Satu Persatu Idea Anda Diperlekehkan Kenapa Insafilah Hidup Ibarat Putaran Roda 10100



Presiden Filipina Perintahkan Tembak Penduduk 
yang Membuat Keributan dalam Situasi Lockdown
Serambi Indonesia - 1 hour agoDuterte memperingatkan penduduk untuk tidak melanggar perintah lockdown atau mereka akan ditembak karena menyebabkan masalah.
Kenapa Jerawat Tumbuh di Jidat? Ketahui Penyebab dan Cara Mencegahnya
Tribunnews.com - 1 hour agoJerawat, di manapun tumbuhnya tetap saja menyebalkan. Termasuk jerawat yang tumbuh di jidat.
Virus corona: 
Bagaimana China mengatasi wabah Covid-19 melalui teknologi tersembunyi, 
dengan penduduk dilacak lewat telepon genggam
BBC News Indonesia - Berita - 48 minutes agoChina mengatasi wabah Covid-19 antara lain dengan pengawasan massal dengan teknologi tersembunyi yang digunakan untuk melacak warga dengan kode warna.
Virus corona: 
Tips terlindung dari Covid-19 dan mencegah penyebaran sesuai petunjuk WHO
BBC News Indonesia - Berita - 48 minutes agoBagaimana kita melindungi diri dari wabah virus corona yang telah menyebar ke 180 negara, dan menyebabkan kematian 43.000 orang.
Perintah berkurung 24 jam di Mekah, Madinah
kerengga, KERENGGA - 51 minutes agoMalaysiakini Arab Saudi mengenakan perintah berkurung 24 jam pada hari Khamis di kota suci umat Islam, di Mekah dan Madinah sebagai memperketat langkah memerangi wabak Covid-19, lapor media antarabangsa. Menteri Dalam Negeri Arab Saudi, Abdul Aziz Bin Saud Al Saud mengumumkan perintah berkenaan hari ini. Bagaimanapun, Kementerian Dalam Negeri Arab Saudi dipetik Reuters memaklumkan terdapat
Nama baru kementerian Tuan Ibrahim bermaksud bingung, bodoh
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 56 minutes ago[image: Nama baru kementerian Tuan Ibrahim bermaksud bingung, bodoh] Oleh ARIF ATANApril 2, 2020 9:51 pm Gara-gara mahukan singkatan kementerian daripada bahasa Inggeris, tanpa disedari nama baharu itu membawa maksud buruk pula dalam bahasa Melayu. Kementerian Alam Sekitar dan Air yang diterajui Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man hari ini mengumumkan menggunakan nama baharu MEWA. Akronim atau kependekan MEWA diambil daripada nama kementerian itu dalam bahasa Inggeris iaitu *Ministry of Environment and Water. * Walau bagaimanapun semakan di laman sesawang Pusat Rujukan Persuratan Melayu (PRPM...
03 April 2020
Jangan selindung di sebalik tragedi Ali Mu’awiyah....

Muhyiddin dan Fayhsal muncul daripada Gerakan Sheraton
Saya menaruh harapan kepada Syed Saddiq Syed Abdul Rahman dan Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal serta penggiat-penggiat politik yang seangkatan atau lebih dewasa sedikit daripada mereka.

Mungkin ramai tidak setuju dengan saya, tetapi saya terus menaruh harapan kepada watak-watak seperti Nurul Izzah Anwar, Fahmi Fadzil, Hannah Yeoh, Liew Chin Tong, Darell Keiking, Anthony Loke dan Ulya Aqamah Husamudin (Ahli MPT Bersatu) untuk menyebut beberapa orang.

Malang sekali, atau mungkin juga di sebaliknya, rahmat, maka berlakulah rampasan kuasa Langkah Sheraton (the Sheraton Move) yang menumbangkan Kerajaan Pakatan Harapan (PH) dan terbongkarlah rahsia sebenar di sebalik dua watak ini.

Saddiq memilih untuk menongkah arus kerana berpegang kepada prinsip perjuangan dan menghormati mandat yang diberikan oleh rakyat jelata dalam Pilihan Raya Umum 2018. Dia sudah pun mula ditekan dan diasak oleh pelbagai ‘forces’ tangan hitam di peringkat pusat dan negeri Johor.  Fayhsal pula memilih untuk mengambil laluan laju bagi mengisi citi-cita politiknya yang sangat tinggi melalui persekongkolan dengan konspirator Langkah Sheraton.

Saddiq menyokong bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, dalam mesyuarat Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) Bersatu pada 23 Februari dan akhirnya hilang jawatan Menteri. Fayhsal memilih untuk bersama-sama dengan yang menang, dilantik Senator dan menjadi Timbalan Menteri. Sekarang dia sedang mencabar Saddiq untuk jawatan Ketua Armada Bersatu.

Dalam percubaan mempertahankan cabarannya terhadap Saddiq agar tidak nampak oportunistik, Fayhsal menulis catatan berikut dalam platform sosial medianya yang berbunyi:

“Wait for my nationwide tour to campaign for my Ketua Armada candidacy (sic). I will clear the air. I did not betray Saddiq neither Tun (sic). Our political differences in Bersatu are akin to Saydina Ali vs Mu’awiyyah. Those who called others as TRAITOR is (sic) an extremist like the Khawarij.”

(“Tunggu sehingga saya menjelajah negara untuk berkempen bagi jawatan Ketua Armada. Saya akan beri penjelasan. Saya tidak mengkhianati Saddiq atau Tun. Perbezaan politik kita dalam Bersatu adalah umpama Saiyidina Ali melawan Mu’awiyyah. Mereka yang memanggil orang lain PENGKHIANAT adalah pelampau seperti Khawarij.”)

Ya, dia memilih untuk menulis prakata kepada manifestonya dalam bahasa Inggeris seperti Muhyiddin Mohd Yassin yang menggulung pembentangan Pakej Rangsangan Ekonominya 27 Mac dalam bahasa Inggeris juga.

Dalam penggulungan bahasa Inggeris itu, Muhyiddin antara lain, berkata: “And, this government may not be the government that you vote (sic) for.” (Dan kerajaan ini mungkin bukan kerajaan yang anda pilih.) Adakah Fayhsal dan bos nombor satunya dalam kerajaan dan parti tidak berani membuat pengakuan masing-masing dalam bahasa Melayu kerana bimbang difahami oleh lebih banyak orang?

Fayhsal dan Syed Saddiq
Jawapan saya mudah saja. Tidak ada Saidina Ali, tidak ada Mau’awiyah dan tidak ada Khawarij dalam keputusan MPT Bersatu pada 23 Februari untuk keluar PH!

Itu hanya cerita budak cerdik yang belum pandai politik tetapi cuba mengabui mata khalayak dengan cerita-cerita kayangan yang dipelajarinya di kuliah-kuliah universiti yang tidak ada makna dalam tendang terajang politik yang sedang dia dan feksyennya dalam Bersatu sedang mainkan.

Saya ada di situ, di Menara Yayasan Selangor, Petaling Jaya, dalam bilik mesyuarat yang amat dingin pada siang hari, 23 Februari lalu, bagi menghadiri mesyuarat tergempar MPT Bersatu.

Tidak ada Ali. Tidak ada Mu’awiyah. Tidak ada Khawarij. Yang ada adalah kegilaan kepada kuasa dan pengkhianatan terhadap mandat rakyat jelata dalam PRU 9 Mei 2018.

Manteranya adalah, kalau Bersatu tidak keluar PH, ia akan kalah dalam pilihan raya umum akan datang. Untuk itu, kata Muhyiddin dengan disokong kuat oleh para pengikutnya, “kita wajib keluar hari ini juga.”

Sorak-sorai, berebut pembesar suara dan menghentak meja menenggelamkan rayuan Dr Mahathir agar beliau tidak ditekan dan dipaksa untuk mengorbankan prinsip dan memungkiri janji.

Yang tinggal menyokong beliau boleh dikira dengan jari tangan saja. Sebagai seorang demokrat, Dr Mahathitr secara terbuka mengaku bahawa beliau tidak lagi mempunyai suara terbanyak dalam MPT.

Yang beliau minta hanyalah sedikit masa untuk berfikir. Itu pun tidak dihiraukan. Malam itu juga Langkah Sheraton dilaksanakan.

Demikianlah buruknya layanan yang mereka berikan kepada orang tua yang memimpin mereka bagi mengalahkan kerajaan kleptokrasi Barisan Nasional dan menaikkan mereka menjadi Menteri, Timbalan Menteri dan pelbagai lantikan lagi.

Maaf kalau saya katakan dengan rasa kecewa dan dukacita bahawa Fayhsal kini muncul sebagai simbol kepada hipokrasi, ketamakan kuasa dan pengkhianatan terhadap keunggulan, prinsip dan perjuangan yang melahirkan Bersatu. - A.Kadir Jasin

Lebai penipu kantoi...
Ini bukan nak bangkit isu perkauman .. tetapi isu kemunafikan. Dulu bukan main gedebum gedebang bila PH lantik 2 Cina dlm BOD Khazanah.

Tup tup .. bila kerajaan atap Melayu Islam merintah ... terus lantik 3 orang. Para walaunchai pun terus menyorok dalam kerandut masing-masing.

Semasa Pakatan Harapan (PH) memerintah, lebai penipu mengkritik pelantikan perdana menteri sebagai pengerusi Khazanah Nasional Berhad (Khazanah) kononnya mengkhianati prinsip PH yang tidak campur tangan dalam pentadbiran syarikat berkaitan kerajaan (GLC).

Tetapi sekarang bila kepala Penyamun Nasional (PNipu), Muhyiddin Yassin dilantik sebagai pengerusi Khazanah semalam, kenapa lebai penipu tak bising malah diam jadi syaitan bisu?

Ternyata lebai penipu cuma penunggang agama menghalalkan apa saja penipuan mereka demi mendapat kuasa tidak kira bermaruah atau tidak.

Pas seolah2 amat prihatin dengan soal integriti, kononnya. Pas melalui Ketua Penerangannya, Nasruddin Tontowi mengkritik kerajaan PH apabila Tun M dilantik sebagai Pengerusi Khazanah.



Kelmarin, kerajaan pintu belakang, MOF mengumumkan PM, Muhyiddin sebagai Pengerusi Khazanah bersama dengan 3 ahli bukan Melayu. Kali ini Pas menutup mulut demi menjaga jawatan menteri beberapa ekor lebai. Itulah Islam cara Pas.

Kalau PH memerintah ni mahu 40 Hari 40 Malam kena ratib Cina Dap,Cina DAP...tapi China MCA boleh pulak la... - f/bk

Duta Khas ke Timur Tengah...
Dulu bangkang gila-gila. Hari ini bila ketua depa dilantik duta taraf menteri, pakat puji melambung. Jenis cakap lidah cabang-cabang tapi pakai jubah serban ni memang susah la aku nak hormat! Nak panggil apa dengan puak macam tu?
Siap la Pas ni semua org timur tengah mabuk wei.. dengar jawapang Hadi org tanya lain dia jawab laing.... kartun apa lagi pasni? Menteri Rinaemon ada, Menteri teletubbies, Menteri i swear 3suku.... malu Malaysia wei...
Apa rasionalnya perlantikan Duta Khas bertaraf menteri ke negara timur tengah...?
Kita sedang bergelut mengurus bencana wabak Covid 19 yang memerlukan perbelanjaan yang besar dan dijangka selepas ini kita akan berhadapan dengan krisis ekonomi. Perbelanjaan negara akan bertambah dengan lantikan politik sebegini.
Skala kabinet yang besar sudah memperlihatkan perbelanjaan yang besar. Apakah dengan lantikan sebegini boleh mengurangkan beban kos yang perlu ditanggung oleh kerajaan.
Kita maklum negara timur tengah sedang teruk bergolak.Apakah dengan lantikan ini boleh mengurangkan pergolakan atau mungkin boleh mengheret Malaysia ke kancah pergolakkan mereka??
Di setiap negara dimana Malaysia mempunyai hubungan diplomatik di situ sudah ada konsulat Duta Besar Malaysia. Apa sebenarnya fungsi lantikan jawatan ini??.. Atau sekadar lantikan ini untuk membalas budi ??
Keje duta tapi gaji menteri... Hebat betul manusia yang selama ini gunakan agama dalam semua game politik...

Adakah ini sahaja habuan untuk seorang yang bertaraf presiden???... sepatutnya sebagai presiden parti yang menyumbang 18 kerusi bukan dihantar ke luar dari negara... jawatan ni bukan standard untuk seorang presiden parti ..

Beliau sedar atau tidak?? Atau mmg suka dipermainkan??

Lantaklah ko aji.... kene game ngan Din,BN dan...semburit....

Arwah Dato' Bakar Daud kena hantar jadi Duta Malaysia di Mesir.. Tan Seri Wan Mokhtar kena hantar jadi Duta Malaysia di Arab Saudi.. Abdul Hadi Awang kena hantar jadi Duta mewakili PM untuk Asia Barat..

Nampaknya sejarah tidak menipu kita.. Pejuang terkenal bertaraf ulamak seperti Abdul Rahman Limbong juga menerima nasib yang sama.. Pernah dibuang negeri lalu dihantar ke Mekah..

Semua berlaku demi kuasa politik.. Sayonara Ayah Chik..! - f/bk

Amaran Presiden Duterte...
Presiden Filipina, Rodrigo Duterte memberi amaran keras bahawa rakyat negara itu akan ditembak mati sekiranya mengingkari perintah berkurung susulan penularan wabak COVID-19.
“Saya sendiri akan kebumikan anda!” , ujarnya tegas.
“Ia semakin teruk. Jadi saya tekankan lagi sekali betapa serius masalah dihadapi negara ketika ini dan anda semua perlu mendengar.
“Arahan saya kepada polis dan tentera, sekiranya ada masalah dan situasi yang tidak mengikut arahan, tembak mereka sampai mati.
“Adakah ia boleh difahami? Mati. Selain mencetuskan masalah, saya akan 'kebumikan' kamu,” tegasnya lagi.
Beliau berkata demikian selepas media tempatan melaporkan berlaku kekecohan dan penahanan dalam kalangan penduduk kawasan miskin di negara itu yang mempersoalkan bantuan bekalan makanan oleh kerajaan.
Dalam pada itu terdapat juga insiden diskriminasi terhadap pasukan perubatan di hospital yang didakwa diserang secara fizikal. - f/bkTangkap saja tok sah cakap banyak...
Polis jalankan tanggungjawab. Ini arahan kerajaan. Kamu rakyat Malaysia kenalah akur arahan kerajaan. Kesian kat polis. Penat jalankan tugas tak kira hujan, panas, ribut.

Polis juga memantau kepatuhan PKP masyarakat. Kamu berkasar kpd polis. Paling semak dan menyakitkan perasaan bila berurusan dgn manusia yg berhati batu, mulut longkang, tak punya perasaan.... bahkan kamu suruh polis hormat kamu! Kalu dah sombong ajaq camna Presiden Duterte tu buat...

Apa teruk sangat kau ni? Jiwa kacau? Kamu boleh diambil tindakan mengganggu tugas penjawat awam dan boleh dihukum penjara dan denda, bila dah ada kes polis, rekod perkhidmatan kamu buruk (jika bekerja sbg kakitangan awam atau swasta) dan gelap masa depan. Fikir2 kan. - f/bkA giggling gaggle of Doraemon ministers...
Housing and Local Council Minister Zuraida Kamaruddin has been receiving a lot of mockery and brickbats ever since she chose the Jalan Othman wet market in my neighbourhood to show her presence in the front line battling the deadly Covid-19.

Why the negativity? In this trying time, we should be supportive. Give her a break.

It is comforting to know that, after her visit, patrons to the market could safely run/rub their hands on the encircling road surfaces, and not get contaminated.

But minister, what about subsequent days, and a stray contaminated person spitting or running his hand on the road? The management of my condo disinfects the lifts and common doors and areas four times a day. I suggest you do the same for the roads around the market during its daily operating hours for the duration of the lockdown.
And it’s good to see that you were there to do a job, and not to promote yourself like several of your colleagues in your tied-up coalition, with their ugly mugs largely visible on packages of food, hand-sanitisers, etc, that are distributed to those in need.

You just had a modest label "Menteri" stuck on top of your Hazmat suit, in case the slow-witted thought it was just an MBPJ officer hidden in the suit and dismisses the importance of the occasion and the need to keep our road surfaces disinfected.

Like the coronavirus, but in a positive way, the crowd who attended and watched you do your job would start “infecting” other people with your message of clean roads.

Yes, in defending herself, Zuraida (photo) reveals that she is clueless about what she is battling: “Thus far, there is no accurate formula on how this coronavirus spreads. One moment it’s coughs and sneezes, this and that, maybe it’s airborne and so on.”

One, I think she should be commended for her bravery for going into battle even though she doesn’t know anything about the enemy.
Two, it’s understandable if she has not been able to keep up with events. Every day our phones are inundated with dozens of expert advice, hand-washing guides, daily infection and death toll tables, mindlessly apped repeatedly, till it’s mental overload.

So, in case, you missed it, minister, the World Health Organization (WHO) says Covid-19 is spread primarily through respiratory droplets, which can be inhaled by anyone within one metre of an infected person.

The droplets, landing on various surfaces, can contaminate hands touching them, and if the hands touch eyes, nose or mouth before being sanitised... dang, dang, dang.

Note too, what Dale Fisher, an infectious diseases expert in Singapore who chairs the Global Outbreak Alert and Response Network coordinated by the WHO, says about spraying roads: “The virus does not survive for long in the environment and people do not generally touch the ground."

Then it was the turn of the Women, Family and Community Development Ministry, helmed by Rina Harun (photo, below), with a sagely advice for wives and working mothers that stirred up a hornets’ nest of stinging criticism.From a modern woman’s point of view, the suggestions are outrageous - a woman, a wife being seen as a clothes horse, coyly giggling, a Barbie doll flirting with and seducing the husband to get off his fat ass in front of the TV and help with chores.

If they were honest, men would have no quarrel with the intent of the now aborted campaign – no arguing or nagging, no sarcasm about being a lazy lay-about. What’s not to like or approve?

The major obstacle: twenty-three years of experience tells this battle-scarred marriage veteran that if I were to suggest to my wife that the ministry’s campaign had merit, I would immediately be the focus of a broiling, sarcastic tempest, even if I were to concede that she didn’t need to wear make-up. I could also do without the giggling. That would get on my nerves

With MCO confining me? I am not sure police at a roadblock will accept the excuse of a volatile wife at home to justify my being out on the streets.
And I am totally baffled by the ministry’s choice of Doraemon, a cat robot from the 22nd Century, as a role model. I had to search the internet to acquaint myself with him. The cartoon characters that populated my childhood were Tom & Jerry, Mr Magoo, Popeye the Sailorman.

A robot? Okay. I can see the ministry considering a robotic wife equivalent to a wife amenable to commands. But a cat? And not only a cat, but a male cat, a tomcat?

I listened to a bit of one episode dubbed in Bahasa Malaysia, where Doraemon had a gruff, raspy voice. The ministry wants Malaysian women to sound like Lauren Bacall or Eartha Kitt, voices cured in cigarettes and whiskey?

The campaign also reminded working women not to become too focused on their work and neglect their families.

Both Doraemon ministers should take heed, put the advice into practice and set an example for the nation – stay at home, put on make-up and your office-clothes, coyly giggle and teach your husband how to hang up clothes. Let us into your homes. Post videos on Facebook. It will be instructional. - Thor Kah Hoong,mk



cheers.
Posted by ali allah ditta at 12:12:00 AM 




Sumber:
tumpang sekole...?: Jangan selindung di sebalik tragedi Ali Mu’awiyah....

SETUJU - 
MEMANG KENA DAN TEPAT DENGAN MENTERI DAN 
KERAJAAN PINTU BELAKANG
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 52 seconds agoGara-gara mahukan singkatan kementerian daripada bahasa Inggeris, tanpa disedari nama baharu itu membawa maksud buruk pula. Kementerian Alam Sekitar dan Air yang diterajui Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man hari ini mengumumkan menggunakan nama baharu MEWA. Singkatan MEWA diambil daripada nama kementerian itu dalam bahasa Inggeris iaitu Ministry of Environment and Water. Walau bagaimanapun semakan di laman sesawang Pusat Rujukan Persuratan Melayu (PRPM) mendapati perkataan “mewa” bermaksud bingung atau bodoh. NAK SANGAT TUNJUK PANDAI, BAHASA INGGERIS KONON...HAHAHA..
SAYONARA AYAH CHIK
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 8 minutes agoMiqdad Zakaria Arwah Dato' Bakar Daud kena hantar jadi Duta Malaysia di Mesir.. Tan Seri Wan Mokhtar kena hantar jadi Duta Malaysia di Arab Saudi.. Abdul Hadi Awang kena hantar jadi Duta mewakili PM untuk Asia Barat.. Nampaknya sejarah tidak menipu kita.. Pejuang terkenal bertaraf ulamak seperti Abdul Rahman Limbong juga menerima nasib yang sama.. Pernah dibuang negeri lalu dihantar ke Mekah.. " Oh baiknya Penjajah hantar Tuan Guru kita ke Mekah.. " Semua berlaku demi kuasa politik.. Sayonara Ayah Chik..! 😕😕
1000 Orang di AS Meninggal dalam Sehari karena Corona
[email protected] (Editor), Merdeka.com - 32 minutes agoSebelumnya, angka tertinggi adalah 504 orang meninggal dalam sehari.
Selamatkan Ramadhan dari Virus, termasuk Serangan Flu
Eneng Susanti, Islampos - 34 minutes agoAnda pastinya tak mau puasa jadi terhambat karena serangan flu serius yang telah sangat melemahkan kesehatan Anda The post Selamatkan Ramadhan dari Virus, termasuk Serangan Flu appeared first on Islampos.
Bagaimana Cara Rasulullah Berdzikir? Benarkah Menggunakan Jari Tangan?
Saad Saefullah, Islampos - 1 hour agoTeknis dzikir yang dilakukan oleh Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam adalah menghitung dengan jari dan bukan dengan bantuan alat, seperti kerikil atau tasbih. The post Bagaimana Cara Rasulullah Berdzikir? Benarkah Menggunakan Jari Tangan? appeared first on Islampos.
10 Brush Make Up dan Fungsinya, Jangan Sampai Salah Pakai
[email protected] (Editor), Merdeka.com - 1 hour agoBagi kamu yang masih baru belajar make up mengenal beragam alat make up dan fungsinya merupakan tantangan tersendiri. Untuk mendapatkan hasil make up yang sempurna kamu dituntut untuk menggunakan peralatan make up sesuai dengan fungsinya.
Nama baru kementerian Tuan Ibrahim bermaksud bingung, bodoh
kerengga, KERENGGA - 59 minutes agoARIF ATAN Gara-gara mahukan singkatan kementerian daripada bahasa Inggeris, tanpa disedari nama baharu itu membawa maksud buruk pula dalam bahasa Melayu. Kementerian Alam Sekitar dan Air yang diterajui Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man hari ini mengumumkan menggunakan nama baharu MEWA. Singkatan MEWA diambil daripada nama kementerian itu dalam bahasa Inggeris iaitu Ministry of Environment and Water
'Alhamdulillah, mufti Kelantan sembuh dari Covid-19'
kerengga, KERENGGA - 1 hour agoN Faizal Ghazali Mufti Kelantan, Mohamad Shukri Mohamad menjadi salah seorang individu yang disahkan sembuh daripada jangkitan Covid-19. Menurut sumber, mufti berkenaan dibenarkan keluar wad hari ini selepas kira-kira dua minggu menerima rawatan di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II), Kota Bharu. "Alhamdulillah, beliau sudah sembuh sepenuhnya daripada jangkitan Covid-19 dan dibenarkan
VIDEO - Delapan Rumah Warga Ludes Terbakar di Aceh Timur
Serambi Indonesia - 2 hours agoMenurut saksi mata, sumber api dalam kebakaran ini berasal dari salah satu rumah yang dijadikan gudang penyimpanan teratak pelaminan.
SO WHO WILL PAY HADI’S CUSHY ‘SPECIAL ENVOY, 
MINISTERIAL LEVEL’ PAY PACKAGE? AT A TIME LIKE THIS, 
DO MALAYSIANS WANT TO WASTE MONEY ON AN ENVOY TO 
THE MIDDLE-EAST WHEN THERE ARE ALREADY AMBASSADORS 
IN PLACE
emily mc, Malaysia Chronicle - 2 hours agoKUALA LUMPUR ― The Prime Minister’s Office announced today that PAS president Datuk Seri Abdul Hadi Awang has been appointed as the prime minister’s special envoy to the Middle East. In a brief statement, it said that the post holds the same level as a minister. The president of the Islamist party and Marang MP was conspicuously absent in Tan Sri Muhyiddin Yassin’s Cabinet. He later said then he did not wish to take up a Cabinet post as he wishes to lead his party to monitor the conduct of the federal government, especially party members who were appointed ministers and deputies. In...
Wanita Pakai Parfum, Termasuk Zina?
Dini Koswarini, Islampos - 2 hours agoBahkan setiap iklan dari produk parfum, selalu menonjolkan bahwa aroma tersebut mampu menarik lawan jenis. The post Wanita Pakai Parfum, Termasuk Zina? appeared first on Islampos.
Hukum Membaca Ta’awudz Sebelum Al-Fatihah ketika Shalat
Yudi, Islampos - 3 hours agoUlama dari kalangan Hanafiyah berpendapat sunnah membaca ta’awudz hanya pada raka’at pertama saja. The post Hukum Membaca Ta’awudz Sebelum Al-Fatihah ketika Shalat appeared first on Islampos.
Doa Saat Galau Berat (Doa untuk Kesedihan yang Mendalam)
Muhammad Abduh Tuasikal, MSc, Rumaysho.Com - 3 hours agoDoa atau dzikir ini sangat manfaat saat galau barat, doa untuk kesedihan yang mendalam. Posting Doa Saat Galau Berat (Doa untuk Kesedihan yang Mendalam) ditampilkan lebih awal di Rumaysho.Com.
Alhamdulillah, mufti Kelantan sembuh dari Covid-19
Assistant Editor, Minda Rakyat - 2 hours agoMufti Kelantan, Mohamad Shukri Mohamad menjadi salah seorang individu yang disahkan sembuh daripada jangkitan Covid-19. Menurut sumber, mufti berkenaan dibenarkan keluar wad hari ini selepas kira-kira dua minggu menerima rawatan di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II), Kota Bharu. "Alhamdulillah, beliau sudah sembuh sepenuhnya daripada jangkitan Covid-19 dan dibenarkan pulang petang tadi," kata sumber yang enggan disiarkan namanya kepada Malaysiakini. Terdahulu, Mohamad Shukri dimasukkan ke hospital itu pada 18 Mac lalu dan menjalani saringan Covid-19. Beliau mengalami de...
Anwar Ibrahim: 
Pandangan Terkait Kenyataan Bank Dunia Tentang 
Penguncupan Ekonomi Negara Kepada 0.1%
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 2 hours ago
Anwar Ibrahim: Surat Dan Doa Sheikh Yusuf al-Qaradawi
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 2 hours ago
Hadi Dilantik Duta Khas Bertaraf Menteri Ke Timur Tengah
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - 5 hours agoPUTRAJAYA – Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin melantik Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai Duta Khas Perdana Menteri ke... The post Hadi Dilantik Duta Khas Bertaraf Menteri Ke Timur Tengah appeared first on MYNEWSHUB.
Penasaran dengan Cara Membuat Telur Dadar Tebal ala Restoran Padang? 
Pahami Triknya!
Tribunnews.com - 2 hours agoDengan tips ini, semua orang bisa bikin telur dadar padang di rumah. Dijamin, hasilnya gurih dan tebal layaknya telur dadar favorit di restoran padang
Qunut Nazilah untuk Cegah Corona?
sukarja, Check Porsi Haji App. - 3 hours agoQunut Nazilah Untuk Cegah Corona? BismillahAssalamu’alaikum ustadzAfwan ustadz. Ini menyampaikan pertanyaan dari pengurus bidang dakwah.Apakah disaat wabah ini perlu menambahkan doa qunut disholat subuh. Mohon penjelasan ustadz. Syukron. Baarokallahu fiik Dari : Mas Udin, di Sleman Yoyakarta. Jawaban: Wa’alaikumussalam warahmatullah wabarakatuh. Bismillah walhamdulillah was sholaatu was salam ‘ala Rasulillah, waba’du. Menurut pandangan syariat, corona tergolong … Continue reading Qunut Nazilah untuk Cegah Corona?
Kemendagri Nilai Pemblokiran Jalan Atasi Corona Kurang Efektif
taufiq, News – Kiblat - 4 hours agoMenteri Dalam Negeri (Mendagri) Tito Karnavian mengingatkan kepala daerah agar membuka pemblokiran jalan yang menghambat distribusi logistik kebutuhan pokok dan kesehatan masyarakat. The post Kemendagri Nilai Pemblokiran Jalan Atasi Corona Kurang Efektif appeared first on Kiblat.
Bantuan RM21 juta bantu tahfiz, sekolah agama, pondok
fazleen safina, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the futureBANGI, 8 Syaaban 1441H, Khamis – Bantuan secara one-off berjumlah RM21 juta bakal disalurkan kepada semua pusat tahfiz swasta, pondok, sekolah agama rakyat dan swasta yang berdaftar di seluruh negara. Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri berkata, bantuan berkenaan diberikan susulan penularan wabak pandemik COVID-19 dan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang … The post Bantuan RM21 juta bantu tahfiz, sekolah agama, pondok appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.
Saravanan digesa mohon maaf secara terbuka
fazleen safina, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the futureBANGI, 8 Syaaban 1441H, Khamis – Menteri Sumber Manusia, Datuk Seri M Saravanan digesa membuat permohonan maaf secara terbuka, berhubung poster rasmi kementerian yang tidak menggunakan sepenuhnya bahasa kebangsaan. Tular di media sosial poster Saravanan memberikan ucapan ulang tahun ke-74 kepada Radio Televisyen Malaysia (RTM). Selain teks bahasa Melayu, poster yang menggunakan logo Kementerian Sumber … The post Saravanan digesa mohon maaf secara terbuka appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.
Kemuncak COVID-19 di Malaysia dijangka tengah April
ainulillia, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the futureKUALA LUMPUR, 8 Syaaban 1441H, Khamis – Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) menjangkakan jumlah kes positif pandemik COVID-19 di Malaysia akan mencapai kemuncak pada pertengahan April. Ketua misi merangkap wakil WHO ke Malaysia, Brunei Darussalam dan Singapura, Dr Lo Ying-Ru berkata, jumlah pesakit kritikal akibat COVID-19 dijangka meningkat minggu depan. Pun begitu, katanya, terdapat kesan positif daripada … The post Kemuncak COVID-19 di Malaysia dijangka tengah April appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.
Hadi Awang dilantik jadi Duta Khas PM ke Timur Tengah
ainulillia, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the futureBANGI, 8 Syaaban 1441H, Khamis – Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, 72 dilantik sebagai Duta Khas Perdana Menteri ke Timur Tengah bertaraf menteri berkuat kuasa serta merta. Perkara tersebut dimaklumkan oleh Pejabat Perdana Menteri (PMO) melalui satu kenyataan media, hari ini. Menurut PMO, Abdul Hadi merupakan lulusan Ijazah Sarjana Muda Syariah dari Universiti Islam … The post Hadi Awang dilantik jadi Duta Khas PM ke Timur Tengah appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.
COVID-19: 121 rakyat kita kandas di Arab Saudi berkeadaan baik
fazleen safina, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the futureKUALA LUMPUR, 8 Syaaban 1441H, Khamis – Kesemua 121 rakyat Malaysia yang terkandas di Arab Saudi berikutan langkah pencegahan COVID-19, berada dalam keadaan baik dan Kedutaan Malaysia sedang berusaha untuk membawa mereka pulang. Duta Malaysia ke Arab Saudi Datuk Abd Razak Abdul Wahab berkata, kedutaan di Riyadh dan Konsulat Jeneral di Jeddah sentiasa berhubung dengan … The post COVID-19: 121 rakyat kita kandas di Arab Saudi berkeadaan baik appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.
Dituding AS Bohong Soal Jumlah Kasus Covid-19, China Murka
Victor Maulana, SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 4 hours agoChina mengecam pernyataan Amerika Serikat (AS), yang menyebut bahwa Beijing berbohong mengenai jumlah kasus infeksi Covid-19.
Sinergi Bea Cukai Gagalkan Penyelundupan Rokok Impor Ilegal Asal Thailand
SINDOnews, SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 4 hours agoDi tengah mewabahnya Virus Corona (COVID-19) di Indonesia, sinergi Kanwil Bea Cukai berhasil menggagalkan upaya penyelundupan rokok impor ilegal asal Thailand sebanyak 10.200.000 batang di Perairan Tanjung Jambo Aye, Aceh Utara.
Donasi untuk Penanganan Corona Terkumpul Rp72,2 Miliar
Binti Mufarida, SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 4 hours agoJuru Bicara Pemerintah Penanganan virus Corona Achmad Yurianto mengungkapkan donasi yang terkumpul dari para relawan terkumpul Rp72,2 miliar.
Dua Cara Umat Islam Tetap Beri Manfaat di Tengah Corona
taufiq, News – Kiblat - 5 hours agoSekjen Majelis Ulama Indonesia (MUI), Anwar Abbas menerangkan cara agar umat Islam tetap memberikan manfaat meski di tengah wabah Corona. The post Dua Cara Umat Islam Tetap Beri Manfaat di Tengah Corona appeared first on Kiblat.
KENYATAAN MEDIA
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 3 hours agoSELANGOR TASK FORCE FOR COVID-19 (STFC) 2 April 2020 1. Pasukan Petugas Pencegahan Covid-19 Selangor atau Selangor Task Force for Covid-19 (STFC) mengambil maklum bidang Kesihatan adalah di bawah jurisdiksi Kerajaan Persekutuan. Kerajaan negeri bertindak dalam rangka untuk membantu (complement) usaha-usaha Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) sebagai ‘Custodian of Health’ – ‘Penjaga Kesihatan’ untuk seluruh Persekutan Malaysia. 2. Dengan berbekalkan sedikit kepakaran dan pengalaman Ahli-Ahli STFC, kami komited untuk meningkatkan keupayaan Kerajaan Negeri Selangor, antara lainnya...
5 Pewarna Makanan Berbahaya yang Perlu Anda Hindari, 
Timbulkan Alergi hingga Kanker
[email protected] (Editor), Merdeka.com - 3 hours agoMasih banyak di luar sana penjual yang melakukan segala cara agar apa yang dia jual bisa segera menghasilkan uang. Seperti dengan penggunaan pewarna makanan yang berbahaya.
Gunung Merapi Erupsi, Hujan Abu Tipis Guyur Wilayah Sleman
[email protected] (Editor), Merdeka.com - 3 hours agoMakwan menerangkan sebaran abu vulkanik tipis Gunung Merapi di Kecamatan Turi ini dialami di Desa Girikerto di Dusun Ngandong, Tritis, Kemirikebo, Nganggring dan Babadan.
4 Makanan Haram dalam Islam, Ini Sebabnya dari Segi Ilmiah
[email protected] (Editor), Merdeka.com - 3 hours agoIslam memberikan perhatian yang sangat tinggi terhadap makanan halal, haram, atau syubhat (meragukan). Islam memperhatikan sumber makanan, kebersihan, cara pengolahan, penyajian, sampai cara membuang sisa makanan. Berikut adalah penjelasan ilmiahnya, dikutip dari Journal of Halal Product and Research.
Menteri Kesehatan Israel dan Istrinya Positif Corona, 
Didesak untuk Segera Diganti
[email protected] (Editor), Merdeka.com - 4 hours agoMenkes Litzman disebut akan tetap bekerja seperti biasa berdasarkan perintah dokter. Total kasus virus corona di Israel sudah menembus 6.000 orang.
7 Manfaat Daun Kelor untuk Kesehatan, Bisa Meningkatkan Kekebalan Tubuh
[email protected] (Editor), Merdeka.com - 4 hours agoDaun kelor sangat dikenal luas oleh masyarakat Indonesia. Seringkali tanaman yang memiliki ukuran daun kecil ini diolah menjadi berbagai macam makanan. Selain rasanya yang lezat, daun kelor juga mengandung segudang manfaat untuk kesehatan.
Lawan Hoaks Corona
[email protected] (Editor), Merdeka.com - 4 hours agoMasyarakat anti fitnah Indonesia atau MAFINDO meluncurkan website https://AyoLawanCovid19.ID untuk masyarakat.
Ketahui Bahaya Penyakit Zoonosis yang Menginfeksi Manusia, 
Salah Satunya Corona
[email protected] (Editor), Merdeka.com - 4 hours agoBerikut penjelasan beberapa faktor mengapa dan seberapa berbahayanya penyakit zoonosis yang menular ke manusia dan bagaimana keterkaitannya.
9 Tips Foreplay yang Bisa Bikin Suami jadi 'Klepek-Klepek'
[email protected] (Editor), Merdeka.com - 4 hours agoBagi istri, variasi bercinta dengan sedikit lebih nakal dalam menggoda suami ini bisa sangat membantu. Cara ini bisa membuat hubungan percntaan jadi lebih berwarna.
9 Cara Mencegah Penularan Virus Corona Pada Lansia, Mudah Dipraktikkan
[email protected] (Editor), Merdeka.com - 4 hours agoCovid-19 dikabarkan lebih berbahaya dan mudah terpapar kepada orang lanjut usia (lansia). Meski faktanya orang-orang terpapar virus Corona berasal dari beragam usia. Dalam hal ini lansia yang dimaksud adalah mereka yang berusia 60 tahun ke atas.
Hampir sejuta orang dijangkiti Covid-19 di seluruh dunia, 50 ribu mati
kerengga, KERENGGA - 1 hour agoMalaysiakini Dalam pekembangan terkini, hampir sejuta orang di seluruh dunia telah disahkan positif wabak Covid-19. Data Johns Hopkins University setakat 7.47 malam tadi mencatatkan 952,171 kes jangkitan di seluruh dunia. Seramai 48,320 pula maut di seluruh dunia akibat virus itu, setakat kemas kini data berkenaan, dengan korban tertinggi dicatatkan di Itali, sebanyak 13,155 kematian.
La tahzan innallaha ma'ana ~ 
Jangan engkau bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita. 
(Surah At-Taubah, ayat 40)
Unknown, Ahmad Sanusi Husain.Com - 3 hours ago
'Jalur bencana kesehatan masyarakat': Pandemi Covid-19 rentan 
di kamp pengungsi Muslim Rohingya di Myanmar, 
'satu toilet bergantian 40 orang'
BBC News Indonesia - Berita - 3 hours agoSekitar 350.000 pengungsi Muslim Rohingya di Myanmar berada di "jalur bencana kesehatan masyarakat ", menurut Human Rights Watch (HRW).
Merokok punca sperma lemah?
Assistant Editor, Minda Rakyat - 3 hours ago*KUALA LUMPUR, *2 April — Pasangan yang mempunyai masalah mendapatkan zuriat dinasihati mengenepikan ego masing-masing dengan menjalani pemeriksaan dan rawatan sewajarnya. Seorang individu berkongsi di media sosial betapa penting etiap pasangan melakukan ujian kesuburan bagi mengesan punca masalah dihadapi. Zaquan Zack memuat naik sekeping foto di Twitter menunjukkan keputusan perubatan seorang lelaki yang mana dikatakan mempunyai masalah kesuburan sperma. Jelasnya, Lelaki berkenaan juga merupakan seorang perokok tegar selama lebih 20 tahun dan tidak pernah menjalani pemeriksa...
Ayah yang Merugi
larasetiani, Islampos - 4 hours agoMaka dari itu, menjadi seorang suami sekaligus ayah bukanlah hal yang mudah. Bahkan ada sebagian ayah yang merugi. The post Ayah yang Merugi appeared first on Islampos.
Apa Itu Bulan Sya’ban?
Eneng Susanti, Islampos - 4 hours agoJadi, ada beberapa penjelasan tentang nama bulan Sya'ban. The post Apa Itu Bulan Sya’ban? appeared first on Islampos.
Inilah Hal yang Lebih Afdhol daripada Sedekah
larasetiani, Islampos - 5 hours agoSelain itu, orang yang mencari nafkah juga akan mendapatkan pahala yang jauh lebih banyak. The post Inilah Hal yang Lebih Afdhol daripada Sedekah appeared first on Islampos.
Saat Aku Tua
Ari Cahya Pujianto, Islampos - 5 hours agoMengertilah aku, dukung aku, seperti aku menghadapimu saat kamu mulai belajar menjalani kehidupan. The post Saat Aku Tua appeared first on Islampos.
Derita Para Tawanan Palestina di Penjara Israel: 
Hanya Punya Sebatang Sabun untuk Hadapi Corona
Sodikin, Islampos - 6 hours agoUpaya para tahanan untuk menghadang virus Corona agar tak masuk dalam kehidupan mereka mungkin gagal. The post Derita Para Tawanan Palestina di Penjara Israel: Hanya Punya Sebatang Sabun untuk Hadapi Corona appeared first on Islampos.
Mengapa Akhlak Sangat Penting dalam Islam?
Ari Cahya Pujianto, Islampos - 6 hours agoSecara bahasa Akhlak berasal dari bahasa arab (bentuk jamak) yaitu khuluqun yang berarti budi pekerti, sopan santun atau tata krama. The post Mengapa Akhlak Sangat Penting dalam Islam? appeared first on Islampos.
Apa Hukum Tak Shalat Jumat 3 Kali Berturutan karena Corona? 
Ini Penjelasan MUI
Yudi, Islampos - 6 hours agoPengertian kalimat tersebut adalah, orang yang terjangkit penyakit menular dicegah untuk ke masjid dan shalat Jumat, juga bercampur dengan orang-orang (yang sehat). The post Apa Hukum Tak Shalat Jumat 3 Kali Berturutan karena Corona? Ini Penjelasan MUI appeared first on Islampos.
Daftar Isi Al-Quran dan Terjemahan - Silakan Klik untuk membacanya:Surat Al Fatihah (Pembukaan)Surat Al Baqarah (Sapi Betina)Surat Ali 'Imran (Keluarga 'Imran)Surat An Nisa' (Wanita)Surat Al Ma'idah (Hidangan)Surat Al An'am (Binatang Ternak)Surat Al A'raf  (Tempat Tertinggi)Surat Al Anfal (Rampasan Perang)Surat At Taubah (Pengampunan)Surat Yunus (Nabi Yunus A.S.)Surat Hud (Nabi Huud A.S.)Surat Yusuf (Nabi Yusuf A.S.)Surat Ar Ra'd (Guruh)Surat Ibrahim (Nabi Ibrahim A.S.)Surat Al Hijr (Daerah Pegunungan)Surat An Nahl (Lebah)Surat Al Israa' (Memperjalankan Di Malam Hari)Surat Al Kahfi (Gua)Surat Maryam (Maryam)Surat Thaha (Thaahaa)Surat Al Anbiya' (Kisah Para Nabi)Surat Al Hajj (Ibadah Haji)Surat Al Mu'minun (Orang Mukmin)Surat An Nur (Cahaya)Surat Al Furqaan (Pembeda)Surat Asy Syu'ara' (Penyair)Surat An Naml (Semut)Surat Al Qashash (Cerita)Surat Al 'Ankabuut (Laba-Laba)Surat Ar Ruum (Bangsa Rumawi)Surat Luqman (Luqman)Surat As Sajdah ((Sujud)Surat Al Ahzab (Golongan Yang Bersekutu)Surat Saba' (Kaum Saba')Surat Fathir (Pencipta)Surat YaasiinSurat Ash Shaffat (Yang Bershaf-Shaf)Surat ShaadSurat Az Zumar (Rombongan-Rombongan)Surat Al Mu'min (Orang Yang Beriman)Surat Fushshilat (Yang Dijelaskan)Surat Asy Syuura (Musyawarah)Surat Az Zukhruf (Perhiasan)Surat Ad Dukhaan (Kabut)Surat Al Jaatsiyah (Yang Berlutut)Surat Al Ahqaaf (Bukit Pasir)Surat Muhammad (Nabi Muhammad SAW)Surat Al Fath (Kemenangan)Surat Al Hujuraat (Kamar-Kamar)Surat QaafSurat Adz Dzaariyaat (Angin Yang Menerbangkan)Surat Ath Thuur (Bukit)Surat An Najm (Bintang)Surat Al Qamar (Bulan)Surat Ar Rahmaan (Yang Maha Pemurah)Surat Al Waaqi'ah (Hari Kiamat)Surat Al Hadid (Besi)Surat Al Mujadilah (Wanita Yang Mengajukan Gugatan)Surat Al Hasyr (Pengusiran)Surat Al Mumtahanah (Wanita Yang Diuji)Surat Ash Shaff (Barisan)Surat Al Jumu'ah (Hari Jum'at)Surat Al-Munafiqun (Orang-Orang Munafik)Surat At Taghabun (Hari Ditampakkan Kesalahan-Kesalahan)Surat Ath Thalaaq (Talak)Surat At Tahrim (Mengharamkan)Surat Al Mulk (Kerajaan)Surat Al Qalam (Pena)Surat Al Haqqah (Kiamat)Surat Al Ma'arij (Tempat-Tempat Naik)Surat Nuh (Nabi Nuh A.S)Surat Al Jin (Jin)Surat Al Muzzammil (Orang Yang Berselimut)Surat Al Muddatstsir (Orang Yang Berselimut)Surat Al Qiyamah (Hari Kiamat)Surat Al Insaan (Manusia)Surat Al Mursalat (Malaikat-Malaikat Yang Diutus)Surat An Naba´ (Berita Besar)Surat An Naazi´ (Malaikat-Malaikat Yang Mencabut)Surat 'Abasa (Bermuka Masam)Surat At Takwir (Menggulung)Surat Al Infithar (Terbelah)Surat Al Muthaffifiin (Orang-Orang Yang Curang)Surat Al Insyiqaaq (Terbelah)Surat Al Buruuj (Gugusan Bintang)Surat Ath Thaariq (Yang Datang Di Malam Hari)Surat Al A´Laa (Yang Paling Tinggi)Surat Al Ghaasyiyah (Hari Kiamat)Surat Al Fajr (Fajar)Surat Al Balad (Negeri)Surat Asy Syams (Matahari)Surat Al Lail (Malam)Surat Adh Dhuhaa (Waktu Dhuha)Surat Alam Nasyrah /Al Insyirah (Bukankah Kami Telah Melapangkan)Surat At Tiin (Buah Tin)Surat Al 'Alaq (Segumpal Darah)Surat Al Qadr (Kemuliaan)Surat Al Bayyinah (Bukti Yang Nyata)Surat Al Zalzalah (Goncangan)Surat Al 'Adiyat (Kuda Perang Yang Berlari Kencang)Surat Al Qari'ah (Hari Kiamat)Surat At Takatsur (Bermegah-Megahan)Surat Al 'Ashr (Masa)Surat Al Humazah (Pengumpat)Surat Al Fiil (Gajah)Surat Quraisy (Suku Quraisy)Surat Al Ma'un (Barang-Barang Yang Berguna)Surat Al Kautsar (Nikmat Yang Banyak)Surat Al Kafirun (Orang-Orang Kafir)Surat An Nashr (Pertolongan)Surat Al Lahab (Gejolak Api)Surat Al Ikhlas (Memurnikan Keesaan Allah)Surat Al Falaq (Waktu Subuh)Surat An Naas (Manusia)
.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://peceq.blogspot.com/2020/04/satu-persatu-idea-anda-diperlekehkan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Berlapang Dada Satu Cara Hidup Berdamai Dengan Takdir Allah 10120

Berlapang Dada Satu Cara Hidup Berdamai Dengan Takdir Allah 10120

papar berkaitan - pada 5/4/2020 - jumlah : 366 hits
Tidak lagi timbul bila di desa teringin tinggal di kota bila di bandar nak duduk kampung Sekadar contoh Bila berkuasa lupa diri Bila dah tersingkir tak segan nak berkuasa semula Semua tuu sebab xjujur kepada diri sendiri apa lagi kepada ora...
Cara Mendapatkan 200 Idea Penulisan Blog Dalam Masa 5 Minit

Cara Mendapatkan 200 Idea Penulisan Blog Dalam Masa 5 Minit

papar berkaitan - pada 20/3/2020 - jumlah : 177 hits
Antara masalah terbesar yang dihadapi oleh para blogger tidak kira lama atau baru ialah untuk mencari idea untuk tulis blog ada yang memerah otak seharian tapi hasilnya menghampakan Kini anda mampu menjana sehingga 200 idea untuk tulis blog...
Ikuti Cara Fahami Syarat Untuk Menyertai Peraduan Gaji Seumur Hidup Nestl

Ikuti Cara Fahami Syarat Untuk Menyertai Peraduan Gaji Seumur Hidup Nestl

papar berkaitan - pada 9/4/2020 - jumlah : 516 hits
Ikuti Cara Fahami Syarat Untuk Menyertai Peraduan Gaji Seumur Hidup NESTL Cepat peraduan ni akan berakhir pada ditutup jam 23 59 59 pada 30 04 2020 ni Bila NESTL mengumumkan tentang peraduan yang membolehkan mereka yang bertuah mendapat gaj...
7 Manfaat Granola Camilan Favorit Para Pencinta Gaya Hidup Sehat

7 Manfaat Granola Camilan Favorit Para Pencinta Gaya Hidup Sehat

papar berkaitan - pada 9/4/2020 - jumlah : 150 hits
Granola dikenal sebagai sereal sarapan sehat Granola adalah campuran gandum panggang kacang kacangan biji bijian buah kering dan pemanis seperti gula atau madu Granola sangat populer dan diketahui memiliki banyak manfaat kesehatan Artikel i...
Aku Hidup Segan Mati Tak Mahu

Aku Hidup Segan Mati Tak Mahu

papar berkaitan - pada 9/4/2020 - jumlah : 379 hits
Aku tidak tahu mengapa saat ini aku ke sini Di blog yang bagaikan hidup segan mati tak mahu ni Dem Well zaman berubah Dunia blogger dah tak semeriah dahulu yang ada sekarang FacebookTwitterInstagramAku juga sudah lama tidak menulis di sini ...
Tahniah Kerajaan Pn Gunapakai Idea Ds Najib Ketika Krisis Wabak Covind19

Tahniah Kerajaan Pn Gunapakai Idea Ds Najib Ketika Krisis Wabak Covind19

papar berkaitan - pada 26/3/2020 - jumlah : 313 hits
Aku melihat idea DS Seri Najib Razak kerajaan Malaysia tengah pakai untuk lawan Covid 19 DS Najib suruh kita buat kuarantin hadkan pengerakan rakyat terus ada PKP dilancarkan dan impaknya trajektori awal kita nak jadi macam Italy terus menu...
A Quick Money Making Idea By A Pas Minister

A Quick Money Making Idea By A Pas Minister

papar berkaitan - pada 29/3/2020 - jumlah : 211 hits
Woke up this morning to read this news Everyone know that the sewage is a dirty and contagious thing and that is why it is always kept closed and regularly been cleaned Of late with IWK sewage waste is drained out of the homes directly into...
18 Idea Resipi Berasaskan Sotong Super Sedap Mesti Cuba Sendiri

18 Idea Resipi Berasaskan Sotong Super Sedap Mesti Cuba Sendiri

papar berkaitan - pada 26/3/2020 - jumlah : 314 hits
Sotong sejenis makanan laut yang lembut dan mempunyai peminatnya yang tersendiri Sebut sahaja sotong pasti terbayang sotong bakar sotong sumbat sotong masak merah dan banyak lagi Jadi jom kita selongkar idea resipi berasaskan sotong yang bo...
Pengalaman Menarik Menaiki Langkawi Skycab Menuju Ke Langkawi Skybridge

Perunding Berdaftar Harta Pusaka Islam Hans Legacy Sdn Bhd

Ains Nilam Kpm Advance Integrated Nilam System

A Triple Somersault Wearing A Sarong In C Wealth Games 2026

Rawatan Urutan Badan Chiropractic Dan Acupressure Dari Tukang Urut Skudai

Naik Lrt Mrt Kl Central Ke Star Hill Pavilion 2024

Indonesia Perkenal Insentif Tingkat Jualan Kereta Elektrik

Penurunan Wall Street Didorong Oleh Sektor Teknologi Dan Kadar Fed



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Lelaki Itu Slot Samarinda TV3

Beli Dulu Fikir Kemudian Shopee Perkenal Ciri Baru Sempena Raya 15 Hari Pemulangan Percuma Tanpa Soal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hero Seorang Cinderella Musim 2 Astro Ria

10 Filem Drama Seram Melayu Berhantu Terbaru 2024 Mesti Tonton

5 Budaya Barat Yang Dah Jadi Ikutan Pasangan Melayu


Early Bird Special Honor Magic6 Pro Habis Terjual Hari Ini

Dok Tunggu Lama Daaaah

Mga Rush Gaming

Stokin Tertera Kalimah Allah Pula Hina Islam

Kuih Sagu Merah Tanpa Kukus Yang Terpaling Sedap

Egoisme Dalam Beribadah Sekelumit Kisah Dari Tanah Suci