hidup Buat Pengorbanan Selepas Covid 19

papar berkaitan - pada 6/4/2020 - jumlah : 219 hits
April 6 2020 12 23 PMDr Mahathir Mohamad memberi contoh pemain bola sepak tidak boleh berharap mereka dibayar gaji sama sebelum Covid 19 melanda negara kerana tidak turun padang sepanjang PKP PETALING JAYA Dr Mahathir Mohamad meminta rakyat...
Azab Allah Tiada Satu Kuasa Pun Dapat Menghalangnya

Azab Allah Tiada Satu Kuasa Pun Dapat Menghalangnya

papar berkaitan - pada 9/4/2020 - jumlah : 2752 hits
Azab Allah Tiada Satu Kuasa Pun Dapat Menghalangnya Percayalah pada janji janji Allah tentang pembalasan baik dan jahat tentang syurga dan neraka Yang melakukan kemungkaran akan di azab di atas segala perbuatannya Yang patuh pada suruhanNya...
Covid 19 Jangan Salahkan China Rakyat Perlu Berkorban Ubah Cara Hidup Dr Mahathir

Covid 19 Jangan Salahkan China Rakyat Perlu Berkorban Ubah Cara Hidup Dr Mahathir

papar berkaitan - pada 6/4/2020 - jumlah : 300 hits
PETALING JAYA Dr Mahathir Mohamad meminta rakyat mengubah cara hidup dan membuat pengorbanan dengan tidak lagi mengharapkan imbuhan pada nilai sama kerana penularan Covid 19 akan membawa impak kepada ekonomi negara Bekas perdana menteri itu...
12 Cara Hidup Sehat Dan Awet Muda Alami Dan Sederhana

12 Cara Hidup Sehat Dan Awet Muda Alami Dan Sederhana

papar berkaitan - pada 29/3/2020 - jumlah : 151 hits
Semua orang pasti menginginkan memiliki tubuh yang sehat dan tampak awet muda namun sering kali keinginan tersebut tidak dibarengi dengan pola hidup sehat Biasanya keengganan seseorang menjalani pola hidup sehat adalah karena anggapannya te...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Ultimate Guide To Ghibli Park

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Gugurnya Dosa Waktu Solat

Islamic Studies Expert The Act Of Likening Humans To Dogs For Patronising Mcd S Is Sinful



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Honor Malaysia Bakal Lancar Empat Produk Baharu Pada 22 April

Finding Your Inner Peace Buddha Statues And The Path To Mindfulness

Bayi Meninggal Dunia Selepas Diberi Makan Cahaya Matahari

Banjir Besar 5 Negara Ragut Ratusan Nyawa

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur