Bengang Dengan Pemecatan Tajuddin Pemimpin Umno Senaraikan 7 Menteri Yang Gagal Dan Tidak Berfungsi


 
May 27, 2021 
Seorang pemimpin Umno hari ini menyenaraikan tujuh menteri – kebanyakannya dari Bersatu – yang didakwanya gagal memainkan peranan serius ketika negara berdepan wabak Covid-19.Menurut ahli Majlis Tertinggi Umno, Razlan Rafii, berkata menteri-menteri terbabit dilihat gagal berfungsi secara berkesan bagi menangani wabak berkenaan.
Tujuh menteri yang disorotnya ialah Antara menteri yang dilihat gagal berfungsi ialah Menteri Luar Bandar, Dr Abdul Latiff Ahmad; Menteri Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat, Rina Harun; Menteri Pendidikan, Radzi Jidin; Menteri Pelancongan, Kesenian dan Kebudayaan, Nancy Sukri; Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Zuraida Kamaruddin; Menteri Dalam Negeri, Hamzah Zainudin dan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Azmin Ali.
Mengenai Nancy, Razlan berkata dia ingin tahu kenapa menteri terbabit “berlepas tangan” apabila ada kluster di kementerian berkenaan, selain mendakwa ahli parlimen Batang Sadong itu tidak turun padang.
Kata Razlan, Nancy sepatutnya melihat sendiri pelaksanaan gelembung pelancongan secara dekat dan memantau keadaan berkenaan, bukannya berpeluk tubuh ketika banyak isu timbul seperti di Genting Highlands.
“Bukankah ini dibawah tanggungjawab Kementerian Pelancongan?” katanya dalam kenyataan dibuat hari ini.
Berkenaan Azmin pula, Razlan mendakwa ahli parlimen Gombak itu berdiam diri ketika banyak kilang dikesan mencatatkan kes Covid-19.
“Kenapa tak turun sendiri melihat keadaan. Apabila pergi ke Arab Saudi, mana duit bawa masuk negara? Kenapa pentingkan gambar (mengelap lantai) daripada tanggungjawab membawa pelaburan ke dalam negara?” katanya merujuk kepada lawatan rasmi Azmin ke luar negara baru-baru ini.
Ancaman Covid-19 belum selesai
Mengenai Hamzah pula Razlan menyalahkah ahli parlimen Larut itu sebagai gagal memastikan penguatkuasaan prosedur operasi standard secara berkesan.
“Banyak sangat kluster kayangan yang langgar (SOP) tapi tindakan diambil jadi bahan lawak rakyat,” katanya.
Tambah Razlan, apabila Perdana Menteri Muhyiddin Yassin gagal memakai pelitup muka Hamzah yang juga setiausaha agung Bersatu gagal memastikan pihak berkuasa mengambil tindakan sedangkan rakyat biasa dikenakan denda beribu ringgit jika mengingkari peraturan tersebut.
Razlan turut menyalahkan Abdul Latiff atas kegagalan ketua-ketua kampung di seluruh negara menggalakkan orangr amai mendaftar untuk mendapatkan vaksin.
Zuraida pula dikaitkan dengan kegiatan NGO Penggerak Negara yang didakwa Razlan lebih diutamakan bekas naib presiden PKR itu berbanding membantu rakyat berdepan ancaman Covid-19.
“Kenapa tidak melihat setiap sen yang dibelanjakan oleh NGO itu sepatutnya digunakan untuk membantu mendaftarkan orang ramai untuk vaksinasi?” katanya.
Tidak ketinggalan disentuh Razlan ialah salah seorang menteri kabinet Muhyiddin Yassin, iaitu Radzi, yang didakwa sehingga kini gagal menguruskan pengagihan komputer riba kepada pelajar.
“Masalah murid-murid masih tidak selesai,” katanya.
Dalam pada itu, Razlan berkata Muhyiddin sepatutnya bertindak sebagai ketua kerajaan yang berkesan dengan mengarahkan setiap kementerian berganding bahu dalam krisis Covid-19.
“Setiap kementerian mesti diarahkan memberi fokus kepada krisis Covid-19, duit negara semakin habis, bajet pembangunan habis diedarkan.
“Apa gunanya projek-projek diagihkan sekarang sedangkan ancaman Covid-19 tidak selesai?” katanya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/05/bengang-dengan-pemecatan-tajuddin.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Senaraikan 7 Menteri Didakwa Tidak Berfungsi

Senaraikan 7 Menteri Didakwa Tidak Berfungsi

papar berkaitan - pada 27/5/2021 - jumlah : 167 hits
Malaysiakini Seorang pemimpin Umno hari ini menyenaraikan tujuh menteri kebanyakannya dari Bersatu yang didakwanya gagal memainkan peranan serius ketika negara berdepan wabak Covid 19 Menurut ahli Majlis Tertinggi Umno Razlan Rafii berkata ...
Pemimpin Umno Perlu Muhasabah Diri

Pemimpin Umno Perlu Muhasabah Diri

papar berkaitan - pada 26/5/2021 - jumlah : 330 hits
Ubahlah perangai lama dan santuni agenda rakyat marhaenDalam situasi politik yang tidak stabil ketika ini pemimpin UMNO sepatutnya bermuhasabah termasuk mengenang faktor dan punca utama ditolak pada Pilihan Raya Umum ke 14 yang lalu PRU14 m...
Hanya Pemimpin Terhegeh Nak Kerjasama Dengan Umno Bukan Penyokong

Hanya Pemimpin Terhegeh Nak Kerjasama Dengan Umno Bukan Penyokong

papar berkaitan - pada 20/5/2021 - jumlah : 278 hits
Hasil dari kajiselidik ini membuktikan Penyokong penyokong PH jauh lebih berprinsip dari individu individu yang dilantik menjadi Pemimpin Mereka memilih untuk tidak bekerjasama dengan pihak yang dianggap sebagai musuh dalam politik selama i...
Dr Musa Dakwa Pemimpin Kkm Gagal Jinakkan Coronavirus

Dr Musa Dakwa Pemimpin Kkm Gagal Jinakkan Coronavirus

papar berkaitan - pada 15/5/2021 - jumlah : 184 hits
May 15 2021 Pakar Perunding Pediatrik Hospital Pakar Damansara Datuk Dr Musa Mohd Nordin mencadangkan beberapa penyelesaian sebagai pelan tindakan untuk mengelak penularan pandemik Covid 19 daripada terus mencatatkan peningkatan Beliau berk...
Pemimpin Kesatuan Pekerja Buat Report Polis Terhadap Menteri Sumber Manusia

Pemimpin Kesatuan Pekerja Buat Report Polis Terhadap Menteri Sumber Manusia

papar berkaitan - pada 30/5/2021 - jumlah : 200 hits
May 30 2021 Beberapa pemimpin Kesatuan Pekerja Bank Kebangsaan telah membuat laporan polis terhadap Menteri Sumber Manusia M Saravanan Laporan polis itu dibuat selepas setiausaha agungnya J Solomon disiasat setelah Saravanan membuat laporan...
Setelah Najib Sampaikan Permohonan Maaf Namun Tajuddin Tetap Dipecat Ini Adalah Penghinaan Buat Umno

Setelah Najib Sampaikan Permohonan Maaf Namun Tajuddin Tetap Dipecat Ini Adalah Penghinaan Buat Umno

papar berkaitan - pada 27/5/2021 - jumlah : 161 hits
May 27 2021 Hanya sehari selepas mencetuskan kontroversi dan kecaman ramai berikutan penampilan dan kata katanya dalam sidang media semalam yang dianggap tidak wajar dengan malapetaka yang sedang menimpa negara iaitu insiden perlanggaran tr...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Berebut Kasih

Reaching Out

Penuhkan Keseniangan Anda Dengan Kedatangan Terbaru Vivo V30e 5g Di Malaysia

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Cara Guna Baki Gas Dalam Tong Gas Yang Hampir Habis

The Infinite Rise House By Earthscape Studio In Anaikatti India

Territorial Sea Act Still Valid And Applicable Including In T Ganu Pmo

Bomba Extinguishes Blaze That Razed 40 Of Pasir Gudang Palm Oil Factory

Towards More Comprehensive Pension Reform

Sayur Tauge Masak Lemak Putih Untuk Lunch